Mitä perintätoimistoa Aasa käyttää? Onko kenelläkään tietoa`?

kysyväeieksy

Elikkäs otsikossa kysymys onkin, onko kenelläkään kokemusta Aasan perinnästä, saako maksusopimusta tehtyä? kiitos asiallisista vastauksista. Velkojen maksu käynnissä, sillä tässä kyselen :)

13

2072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marjo74

Aasa ei käytä perintätoimistoja, vaan hoitaa asiat itse. Rohkeasti vaan ottamaan yhteyttä heihin ja toivottavasti saat asiat järjestymään. Minun tapauksessani Aasa oli todella joustava kun jäin työttömäksi.

Tsemppiä

• kysyväeieksy

Okei, elikkä heillä on myös perintä itsellään? yritin nimittäi sopia velastani joka heille on niin pienempää erää kk niin ei onnistunut, siksi joudun ehkä odottamaan ,että menee perintään- jos sitä kautta saisin pienemmät erät sillä velkoja on muitakin, eikä tällä hetkellä pysty niin isoa erää kuukaudessa maksamaan :/

• Marjo74

Perivät itse omia saataviaan juu. Itse sain kyllä ihan pyytämällä pari viikkoa lisää maksuaikaa ja senkin jälkeen suostuivat vielä hieman pidentämään maksuaikaa ja kuukausieriä pienentämään Kannattaa ottaa näissä se kanta, että mikä olisi myös velkojalle järkevää. Toki jos ei pysty maksamaan mitään normaalia summaa heille niin eivät varmaan suostu maksusuunnitelmaan niinkuin eivät muutkaan yritykset. Esimerkiksi tuttavani ei saanut American Expressiltä ollenkaan joustoa kun oli ongelmia maksaa luottokorttimaksua. Riippuu yrityksestä.

Mikäli saat maksusuunnitelman tehtyä niin on tärkeä pitäytyä siitä, koska jos maksusuunnitelman rikkoo niin yleensä jousto loppuu siihen kaikilla yrityksillä.

• kysyväeieksy

No kun minun kk erä on 300euroa heille, yritin ehottaa puolittamista, mutta eivät suostuneet, joten ajattelin, että on varmaan pakko antaa mennä perintään, josko sitten saisi pienemmät erät. Tällähetkellä tosiaan maksan vippi velkojani pois, luottotiedot kunnossa, ja vaikka palkasta 2/3 meneekin maksuihin niin olen päättänyt selvittää sotkuni kunnialla.. Pitää vielä maanantaina soittaa sinne ja kysyä josko saisin erän pienemmäksi, harmittaa kun eivät suostuneet viimeksi:/

• Tellu134

eivät muuten anna paljoa joustoa laskuissa. Itse soitin sinne tänään ja ovat tiukkoja, että kulut on maksettava ja korot, jos lasku on ollut myöhässä ja sitten voidaan tehdä suunnitelma. Suunnitelmaa saa pidennettyä puolella siitä, mitä on jäljellä, eli jos jäljellä 6 erää, niin voit saada 9 erää.. Onhan noi säännöt heillä siellä sopparissakin, eli kun lainan ottaa, niin se on sitten se sopimus. Toki itseänikin ketuttaa, mutta ei sitä voi kun maksaa, itsehän sen lainan menin ottamaan, en voi muita syyttää.

Kovin ystävällinen asiakaspalvelu heillä on kuitenkin ja omien sääntöjensä rajoissa kyllä sopivat asioista asiakkaan kanssa.

• LaskeskelijaSsa
        Tellu134 kirjoitti:

eivät muuten anna paljoa joustoa laskuissa. Itse soitin sinne tänään ja ovat tiukkoja, että kulut on maksettava ja korot, jos lasku on ollut myöhässä ja sitten voidaan tehdä suunnitelma. Suunnitelmaa saa pidennettyä puolella siitä, mitä on jäljellä, eli jos jäljellä 6 erää, niin voit saada 9 erää.. Onhan noi säännöt heillä siellä sopparissakin, eli kun lainan ottaa, niin se on sitten se sopimus. Toki itseänikin ketuttaa, mutta ei sitä voi kun maksaa, itsehän sen lainan menin ottamaan, en voi muita syyttää.

Kovin ystävällinen asiakaspalvelu heillä on kuitenkin ja omien sääntöjensä rajoissa kyllä sopivat asioista asiakkaan kanssa.

Tekeehän tuo kuuden erän muuttaminen kuitenkin aikamoisen muutoksen kuukausierään. Eli jos on esim 600 euroa jäljellä ja 6kk niin erä 100eur/kk. Pidennettynä 9 erään on erä vaan 66 euroa, eli 34% pienempi. Minun mielestäni kuullostaa reilulta myönnytykseltä. Enemmän tuo on kuin mittä moni muu antaa...

• 1kyrpä
        LaskeskelijaSsa kirjoitti:

Tekeehän tuo kuuden erän muuttaminen kuitenkin aikamoisen muutoksen kuukausierään. Eli jos on esim 600 euroa jäljellä ja 6kk niin erä 100eur/kk. Pidennettynä 9 erään on erä vaan 66 euroa, eli 34% pienempi. Minun mielestäni kuullostaa reilulta myönnytykseltä. Enemmän tuo on kuin mittä moni muu antaa...

Odotan että heidän laina sulautuu isompaan summaan ulosottomiehelle joka tasapuolisesti jakaa osan ulosmittaamasta osuudesta kaikille velkojille
        kätevää jää käteen enemmän ja suoravelotus

• Korko
        LaskeskelijaSsa kirjoitti:

Ei se noin mene... Jos laina-aika pitenee, pitenee myös koron osuus. Riippuu täysin lainasta, mutta kun pikavipeistä tms. kulutusluotoista kyse, voi korko olla luokkaa 30%, jolloin erä ei pienene läheskään 66 euroon.

• Roope2
        Korko kirjoitti:

Ei se noin mene... Jos laina-aika pitenee, pitenee myös koron osuus. Riippuu täysin lainasta, mutta kun pikavipeistä tms. kulutusluotoista kyse, voi korko olla luokkaa 30%, jolloin erä ei pienene läheskään 66 euroon.

Tiedoksi vaan, että kun laina-aika venyy tulee nimelliskorosta entistä tärkeämpää rahan hinnan kannalta. Näinollen kun esim. Aasa lainaa pidennetään, kohdistuu lainaan tuo 9,8% nimelliskorko vuodessa. Tämän voit itse vahvistaa osoitteesta www.aasa.fi . Jos puhutaan yleensä kulutusluotoista niin joo, nimelliskorko saatta aolla esim 30% kuten Ellos lainassa on.

Eli koron osuus on tässä tapauksessa huomattavasti pienempi kuin mitä esität ylläolevassa.

• kokemustaonX

Aasa käyttää OK perintää kun laina irtisanottu. OK perinnästä tulee helvetinmoiset kulut päälle jos antaa sinne asti mennä, joten kannattaa sopia Aasan kanssa heti jos tulee maksuongelmia. Nimimerkillä: Kokemusta on.

• 7347347347

"tulee helvetinmoiset kulut päälle"

Sehän nyt riippuu..nykyään voi pyytää perinnän keskeytystä heti kun eka kirje saapuu. Ei silloin voi tulla kovinkaan kummoiset kulut, nekin on laissa määrätty enimmäismäärältään.

• isotlainatisotkulut

Ne helvetinmoiset kulut on 50€ maksimissaan, eli se ensimmäinen maksuvaatimus, joka tulee kun velka siirtynyt perintään. Jos pääoma on alle tonnin, niin helvetinmoiset kulut ovat siinä tapauksessa 24€ :D Jos ei ota kirjeen jälkeen yhteyttä perintään, niin oma moka, että pääsevät lähettämään vielä toisen kirjeen. Jonka helvetinmoiset kulut ovat peräti puolet edellisen kirjeen hinnasta.

Sanoisin että parin-viiden tonnin lainassa yks viiskymppiä on aika pieni summa, mutta sekin lienee näköjään suhteellinen käsite se helvetinmoinen kulu :D

Viivästyskorkoa kertyy alkuperäisellä velkojalla (voi kertyä jopa sitä alkuperäistä lainakorkoa luotonmyöntäjästä riippuen), perinnässä ja ulosotossa samalla tavalla. Viite 7%.

• perintäänvaiei

Niinpä. Mutta aika kummallista omassa tapauksessa on, että jo elokuussa olisi pitänyt tulla maksuhäiriömerkintä, mutta ei ole tullut ja että joka kirjeessä on tämä sama lause: jos avointa velkaa ei suoriteta ajan tasalle, niin saatava siirtyy lähiaikoina OK-Perintä Oy:lle? Mietin, että pitäisikö antaa tämän menne perintätoimiston kautta tämä loppuvelka, jos erät olisivat siten pienemmät. Kun kuukausierä on aika suuri, vähintään 300 euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe