Kävin katsastusasemalla kirjottamassa nimeni luovutuskirjaan. Yllärinä tuli, että siihen tarvii myös omistajan allekirjoituksen (olen ollut ainoastaan haltija). Olenko autosta enää millään tavalla vastuussa hoidettuani "oman osuuteni" (vakuutukset jne. olleet tähän asti siis minun nimissä)? Oletetaan siis, että omistaja ei esim. käy nimeänsä viikon sisällä kirjottamassa. Entä vakuutukset, katkeaako minulta automaattisesti haltijuuden vaihtuessa? Joku fiksumpi, valaiskaa.
Auton haltijuudesta luopuminen
3
1038
Vastaukset
- trafilta poimittua
Haltijan luovutusilmoitus omistajalle
Ajoneuvon haltija voi tehdä haltijuudesta luopumisilmoituksen, mikäli hän on luopunut ajoneuvon hallintaoikeudesta ja palauttanut ajoneuvon takaisin omistajalle, eikä omistaja tee rekisteri-ilmoitusta haltijan poistosta 7 päivän kuluessa haltijuuden päättymisestä.
Haltijuudesta luopumisilmoituksesta tulee käydä ilmi
omistajan nimi- ja osoitetiedot
hallintaoikeuden päättymispäivä ja tieto, että ajoneuvo luovutettu takaisin omistajalle sekä
haltijan yhteystiedot ja allekirjoitus.
Ilmoituksen voi toimittaa joko katsastustoimipaikalle tai ajoneuvon liikennevakuutusyhtiöön.- jos on P A
yllä mainitulla tavalla saa kait vakuutukset ja verot poikki jos ei pysty
maksaan osarilla ostettua ajoneuvoa omistajalle eikä omistaja anna luovaria tai suostu tekemään rekisteristä poistoa. - kysyn vaan
jos on P A kirjoitti:
yllä mainitulla tavalla saa kait vakuutukset ja verot poikki jos ei pysty
maksaan osarilla ostettua ajoneuvoa omistajalle eikä omistaja anna luovaria tai suostu tekemään rekisteristä poistoa.mitenkäs toimitaan jos auto on jo paalattu eli autoa ei voi palauttaa? pystyykö silloin haltijuudesta luopumaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1811248
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138883- 83809
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47664Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t243584Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä308578Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55569- 51539
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7530