Perintönä köyhyys

Täysin järjetöntä

antoi neuvoja, miten pärjätä sosiaalituilla, ja leipäjonon antimilla kärsimättä köyhyyttä.

Paremmih he elivät kuin perheellinen työssäkäyvä verjojamaksava ihminen, joka on alimmassa palkkaluokassa jopa keskipallkainen työssäkäyvä luokitellaan köyhäksi. Ja näiden työssäkäyvät köyhä maksaa nämä lusmuilijat.

Kaksi ihmistä kotona, koti siivoton, ja odotetaan vaan koska tulee leipäjono tai toimeentulotukirahat!!

Nykyisin puhutaan laiskoista nuorista.....!!!!! Mutta kyllä perheelliset näyttää olevan vielä pahempia!

16

253

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täysin järjetöntä

Liitän vielä, että en tarkoittanut kaikkia ihmisä, on kunnollisiakin, mutta mukaan mahtuu näitä ohjelman kaltaisia laiskoja vetelyksiä.

• vehkeet kuntoon

eikö tukijullilla ole muuta elämää kuin olla atk-laitteen käytettävissä näin kasvukauden alkaessa ( tee ne viljelysuunnitelmat sillä atk-laitteellasi, jottei ne laahaa jäljessä sitten syksyllä kun pitää sadonkorjuu töitä tehdä syyskuussa)

• 66+66

ja näitä tuntuu riittävän, tunnenkin pari tapausta... koti on kuin sikolätti tavallisen ihmisen silmin, en ole mikään siivoushullu.Kun ei ole sitä ja tätä on jatkuva laulu... miksi pitäisi kaikki ollakaan jos ei töissä ole... hankkii sitten kun on varaa eli töitä... mutta kun näillä pitää olla kaikki samat mikä on normaali työssä käyvällä.Se ei käy minun järkeeni... ei tässä kukaan ole saanut mitään ellei ole omalla työllä rahoittanut..Ensimmäisessä asunnossa oli suuri pahvilaatikko pöytänä monta kk ennenkuin sai niin paljon säästettyä että voi sen oikean pöydän ostaa, ym. tuollaista. Eipä taitaisi nyky nuorelle kelvata väliaikaisratkaisuksi sellainen vaihtoehto, vaan kaikki pitää kerralla saada.

• Sosiaalitukien viidakko on tehty niin vaikeakulkuiseksi, että maallikkokäyttäjän on oman etunsa takia parempi hyödyntää tuet kuin koettaa selviytyä myös tilapäis- yms. töitten avulla. Köyhän kannalta ei ole samantekevää, tuleeko tulosidonnainen etuus tilille kolme päivän vai kolmen viikon päästä hakemuksen jättämisestä. Lisätuloja laillisesti hankkivan pitää selvittää tienestinsä työnantajalta saaduin tosittein, ennen kuin hänen hakemuksensa edes käsitellään. (Toki poikkeustilanteita on mutta aidosti tukien tarpeessa oleva ei voi luottaa siihen, että tuon myöntäjä mieltää hänen ajankohtainen tilanteensa poikkeustilanteeksi ja maksaa ainakin osan etuudesta ilman kaikkia virallisia tuloselvityksiä.)
        Paljon on vieläkin byrokratiassa keventämistä,ennen kuin tulosidonnaisten etuuksien varassa elävä voi huoletta hyväksyä rehellisen keikan kuin keikan ansaitakseen elantoaan IHAN ITSE.

• esimerkiksi
        piruitte kirjoitti:

Sosiaalitukien viidakko on tehty niin vaikeakulkuiseksi, että maallikkokäyttäjän on oman etunsa takia parempi hyödyntää tuet kuin koettaa selviytyä myös tilapäis- yms. töitten avulla. Köyhän kannalta ei ole samantekevää, tuleeko tulosidonnainen etuus tilille kolme päivän vai kolmen viikon päästä hakemuksen jättämisestä. Lisätuloja laillisesti hankkivan pitää selvittää tienestinsä työnantajalta saaduin tosittein, ennen kuin hänen hakemuksensa edes käsitellään. (Toki poikkeustilanteita on mutta aidosti tukien tarpeessa oleva ei voi luottaa siihen, että tuon myöntäjä mieltää hänen ajankohtainen tilanteensa poikkeustilanteeksi ja maksaa ainakin osan etuudesta ilman kaikkia virallisia tuloselvityksiä.)
        Paljon on vieläkin byrokratiassa keventämistä,ennen kuin tulosidonnaisten etuuksien varassa elävä voi huoletta hyväksyä rehellisen keikan kuin keikan ansaitakseen elantoaan IHAN ITSE.

Köyhät lyödään kyykkyyn, kun puhutaan vain yhteiskunnantuilla elävistä "köyhistä".

Kuitenkin
        http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/090608133924HN
        naisten keskiverto eläke on alle 1200 €/kk miinus verot 11-13 %.

http://www.menomap.com/

Ohjelmassa on esimerkkinä mielenterveyspotilas jota EI VOI RINNASTAA lusmuihin eikä pummeihin.

• ei kovin nuori enää

"Ensimmäisessä asunnossa oli suuri pahvilaatikko pöytänä monta kk ennenkuin sai niin paljon säästettyä että voi sen oikean pöydän ostaa, ym. tuollaista. Eipä taitaisi nyky nuorelle kelvata väliaikaisratkaisuksi sellainen vaihtoehto, vaan kaikki pitää kerralla saada."

Nykyään on kyllä niin paljon erilaisia kierrätyskeskuksia ja kirpputoreja, ettei tarvitse sentään pahvilaatikoihin turvautua.

• 66+66
        ei kovin nuori enää kirjoitti:

"Ensimmäisessä asunnossa oli suuri pahvilaatikko pöytänä monta kk ennenkuin sai niin paljon säästettyä että voi sen oikean pöydän ostaa, ym. tuollaista. Eipä taitaisi nyky nuorelle kelvata väliaikaisratkaisuksi sellainen vaihtoehto, vaan kaikki pitää kerralla saada."

Nykyään on kyllä niin paljon erilaisia kierrätyskeskuksia ja kirpputoreja, ettei tarvitse sentään pahvilaatikoihin turvautua.

niinpä, mutta kerroin vain miten 70-luvun puolivälissä vielä meneteltiin, ei ollut mitään kirpputoreja eikä kierrätyspaikkoja.

• esimerkiksi

Älä sotke asioita.

Siivottomuus kuuluu masennukseen.

Masennuksen oireita:
      - syö yli tarpeen
      - ei syö lainkaan
      - ei kykene hoitamaan kotia, ympäristöä tai itseään.
      - ihmissuhteet jäävät hoitamatta
      - ärtyisyys
      - ei välitä ulkonäöstään vaatteistaan tai hygieniasta

• Tawis ----

Moi esimerkiksi!

Hyvä että täällä jollakin vielä järki toimii.

Tämä köyhien mollaaminen tällä palstalla on todella sairasta touhua.

• *suomi24*
    • 2+2

Perhetyyppi: Lapsiperhe = 2 2
      Menot/kk: 3352 €
      Asunnot: Tampere myytävät asunnot
      Työpaikat: Alueen avoimet työpaikat
      http://www.menomap.com/

• raaka peli ranualla

Kyllä järjestelmässä on vikaa. Tämä leipäjono systeemi pitäisi selkeästi muuttaa. Terveille ihmisille (jotka kehtaavat ruokansa sieltä hakea) pitäisi antaa pelkästään peruselintarvikkeita, joista voivat ruokansa valmistaa. Eli jauhoja, juureksia, kaalia ym. Mitään eineksiä ja valmisruokia ei näille annettaisi.

Tämä ehkäisisi passivoitumista ja kansansairauksia. Jos ihminen on tukien varassa ja yhteiskunta työntää pullaa suuhun niin halutaanko, että tämä joukko sairastuu vielä kakkostyypin diabetekseen sydäntauteihin. Kuka tämän kaiken maksaa?

Laihat ja sairaat, jotka tuskin tolpillaan pysyvät, saisivat näitä viimeistä käyttöpäivää lähellä olevia valmisruokia. Juopoille en antaisi mitään. Juovat tukirahansa, joten syökööt vaikka savea.

• oldmetall

Leipäjonoissa jaettava ruoka koostuu yksinomaan niistä elintarvikkeista joita kauppiaat luovuttavat jaettavaksi leipäjonoihin.
        Kyllä nyt on alkanut voimakkaasti köyhyysrasismi nostamaan päätään.minä en tajua mikä ihmeen kiukuttelu on vallannut suomalaisten ilkeät mielet?
        Sen kummemmin erittelemättä ja jaottelematta siitä ketkä ovat oikeutettuja seisomaan leipäjonoissa näkisin hyvänä, että jaetaan elintarvikkeita tarvitseville.
        Minä pystyn syömään ja ostamaan terveellistä ruokaa ja olen nöyränä kiitollinen omalle elämäntilanteelleni enkä näe tarpeelliseksi arvostella leipäjonoja ja leipäjonoissa jonottavia.
        Köyhyysrasismin lisäksi on tullut ulkonäkö rasismi. Lihavuutta arvostellaan kun korkealle koulutetut ja varakkaat ihmiset pitävät huolta etteivät liho. On niin kovat sosiaaliset paineet , että pitää olla kuosissa etteivät vaan muut luule, että asianomainen kuuluisi alempaan sosiaaliluokkaan.
        Paljon pitäisi muuttaa yhteiskunnassamme eikä leipäjonot nyt ole mielestäni ensimmäisenä muutostarpeessa.
        Juurekset ja kaali ovat oivallisia ja edullisia ruoka-aineksia, itse käytän paljon vihanneksia, mutta paha on mennä toisia neuvomaan ja arvostelemaan.
        Kun elämä on synkeää ja masentaa niin moni syö epäterveellisesti vaalea leipää ja transrasvoja sisältäviä elintarvikkeita ja syömisestä tulee helposti kierre ja lisääntyvä halu napostella.
        Mitä juoppoihin tulee niin alkoholismi on niin paha sairaus ja riippuvuus , että ihminen löytää viinaan rahaa vaikka söisi savea.
        Tuli pitkä vuodatus, mutta mua suivoo tämä tällä palstalla ahkeraan esiintyvä besserwissermäisyys ja köyhien mollaaminen.
        Inhimillisyys on tipotiessään. Haukutaan köyhiä sen kummemmin miettimättä mikä on ajanut ihmisen elämän niin huonoon jamaan.
        Jokainen haluaa tulla toimeen omillaan, olla terve ja hoikka, mutta ei se aina niin mene ja ei ole herkkua mennä tuntikausiksi leipäjonoihin seisomaan ja odottamaan mitä sieltä saa, ei voi tehdä valintoja vaan on otettava vaikkapa eineksiä ja valmisruokia mitä jonottajalle jaetaan.
        Turha on leipäjonoja arvostella ja leipäjonot tulevat pitenemään .Ruoka on kallistunut huomattavasti ja keskituloisella työlliselläkin on miettimisen paikka mitä ostaa jotta saa rahansa riittämään.

• No jaa...
        oldmetall kirjoitti:

Leipäjonoissa jaettava ruoka koostuu yksinomaan niistä elintarvikkeista joita kauppiaat luovuttavat jaettavaksi leipäjonoihin.
        Kyllä nyt on alkanut voimakkaasti köyhyysrasismi nostamaan päätään.minä en tajua mikä ihmeen kiukuttelu on vallannut suomalaisten ilkeät mielet?
        Sen kummemmin erittelemättä ja jaottelematta siitä ketkä ovat oikeutettuja seisomaan leipäjonoissa näkisin hyvänä, että jaetaan elintarvikkeita tarvitseville.
        Minä pystyn syömään ja ostamaan terveellistä ruokaa ja olen nöyränä kiitollinen omalle elämäntilanteelleni enkä näe tarpeelliseksi arvostella leipäjonoja ja leipäjonoissa jonottavia.
        Köyhyysrasismin lisäksi on tullut ulkonäkö rasismi. Lihavuutta arvostellaan kun korkealle koulutetut ja varakkaat ihmiset pitävät huolta etteivät liho. On niin kovat sosiaaliset paineet , että pitää olla kuosissa etteivät vaan muut luule, että asianomainen kuuluisi alempaan sosiaaliluokkaan.
        Paljon pitäisi muuttaa yhteiskunnassamme eikä leipäjonot nyt ole mielestäni ensimmäisenä muutostarpeessa.
        Juurekset ja kaali ovat oivallisia ja edullisia ruoka-aineksia, itse käytän paljon vihanneksia, mutta paha on mennä toisia neuvomaan ja arvostelemaan.
        Kun elämä on synkeää ja masentaa niin moni syö epäterveellisesti vaalea leipää ja transrasvoja sisältäviä elintarvikkeita ja syömisestä tulee helposti kierre ja lisääntyvä halu napostella.
        Mitä juoppoihin tulee niin alkoholismi on niin paha sairaus ja riippuvuus , että ihminen löytää viinaan rahaa vaikka söisi savea.
        Tuli pitkä vuodatus, mutta mua suivoo tämä tällä palstalla ahkeraan esiintyvä besserwissermäisyys ja köyhien mollaaminen.
        Inhimillisyys on tipotiessään. Haukutaan köyhiä sen kummemmin miettimättä mikä on ajanut ihmisen elämän niin huonoon jamaan.
        Jokainen haluaa tulla toimeen omillaan, olla terve ja hoikka, mutta ei se aina niin mene ja ei ole herkkua mennä tuntikausiksi leipäjonoihin seisomaan ja odottamaan mitä sieltä saa, ei voi tehdä valintoja vaan on otettava vaikkapa eineksiä ja valmisruokia mitä jonottajalle jaetaan.
        Turha on leipäjonoja arvostella ja leipäjonot tulevat pitenemään .Ruoka on kallistunut huomattavasti ja keskituloisella työlliselläkin on miettimisen paikka mitä ostaa jotta saa rahansa riittämään.

"...alkoholismi on niin paha sairaus..."

Alkoholismi on yksi niistä harvoista "sairauksista", joista pystyy parantumaan tahdonvoimalla.Tuntuu varmasti loukkaavalle sellaisesta, joka on oikeasti sairas, eikä pysty itse päättämään sairautensa loppumisesta.

Minäkin poltan tupakkaa, mutten voi mitään tälle "nikotinismille".

• ....................

Olisi edes joku frendi jolle puhua. Niitä oli ennen mutta ei ole enää.

• Yksinäinen.....

Tiedän kyllä että masentuneena ei jaksa välittää juuri mistään, ei siivota, ei viedä roskia vaan keräilee niitä nurkkiin ja vie kun tulee pimeä,ei jaksa pitää yhteyttä kaveriin tai ystäviin, ei vastaa puhelimeen, istuu ja miettii vaan kaikenlaista, ei kiinnosta ulkonäkö ja ei huvita käydä edes pesullakaan kun ehkä kerran viikossa jos silloinkaan, ei tule enää oikein hymyäkään naamalle, ärsyttää kaikki muut ihmiset yms yms....tämän tiedän siksi kun kerroin itsestäni ja tänään taas niin masentava päivä takana...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      2571
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      205
      1198
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66