http://www.youtube.com/watch?v=YaYVCeK1LnI&feature=related
tällaiset hidastetöyssyt helvettiin joissa pitää kokonaan pysähtyä että ne voi ylittää ilman puskurien raapaisuja maahan!!
Tajuatte varmaan että vauhdin poisotto ja uudelleen kiihdytys kuluttaa paitsi polttoainetta turhaan myös aihettaa päästöjä turhaan!!
hidastetöyssyt
44
691
Vastaukset
- Ihan OK
Hienostihan tuo toimii. Yhdelläkään, joka hidasti, ei keula raapaissut maahan. Pitääkö kaikki oppia kantapään (takahelman) kautta?
- rauhaa..
Pitää näköjään.
Töyssythän tehdään paikkoihin, joissa nopeus ei muuten pysy järkevänä/rajoituksen mukaisena. Eli juuri niille jotka eivät muuten opi.
Jos rajoituksia noudatettaisiin ja kuskit käyttäisivät oikeita tilannenopeuksia, töyssyjä ei ollenkaan tarvittaisi... - ei kaahari31
rauhaa.. kirjoitti:
Pitää näköjään.
Töyssythän tehdään paikkoihin, joissa nopeus ei muuten pysy järkevänä/rajoituksen mukaisena. Eli juuri niille jotka eivät muuten opi.
Jos rajoituksia noudatettaisiin ja kuskit käyttäisivät oikeita tilannenopeuksia, töyssyjä ei ollenkaan tarvittaisi...Kyllä niiden sijoitteluissa on aika paljon mielivaltaakin että laitetaan nyt jonnekkin niin saapahan mielenrauhan sitten joku joka niitä haluaa ja
maailma pelastuu taas.
Pitempään saa vaan jalankulkijat odottaa kun sopivasti sattuu kohdalle.
Hiljennön vauhtia oikein hitaasti ja matelen töyssyn yli oikein ajan kanssa ja jalankulkija odottelee kiltisti eikä mene tien yli. Ilman töyssyä olisin mennyt jo aikoja sitten eikä kenenkään tarvitse odotella pitkään, no näillä mennään sitten.
- Näin USA:ssa
Täällä ruotsissa on suunnitteilla hidasteita jotka nousevat kadusta ylös muutaman sentin, jos nopeusrajoitusta on ylitetty. No, aika hyvä ratkaisusinänsä mutta on kuitenkin kallis ja mikä on sitten toiminta talvella, kun on lunta, jäätä ja hiekkaa haittana. Muutama vuosi sitten USA:ssa käydessäni ihmettelin kun aina syttyi suojatien kohdalla punaiset vaikka kukaan ei ollut katua ylittämässä. Jotkut taakseni jääneet autot vilkuttivat valoja ja osoittivat keskisormella. No, sitten joku paikallinen valisti että se on täällä automaattinen nopeusvalvonta joka sytyttää ne punaiset jos suurin sallittu nopeus on ylitetty. Otin opikseni eikä ne punaiset sitten syttyneet.
Aika tehokas konsti vauhdin hillitsemiseksi ilman töyssyjä ja huomattavasti halvempi ja varmatoimisempi kuin joku mekaanisesti toimiva hidastepalkki.- 87k
Eihän jousi ole kuin muutama sataa vuotta vanha keksintö, eihän se toimi talvella, eihän? samaten sarana on yhtä vanha keksintö, eihän se toimi talvella, eihän?
Ja on Suomessakin noita ylinopeusvaloja, ne on vaan ajoitettu siten, että ei ehdi vaihtumaan vihreä, jos ajaa ylinopeutta valojen välin (esim koulukatu Turussa on tälllainen) mukaanlukien rajut kiihdytykset.
Eli kun kiihdyttelee normaalisti siihen 40km/h vauhtiin, niin valot vaihtuu juuri kun olet niiden kohdalla.
Mutta taasen kun käännyt Linnankadulta Kirkon suunnasta koulukadulle, ja kun linnankadun liikennevalot vaihtuu vihreiksi, ei ole montaa sekuntia että koulukadun ja eerikinkadun risteyksen valot menee punaisiksi, nelivetovolvolla kesäkelillä ehtii juuri ja juuri niihin valoihin, ja reippaasti ajamalla pääsee sitten vihreellä aallolla aina kasitielle asti - L P
87k kirjoitti:
Eihän jousi ole kuin muutama sataa vuotta vanha keksintö, eihän se toimi talvella, eihän? samaten sarana on yhtä vanha keksintö, eihän se toimi talvella, eihän?
Ja on Suomessakin noita ylinopeusvaloja, ne on vaan ajoitettu siten, että ei ehdi vaihtumaan vihreä, jos ajaa ylinopeutta valojen välin (esim koulukatu Turussa on tälllainen) mukaanlukien rajut kiihdytykset.
Eli kun kiihdyttelee normaalisti siihen 40km/h vauhtiin, niin valot vaihtuu juuri kun olet niiden kohdalla.
Mutta taasen kun käännyt Linnankadulta Kirkon suunnasta koulukadulle, ja kun linnankadun liikennevalot vaihtuu vihreiksi, ei ole montaa sekuntia että koulukadun ja eerikinkadun risteyksen valot menee punaisiksi, nelivetovolvolla kesäkelillä ehtii juuri ja juuri niihin valoihin, ja reippaasti ajamalla pääsee sitten vihreellä aallolla aina kasitielle astiKiitti vinkistä. Juuri noita kohtia halutaan nopeusvalvonnan tehoiskujen suunnitteluun selvittää.
- oppppppppppp0+
jokaisen hidstetöyssyn pitäisi olla sellainen että sen voi ylittää sillä nopeudella joka on kyseiselle kadulle määrätty! eihän siinä ole mitään järkeä että 50-alueella on töyssy jonka voi ylittää, rikkomatta autoa n.20kmh nopeudella, missä järki?
- :-)
Nehän on. Kokeilepa joskus ajaa sitä rajoituksen mukaista nopeutta...
- paskakatuja
:-) kirjoitti:
Nehän on. Kokeilepa joskus ajaa sitä rajoituksen mukaista nopeutta...
EI ole, käypä joskus ajamassa Kuopiossa Männistössä, yhteen risteykseen on kerätty jopa kaksi töyssyä, toinen iso kumpare ja toinen teräväkärkinen kolmionmallinen johon voi ajaa korkeintaan 20km/h.
- :-)
paskakatuja kirjoitti:
EI ole, käypä joskus ajamassa Kuopiossa Männistössä, yhteen risteykseen on kerätty jopa kaksi töyssyä, toinen iso kumpare ja toinen teräväkärkinen kolmionmallinen johon voi ajaa korkeintaan 20km/h.
Siellä on silloin harvinaisen daijuja kuskeja. Kuten tuolla aiemmin jo todettiin, töyssyt tehdään kohtiin missä mikään muu keino ei toimi. Jos kaikki ajaisivat järkevästi, niitä ei olisi ollenkaan.
- Pois kaikki töyssyt
No voi p**kules, miten noista töyssyitä pääsee yli, mulla on alustasarja ja se on -50mm, eli auto on niin matala, että on vaikea muutenkin kaupungissa ja kujilla ajella pelkästään kuoppien ja monttujen takia, kuka korvaa kun ajan hidastetöyssyyn rajoitusten mukaan ja spoileri ja virihelmat jää siihen, kuka vastaa?
- 10+9
Onko tuo oikeasti jonnekin lakiin kirjoitettu määre, vai pelkkä oman turhautuneen mielesi tuotos?
- iso äijä
Pois kaikki töyssyt kirjoitti:
No voi p**kules, miten noista töyssyitä pääsee yli, mulla on alustasarja ja se on -50mm, eli auto on niin matala, että on vaikea muutenkin kaupungissa ja kujilla ajella pelkästään kuoppien ja monttujen takia, kuka korvaa kun ajan hidastetöyssyyn rajoitusten mukaan ja spoileri ja virihelmat jää siihen, kuka vastaa?
Niistä pääsee yli siten, että hankit autoosi toimivan jousituksen riittävillä joustovaroilla. Madalletulla menijällä voit ajella moottoriradalla, jonne ne madallukset sopivat paremmin kuin Suomen teille.
