Profeetallinen pääsiäis- sanoma

Ps.22 mukaan

Daavid kokee ennalta Kristuksen kärsimyksen ja korotuksen;

2. Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
8. Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
9."Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."
13. Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,
14. avaavat kitansa minua vastaan, niin kuin raatelevat, kiljuvat leijonat.
15. Niin kuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niin kuin vaha, se on sulanut minun rinnassani.
16. Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun. (Ps.69:22. Koiruohoa he antoivat minun syödäkseni ja juottivat minulle janooni hapanviiniä).
17. Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niin kuin jalopeurat.
18. Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen;
19. he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
21. Vapahda minun sieluni miekasta, minun ainokaiseni koirain kynsistä.
28. Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä;
29. sillä Herran on kuninkuus, ja hän on hallitseva pakanoita.
30. Kaikki maan mahtavat syövät ja kumartavat; hänen edessään polvistuvat kaikki, jotka mullan alle astuvat eivätkä voi elossa pysyä.
31. Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta.
32. He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on sen tehnyt. http://www.youtube.com/watch?v=ZUB_jMbW8Sc

2

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • filadelfi

13. Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,
      14. avaavat kitansa minua vastaan, niin kuin raatelevat, kiljuvat leijonat
      17. Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut,

Nämä jakeet kuvaavat jo demonien kuviteltua voittoriemua Kristuksesta, mutta hänen ylösnousemuksensa riisti sen heiltä lopullisesti.

Jeesuksen omat sanat Luuk. 24: 27 ”Jeesus alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista, ja selitti heille mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.” 44 ”Ja hän sanoi heille, tätä tarkoittivat minun sanani kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa.”

Jeesus sanoi vierellään olevalle pahantekijälle, Luuk. 23:43 "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

Jeesus vieraili Tuonelassa; Ef. 4:8-10 ja 1Piet. 3:18-20 mukaan.

Jeesuksen ylösnousemusprofetia; Ps. 16:10-11 "Sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan, et anna palvelijasi joutua kuoleman valtaan.

Jeesuksen Kristuksen kärsimys ja ylösnousemus sisältyvät lyhyesti lausuttuina; Ps.118: 22 Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi.

• filadelfi

Jeesus kuoli tunteja ennen ryöväreitä, jona aikana hän kävi julistamassa todistuksen tuonelassa ja tyhjensi Aabrahamin vanhurskaitten sielujen/henkien osaston, vieden sen ja samalla myös sotilaan keihäällä ruhjotun toisen ristillä olleen sielun vielä saman päivän aikana kolmanteen taivaaseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4547
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      143
      3485
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1980
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      70
      1925
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      125
      1064
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      134
      976
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe