Näin auttaa JUMALA!

Halleluja!

Työkaverini, jonka kanssa minä tapasin juopotella ja polttaa tupakkaa 10 vuotta sitten, kohtasi helluntailaisten voimallisen Jumalan noin 9 vuotta sitten. Hänet evankelioitiin, ja hän koki saman tien Pyhän Hengen täyteyden ja lopetti juopottelun ja tupakoinnin kuin seinään, yhdessä minuutissa. Sen jälkeen hän ei ole juopotellut eikä tupakoinut.

Kysymys kuuluu: miksi minä en koe sitä samaa? Miksi Jumala sallii minun jatkaa juopottelua ja tupakoimista, ja niin muodoin joutua helvettiin? Olen itsekin uudestisyntynyt. Kauan sitten. Uskoon tullut ja uudestisyntynyt. Silti ei ole parannusta näköpiirissä. Jatkan saastassa rypemistä. Miksi Pyhä Henki ei anna minulle voimaa luopua synnistä, kuten Hän antoi voiman työkaverilleni? Haluaako Pyhä Henki minun joutuvan helvettiin?

16

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinua ei ole

kastettiu uskovien kasteella. Se on avain pyhään elämään! Luterilainen voi uudestisyntyä, mutta ei voi pyhittyä, koska häntä ei ole kastettu uskovien kasteella. Siksi luterilainen uudestisyntynyt on kadotettu. Hän on vain puoliksi pelastettu, ja se ei riitä, koska hän on ilman uskovien kastetta.

• Jeesusta rakastava

Kaste eiole pelastuksen edellytys eikä este kokemasta Pyhäähenkeä ennen kastetta.
        Tiedän monia jotka ovat kokeneet Pyhänhengenkasteen ennen kasteela käyntiään
        Kuitenkin meidän tulee käydä kasteella koska sillä me osoitamme sen että me olemme hyljänneet vanhan elämämme ja ottaneet uuden vastaan seuraamalla Jeesusta.

• Älä aliarvioi meitä

Liian läpinäkyvä tämä aloitus. Ei mene läpi tämä provoilu. emme me kaikki ole tyhmiä.

• Hyhä yksinkertaisuus

Looginen selitys on se että ei ole mitään pyhiä henkiä olemassakaan.
      Kaverisi halusi lopettaa juopottelun ja teki sen.
      Turha antaa kiitosta pyhille hengille. Kaverisi voi olla ylpeä itsestään koska hän teksi sen aivan itse.

• parannus

Minäkin lopetin tupakan polton ja viinan juonnin, samalla kun tulin uskoon, mutta ei sekään tapahtunut ilman kiusausta.
      Kiusauksen tultua sietämättömäksi, huusin Jeesusta apuun.
      Sen jälkeen ei ole mieleni tupakkaa tai viinaa tehnyt.
      Himo jäi siihen. Tahto pitää olla itsellä, Jeesus antaa voiman kun jaksaa anoa.
      Kasteella kävin pian sen jälkeen.

Synnin kanssa ei ole leikkimistä jos kerran on vapautettu!

• Halleluuuja !!!!!!!!!!!!

Minä kiitän Jumala sun työkaverin puolesta sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"

Sä kysyt mix sua ei päästetä helposti tuoakasta ja viinasta ??? Jos olisit uskossa ja näkisit selvästi että joudut iankaikkisesti he,lvettiin sun synnielämän takia,,,,, niin juoxisit karkuun tupakasta ja viinasta autioon saareen kuukaudexi ja sieltä tullessa,, kun olisisit huutanut yötä päivä apua Jumalalta niin olisit vapaa koska Jumala auttaa niitä jotka eivät leikkii hänen kanssa.

• ml213.

>Jos olisit uskossa ja näkisit selvästi että joudut iankaikkisesti he,lvettiin sun synnielämän takia<

Lie toisaalta turhaa kertoa sinullekkin tärkeä asia eli JUMALA ei koskaan ohjaa ihmistä pelastukseen pelolla,- ei edes harhaopin kadotuksella. Nimittäin todellisuus on, että Jeesuksen Kristuksen kohtaaminen ja häneen uskominen karkoittaa ihmisestäpelon ja siitä tulevan epävarmuuden. Ei enempää mutta ajattele todellisuutta,- ei taikuutta / uskonnolisuutta.

"Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa." 1 Joh 4:18

Eli ei oikein toimi tuo sinun helvetillä pelottelu ihmiseen. Todellisuudessa "sanomasi" karkoitaa ihmiset luotasi ja erikoisesti myös JUMALASTA, niin jos joku sattuisi vielä uskomaan.

JUMALA on rakkaus ja JUMALA karkoittaa turmeltuneesta ihmisestä pelon.

• "Kysymys kuuluu: miksi minä en koe sitä samaa? Miksi Jumala sallii minun jatkaa juopottelua ja tupakoimista, ja niin muodoin joutua helvettiin?"

Kysymys kuuluu miksi minä, joka en ole uskossa en juopottele, en polta tupakka enkä muutenkaan reve synnissä.

Niin että mikä tuossa oli nyt "jotain uutta auringon alla"?

• Mikko.

>>Kysymys kuuluu: miksi minä en koe sitä samaa? Miksi Jumala sallii minun jatkaa juopottelua ja tupakoimista>

"Jumalaa ei voi syyttää, vaan itse on lopettettava juopottelu ja tupakointi"??

Olen kyllä huomioinut vuosikymmenienkin aikana rajujakin asioita juuri alkoholin käytösta ja tupakoinnista, niistä ei niin vaan pääse eroon helposti vaikka miten oli ollut uskossa ja kastetukin, vaan vajosin rajuunkiin juopotteluun ja tupakointiin. Lopullisesti sitten vapauduin alkoholista 18 vuotta ja tupakoinnisya 8 vuotta sitten.
      Uskoon tulleista on samaan rypemiseen sortunut niin paljon paljon ihmisiä. Miksihän näitä aikoja annetaan sitten, että silloin on helppo päästä pois mainituista paheista, sitä en ymmärrä.
      Sitten vapaaksi päässeet helposti ovatkin tuomitsemassa näitä orjuudessa olevia uskoviakin, ei he siinä paljon ajattele.
      Vahva on vahva ja heikko on heikko, kunnes Jumala puuttuu peliin sillä ylpeys käy lankeemulsen edellä vahvakin on sitten nähty rypevän katuojassa ja heikosta tullut vahva.
      Kyllä olen miettinyt Jumalan tarkoitusta elämässä, selvyyttä ei oikein löydy, eikä tule löytymään, kannattaa vain uskoa ja pyytää lankeemuksiaan vaikka alati anteeksi, kyllä aika tulee sitten että vahvistuu ja pääsee vapaaksikin ja jos ei tässä ajassa siihen vapautumiseen anneta voimaa niin viimeistään Taivaassa.
      En siunannut kirjoituksellani syntiä muttä siunasin kyllä syntiä tekevää uskovaa.

• ml213.

""Sitten vapaaksi päässeet helposti ovatkin tuomitsemassa näitä orjuudessa olevia uskoviakin, ei he siinä paljon ajattele.
      Vahva on vahva ja heikko on heikko, kunnes Jumala puuttuu peliin sillä ylpeys käy lankeemulsen edellä vahvakin on sitten nähty rypevän katuojassa ja heikosta tullut vahva."""

Tuohon Mikon kirjoitukseen ei ole lisäämistä. Niin, samaa olen ihmetellyt itsekkin, että miten ihmeessä synninkahleista vapautunut ihminen onkaan niiiiiiiiiiiiin muistamaton, ettei muista ja huomioi tapaamaansa synninkahleissa olevaa ihmistä,- vaan tuomitsee toisen. Ihan kuin vanhurskauttaminen olisi ihmisestä itsestään kiinni.

Hyvin osuvasti Jeesus vertasi Hengestä syntyneen ihmisen elämää tuuleen; eli ihminen ei tiedä mistä se tulee ja minne se menee. Tietää vain tuulen huminan.

• EI VIINANKIROJA

OLetkos homannut, että maallisia keinojakin on. Tutkituttaa omistaakos sellaisen geenin, joka altistaa liialle halulle ainaskin viinan suhteen. Onhan se niinkin, että pitää olla myös kova halu jättää alkoholi pois ja katsella mitä muuta olis tilalle löydettävissä. Ja huuda apuun rukouksissasi TAIVAAN ISÄÄ:
      Älä mieti liikoja vaan keskity olennaiseen, mitä hyvää sinulla on ja mitä huonoa vois jättää pois ihan itsekurilla.

• savonaro|a

JESUx JEESUCKS O HINI, SALLII SODAT JATUAUDI

KExKARI PYSYTTÄ HUUDAN JJJJJJJJEUUUUUUUUUUUUUUUUU

JEESUUUUUUUUUUUCCCCCCCCCCCKSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

U FAG SUxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

JEESUX SUCKS!

SODIA SALLIWA IDIOTI DU SUX SUX SUX SUX

• * Hei " halleluja", oletko kastettu ainoastaan vauvana? Joskus kastamattomuus uskovien upotuskasteella voi olla " voimattomuuden syy" ei se vie sinulta pelastusta iankaikkisesta kadotuksesta, mutta se vie sinulta voiman.

Ä Siksi Pietari sanoi juutalaisille uskoon tulleille, " Antakaa kastaa itsenne, että syntinne pyyhittäisiin pois." Sulla on sama tilanne, jos änkeät jotain Jumalan sanaa vastaan, tässä tapauksessa et halua ottaa Raamatullista uskovien kastetta, siksi saat asua kuivassa maassa, tottelemattomuutesi hähden. Mene uskovien kasteelle, ja nöyränä, ettäs saat mennä, änkyröimällä siitäkään ei ole mitään apua, vaan että tahdot ja uskot sydämessäsi!

• eenokki 12

Ei lapsenkaste vie voimaa vaan se että ei seurata Jeesusta ei kanneta ristiä seurataan vain joukkoja ja, piiloudutaan massaan ja kuitenkin uskon tunnustaminen vaatii yksilöä, eikä taivaaseen laumana matkata.
        Lahkon kaste jolla esim. mohikaani on kastettu on tyhjäpäisten veteen painallus jos jonkinlainen symbolinen toiminta se liekin niin on heidän mielestään.
        Minä ainakin olen joutunut ihmisten pilkkaamaksi, ja kaikkien vihaamaksi sen vuoksi etten ole Herraani hävennyt ja nykyään on ollut helpompi elää vaikka en ole mielestäni vaipunut "hiljaisuuteen" kuten aikanaan helluntailaiset ja muut lahkokasteella kastetut.
        Missä on se kuuluisa h-laisten voima?
        Kaste helluntailiikkeessä vie sen alkaneen uskon ja sen tilalle saadaan pajon ihmiskeskeisyyttä ja vielä enempi demonien vaikutusta.
        Jos lapsenakastettu tunnustaa rohkeasti Kristusta ja kertoo kohtaamastaan yhteiskunnallisesta epäoikeudenmukaisuudesta tai suoranaisesta vainosta niin tiedä
        että elävä todiste liikkuu kansan keskuudessa ja jonka nähdessäsi voit tietää mitä sinulta puuttuu.
        En kiellä etteikö h.lainen voisi pelastua huom, mutta se vaatii muutosta,

• Inhottava realisti

Alkoholismi on sairaus. Siitä ei parannuta lopullisesti ikinä.

Tupakointi aiheuttaa riippuvuutta. Vieroitusoireet ovat fyysisiä.

Usko itsessään ei paranna mitään. Uskoontulon seurauksena ihminen vain saa lisämotivaatiota ja ehkä tahdonvoimaa muuttaa elämäntapojaan. Käytännön tasolla yksi riippuvuus korvataan toisella.

Jos ihminen vain uskon avulla pääsee ongelmistaan jollakin tasolla eroon tai unohtaa ne, koko uskon ulkopuolinen maailma näyttää hirmuiselta paikalta ja "syntiseltä". Tämä luonnollisesti on omiaan sitouttamaan ihmiset ryhmään, joka on se "ainoa" tie elää "synnittömänä".

Ei siis ole ihme, että ongelmissa oleviin ihmisiin käyvät uskovat kiinni kuin sika limppuun.

Todellisuudessa, ihminen luultavasti pääsisi itsekin ongelmistaan eroon, mikäli asiaan todella keskitttyisi.

• * Olen itse kokenut tuon saman, mitä kaverisikin, pääsin vapaaksi sillä hetkellä viinasta ja tupakasta, kun tulin uskoon, samoin sain heti uudestisyntymän jälkeen Pyhän Hengen kasteen.

* Raamattuhan ei puhu tupakasta sanaakaan. Mutta Sanassa sanotaan, älä anna minkään vallita itseäsi? Siispä, jos kessuttelu on se, joka sinua orjuuttaa, ja sun on pakko poltella, olet sen orja. Mutta ei siitäkään sanota, että se kadottaisi? Uskonkin vaan, että tupakointi vie samoin voiman hengellisestä elämästä, ja se on tottelamattomuutta, ja tottelamattomuus on taikuuden syntiä. Kannattaa siis päästä eroon niitä " suitsukkeista"!
      * Olen itsekkin jälkeenpäin tupakoinut, hetkellisesti muutamia eri kertoja, nyt olen siitä vapaa, täysin, en ole kymmeniin vuosiin tarvinnut tupakkaja siitä kiitän Häntä Jeesusta Kristusta, tänään, olen siitä vapaa Jeesuksen veren ja Pyhän Hengen osallisuuden kautta.

* Mutta itse siitä pitää tehdä päätös, ja lopettaa kerralla siihen paikkaan, ja Jeesus kyllä antaa voiman päästä siitä orjuudesta eroon. Tupakkaa vaan ei kukaan pane sun suuhusi, eikä myöskään ota pois, nämä on sinun olia ja itse tehtävä, ja päätettävä, poltatko, vaiko et. Tee siis hyvä päätös ja lupaa Jeesuskelle, että se orjuus loppuu nyt! Sinusta se on kiinni, älä hae mistään muualta vapautusta tupakan oruudesta, sinä ITSE olet vastuussa mitä suuhusi panet.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe