Perintönä köyhyys.

Katsoitko tv:stä ??

Tv.stä tuli tässä hiljan dokumentti vähävaraisesta nuoresta parista ja heidän lapsesta. Dokumentissa seurattiin perheen arkea ja elämää. Minun huomion kiinnitti se että kun tämä nuoripari surkutteli elämäänsä ja köyhyyttä niin silti heillä oli iso taulu tv,internet yhteys ja varaa ostaa tupakkaa ja alkoholia !!! Ja ei millään pahalla mutta nämä vanhemmat olivat reilusti ylipainoisia joten kyllä he ainakin ruokaa ovat saaneet. Niin ja mikä pakko sitä kissaa on pitää. Säästyisihän siinäkin nyt rahaa kun ei tarvitsisi ostaa kissan ruokaa ja hiekkoja. Olen myös sitä mieltä että lapsia ei pidä hankkia jos on kerta niin köyhä ettei pysty edes itseään elättämään ja ruokkimaan. Kiinnitimpä huomiota myös siihen että tämän kyseisen perheen koti oli aivan järkyttävässä kunnossa. Aivan hirveä sotku ja sekamelska. Kaikki tavarat hujan hajan. Ei mitään järjestystä. Vaikka olisi kuinka ahdistunut,köyhä ja työtön niin kyllä sitä silti voisi pitää kotinsa siistinä ja edustuskelpoisena !! Vaikka itse sanon niin minun koti on yhtä siisti kuin kirkko. Vaikka itse Paavi tulisi kylään niin ei tarvitse hävetä kotiani.

8

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulikohan totuus ?

En katsonut mutta homma haisee, olisko 3.polven elättejä !

Minkähelvetin takia naapureiden pitäisi maksaa jonkun elämä ??????????????????????

• New Uprising

Ähäkutti! Rikas voi köyhtyä mutta köyhä ei rikastua. Kuka tästä hyötyy? No ne jotka eivät köyhdy!

• nyt suututtaa

Rahankäytön heikkoutta siellä näkyi olevan. Jos ei ole varaa ostaa telkkaria niin ei ole. Jos ei ole varaa juoda alkoholia niin ei ole. Jos ei ole varaa syödä ruokaa niin ei kyllä pitäisi lihotakaan. Ihan turha vedota siihen halvan ja huonon ruuan lihottavuuteen.

Itse käytän voita reippaasti ja runsaasti, en ole pelkkä kasvissyöjä, silti olen yli puolta laihempi kuin ohjelman nainen.

Jotain en nyt tuosta ymmärrä. Lihavuus/ köyhyys, tavaranpaljous ja lahjat/köyhyys, alkoholin käyttö/köyhyys, tupakointi/köyhyys.
      Meitä on monta työssäkäyvää ihmistä, jotka sinnitellään vähillä tuloilla. Ei osteta sitä ja tätä kun ei rahat riitä. Eletään tulojen mukaan.

Ei siitä ole kuin 15vuotta kun vasta hankittiin oma telkkari kun tulot alkoi siihen riittää. Ostin jopa kengät, jotka maksoi yli 20 eur. Pakko oli vaan hemmetti sitkutella kun palkka oli mitä oli, mies opiskeli ja otti lainaa.

Suututtaa kun kädettömyys on käännetty köyhyydeksi. Haluttomuus ja viitsimättömyys on köyhyyttä eli mielenköyhyyttä. Jotain kurssia noille ihmisille etä miten se raha saadaan riittämään kun moni työssäkäyvä saa vähemmän rahaa.

Toivottavasti laittavat lapsen ajoissa päiväkotiin näkemään muutakin kuin apaattisie mielenterveyspotilaita, joilla ei ole tarkoituskaan toipua.

• Oikein!

• tavan duunari

Hengen köyhyys loisti .

• veronmaksaja.

Joka toinen aikuinen on ylipainoinen ja lapsista joka viides ekaluokkalainen on ylipainoinen, joten mitään köyhää Suomen kansa ei todellakaan ole, jos on varaa syödä itsensä lihavaksi. Minun lapsuudessani ei ollut yhtään lihavaa koko monisatapäisessä koulussa ei ala-, ylä-asteella puhumattakaan ammattikoulusta. Lihottava hiilarimättö on todella kallista ja sitä ei työtön tai vähävarainen todellakaan voi ostaa, joten tässä ruoka on muka kallista on nyt jotain muuta takana kuin ihmisten köyhyys. Ihmiset haluavat kaiken olevan ilmeisesti lähes ilmaista, jotta voisivat laittaa rahansa johonkin ihan muuhun kuin kunnon ruokaan. Esim. ... mihin? Ja köyhäkin voi syödä hyvin. Kotimaisten juuresten, herneiden, papujen, kananmunien ja pakastevihannesten kilohinta on samaa luokkaa makaronin kanssa ja maustamaton broileri, silakka tai jauheliha pyörii samoissa hintaluokissa jauhomössömakkaran kanssa. Keitot, laatikot, sosekeitot tai padat, pyörykät ja kastikkeet ei kalliiksi tule. Juureksia, hedelmiä ja kasviksia ostetaan sesongin mukaan. Torilta saa edullisemmin kuin marketista. Marjat mätänee Suomen metsiin, samoin kuin sienetkin. Kalaa saa edullisemmin, jos sille osaa tehdä muutakin kuin kypsentää. Ja netistä taatusti löytää ohjetta perkaamiseen. Täysjyväleivän voi leipoa itse, kun sen taikinan tekoon ei varttia kauempaa mene. Ja kaikki leivonnaisetkin voi tehdä itse juhlapäiviin. Voipaketin hinta on pari euroa ja jos nyt ei palatolkulla leipää puputa, niin rasia kestää päivistä viikkoihin perheen koosta riippuen. Osteoporoosi ja moni muukin tauti pysyy paremmin loitolla, kun tilaa verkosta D-vitamiinit (10€ per vuosi annostuksesta riippumatta) sen apteekin tai marketin ylihintaisen jauhopilleripurkin sijaan. Tilastojen mukaan Suomessa käytetään vähiten rahaa ruokaan kaikkeen muuhun verrattuna.

Joten ihan turha aina vedota köyhyyteen, että sen takia sain tyyliin itseni lihotettua yli 100 kiloiseksi tai 6-vuotiaani lihotettua 60-kiloiseksi, kun fakta on ihan jotain muuta!

http://personal.inet.fi/koti/remeli/lamalapsi.jpg

http://personal.inet.fi/koti/remeli/lamalapsi2.jpg

Ruokajono: Suurin osa asiakkaista tupakoi ja käyttää alkoholia säännöllisesti ja jopa turhankin runsaasti. Jonossa sitten pariskunnat ovat peräkkäin, jotta saavat tupla-annoksen ruokaa, niin voivat nekin vähät roposet laittaa tupakkaan ja alkoholiin, mikä menisi ilman ruokajonon ilmaisjakelua ruokakauppaan. Mediassa kuvaaja yrittää epätoivoisesti sieltä ruokajonosta sen ihan oikeasti köyhän eläkeläisen löytää haastateltavaksi, jotta nälkä Suomessa olisi uskottavaa. Röökiaskin hinnalla saa kilon lihaa, kalaa tai monta kiloa kotimaisia juureksia. Suomessa sossu kyllä maksaa vuokran, terveydenhuollon, ruuan, vaatteet ja TV-luvan jne..., joten kukaan ei täällä nälkään kuole tai palele. Tosin Helsingin seudulla asuntotilanne on varsin hankala muuhun Suomeen verrattuna. Turussa Karderoopi lahjoittaa sossun lappua vastaan vaatteita, kenkiä, kodin tekstiileitä jne... vähävaraisille, jos ei ole varaa/halua mennä kirpputorille ostamaan jopa ihan uusia vaatteita muutamalla eurolla. Itse lahjoitan kaiken minulle turhan karderoopiin. Mutta jokin aika sitten oli lehdessä ilmoitus, jotta haluavat vain ja ainoastaan isoja vaatteita eli ylipainoisten vaatteita, kun muuta vaatetta on jo liikaakin. Eli köyhä suomessa on ylipainoinen. Monien mielestä pitäisi hyvätuloisia verottaa enemmän ja antaa köyhemmille. Itse olen vuosia opiskellut puolinälässä ja tehnyt "töitä" hyvän työpaikan ja yleensäkkin työpaikan saamiseksi. Ja nyt sitten minun pitäisi roposeni antaa köyhille. En anna.

• zamarialainen

Et anna köyhälle ropoa vaikka syöt itse herroiksi.Ja olet vieläpä joskus ollut itse köyhä,häpeäsit nyt vähäsen!

• omia muistikuvia

Muistan itse omilta peruskouluajoilta 70-80-luvuilta kuinka harvinaisia olivat lihavat lapset. Omat kouluni (ala&yläaste) olivat sellaisia keskipienehköjä ehkä alle 200 oppilaan kouluja eikä ala-asteella KOKO KOULUSSA ollut kuin 2 poikaa ja 1 tyttö jotka olivat selkeästi muusta porukasta lihavampia, mutta nykymittapuun mukaan ehkä semmoisia normaalia jonkun verran pulskempia. Että näin se maailma muuttuu, huonompaan suuntaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5375
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2136
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1770
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      138
      1723
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1505
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      30
      1437
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1300
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1097
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1068
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      207
      917
    Aihe