- elä viitti
iso äijä kirjoitti:
Niistä pääsee yli siten, että hankit autoosi toimivan jousituksen riittävillä joustovaroilla. Madalletulla menijällä voit ajella moottoriradalla, jonne ne madallukset sopivat paremmin kuin Suomen teille.
Katsastuksessa tarkistetaan että auton maavara on vähintään 90 mm. Jos lasket sen alle, _kukaan_ ei vastaa vahingoistasi. Se on niinsanotusti ov eli oma vika.
- amfibiovw
elä viitti kirjoitti:
Katsastuksessa tarkistetaan että auton maavara on vähintään 90 mm. Jos lasket sen alle, _kukaan_ ei vastaa vahingoistasi. Se on niinsanotusti ov eli oma vika.
Passatit hipovat jo uutena kuormattuina hylkyrajaa 96 mm maavaralla.
Sopivat varmaan erinomaisesti talviliikenteeseen.
- et tajua
Et taida tajuta hidaste töyssyn periaatetta.Se on aina suojatien kohdalla.Eli joudut pakosti hidastamaan tai rikot auton.Muutenhan olisi se rajoitus 20km/ koko kadulla.Luuletko,että ilman töyssyjä olisi sama rajoitus.
- 11+20
Et tajua itse: " Se on aina suojatien kohdalla".
Meillä täällä on kookoojakadulla 30 rajoitus, pituutta vajaat kilometri, viisi töyssyä, joista kaksi kaukana suojatiestä.
Olen nähnyt katuja, joissa voidaan laillisesti pysäköidä töyssyn päälle, eikä ole lappuliisaa näkynyt.
- 15+9
Välillä sitä vaan hämmästyy siitä miten jotkut ihan helpotkin asiat ajamisessa on joillekin ylitsepääsemättömän vaikeita.
- wjfgiogi34gi0o4hgj30
Hidastetöyssyt kokonaan helvettiin, samoin kaivonkannet parhaalta ajolinjalta. On se varmaan bussimatkustajienkin mukavaa rytyyttää itseään, varsinkin perällä istujat käyvät varmaan katossa hidastetöyssyn kohdalla.
Muutaman hurjastelijan takia laitetaan kaikki kärsimään ja näin osoitetaan että lain noudattaminen ei merkitse mitään, tunnollistakin kohdellaan samalla lailla kuin piittaamatonta rikollista joten rehellisyys ei kannata...- Kaikki kärsii
Onpa sulla ihmeellinen käsitys:
"Muutaman hurjastelijan takia laitetaan kaikki kärsimään ja näin osoitetaan että lain noudattaminen ei merkitse mitään, tunnollistakin kohdellaan samalla lailla kuin piittaamatonta rikollista joten rehellisyys ei kannata... "
Liikennevalot on väärin, kun ne on vain niitä varten, jotka ajaisi kolmion takaa eteen, kaikki kärsii.
Nopeuskamerat on väärin, koska ne on vain niitä varten, jotka ajaa ylinopeuksia, kaikki kärsii.
Puhallusratsiat on vain sen takia, kun liikenteessä on muutamia juppoja, kaikki kärsii. - joonooo
Kaikki kärsii kirjoitti:
Onpa sulla ihmeellinen käsitys:
"Muutaman hurjastelijan takia laitetaan kaikki kärsimään ja näin osoitetaan että lain noudattaminen ei merkitse mitään, tunnollistakin kohdellaan samalla lailla kuin piittaamatonta rikollista joten rehellisyys ei kannata... "
Liikennevalot on väärin, kun ne on vain niitä varten, jotka ajaisi kolmion takaa eteen, kaikki kärsii.
Nopeuskamerat on väärin, koska ne on vain niitä varten, jotka ajaa ylinopeuksia, kaikki kärsii.
Puhallusratsiat on vain sen takia, kun liikenteessä on muutamia juppoja, kaikki kärsii.Taajama-alueilla riittäisi että joka viides noudattaisi nopeusrajoituksia. Silloin muidenkin olisi noudatettava kun ohi ei pääse. Kokeillaanko?
- Juuuuuuuup
joonooo kirjoitti:
Taajama-alueilla riittäisi että joka viides noudattaisi nopeusrajoituksia. Silloin muidenkin olisi noudatettava kun ohi ei pääse. Kokeillaanko?
Jep, noi olen aina ajanut, en enää ihmettele miksi takanani on se piiitkä jono, syy: ajan nopeusrajoitusten mukaan (mittarivirhe huomioiden, gps:llä tarkastettu) sallittu nopeus 3km/h.
- ap.
Kaikki kärsii kirjoitti:
Onpa sulla ihmeellinen käsitys:
"Muutaman hurjastelijan takia laitetaan kaikki kärsimään ja näin osoitetaan että lain noudattaminen ei merkitse mitään, tunnollistakin kohdellaan samalla lailla kuin piittaamatonta rikollista joten rehellisyys ei kannata... "
Liikennevalot on väärin, kun ne on vain niitä varten, jotka ajaisi kolmion takaa eteen, kaikki kärsii.
Nopeuskamerat on väärin, koska ne on vain niitä varten, jotka ajaa ylinopeuksia, kaikki kärsii.
Puhallusratsiat on vain sen takia, kun liikenteessä on muutamia juppoja, kaikki kärsii.Kaikki mainitsemasi rikkeet voitaisiin ratkaista toisella tavalla, kohdistamalla toimenpiteet niihin jotka rikkeitä tekevät eikä kaikkia rankaisemalla!!
Rattijuopoille kunnon sakot ekalla kerralla, jos jää toiste kiinni, kortti kuivumaan. Kolmannesta kerrasta alkolukko autoon ainakin viideksi vuodeksi. Jos vieläkin kärähtää ratista, auto ja kortti lopullisesti pois.
Mielettömiä ylinopeuksia ajavilta myös kortti pois, jos ei usko yhdestä kerrasta, auto pois ja jos ei vieläkään mene kaaliin niin kortti ja auto lopullisesti pois.
Liikennevalot helpottavat huomattavasti liikennöintiä kaupunkialueella. Hidastetöyssyt eivät helpota kenenkään elämää, jalankulkijatkin ovat jo selvästi oppineet että ei tarvitse edes katsoa sivuille tuleeko autoja vaan ajetaan pyörällä tai kävellään mitään katsomatta luottaen siihen että kyllä se autoilija pysähtyy kun töyssy on kohdalla, kulkevat kuin lehmät pellolla mikä vielä kostautuu jossain paikassa missä töyssyä ei olekaan... Juuuuuuuup kirjoitti:
Jep, noi olen aina ajanut, en enää ihmettele miksi takanani on se piiitkä jono, syy: ajan nopeusrajoitusten mukaan (mittarivirhe huomioiden, gps:llä tarkastettu) sallittu nopeus 3km/h.
"Jep, noi olen aina ajanut, en enää ihmettele miksi takanani on se piiitkä jono, syy: ajan nopeusrajoitusten mukaan (mittarivirhe huomioiden, gps:llä tarkastettu) sallittu nopeus 3km/h. "
Noin minäkin ajelen, nopeudennäyttötaulujen mukaan 82 km/h, mittarin mukaan 86 km/h maanteillä vakionopeudensäädin päällä. Taajamissa nopeudenrajoitin päällä, asetettuna rajoitus 2 km/h.- joo joo
ap. kirjoitti:
Kaikki mainitsemasi rikkeet voitaisiin ratkaista toisella tavalla, kohdistamalla toimenpiteet niihin jotka rikkeitä tekevät eikä kaikkia rankaisemalla!!
Rattijuopoille kunnon sakot ekalla kerralla, jos jää toiste kiinni, kortti kuivumaan. Kolmannesta kerrasta alkolukko autoon ainakin viideksi vuodeksi. Jos vieläkin kärähtää ratista, auto ja kortti lopullisesti pois.
Mielettömiä ylinopeuksia ajavilta myös kortti pois, jos ei usko yhdestä kerrasta, auto pois ja jos ei vieläkään mene kaaliin niin kortti ja auto lopullisesti pois.
Liikennevalot helpottavat huomattavasti liikennöintiä kaupunkialueella. Hidastetöyssyt eivät helpota kenenkään elämää, jalankulkijatkin ovat jo selvästi oppineet että ei tarvitse edes katsoa sivuille tuleeko autoja vaan ajetaan pyörällä tai kävellään mitään katsomatta luottaen siihen että kyllä se autoilija pysähtyy kun töyssy on kohdalla, kulkevat kuin lehmät pellolla mikä vielä kostautuu jossain paikassa missä töyssyä ei olekaan...Sä olet varmaan se, joka ohjaa poliisien resursseja ja jakaa heille töitä. Mistä otat pois ne 23 990 poliisia, jotka vaaditaan tuon kaiken tekemiseen liikenteessä?
Suojatiellä pitääkin saada kulkea kuin lehmät pellolla. Se on paikka, jossa lain mukaan autoilijan on "annettava esteetön kulku" jalankulkijalle. Ilman selityksiä. Piste. - Kansalainen
ap. kirjoitti:
Kaikki mainitsemasi rikkeet voitaisiin ratkaista toisella tavalla, kohdistamalla toimenpiteet niihin jotka rikkeitä tekevät eikä kaikkia rankaisemalla!!
Rattijuopoille kunnon sakot ekalla kerralla, jos jää toiste kiinni, kortti kuivumaan. Kolmannesta kerrasta alkolukko autoon ainakin viideksi vuodeksi. Jos vieläkin kärähtää ratista, auto ja kortti lopullisesti pois.
Mielettömiä ylinopeuksia ajavilta myös kortti pois, jos ei usko yhdestä kerrasta, auto pois ja jos ei vieläkään mene kaaliin niin kortti ja auto lopullisesti pois.
Liikennevalot helpottavat huomattavasti liikennöintiä kaupunkialueella. Hidastetöyssyt eivät helpota kenenkään elämää, jalankulkijatkin ovat jo selvästi oppineet että ei tarvitse edes katsoa sivuille tuleeko autoja vaan ajetaan pyörällä tai kävellään mitään katsomatta luottaen siihen että kyllä se autoilija pysähtyy kun töyssy on kohdalla, kulkevat kuin lehmät pellolla mikä vielä kostautuu jossain paikassa missä töyssyä ei olekaan...Kyllä se kortti onneksi edes hetkeksi lähtee jo ekasta rattikärystä!
- ererer
moottoritielle liikennevalot 1km välein niin eivät pääse ajamaan ylinopeutta!
- ihan asiallisia ovat
mm meidän kotitiellä on 30km nopeusrajoitus sekä hidastöyssyjä,
koska alueella asuu paljon lapsiperheitä, pieniä lapsia liikkuu
ja kesäisin isot puskat estävät näkyvyyttä.
Täysin oikein että hidasteet ovat olemassa kun kaikki tollot
eivät tajua hidastaa vauhtia- ihan asiattomia ovat
haista sinä perse.
- securitate
ihan asiattomia ovat kirjoitti:
haista sinä perse.
Mitä useamman pölvästin auto hajoaa töyssyissä, sitä parempi turvallisuus ja asukkaiden mieli. Korotusta töyssyihin !!
- fuckthespeedbumps
securitate kirjoitti:
Mitä useamman pölvästin auto hajoaa töyssyissä, sitä parempi turvallisuus ja asukkaiden mieli. Korotusta töyssyihin !!
toivottavasti joku hurjastelija hyppyyttää autonsa töyssystä sinun talosi ikkunasta sisään.
- älä nyt vittu naurata..
kyllä se siinä kun pitää pysähtyä aivan kokonaan sellaisen saatanan hidasteen eteen ja silti kun ajaa siitä niin tuntuu että koko auto silti räjähtäisi siihen niin eise helvetti ole hienoa. että puhu sinä vain sitä paskaa
- hyvä suom
Suomessa on se hyvä, että jos ajat töyssyyn SALLITTUA suurinta opeuta, ja autosi on tieliikenneklpoinen, ja autoon tulee vaurioita, niin silloin maksaja on valtio/kunta viimeistään oikeuden päätöksellä ;)
- näin se mänöö
Tiellä pitää olla sellainen suurin sallittu nopeus jota voi
ajaa hyvissä olosuhteissa. JOS 30km/h vauhdilla hidastetöyssystä
auto hajoaa, ottaa kiinni maahan niin eikun lasku tiestä vastaavalle.
Mutta, kukaan ei vastaa siitä kun auton kunto pikkuhiljaa heikkenee
noissa pompottimissa, kanttikivissä sun muissa.
Kyllä munkin ex-duuniauto vaikka ajoin sillä hyvin usein autoa säästäen
niin kyllä se oli tosi rottelossa kunnossa pyöräntuennaltaan, ihme että
menee katsastuksesta silti vielä läpi. Korkea pakettiauto niin
pienetkin väljyydet alkaa tuntua aika äkkiä.- fuckthespeedbumps
Nimenomaan, varsinkin sellaiset terävänokkaiset töyssyt kuten Kuopion Männistössä varmasti rasittavat autojen pyöräntuentaa äkillisellä kuormituksenmuutoksella sekä suunnanvaihdolla, sisäänjoustosta tuleekin äkkinäisesti ulosjousto. Tällaisia ei muutoin esiinny kuin jollain autotehtaan koeradalla kun pitää saada pikaisesti auto testattua normaalia 100.000km ajoa vastaavaa rasitusta varten.
Nyt tällaiset koeratojen rasitustöyssyt on tuolla kaduilla rasittamassa niveliä, iskareita, pyöränlaakereita, tukivarsien puslia jne. ja kaikki tämä pa8ka maksatetaan vain auton omistajalla itsellään kun ne kuluvat ennenaikaisesti vaikka kuinka varoen yrittää ne ylittää!!
Tämä on laillistettua toisen omaisuuden rikkomista mikä on silkkaa vääryyttä!!
- piiipaaapiiipaaa
Missään ei pitäisi olla minkäänlaisia hidastetöyssyjä, koska hälytysajoneuvoilla voi olla tarve ajaa rajoitusta kovempaa.
- sjdfkljgjge
Potilas kuoli ambulanssissa matkalla sairaalaan koska lensi ambulanssin kattoon hidastetöyssyssä jota kuljettaja ei huomannut kovassa vauhdissa.
- Misä?
sjdfkljgjge kirjoitti:
Potilas kuoli ambulanssissa matkalla sairaalaan koska lensi ambulanssin kattoon hidastetöyssyssä jota kuljettaja ei huomannut kovassa vauhdissa.
Laitapa linkki kun olet noin hienon uutisen löytänyt.
- jull4
Töyssyt pitäisi korvata ns. tärinäraidoilla. Viesti eli varoitus suojatiestä tms menisi perille, mutta liikenneturvallisuutta tai autojen kuntoa ei vaarannettaisi.
- speed bump
Bump.
- Uudet jouset
Se on auton jousituksesta kiinni, miten asian saa hoidetuksi.
Vanha mazdani rytkäytti aika pahasti pohjille, kun ajoin loivaan täyssyyn sallittua 40 nopeutta. Autoon vaihdettiin iskarit ja jouset (taakse jäykät vaunun takia)ja miten kävi sen jälkeen samassa paikassa. Auto loikkasi kuin pantteri töyssyn yli !!! Piti oikein kokeilla useamman kerran, mutta totta se oli. Valtava ero.
Kokeilin samaa työpaikan autolla. Valtava rysähdys ja luulin että etuakseli tulee ohjaamoon asti. Säilyi kuitenkin ehjänä, mutta en uskaltanut kokeilla enää toista kertaa. - hähhähhäh !
- Hienoa ! !
Olisipa tääläisiä videoita enemmän ja olisi kuollut tuokin kyttä. Ihan liikaa videoita missä aiheuttavat toisten kuolemia aivan turhan takia. Tässäkin yksi ruotsalaisten idioottikyttien. Eivät edes yrittäneet pysäyttää keskustassa, halusivat vain takaa-ajon ja päästä kaahaamaan. Tuollaiset kytät pitäisi ottaa hengiltä. Toivottavasti h-lvetti on olemassa, se on sopiva paikka noille.
http://www.youtube.com/watch?v=-xoOyu7SkJU
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752