Miksi vauvoja siunataan helluntaiseurakunnissa?

juupa duuba daaba

Helluntailaiset syyttävät luterilaisia siitä, että "puolustuskyvyttömiä" vauvoja "väkisin" kastetaan ja näiltä riistetään oikeus itse päättää omasta uskomisestaan.

Helluntailaiset itse kuitenkin "väkisin siunaavat puolustuskyvyttömiä vauvojaan." Taitavatpa helluntailaiset vanhemmat opettaa myös omille lapsilleen pienestä pitäen Jeesuksesta. Eli "aivopesevät" lapsensa uskolla.

Toteutuuko oma oikeus itsenäisesti päättää uskomisestaan helluntailaisen lapsen kohdalla muka jotenkin paremmin kuin luterilaisen lapsen kohdalla? Mielestäni ei.

Tuo lapsikastetta vastaan esitetty argumentti lapsen itsemääräämisoikeuden nimissä ei siis ole hellareilta oikein onnistunut veto. Eikä tuollainen argumentointi ole kristillistä ajatteluakaan vaan enemmänkin vapaa-ajattelua muistuttavaa.

Raamattu kehottaa opettamaan uskonasioita lapsillekin. Jos lapsia on lupa opettaa, niin on kumma, että lapsen kastamisesta on tehty niin hirveä MÖRKÖ.

6

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ripottelu

Voithan sinä kastella sitä lastasi vaikka joka päivä. Siitä vaan ripoittelemaan vesipisaroita naperon päähän ei sillä ole tuon taivaallisen vaikutusta sen lapsen uskoon.

• plumpsauttelu

Kiitos asiallisesta vastauksesta. (sarkasmia)

Miksi te helluntailaiset, rinta rinnan kaikkea kristinuskoa vastustavien vapaa-ajattelijoiden kanssa, NIIN VALTAVASTI VASTUSTATTE pienelle vauvalle tekemäämme toimitusta, "JOLLA EI OLE TUON TAIVAALLISEN VAIKUTUSTA?"

• Jos muistat, niin Jeesus siunasi lapsia.

Ja lapsia kuuluu opettaa.

Sananl.22:6 Ohjaa lapsi heti oikealle tielle, niin hän vanhanakaan ei siltä poikkea.

5 Moos.6:6 Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi.
      7 Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi.

Mark.16;16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Mitä se vastasyntynyt uskoo, vaikka onkin vielä viaton.

• dflaskföalsfsd123

No se siunaus on kai kehitetty kasteen korvikkeeksi, kun joku rituaali pitää kuitenkin saada.

• Anti EvOpe

Lähetätkö sinä pienet viattomat lapsesi kouluun opískelemaan evoluutioteoriaa? Pakotatko lapsesi uskomaan sellaista mitä vastaan he eivät ymmärrä puolustautua?

• Markku Tampio

Raamatussa sanotaan, että "Totuta poikanen pienenä ollessaan oikealle tielle, niin hän ei vanhana ollessaan poikkea siltä"..

Eikö siis luterilaisuudessa lapsia opeteta Raamatun kirjoitusten mukaisesti erottamaan hyvä pahasta, koskapa helluntailaisia tarvitaan siihen..?

Turha Sinun "juuba duuba daaba" on vaahdota mistään kasteista ja siunauksista, ellet itse ymmärrä sitä, mistä puhut..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      218
      2498
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      2099
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      317
      1847
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      95
      1605
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      83
      1485
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1111
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      996
    Aihe