?
Maalaavatko mormonit munia?
11
71
Vastaukset
- Mitäs itse
luulet?
- ?
Kyllä tai ei. En tiedä. Siksi kysyin.
- mormonimamma
? kirjoitti:
Kyllä tai ei. En tiedä. Siksi kysyin.
Juuri niin, kyllä tai ei.
- 'Turust
mormonimamma kirjoitti:
Juuri niin, kyllä tai ei.
Munien maalaus lienee jotain ulkomaalaisten pakanauskontojen kouhotuksia joka ainakin minusta tuntuu vastemieliseltä.
Sensijaan munien tervaus kuuluu vanhaan suomalaiseen kansanperinteeseen joka toimenpide suoritettiin miesvoimin (miksei naistenkin) petollisesti tai muutoin ala-arvoisesti käyttäytynelle miehelle.
Tällaisten hyvien kasvattavien, lopulta elämää ylläpitävien perinteiden soisin mielelläni edelleen jatkuvan maassamme.
Turust - Utelias.
'Turust kirjoitti:
Munien maalaus lienee jotain ulkomaalaisten pakanauskontojen kouhotuksia joka ainakin minusta tuntuu vastemieliseltä.
Sensijaan munien tervaus kuuluu vanhaan suomalaiseen kansanperinteeseen joka toimenpide suoritettiin miesvoimin (miksei naistenkin) petollisesti tai muutoin ala-arvoisesti käyttäytynelle miehelle.
Tällaisten hyvien kasvattavien, lopulta elämää ylläpitävien perinteiden soisin mielelläni edelleen jatkuvan maassamme.
TurustKuuluuko höyhenten levitys samaan perinteeseen kuin tervaus?
- pääsiäisperinteitä
Ainakin ortodokseilla on tapana maalata ja antaa munia lahjaksi pääsiäisenä (huom! munat olivat tradition mukaan punaisia). Muna symboloi uuden elämän alkua.
Nykyisinkin ortdoksit ovat hyvin taitavia koristellessaan ja maalatessaan munia pääsiäiseksi ja tapa on aika yleinen ainakin Itä-Suomessa. Yksinkertaisin värjäämistapa on keittää kananmunat sipulikuorivedessä, jolloin pinta tulee kauniin rusahtavaksi. - Omeletti
14-vuotis mormonityttö kysyi toiselta samanikäiseltä:
"Oletkos nähnyt Fabergén munia?"
Tämä vastasi:
"En edes tunne kyseistä herraa."- p i r u e t t i
tämä mormonityttö tunsi vain Smithin ja hänen munansa.
- M.E.L.
p i r u e t t i kirjoitti:
tämä mormonityttö tunsi vain Smithin ja hänen munansa.
Mutta muna suussa puhuminen on melko vulgaaria.
- Noinkin...
14-vuotis mormonityttö kysyi toiselta samanikäiseltä:
"Oletko koskaan maistanut viiriäisen munia?"
Tämä vastasi:
"En edes tunne kyseistä herraa."
- Ent. jäsen
Kukko munii ahkerille!
Tiukan paikan tullen koiraskin poikii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437