Jehovantodistajuuspalstalla on usein muita uskovaisia, jotka

<<<

eivät ole kovin kyvykkäitä sietämään muita kuin omia mielipiteitään. Tässä yksi esimerkki kirjoituksesta ja vastauksesta, joka on liikaa uskovaisen sietokyvylle:

" -
4.4.2012 21:16
0
Sulje
"Mikä niistä?"
"Raamatusta löytyy paljon jumalia, ketä niistä tarkoitat"
- YHWH. Raamatun mukaan Jumalia on vain yksi. Toki Jeesus on sekoittanut pakkaa monin tavoin puhumalla mm. "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän." Jeesus puhui kuitenkin usein kuvaannollisesti, joten Jeesus ei välttämättä tarkoittanut tätäkään kirjaimellisesti. Kuinka monta jumalaa sinä löydät Raamatusta ja mitkä ovat heidän nimet? Jehova tarkoittaa samaa jumalaa mitä Jahve, JHWH, tai YHWH joten kyse on vain siitä miten sana on hepreankielestä käännetty. Jumala on sama vaikka käännös on erilainen.

"Voitko osoittaa ettei salli."
- Teistä ei pitäisi monien tulla opettajiksi, veljeni, koska tiedätte, että me tulemme saamaan raskaamman tuomion. Sillä me kaikki kompastumme monta kertaa. Jos joku ei kompastu sanassa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee pitämään kurissa myös koko ruumiinsa. (Jaakobin kirje 3:1-2)
- Kiinnitä alituista huomiota itseesi ja opetukseesi. Pysy näissä asioissa, sillä näin tekemällä tulet pelastamaan sekä itsesi että ne, jotka sinua kuuntelevat. (1. Timoteukselle 4:16)
- Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', tule menemään taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaissa olevan Isäni tahdon. (Matteus 7:29)
^ Näiden kohtien mukaan ihmisen tulisi olla tarkka siitä mitä hän opettaa muille. Toki Raamattu sallii ihmiselle vaikka minkälaiset valheet ja vääryyden jos unohdamme Vanhan testamentin kokonaan. Raamatun mukaan kuitenkin Jumala tulee tuomitsemaan ne jotka toimivat väärin ja opettavat muita toimimaan väärin.

"Sinun näkemyksesi niistä ei ole ainoa oikea tulkinta."
- Mistä tiedät että tulkintoja voi olla useita? Kuka antoi sinulle valtuudet päättää miten asioita saa tulkita? Kuten tuossa aiemmin mainitsin, Jumala tai Raamattu sallii ihmisen tehdä asiat kuten ihminen haluaa, mutta Jumala tulee kuitenkin tuomitsemaan ne ihmiset jotka ovat tehneet vääriä tulkintoja Raamatusta. "

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <<<

Vastaus ylläolevaan:

"YHWH. Raamatun mukaan Jumalia on vain yksi"

Ei, vaan YHWH sanoo, että älä pidä muita jumalia minun edelläni.

"Kuinka monta jumalaa sinä löydät Raamatusta ja mitkä ovat heidän nimet? "

Astarte, Ba'al, El, El Elyon., El Shaddai, Shachar, Molok, kotijumalat jne. On niitä siellä. Se, että yksi kilpaileva jumala ilmoittaa olevansa yli muiden, ei tarkoita etteikä muita olisi.

"Jahve"

On muuten kieliopillisesti epämääräinen tulkinta.

"Toki Raamattu sallii ihmiselle vaikka minkälaiset valheet ja vääryyden jos unohdamme Vanhan testamentin kokonaan. "

Eli siis olet itsekin sitä mieltä, että raamattu sallii erilaiset tulkinnat.
      Uusi testamettikaan muuten ei salli mitä tahansa, olet lukenut sen huonosti jos tuollaista esität.
      Jo avioliitosta esitetään hyvin tiukkoja säädöksiä, ja Jeesus ei kumoa lakia. Lisäksi hän sanoo, että

Matt. 7:12

Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

Vain ajattelematon pitää tuota kaiken sallivana.

"Mistä tiedät että tulkintoja voi olla useita? Kuka antoi sinulle valtuudet päättää miten asioita saa tulkita? "

Mistäkö? Onko tuo vitsi? Et ilmeisesti ole tietoinen erilaisista tulkinnoista.
      Minä olen itse vastuussa omasta uskostani tai uskomattomuudesta. Pääntän myös sen, mikä on sopiva tulkinta ja mikä ei, en anna siitä päätäntävaltaa kenellekään.
      En usko tekeväni siitä koskaan tiliä millekään jumalalle, mutta jos tekisin, hän olisi taatusti tyytyväinen siitä että en ole uskonut puoskareita.

Kuka on antanut sinulle valtuudet esiintyä muiden tuomitsijana?

• Ei mikään pakan sekoitusta. Minä ja Isä olemme yhtä."Joh 10:30
      Vain yksi jumala on raamatussa.
      Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.2.Piet.3:16

• <<<

"Minä ja Isä olemme yhtä."Joh 10:30"

Ei pidä ohittaa kaikkea muuta:

Joh 17:

22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-

Eli siis he ovat kaikki yhtä. Kuinka moniyhteinen se sinun jumalasi oikein on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      34
      1962
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1900
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      385
      1797
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1248
    5. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      92
      1123
    6. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      34
      970
    7. Oletko ollut *ittupää

Siinäpä se kysymys eli oletko ollut *ittupää hänelle? Miksi?
      Ikävä
      95
      775
    8. Kiantama oy

Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.
      Suomussalmi
      15
      698
    9. Haluaisin nähdä ja tavata sinut mies

Vielä tässä elämässä.
      Ikävä
      32
      684
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      47
      675
    Aihe