Miksi vauvoja siunataan helluntaiseurakunnissa?

juupa duuba daaba

Helluntailaiset syyttävät luterilaisia siitä, että "puolustuskyvyttömiä" vauvoja "väkisin" kastetaan ja näiltä riistetään oikeus itse päättää omasta uskomisestaan.

Helluntailaiset itse kuitenkin "väkisin siunaavat puolustuskyvyttömiä vauvojaan." Taitavatpa helluntailaiset vanhemmat opettaa myös omille lapsilleen pienestä pitäen Jeesuksesta. Eli "aivopesevät" lapsensa uskolla.

Toteutuuko oma oikeus itsenäisesti päättää uskomisestaan helluntailaisen lapsen kohdalla muka jotenkin paremmin kuin luterilaisen lapsen kohdalla? Mielestäni ei.

Tuo lapsikastetta vastaan esitetty argumentti lapsen itsemääräämisoikeuden nimissä ei siis ole hellareilta oikein onnistunut veto. Eikä tuollainen argumentointi ole kristillistä ajatteluakaan vaan enemmänkin vapaa-ajattelua muistuttavaa.

Raamattu kehottaa opettamaan uskonasioita lapsillekin. Jos lapsia on lupa opettaa, niin on kumma, että lapsen kastamisesta on tehty niin hirveä MÖRKÖ.

6

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ripottelu

Voithan sinä kastella sitä lastasi vaikka joka päivä. Siitä vaan ripoittelemaan vesipisaroita naperon päähän ei sillä ole tuon taivaallisen vaikutusta sen lapsen uskoon.

• plumpsauttelu

Kiitos asiallisesta vastauksesta. (sarkasmia)

Miksi te helluntailaiset, rinta rinnan kaikkea kristinuskoa vastustavien vapaa-ajattelijoiden kanssa, NIIN VALTAVASTI VASTUSTATTE pienelle vauvalle tekemäämme toimitusta, "JOLLA EI OLE TUON TAIVAALLISEN VAIKUTUSTA?"

• Jos muistat, niin Jeesus siunasi lapsia.

Ja lapsia kuuluu opettaa.

Sananl.22:6 Ohjaa lapsi heti oikealle tielle, niin hän vanhanakaan ei siltä poikkea.

5 Moos.6:6 Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi.
      7 Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi.

Mark.16;16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Mitä se vastasyntynyt uskoo, vaikka onkin vielä viaton.

• dflaskföalsfsd123

No se siunaus on kai kehitetty kasteen korvikkeeksi, kun joku rituaali pitää kuitenkin saada.

• Anti EvOpe

Lähetätkö sinä pienet viattomat lapsesi kouluun opískelemaan evoluutioteoriaa? Pakotatko lapsesi uskomaan sellaista mitä vastaan he eivät ymmärrä puolustautua?

• Markku Tampio

Raamatussa sanotaan, että "Totuta poikanen pienenä ollessaan oikealle tielle, niin hän ei vanhana ollessaan poikkea siltä"..

Eikö siis luterilaisuudessa lapsia opeteta Raamatun kirjoitusten mukaisesti erottamaan hyvä pahasta, koskapa helluntailaisia tarvitaan siihen..?

Turha Sinun "juuba duuba daaba" on vaahdota mistään kasteista ja siunauksista, ellet itse ymmärrä sitä, mistä puhut..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3860
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      341
      2993
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1892
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      761
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      751
    Aihe