Maalaavatko mormonit munia?

?

?

11

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäs itse

      luulet?

      • ?

        Kyllä tai ei. En tiedä. Siksi kysyin.


      • mormonimamma
        ? kirjoitti:

        Kyllä tai ei. En tiedä. Siksi kysyin.

        Juuri niin, kyllä tai ei.


      • 'Turust
        mormonimamma kirjoitti:

        Juuri niin, kyllä tai ei.

        Munien maalaus lienee jotain ulkomaalaisten pakanauskontojen kouhotuksia joka ainakin minusta tuntuu vastemieliseltä.

        Sensijaan munien tervaus kuuluu vanhaan suomalaiseen kansanperinteeseen joka toimenpide suoritettiin miesvoimin (miksei naistenkin) petollisesti tai muutoin ala-arvoisesti käyttäytynelle miehelle.

        Tällaisten hyvien kasvattavien, lopulta elämää ylläpitävien perinteiden soisin mielelläni edelleen jatkuvan maassamme.

        Turust


      • Utelias.
        'Turust kirjoitti:

        Munien maalaus lienee jotain ulkomaalaisten pakanauskontojen kouhotuksia joka ainakin minusta tuntuu vastemieliseltä.

        Sensijaan munien tervaus kuuluu vanhaan suomalaiseen kansanperinteeseen joka toimenpide suoritettiin miesvoimin (miksei naistenkin) petollisesti tai muutoin ala-arvoisesti käyttäytynelle miehelle.

        Tällaisten hyvien kasvattavien, lopulta elämää ylläpitävien perinteiden soisin mielelläni edelleen jatkuvan maassamme.

        Turust

        Kuuluuko höyhenten levitys samaan perinteeseen kuin tervaus?


    • pääsiäisperinteitä

      Ainakin ortodokseilla on tapana maalata ja antaa munia lahjaksi pääsiäisenä (huom! munat olivat tradition mukaan punaisia). Muna symboloi uuden elämän alkua.

      Nykyisinkin ortdoksit ovat hyvin taitavia koristellessaan ja maalatessaan munia pääsiäiseksi ja tapa on aika yleinen ainakin Itä-Suomessa. Yksinkertaisin värjäämistapa on keittää kananmunat sipulikuorivedessä, jolloin pinta tulee kauniin rusahtavaksi.

    • Omeletti

      14-vuotis mormonityttö kysyi toiselta samanikäiseltä:

      "Oletkos nähnyt Fabergén munia?"

      Tämä vastasi:

      "En edes tunne kyseistä herraa."

      • p i r u e t t i

        tämä mormonityttö tunsi vain Smithin ja hänen munansa.


      • M.E.L.
        p i r u e t t i kirjoitti:

        tämä mormonityttö tunsi vain Smithin ja hänen munansa.

        Mutta muna suussa puhuminen on melko vulgaaria.


      • Noinkin...

        14-vuotis mormonityttö kysyi toiselta samanikäiseltä:

        "Oletko koskaan maistanut viiriäisen munia?"

        Tämä vastasi:

        "En edes tunne kyseistä herraa."


    • Ent. jäsen

      Kukko munii ahkerille!
      Tiukan paikan tullen koiraskin poikii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe