Onko Pyhä Henki Jumala? Mitä raamattu sanoo? Olen yrittänut tutkia, mutta mulla menee varmaan 5 vuotta ennekuin löydän vastauksen, jos silloinkaan.
Pyhä Henki Jumala?
39
80
Vastaukset
- jaikal.se
Minä olen tutkinut samaa asiaa.
SELITÄN PYHÄN HENGEN PERSOONAA
(mutta en ryhdy väittelemään asiasta.)
Jeesuksen Isä on Jumala koska Hän on Jumalan Poika. Jumala on Pyhä Henki. Tämä selittyy seuraavasti:
Jumala on näkymätön Henki (1). Jumala on Pyhä (2). Jumalan Henki on näin ollen Pyhä Henki ja Jumalan olemus. Pyhä Henki on myös Luoja (3). Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä, ei miehen siemenestä. Tästä on luonnollinen seuraus se että, Pyhä Henki on Herran Jeesuksen Kristuksen biologinen Isä. Raamatun ilmoituksen mukaan Herra Jeesus on kuitenkin Jumalan Poika. Tästä johtuen Pyhä Henki on Jumala (4). Pyhä Henki on sekä Jumalan, että Jeesuksen Henki. Jeesuksen ja Jumalan Henki on yksi ja sama Henki. Näin ollen Jeesus on Jumala, Henki, ilmestynyt lihassa (5).
Pyhässä Hengessä on Isä ja Poika Jeesus Kristus.
Jeesus lupasi jäähyväispuheessaan että, sekä Hän itse, että Isä tulisivat asumaan opetuslastensa luokse (6). He molemmat tulivat helluntaipäivänä Pyhässä Hengessä jolloin Jumala muutti UT:n temppeliinsä asumaan (7). Näin jumaluuden kaikki kolme persoonaa ovat Pyhässä Hengessä. Johtopäätös: Pyhä Henki on Jumala (8).
Pyhä Henki tuo kolmiyhteisen Jumalan läsnäolon seurakuntaansa. Jumala on Sana, Henki ja Elämä. Hän jätti vapaehtoisesti taivaan loiston ja valta-asemansa, riisuutui Jumalan asemastaan ja tuli ihmisen lihaan ihmiseksi. Hänet nähtiin ihmisen kaltaisena. Näin Jumala ilmestyi meille ihmisille lihassa (9). Ihmisenä Hän on sekä Jumalan, että Ihmisen Poika. Pojan asemasta katsoen Herra Jeesus sanoi Isää Häntä itseään suuremmaksi. Tämän ymmärtää tätä taustaa vasten (10). Tästä johtuen joku sana tai teko Jeesusta vastaan on rikkomus jumaluudesta riisuutunutta ihmisenä elänyttä Ihmisen Poikaa ja yhtä jumaluuden kolmea persoonaa vastaan. Synti Pyhää Henkeä vastaan kohdistuu koko kolmiyhteistä pyhää Jumalaa vastaan.
Kirjoitukseen liittyvät Raamatun jakeet
1. Joh 4:24, 2 Kor 3:17-18, Room 1:20, Kol 1:15, 1 Tim 1:17.
2. Jes 6:3, Ilm 4:8, 1 Piet 1:16.
3. 1 Moos 1:1-2, Job 33:4,6, Jes 64:8, Ps 104:24,30, Jer 10:16, 32:17, Jes 40:26-31.
4. Luuk 1:32,35, Matt:1:18-25.
5. Ap.t 16:6-7, Room 8:9-11, Ef 4:4, 1 Kor 12:4,9,11,13, Joh 1:18, 1 Joh 5:5-8.
6. Joh 14:23.
7. Ap.t 2:1-4, 15-18,33, 1 Kor 3:16-17, 6:15,19, 2 Kor 6:16, Ef 2:19-22.
8. Heb 3:7-19, Ap.t 28:25-28, Jes 6:8-11, Jer 5:18-24.
9. Fil 2:5-8, Joh 1:1,4,14, 11:25, 14:6, 1 Joh 1:1-2, 5:20, 1 Tim 3:16, Heb 9:14.
10. Joh 14:28.
Mikäli asia kiinnostaa enemmän voit lukea lisää kirjoituksiani kolminaisuudesta
http://www.jaikal.se/48683126 * Pyhä Henki ON Jumala. Jos ja kun joskus uudestisynnyt aidosti Yläältä Hengen kasteen kautta, ja saat Pyhän Hengen sinetin sydämeesi, silloin Isä ilmoittaa sinulle Hengessä, että Pyhä henki On Jumala, sinä tulet tuntemaan totuuden, ja kun luet Raamattua, sinä uskot KAIKEN, myös sen, että Jumala on kolmiyhteinen, Isä Poika ja Pyhä Henki, on YKSI Jumala kolmessa persoonassaan.
* Tämä totuus ei ei aukene koskaan pelkkää Kirjainta pänttäämällä, siksi siitä tälläkin palstalla kinataan. On ME, jotka olemme saanneet ilmestyksen Hengen, ja Hänen kauttaan me uskomme ja ymmärrämme, että Jumala on kolmiyhteinen, Yksi kolmessa, ja kolme Yhdessä.
* Ja sitten on pelkällä ihmis aivovoituksella ja oman viiasautensa turvin selittämässä Jumalaa tavalliseksi ihmseksi, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntoon, koska eivät USKO, heidän uskonsa on nimellistä pään aivoitusta aivoituksineen loputtomaan selittelyyn sortumista ! Mm:ssa liberaali teologit!- Jumalan äiti.
Ei tule unohtaa etenkin näin pääsiäisen aikaan Jumalan Äitiä Mariaa.
- edellinen.
Jumalan äiti. kirjoitti:
Ei tule unohtaa etenkin näin pääsiäisen aikaan Jumalan Äitiä Mariaa.
Maria synnytti Jumalan.
- pienoinen.
edellinen. kirjoitti:
Maria synnytti Jumalan.
Onko jumalasi niin pieni, että se sopi Marian kohtuun?
- drubaduuri
Pyhä henki ja Jeesus rukoilevat Isää Jumalaa, mutta Isä Jumala ei tarvitse ketään rukoilla; [Room. 8:26,27,34]
Itseasiassa tämä kohta riittää todisteeksi että on vain yksi Jumala.
Miksi Pyhä Henki rukoilee tässä Isää Jumalaa jos on jo Jumala itsessään? Rukoileeko Jumala itseään?
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa; Mar 12:29
Raamatussa ei ole yhtään kohtaa jossa sanotaan Pyhän Hengen olevan Jumala. On vain YKSI JUMALA, YWHW!! Sitä ei Jeesus kiistänyt, päinvastoin, Hän vahvisti että on näin!
Pyhä Henki ei ole Jumala. - drubaduuri
drubaduuri kirjoitti:
Pyhä henki ja Jeesus rukoilevat Isää Jumalaa, mutta Isä Jumala ei tarvitse ketään rukoilla; [Room. 8:26,27,34]
Itseasiassa tämä kohta riittää todisteeksi että on vain yksi Jumala.
Miksi Pyhä Henki rukoilee tässä Isää Jumalaa jos on jo Jumala itsessään? Rukoileeko Jumala itseään?
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa; Mar 12:29
Raamatussa ei ole yhtään kohtaa jossa sanotaan Pyhän Hengen olevan Jumala. On vain YKSI JUMALA, YWHW!! Sitä ei Jeesus kiistänyt, päinvastoin, Hän vahvisti että on näin!
Pyhä Henki ei ole Jumala."Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala..." (2 Tess 2:3-4)
Kolminaisuusoppi väittää jotain mikä ei pidä paikkansa. Siinä väitetään Pyhän Hengen olevan Jumala. Nikeian kirkolliskokous toteutti tuon kohdan. Kuinka?
Selitän hiukan...
Kristuksen morsian on seurakunta. Kuten huomataan, morsian koostuu isosta määrästä Pyhästä Hengestä uudestisyntyneitä ihmisiä, jotka ovat ottaneet siitä paratiisin elämänpuusta, joka on Kristus. Näin he elävät ikuisesti, kuten Jumala lupasi.
Jumalan "morsian" on hänen enkelinsä. Enkelit yhdessä ovat Pyhä Henki, samoin kuin seurakunta yhdessä on Kristuksen morsian, Pyhä Henki on Jumalan "vaimo", seurakunta Jeesuksen morsian.
Syntiinlankeemuksessa kolmasosa enkeleistä lankesi. Suurin ja kaunein kaikista, Lucifer, kapinoi Jumalaa vastaan. Tuli kateelliseksi ja halusi tulla Jumalaksi.
Syntiinlankeemuksessa kyse on kuin avioerosta. Siksi Jumala vihaa hylkäämistä. Hän tietää miltä se tuntuu.
Enkelit toimivat Pyhän Hengen lailla. Ne toteuttivat Jumalan luomistyön ja toimivat edelleen niiden parhaaksi jotka Herraa pelkäävät. Ne toimivat Jumalan palvelijoina, Pyhänä henkenä.
Luomistyön kautta, jossa Lucifer oli mukana, se väittää että maailma kuuluu hänelle, koska hän suurimpana ja etevimpänä oli sitä tekemässä. Jumala on käsittämättömän oikeudenmukainen ja pitkämielinen?? Mitään ei ole tehty ilman Jumalan lupaa tai halua! Lucifer väittää muuta, se valehtelee, kuten aina.
Saatana=Lucifer on tämän maailman ruhtinas. Se pyrkii turmelemaan Jumalan valitut. Israelin se sai pauloihinsa ja pimitettyä. Jeesuksen työ ristillä teki kuitenkin kaiken tyhjäksi. Yksin armosta, ei tekojen kautta...
Luciferilla oli vanhan liiton aikaan vielä sanansa sanottavana. Kyse oli lakiliitosta vanhassa testamentissa. Uusi liitto kumosi vanhan. Jeesus teki tyhjäksi perkeleen teot. Ei uutta viiniä voi laittaa vanhoihin leileihin vanhojen pakahtumatta. Uusi liitto Jeesuksen veressä kumosi vanhan. Vanha ja uusi liitto eivät voi olla tekemisissä keskenään.
Lucifer kuitenkin ponnistelee maailmassa edelleen pettääkseen ihmiset. Lucifer tietää totuuden mutta kiistää sen. Lucifer on ollut valehtelija alusta saakka. Lucifer pyrkii tekemään kaikkensa tuhotakseen Jumalan luomistyön kostaakseen Jumalalle.
Lucifer vihaa ihmistä joka on pelkkää savea ja vettä... Hän sentään on kaikkein kaunein. Täydellisistä täydellisin, kaunein ja mahtavin. Ylpeys, siiihen Hän lankesi. Ei turhaan sano raamattu, ylpeys käy lankeemuksen edellä...
Ihminen mikä oletkaan sinä, lähes Jumalolennoksi luotu?!?? Enkeleitäkin ylempi?? Tässäkö kateuden alkulähde?? (Psalm 8)
Lucifer on langennut enkeli. Jumalan hyljännyt. Tehnyt huoruutta ja haureutta. Lucifer on portto... Hän haluaa edelleen että hänet korotetaan Jumalaksi. Hänellä oli muinoin enkeleistä suurimpana suuri rooli Jumalan Pyhänä henkenä Jumalan vasemmalla puolella. Hän haluaa olla Jumala vieläkin...
Kolminaisuusoppi väittää että Pyhä Henki on Jumala. Kolminaisuusopissa saatana on korottanut itsensä Jumalaksi?!
Pyhä Henki ei ole Jumala.
- tode*
Raamattu puhuu hengistä ja Pyhästä Hengestä. Seuraavat jakeet kertovat, mitä mieltä Sana on hengistä ja Hengestä:
Joh. 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
1.Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Ja... Kun Raamattu sanoo: "Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?" se tarkoittaa, että Pyhä Henki on yhtä kuin Jumala itse.- drubaduuri
Vai tarkoittaako se, että Pyhä Henki on yhtäkuin Jumalan henki? Eli on Jumala, Pyhä Henki ja Poika?
Raamatussa sanotaan että joka poikaa "pilkkaa" se saa anteeksi, mutta joka tekee Pyhän Hengen pilkan, ei saa anteeksi? Kolminaisuusopin mukaan molemmat ovat Jumalia, miksi erilainen tuomio? - jaikal.se
drubaduuri kirjoitti:
Vai tarkoittaako se, että Pyhä Henki on yhtäkuin Jumalan henki? Eli on Jumala, Pyhä Henki ja Poika?
Raamatussa sanotaan että joka poikaa "pilkkaa" se saa anteeksi, mutta joka tekee Pyhän Hengen pilkan, ei saa anteeksi? Kolminaisuusopin mukaan molemmat ovat Jumalia, miksi erilainen tuomio?Jeesusta pilkkaava ihminen luulee pilkkaavansa pelkästään ihmistä. Pyhää Henkeä pilkkaava ihminen pilkkaa Pyhää Jumalaa. Se on tahallista tietoista Jumalan pilkkaamista.
Mutta kun puhumme Pyhän Hengen pilkasta, voimme syyllistää aralla tunnolla olevia vilpittömiä ihmisiä. Saatana on mestari käyttämään jokaista tilannetta syyttääkseen vilpittömiä Jumalan lapsia anteeksiantamattomalla synnillä. Siksi olen kirjoittanut kirjoituksen aiheesta. http://www.jaikal.se/48683132 - tode*
drubaduuri kirjoitti:
Raamatussa sanotaan että joka poikaa "pilkkaa" se saa anteeksi, mutta joka tekee Pyhän Hengen pilkan, ei saa anteeksi? Kolminaisuusopin mukaan molemmat ovat Jumalia, miksi erilainen tuomio?Raamattu puhuu myös Kristuksen hengestä tarkoittaen Pyhää Henkeä, Jumalan henkeä. Niin minä asian ymmärrän, enkä toisella tavalla voi ymmärtää, vaikka kuinka koetan vääntää.
Ei voi olla olemassa jotakin henkeä, joka olisi Totuuden henki, koska vain Jumala on totuus: "Minä olen tie, totuus....".
Raamattu ei myöskään puhu monesta totuudesta, vaan yhdestä. Se todistaa minulle, että Jumala on kolminainen persoona. En tarvitse tämän uskomiseen muinaisten kirkkoisien päätöksiä, vaikka kunnioitankin heidän työtään kristinuskon hyväksi. - drubaduuri
jaikal.se kirjoitti:
Jeesusta pilkkaava ihminen luulee pilkkaavansa pelkästään ihmistä. Pyhää Henkeä pilkkaava ihminen pilkkaa Pyhää Jumalaa. Se on tahallista tietoista Jumalan pilkkaamista.
Mutta kun puhumme Pyhän Hengen pilkasta, voimme syyllistää aralla tunnolla olevia vilpittömiä ihmisiä. Saatana on mestari käyttämään jokaista tilannetta syyttääkseen vilpittömiä Jumalan lapsia anteeksiantamattomalla synnillä. Siksi olen kirjoittanut kirjoituksen aiheesta. http://www.jaikal.se/48683132Pyhä Henki = Jumalan kunnia. Kyseessä on kunnianloukkaus!
Hänen kunniaansa ei saa loukata. Pyhä Henki, (Shekinah = Glory of God, fem.) on lohduttaja, puolustaja...
Pyhä Henki on aina tekemässä hyvää, pelkkää hyvää. Vanha testamentti kertoo Pyhän Hengen olevan kaikki viisaus. Viisaus on Tanakhissa eräs Pyhän Hengen nimi, kuin myös uudessa testamentissa. Pyhä henki on totuuden henki. Shekinah tulee murheelliseksi ihmisen pahuuden ja pilkan tähden. Se on jumalan pilkkaa... Pilkata jotain, joka ón aina läsnä, tarjoamassa apuaan ja lohdutustaan, eikä koskaan halua mitään pahaa kellekkään.
Tuleeko talon isäntä, joka on tallipojalle reilu ja maksaa vieläpä runsasta palkkaa, vihaiseksi, kun tallipoika huutelee hävyttömyyksiä ja tekee ilkivaltaa talon lempeälle emännälle, joka kohtele tallipoikaa kuin omaa lastaan, mitä arvelet?
- drubaduuri
Kiitos.
Tapahtuuko uudestisyntyminen Pyhän Hengen kautta?
Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta. Eli syntyi lihaksi ihmisestä ja Jumalaksi hengessä? Kutakuinkin noin, ehkä?
Eli kuten me ihmisetkin. Me synnymme äideistämme ihmisiksi ja uudestisynnymme Pyhän Hengen kautta Jumalan lapsiksi?
Mutta edelleen, sanotaanko raamatussa suoraan jossain kohdassa että, Pyhä Henki on Jumala? Tiedän että Pyhä Henki toimii Jumalan kautta. En epäile sitä. Perustan vain ajatukseni vanhan testamentin pohjalle. "Kuule Israel, on vain yksi Jumala, Jumala on yksi".- jaikal.se
Sinä sait alkusi äitisi kohdussa. Siihen tarvittiin siemen sekä isältäsi että äidiltäsi. Tällä perusteella isäsi ja äitisi, joista sait alkusi, ovat sinun biologiset vanhempasi. Tämä on luonnollisen sikiämisen ja syntymän luonnollinen seuraus. Jokaisella ihmisellä on siis biologiset vanhemmat.
Nyt puhumme toisesta syntymisestä. Puhumme hengellisestä syntymisestä. Puhumme uskoon tulosta joka on uudesti syntyminen. Uudesti syntymisessä Ihmisestä tulee Jumalan lapsi. Uudesti syntymiseen, siis uskoon tuloon tarvitaan sekä Jumalan Sanaa että Pyhää Henkeä. Jumalan Sana ja Pyhä Henki ovat saumattomassa yhteistyössä jokaisen ihmisen uskoon tulossa. Ilman Jumalan Sanaa ei synny yhtään Jumalan lasta. Ilman Pyhää Henkeä ei myöskään synny yhtään Jumalan lasta. Jos sinä siis olet uudesti syntynyt uskova, olet syntynyt;
1. Jumalan Sanasta (Jaak 1:18, 1 Piet 1:23)
2. Pyhästä Hengestä (Joh3:3:8)
3. Jumalasta (Joh 1:13)
Koska olet syntynyt Sanasta ja Jumalan Hengestä, sinä olet Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen lapsi. Olet silloin myös Herran Jeesuksen Kristuksen lapsi koska Jeesus Kristus on Jumalan lihaan tullut Sana. Olet myös Jumalan lapsi koska olet syntynyt myös Jumalasta (1 Joh 3:1-2).
Pyhä Henki ja Jumalan Sana on YKSI Jumala. Koska Pyhä Henki ja Jumalan Sana on yksi Jumala, Pyhä Henki on Jumala. Näin olet kolmiyhteisen Jumalan; Isän, Pojan ja Pyhän Hengen lapsi. - drubaduuri
Edelleen jatkan aiheesta.
Huom! EN OLE PROVO ENKÄ VÄITTELE MISTÄÄN! Olen ainoastaan selkä seinää vasten ajatusteni kanssa. Jos viitsit vastata niin olen kiitollinen.
Vanhan testamentin käännökset menevät seuraavasti: Alkukielellä Toora heprea -> Septuginta kreikaksi -> Vulgata latinaksi -> Agrikola suomeksi.
Pyhä henki hepreassa feminiininen, kreikassa neutri, latinassa maskuliini, suomessa ?? Miksi muuttui käännösten mukana?
Ymmärrättekö mitä ajan takaa? Älkää hermostuko ja syyttäkö minua mistään. Olen täysin ymmälläni. - jaikal.se
Ananias ja Safira yrittivät pettää Pyhää Henkeä joka on Jumala. Lue Apt 5:3-4.
Heb 3:7-19 Pyhä Henki puhuu VT:n Jumalan sanoilla. Asiayhteydestä käy selvästi ilmi että Pyhä Henki on VT:n Jumala (jae 12).(Heb 3:7-19).
Myös Apt 28:25-28 jakeissa Pyhä Henki puhuu.
Pyhä Henki on Jumala tässäkin yhteydessä (jae 28).
Jeesus sanoi ihmisten tulevan Jumalan opettamiksi (Joh 6:45). Joh 14:26 Opettaja on Pyhä Henki. - drubaduuri
drubaduuri kirjoitti:
Edelleen jatkan aiheesta.
Huom! EN OLE PROVO ENKÄ VÄITTELE MISTÄÄN! Olen ainoastaan selkä seinää vasten ajatusteni kanssa. Jos viitsit vastata niin olen kiitollinen.
Vanhan testamentin käännökset menevät seuraavasti: Alkukielellä Toora heprea -> Septuginta kreikaksi -> Vulgata latinaksi -> Agrikola suomeksi.
Pyhä henki hepreassa feminiininen, kreikassa neutri, latinassa maskuliini, suomessa ?? Miksi muuttui käännösten mukana?
Ymmärrättekö mitä ajan takaa? Älkää hermostuko ja syyttäkö minua mistään. Olen täysin ymmälläni.Eli Pyhä Henki synnyttää kuin äiti? Viron kielessä Pyhä Henki on Pyhä Vaimo:)
- drubaduuri
jaikal.se kirjoitti:
Ananias ja Safira yrittivät pettää Pyhää Henkeä joka on Jumala. Lue Apt 5:3-4.
Heb 3:7-19 Pyhä Henki puhuu VT:n Jumalan sanoilla. Asiayhteydestä käy selvästi ilmi että Pyhä Henki on VT:n Jumala (jae 12).(Heb 3:7-19).
Myös Apt 28:25-28 jakeissa Pyhä Henki puhuu.
Pyhä Henki on Jumala tässäkin yhteydessä (jae 28).
Jeesus sanoi ihmisten tulevan Jumalan opettamiksi (Joh 6:45). Joh 14:26 Opettaja on Pyhä Henki.Vanhassa testamentissa Pyhä Henki on Jumalan Kunnia. (Pyhä Henki = Shekinah, Jumalan kunnia, feminiinen muoto)
Paavali sanoo että, vaimo on miehen kunnia. Nm. drubaduuri sanoit:
>>>Perustan vain ajatukseni vanhan testamentin pohjalle. "Kuule Israel, on vain yksi Jumala, Jumala on yksi".- drubaduuri
drubaduuri kirjoitti:
Vanhassa testamentissa Pyhä Henki on Jumalan Kunnia. (Pyhä Henki = Shekinah, Jumalan kunnia, feminiinen muoto)
Paavali sanoo että, vaimo on miehen kunnia.Taivaan koti. Onko Jumala yksinhuoltaja? Kodissa pitää olla Isä ja Äiti?
Äitiä sanotaan kodin hengettäreksi, tai kodin hengeksi.
Onko Pyhällä Hengellä äidin rooli lohduttajana, puolustajana, opettajana, käytännön asioiden hoitajana?
Jeesus on Jumalan poika. Hänelle on annettu kaikki valta.
Me olemme Jumalan lapsia, Jeesus on kuin iso veli? Jeesus on meidän Herramme! - jaikal.se
drubaduuri kirjoitti:
Vanhassa testamentissa Pyhä Henki on Jumalan Kunnia. (Pyhä Henki = Shekinah, Jumalan kunnia, feminiinen muoto)
Paavali sanoo että, vaimo on miehen kunnia.Vanhassa testamentissa Pyhä Henki on Jumala.
Olen kirjoittanut kolminaisuudesta kotisivullani.
Lue mikäli tämä aihe kiinnostaa sinua. En katso tarpeelliseksi ryhtyä tässä selittämään asiaa. - jaikal.se
drubaduuri kirjoitti:
Taivaan koti. Onko Jumala yksinhuoltaja? Kodissa pitää olla Isä ja Äiti?
Äitiä sanotaan kodin hengettäreksi, tai kodin hengeksi.
Onko Pyhällä Hengellä äidin rooli lohduttajana, puolustajana, opettajana, käytännön asioiden hoitajana?
Jeesus on Jumalan poika. Hänelle on annettu kaikki valta.
Me olemme Jumalan lapsia, Jeesus on kuin iso veli? Jeesus on meidän Herramme!Kysytkö sinä vai opetatko sinä?
- drubaduuri
Jonah kirjoitti:
Nm. drubaduuri sanoit:
>>>Perustan vain ajatukseni vanhan testamentin pohjalle. "Kuule Israel, on vain yksi Jumala, Jumala on yksi".Juuri tuota haen takaa. Isä meidän joka olet taivaissa... Yksi Jumala.
Minä lähetän teille puolustajan, Pyhän Hengen.
Genesis 1 kertoo:
Tehkäämme ihminen omaksi kuvaksemme... Mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät. Mies ja nainen?? Omat kuvat, isä ja äiti?
Jeesus oli jo siinävaiheessa olemassa, luomistyön esikoinen.
Genesis jatkaa 2 luvussa:
Mies luopukoot isästään ja äidistään... Siinähän se sanotaan. ISÄ ja ÄITI????!! - drubaduuri
jaikal.se kirjoitti:
Kysytkö sinä vai opetatko sinä?
Minä kysyn onko näin? Olen ihan yksinäni tullut tällaiseen päätelmään. Anteeksi röyhkeyteni. Minä vain ajattelen.
- drubaduuri
jaikal.se kirjoitti:
Vanhassa testamentissa Pyhä Henki on Jumala.
Olen kirjoittanut kolminaisuudesta kotisivullani.
Lue mikäli tämä aihe kiinnostaa sinua. En katso tarpeelliseksi ryhtyä tässä selittämään asiaa.Vanhassa testamentissa on käytetty useita erilaisia nimityksiä Jumalasta. Suomen kieli on suppea verrattuna heprean ja kreikan kieliin, etenkin hengellisten asioiden käsittelyssä.
Genesis alkaa sanoilla Bereshit bara Elohim... eli Alussa Jumalat loi...
mm. seuraavia löytyy:
Elohim = monikko
YWHW = Minä olen
Adonai= Herra
Shekinah= Jumalan kunnia (fem.) drubaduuri kirjoitti:
Vanhassa testamentissa on käytetty useita erilaisia nimityksiä Jumalasta. Suomen kieli on suppea verrattuna heprean ja kreikan kieliin, etenkin hengellisten asioiden käsittelyssä.
mm. seuraavia löytyy:
Elohim = monikko
YWHW = Minä olen
Adonai= Herra
Shekinah= Jumalan kunnia (fem.)Tottakai Vanhassa testamentissa on käytetty useita erilaisia nimityksiä Jumalasta, koska "Jumala on yksi, joka on kaikki kaikissa", eikä vain kolmion jossakin "nurkassa."
drubaduuri kirjoitti:
Vanhassa testamentissa on käytetty useita erilaisia nimityksiä Jumalasta. Suomen kieli on suppea verrattuna heprean ja kreikan kieliin, etenkin hengellisten asioiden käsittelyssä.
mm. seuraavia löytyy:
Elohim = monikko
YWHW = Minä olen
Adonai= Herra
Shekinah= Jumalan kunnia (fem.)Tottakai Vanhassa testamentissa on käytetty useita erilaisia nimityksiä Jumalasta, koska "Jumala on yksi, joka on kaikki kaikissa", eikä vain kolmion jossakin "nurkassa."
- drubaduuri
ekivaari kirjoitti:
Tottakai Vanhassa testamentissa on käytetty useita erilaisia nimityksiä Jumalasta, koska "Jumala on yksi, joka on kaikki kaikissa", eikä vain kolmion jossakin "nurkassa."
Kolmion nurkat ovat nikeian kirkolliskokouksen v.325 esittämä malli. Sitä voi soveltaa..
Nikeian mallissa väitetään että Isä, poika ja Pyhä Henki = Jumala. Jumala on yksi. Väite on väärä. Siinä Pyhä Henki on korotettu Jumalaksi. Pyhä Henki ei ole jumala.
Todellisuus menee näin... Isä on Jumala, Poika on Jumalan poika, Pyhä Henki on Pyhä Henki:)
On vain yksi Jumala, Isä. Ja Jumala on YKSI.
Esim. 1 kor 8:4 "... tiedämme ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin YKSI"
Jumala on rakkaus. Jeesus on rakkaus, Pyhä Henki on rakkaus. He ovat yhtä rakkauden kautta! Isä Jumala on silti yksin ja ainoastaan YKSI!
Isä on se, joka on "kaikki kaikissa:"
1. Korinttolaiskirje 12
6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama." [1.Kor.8:6: 15:28]
Pyhä henki ja Jeesus rukoilevat Isää Jumalaa, mutta Isä Jumala ei tarvitse ketään rukoilla; [Room. 8:26,27,34]- drubaduuri
Jumala on rakkaus!! 1 joh 4:8
Rakkaus on yksimieleinen... Rakkaus on se yhdistävä tekijä näissä kolmessa?
Ihminen lankesi, ja Jumala sanoi: Nyt ihmisestä on tullut kuin yksi meistä... Eli Heistä??
Kunhan vain ei ottaisi vielä ELÄMÄNPUUSTA ja eläisi iänkaikkisesti...
Elämänpuu on Kristus!! Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan eläisi IKUISESTI!!!
Hyvän ja pahantiedon puusta otettuaan ihmisestä tuli LÄHES jumalan kaltainen. Elämänpuusta otettuaan hänestä tulee Jumalan kaltainen.
Taivaan kotona meillä on kasassa perhe!! Meistä on tullut YHTÄ kaikista!! drubaduuri kirjoitti:
Ihminen lankesi, ja Jumala sanoi: Nyt ihmisestä on tullut kuin yksi meistä... Eli Heistä??
Elämänpuu on Kristus!! Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan eläisi IKUISESTI!!!
Hyvän ja pahantiedon puusta otettuaan ihmisestä tuli LÄHES jumalan kaltainen. Elämänpuusta otettuaan hänestä tulee Jumalan kaltainen.
Taivaan kotona meillä on kasassa perhe!! Meistä on tullut YHTÄ kaikista!!Amen! Jumala on yksi, ja - - -
Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - on yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."- tode*
drubaduuri kirjoitti:
Taivaan kotona meillä on kasassa perhe!! Meistä on tullut YHTÄ kaikista!!mitä tarkoitat tuolla "YHTÄ kaikista!"? Millä tavalla yhtä?
- drubaduuri
tode* kirjoitti:
mitä tarkoitat tuolla "YHTÄ kaikista!"? Millä tavalla yhtä?
Joh 17:11 "... Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat YHTÄ niinkuin mekin"
Taivaassa kaikki ovat yhtä rakkauden kautta. Ei erimielisyyksiä, riitoja, sotia. Katso mitä Paavali kirjoittaa rakkaudesta. Rakkaus on lempeä, ei kerskaa jne.
Taivas on koti. ISÄ Jumala, Äiti Pyhä Henki, Jeesus isoveli, me Jeesuksen pikkuveljet ja pikkusiskot... Me olemme Jumalan lapsia, eikö? Jeesus on Jumalan poika, meidän veli?
Palaan vielä alkutekijöihin. Genesis 1 kertoo, kun ihminen söi hyvän ja pahantiedon puusta, Jumala sanoi; "Nyt ihmisestä on tullut (lähes) kuin yksi meistä, hän on tullut tietämään hyvän ja pahan".
Ja Jumala jatkaa hiukan myöhemmässä jakeessa, "Kunhan nyt ei vielä ottaisi ELÄMÄNPUUSTA ja eläisi ikuisesti"
Tässä kerrotaan nyt siitä, että Ihmisestä tulee täysin samanlainen kuin HEISTÄ kun syö elämänpuusta. Elämänpuu on Kristus, Jeesus.
Hänen ristinkuolemansa meidän syntiemme edestä tarjoaa meille Iänkaikkisen elämän!?! Kuolema Adamin kautta, elämä Kristuksen!! Tämän mukaan meistä tulee elämänpuusta otettuamme yksi Heistä???! Meistä tulee Jumalia?
Uskomatonta eikö olekkin? - drubaduuri
drubaduuri kirjoitti:
Joh 17:11 "... Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat YHTÄ niinkuin mekin"
Taivaassa kaikki ovat yhtä rakkauden kautta. Ei erimielisyyksiä, riitoja, sotia. Katso mitä Paavali kirjoittaa rakkaudesta. Rakkaus on lempeä, ei kerskaa jne.
Taivas on koti. ISÄ Jumala, Äiti Pyhä Henki, Jeesus isoveli, me Jeesuksen pikkuveljet ja pikkusiskot... Me olemme Jumalan lapsia, eikö? Jeesus on Jumalan poika, meidän veli?
Palaan vielä alkutekijöihin. Genesis 1 kertoo, kun ihminen söi hyvän ja pahantiedon puusta, Jumala sanoi; "Nyt ihmisestä on tullut (lähes) kuin yksi meistä, hän on tullut tietämään hyvän ja pahan".
Ja Jumala jatkaa hiukan myöhemmässä jakeessa, "Kunhan nyt ei vielä ottaisi ELÄMÄNPUUSTA ja eläisi ikuisesti"
Tässä kerrotaan nyt siitä, että Ihmisestä tulee täysin samanlainen kuin HEISTÄ kun syö elämänpuusta. Elämänpuu on Kristus, Jeesus.
Hänen ristinkuolemansa meidän syntiemme edestä tarjoaa meille Iänkaikkisen elämän!?! Kuolema Adamin kautta, elämä Kristuksen!! Tämän mukaan meistä tulee elämänpuusta otettuamme yksi Heistä???! Meistä tulee Jumalia?
Uskomatonta eikö olekkin?Jos epäilet että Jeesus on veljemme, niin katso Hebrealaiskirje 2:11-18
Siinä sanotaan että Jeesus ei häpeä kutsua meitä veljikseen. Veljiensä kaltainen...
- drubaduuri
Taas sama Jumala on rakkaus...
Kolminaisuusopin kolmio, jonka kaikki tietävät, löytyy tästä linkistä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi
Sitä pitäisi vähän korjata... valitan.
Tietysti tästä joudun roviolle ja inkvisition kidutuspenkkiin.
Nyt minut tuomitaan helvettiin sun muuta! Ei se minua kuitenkaan haittaa. Olen menossa KAIKKIVALTIAAN Isäni tykö ja LUNASTAJANI Jeesuksen tykö ja RAKKAAN äitini tykö riippumatta kenenkään mielipiteistä. Kuolema on voitto!!!! - drubaduuri
Jos kolmiona haluaa edelleeen esittää, niin keskellä kolmiota pitäisi olla RAKKAUS. 1 Joh 4:8
Vasemmalla ylänurkassa on Isä Jumala. Oikealla ylänurkassa Jeesus, Jumalan poika. Alimpana kolmiossa Pyhä Henki. Silloin On vain YKSI JUMALA, kuten kuuluukin olla!
Nämä kolme ovat yhtä maailman mielettömimmän ja upeimman asian kautta, mitä voi ikinä olla, RAKKAUDEN!!!!
Mitä on rakkaus???! Rakkaus ei pöyhkeile, ei kerskaa, ei etsi omaansa... jne. Rakkaus on YKSIMIELINEN.
Siitä on kysymys! Siitä maailma teidät tuntee, että teillä on keskinäinen rakkaus! - drubaduuri
Nyt kysymys. Voiko olla näin kuten väitän, vai olenko kerettiläinen? Olen täysin itsekseni pohtinut näitä. Tutkinut raamattua, lukenut ja kokenut oivalluksia. Kuka antaa minulle feedbackkia? Tahtoisin tulla ojennetuksi, mikäli olen väärässä.
- Niko.
Kerrotko rehellisesti, oletko kirjottanut tänne palstalle aiemmin eri nimimerkkiä käyttäen? En mahda sille mitään, että kirjoitustyylisi tuo väistämättä mieleeni erään toisen kirjoittajan...
Sitten yksi kommentti itse asiaan;
Oletko kysynyt koskaan Jumalalta itseltään, rukoillut Häneltä vastauksia mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin?
- drubaduuri
2 Mooseksen kirja 23
20 "Katso, minä - l ä h e t ä n - e n k e l i n - sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä PAHOITA hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä - m i n u n - n i m e n i - o n - h ä n e s s ä." [Jes.9:6 (9:5)]
Ef 4:30
Pyhää Henkeä älkää MUREHDUTTAKO
Ei pahoiteta mieltä / murehduteta Pyhää Henkeä?!?
Hepr 1
7. Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi.
Kuvaus pyhästä hengestä, tuuli, tulen liekki?!
Tulen liekki... Pyhä Henki laskeutui helluntaina!
Tuuli... Jeesus puhalsi opetuslapsiinsa Pyhän Hengen (Joh. 20:22) ennen taivaaseen astumistaan (Joh.20:17)
Joo, olen kirjoittanut nimellä mooseksen parta. Tosin ehkä vasta noin helmikuusta saakka, kun olen ollut saikulla töistä. En muuten juurikaan aiemmin ole täällä roikkunut, kun ei aika riitä. Olen nyt saanut tutkailla raamattua rauhassa:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p525612Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "682661Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181960Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1541796No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol371766- 191733
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5148881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191141Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy801129Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah62935