Myöhäinen käräytys?

tahrattu n36

Siitä on kolme kuukautta kun lopetettiin suhde, mutta nyt minua vaivaa kun pariskunta alkaa rakentaa yhteistä taloa kesällä, siis vaimo sitoutuu asuntolainaan ja kaikkiin muihin kuluihin tietämättä että ukko piti toista naista melkein vuoden. Lupasin miehelle etten kerro, mutta onko tämä oikein vaimoa kohtaan? TIEDÄN, mikään ei ollut oikein vaimoa kohtaan, mutta en tiennyt hänestä ennen kuin oli liian myöhäistä.

Minusta tuo talonrakennus on niin iso asia että sen vuoksi vaimon pitäisi saada tässä vaiheessa valita että jatkaako pettäjän kanssa ja maksaako laskuja hänen kanssaan, vai lähteekö, koska jos suhde paljastuu vuoden tai vuosien päästä, mahdollisesta erosta tulee vaikeampi velkojen vuoksi. Mutta sitten toisaalta, onko myöhäisellä käräytyksellä enää merkitystä, jos ne kolme kuukautta ovat jatkaneet parisuhdetta ilmeisesti ihan normaalisti, ehkä ne voisivat jatkaa kolmekymmentä vuottakin?

Mielipiteitä kiitos, en ole pahalla ja katkeruudella liikkeellä, vaan tosiaan haluaisin tietää mikä tässä vaiheessa on oikea teko. Miestä en halua itselleni kun löysin hyvän vapaan kumppanin.

111

1999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hömöpönttö

Ja höpö höpö, ettet olisi pahalla liikkeellä! Jos olisit hyvä ihminen, olisit pitänyt näppisi erossa varatusta miehestä. Miehen ja hänen vaimonsa elämä ei kuulunut sinulle pätkän vertaa, mutta silti tungit itsesi siihen - joten jätä heidät nyt rauhaan ja elä elämääsi eteenpäin!

• Anna-Leena Valo

tahrattu n36
      Sehän oli jo alunperin VÄÄRIN vaimoa kohtaan kun astuit rakastajattaren rooliin, joten mitä enää haikailet että onko oikein vaimoa kohtaan. Anna heidän olla rauhassa ja kärsi tappiosi kun olit niin tyhmä että aloit leikkiin jonka tiesit olevan sinun tappioksesi. Joten vaimo on syytön kaikkeen ja siksi ei tulisi antaa hänelle takaisua asioista mitkä ovat olleet ja menneet. Sinä olet vastuussa vain omista asioistasi kuten kakkoset pruukaavat sanoa "Olen vapaa, en ole silloin uskoton" joten näin se aina käy ja kun aletaan käräyttämisistä puhumaan niin , ajattele että jos sinua ei olisi ollut niin silloin olisi ollut joku toinen, sillä mies halusi vaan hetken jännitystä. Joten unohda tämä parisknta ja anna heidän elä omaa elämäänsä, se ei ole mitenkään sinun asiasi jakaa tietoa asiasta joka ei ole ajankohtainen, sinähän jaoit sille miehelle pillua ihan vapaa ehtoisesti , ja samalla tiesit että hänellä on perhe, silloin on vaan poistettava katkeruus (sitä se on) ja jatkaa omaa elämäänsä. Vaimon elämää ei tarvitse pilata enää kun suhde on loppu.
      En mitenkään usko että olet huolissasi vaimon elämästä, sinua vaan pännii kun heillä menee asiat hyvin nyt, mikä on aina luonnollista, kriisin jälkeen. Katsos kun ei ala jalka vaimoski niin tälläisiä "huolehtivia" ajatuksia ei ole silloin.
      Mies varmaan katuu omaa käytöstään, tai sitten sillä on joku muu, joten se on hänen asiansa, eikö vaan.

• hulluja riittää

ap on kovasti huolissaan pariskunnan veloista, vaan ei ollut yhtään huolissaan kun makasi toisen naisen miehen kanssa. Mikä huvittava tapaus kerta kaikkiaan. Jos sinulla on asiat hyvin niin mitä pirua tuumit ihmisten asioita jotka eivät kuulu edes sinulle, perhanan käräyttäjä.

• ap

Paljon sinä oletat tietäväsi minusta. No jos se helpottaa omaa pahaa oloasi, niin pura sitä sitten näin. Olet siis sitä mieltä, että vaimon tulee saada rakentaa tulevaisuutensa tämän valheen päälle? Kiitos, otan mielipiteesi huomioon.

Ei heillä mene asiat hyvin, katkeruuden sijaan olen nyt huolissani molemmista.

• terawt3wq2
        ap kirjoitti:

Paljon sinä oletat tietäväsi minusta. No jos se helpottaa omaa pahaa oloasi, niin pura sitä sitten näin. Olet siis sitä mieltä, että vaimon tulee saada rakentaa tulevaisuutensa tämän valheen päälle? Kiitos, otan mielipiteesi huomioon.

Ei heillä mene asiat hyvin, katkeruuden sijaan olen nyt huolissani molemmista.

Ja sinä luulet tietäväsi, miten heillä menee?
        Ja nyt olet sitten huolestunut MOLEMMISTA... Älä naurata! Olisit ollut huolissasi silloin, kun tungit itsesi tähän parisuhteeseen. Joo joo, no mieshän siinä varattu oli ja sinä pieni ja viaton sinkku eli sinä et koe tehneesi mitään pahaa. Olisit ajatellut sitä silloin! Tekopyhä sinä olet, et oikeasti toisista huolissasi.

• Trollololloloo
        terawt3wq2 kirjoitti:

Ja sinä luulet tietäväsi, miten heillä menee?
        Ja nyt olet sitten huolestunut MOLEMMISTA... Älä naurata! Olisit ollut huolissasi silloin, kun tungit itsesi tähän parisuhteeseen. Joo joo, no mieshän siinä varattu oli ja sinä pieni ja viaton sinkku eli sinä et koe tehneesi mitään pahaa. Olisit ajatellut sitä silloin! Tekopyhä sinä olet, et oikeasti toisista huolissasi.

Trollololloloo....

• ap

Ihan uskomattomia nämä petettyjen vaimojen kommentit! Juuri tätä odotin. Ehkä joku viisas vielä löytyy pohtimaan asiaa ihan aikuisen oikeasti. Te tosiaan oletatte että koko maailma on teitä vastaan, mutta totuus on se, että toinen nainen ei astu miestenne elämään teitä satuttaakseen, vaan rakkaudesta siihen mieheen. Ei teillä ole mitään pelättävää että olisitte ansainneet tulla kaltoin kohdelluiksi, tai kakkonen veisi teiltä miehen julmuudesta teitä kohtaan. Havahtukaapa nyt tajuamaan että petturiukkonne on ainoa syyllinen, kohdistakaa viha sinne.

• Simppeliä

Miksi tahdot satuttaa tuota rakastamaasi miestä kertomalla hänen vaimolleen? Etenkin, kun et itse edes ole vastuussa koko tilanteesta? Älä sotkeudu toisten asioihin, kun et kerran niihin ole mitenkään mielestäsi edes osallisena ollut... Eiks jeh?

• Kerrot tietysti

Kyllä on katkeria kommentteja varatuilta naisilta! Minä vaimona haluaisin tietää millaisen miehen kanssa tulevaisuuttani rakennan, valheille sitä ei kannata perustaa. Joka pettää kerran, pettää yleensä uudestaan. Vaikka sinä et jatkaisi miehen kanssa niin mies todennäköisesti etsii uuden kakkosen. Siksi mielestäni vaimolle tulee kertoa totuus miehen petollisesta luonteesta. Aloittaja kertoi ettei tiennyt miestä varatuksi. Noin ne ihanat aviomiehet valehtelevat ja johtavat naisia harhaan. Tällaisessa tilanteessa ainoa syyllinen on valehteleva mies. Hänhän on valehdellut molemmille naisille. Joku kysyi haluatko satuttaa rakastamaasi miestä kertomalla totuuden..Eihän ap satuta ketään vaan mies itse on valinnut tiensä. Ketään ei sattuisi jos mies olisi rehellisesti kertonut jo alussa siviilisäädystään ja ollut jahtaamatta muita naisia.

• ap
        Simppeliä kirjoitti:

Miksi tahdot satuttaa tuota rakastamaasi miestä kertomalla hänen vaimolleen? Etenkin, kun et itse edes ole vastuussa koko tilanteesta? Älä sotkeudu toisten asioihin, kun et kerran niihin ole mitenkään mielestäsi edes osallisena ollut... Eiks jeh?

Koska täällä peräänkuulutetaan solidaarisuutta vaimoa kohtaan, mutta ilmeisesti se rajoittuu siihen hetkeen kun ukkomies kävelee sinkun luo ja sanoo heti suoraan olevansa varattu, sitten sinkun pitää vaimoa ajatellen kieltäytyä suhteesta ja näin pelastaa kunniansa. Näinhän se vaimojen unelmissa menee, että naiset suojelevat heitä miehensä petturuudelta yhteistuumin. Mutta kuinka moni mies kertoo heti olevansa varattu? Mikä ero on sillä katkaiseeko suhteen totuuden selvittyä viikon, vai vuoden päästä? Mies on petturi yhden yönkin jälkeen, ja toinen nainen on tahrattu tietämättään loppuelämäkseen.

Jos pystytte perustelemaan miksi vaimon on parempi olla tietämätön miehensä salasuhteesta niin voin kyllä ihan hyvin olla kertomatta hänelle. Siksi täällä kyselenkin, koska itse haluaisin tietää heti.

• totuus on totuus
        ap kirjoitti:

Koska täällä peräänkuulutetaan solidaarisuutta vaimoa kohtaan, mutta ilmeisesti se rajoittuu siihen hetkeen kun ukkomies kävelee sinkun luo ja sanoo heti suoraan olevansa varattu, sitten sinkun pitää vaimoa ajatellen kieltäytyä suhteesta ja näin pelastaa kunniansa. Näinhän se vaimojen unelmissa menee, että naiset suojelevat heitä miehensä petturuudelta yhteistuumin. Mutta kuinka moni mies kertoo heti olevansa varattu? Mikä ero on sillä katkaiseeko suhteen totuuden selvittyä viikon, vai vuoden päästä? Mies on petturi yhden yönkin jälkeen, ja toinen nainen on tahrattu tietämättään loppuelämäkseen.

Jos pystytte perustelemaan miksi vaimon on parempi olla tietämätön miehensä salasuhteesta niin voin kyllä ihan hyvin olla kertomatta hänelle. Siksi täällä kyselenkin, koska itse haluaisin tietää heti.

Ymmärrän aloittajaa täysin. Varattu mies on se syyllinen, ei vapaa nainen. Muistuttaakohan aloittajan tarina minun tarinaani, joka on kyllä tosi surullinen:

Etsin sinkkuna miesystävää. Tapasin miehen, josta pidin. Hän kertoi olevansa eronnut. Tapailimme jonkin aikaa ja hän sanoi olevansa todella tosissaan meidän suhteen kanssa, suunnitteli jopa yhteenmuuttoa jonkin kuukauden kuluttua jne.

Sitten kuitenkin paljastui, että mies oli naimisissa, ei puhettakaan erosta, vain haaveita siitä, koska liitto oli ollut huono jo kauan.

Miten tällainen valehtelu oli mahdollista? Olin tietysti liian luottavainen, mutta en kerta kaikkiaan tajunnut, että mies on naimisissa. Hämäystä edesauttoi asunto työpaikkakunnalla.

Kenen syy tällainen suhde on? Minulla on vain yksi vastaus. Syy on ainoastaan tämän varatun miehen. Hän tuhosi minun elämääni ja paljon.

En voi mitään sille ajatukselle, että kehotan aloittajaa kertomaan. Ehkä kyseessä on tapapettäjä, kuten minun tapauksessani. Kun vaimo tietää asiasta, hän on hieman viisaampi niistä kaikista puolista, joita hänen miehessään on. Pitää kuitenkin miettiä esim. sitä asiaa, jos miehellä on taipumusta väkivaltaan. Hänhän saattaa tehdä mitä vain. Ei kannata riskeerata elämäänsä tämän faktan takia.

• tellshe
        Kerrot tietysti kirjoitti:

Kyllä on katkeria kommentteja varatuilta naisilta! Minä vaimona haluaisin tietää millaisen miehen kanssa tulevaisuuttani rakennan, valheille sitä ei kannata perustaa. Joka pettää kerran, pettää yleensä uudestaan. Vaikka sinä et jatkaisi miehen kanssa niin mies todennäköisesti etsii uuden kakkosen. Siksi mielestäni vaimolle tulee kertoa totuus miehen petollisesta luonteesta. Aloittaja kertoi ettei tiennyt miestä varatuksi. Noin ne ihanat aviomiehet valehtelevat ja johtavat naisia harhaan. Tällaisessa tilanteessa ainoa syyllinen on valehteleva mies. Hänhän on valehdellut molemmille naisille. Joku kysyi haluatko satuttaa rakastamaasi miestä kertomalla totuuden..Eihän ap satuta ketään vaan mies itse on valinnut tiensä. Ketään ei sattuisi jos mies olisi rehellisesti kertonut jo alussa siviilisäädystään ja ollut jahtaamatta muita naisia.

JUURI NÄIN, kerrot tietysti, tai vihjaat, ei ole sinun pakko laittaa nimeä mihinkään. Vaimon on oikeus tietää.

• mahtava neuvo?
        tellshe kirjoitti:

JUURI NÄIN, kerrot tietysti, tai vihjaat, ei ole sinun pakko laittaa nimeä mihinkään. Vaimon on oikeus tietää.

No just. Vehtaa varatun miehen kanssa ja sitten ei uskalla ottaa yhteyttä omana itsenään. Mahtava neuvo.

• Pieni korjaus

Kun tapaat ihmisen et todellakaan rakastu siihen ilman läheisyyttä. Läheisyyttä syntyy kun päästää toisen lähelle. Voit olla päästämättä kun tiedät toisen olevan varattu. Sinä teet nuo rajat kenet päästät ja ketä et päästä. On eri asia jos ei tiedä toisen olevan varattu niin saattaa antaa luvan rakastumiselle. Se on surullista tietenkin.

• ex sinkku

Tuolla toisessa ketjussa oli juttu jossa oli just saatu talo tehtyä kun äijä petti tupaantulijaisvieraan kanssa.

Jokaisella on oikeus kertoa jos haluaa. ja jokaisella vaimolla on oikeus päättää jatkaako vai epäileekö että joku nyt haluaa hänen ihanan miehensä.

• Vanha mutta kokenut

Se mikä täsä jutussa sorahtaa on ap:n jälkiheränneinen moraalisuus.
      Hän pystyy ilmeisesti suuremmitta omantunnontuskitta seikkailemaan naimisissa olevan miehen kanssa ja katsoo nyt, lupauksestaa huolimatta asiakseen kertoa miehen vaimolle perusteena omakotitalon rakentaminen.
      Kyllä johtopäätös on että mustasukkaisuutteesi on pääasiallinen syy.
      Eihän tehtyä enää saa tekemättömäksi eikä todellakaan ole varmaa että hänen vaimonsa haluaisi tietää nyt jo taakse jääneestä uskottomuudesta.

Jos haluat asian tunnollesi niin siitä vaan - älä kuitenkaan pety jos asiat eivät mene ihan niinkuin kuvittelet!

• ap

Voitaisiin tehdä toinen ketju vaimoille jotka haluavat henkisesti piestä kaikki kakkoset viattomien ukkojensa viettelystä, tässä ketjussa nyt pitäisi saada näkökulmia siihen, mikä olisi oikein vaimon kannalta. Vaikeaa?

• 3+5
        ap kirjoitti:

Voitaisiin tehdä toinen ketju vaimoille jotka haluavat henkisesti piestä kaikki kakkoset viattomien ukkojensa viettelystä, tässä ketjussa nyt pitäisi saada näkökulmia siihen, mikä olisi oikein vaimon kannalta. Vaikeaa?

Mitä ihmettä sinä oikein rutiset. Olethan saanut niitä näkökulmia useampaa sorttia. Mitään lukkoonlyötyä oikeaa ei tuossa tilanteessa ole olemassakaan. Itse sinä sen päätöksesi joudut tekemään.
        Jos et vaimoa tunne, et sinä hänen puolestaan voi tietää, mikä olisi oikein. Voit vain tehdä mitä teet ja kestää seuraukset. Tämä näyttää olevan itsellesi jotenkin vaikea asia ymmärtää ja hyväksyä.
        Oletko ulkoapäinohjautuvaa tyyppiä noin muutenkin?

• vanhalehmä
        ap kirjoitti:

Sä olet näemmä jo päättänyt, mikä on "oikeaa", joten mitäs siinä vikiset!?
        Mene ja pilaa toisten elämä! Paskan nakit sinun mielestäsi se vaimo ei mitään "totuutta" ansaistse, vaan sinua jurppii pahemman kerran, että mies jatkaa elämäänsä ilman sinua ja haluaa rakentaa sen elämän ja talon vaimon eikä sinun kanssasi... Se ei muuksi muutu, että olit ukkomiehen patja. Yritä nyt olla edes toisen luottamuksen arvoinen, pidä suusi kiinni ja ala elämään omaa elämääsi. Jos oikeasti olisit niin onnellinen uuden miehesi kanssa kuin vakuuttelet, et enää uhraisi ajatustakaan toisten omakotitalohankkeille.

En ole kenenkään vaimo, kakkosena olin aiemmin kappaleen matkan - mutten ole halunnut tämän miehen elämään sekaantua sen koomin kuin lupasin jatkaa matkaa ja pitää suuni kiinni siitä, mitä meillä oli.

• ap
        vanhalehmä kirjoitti:

Mene ja pilaa toisten elämä! Paskan nakit sinun mielestäsi se vaimo ei mitään "totuutta" ansaistse, vaan sinua jurppii pahemman kerran, että mies jatkaa elämäänsä ilman sinua ja haluaa rakentaa sen elämän ja talon vaimon eikä sinun kanssasi... Se ei muuksi muutu, että olit ukkomiehen patja. Yritä nyt olla edes toisen luottamuksen arvoinen, pidä suusi kiinni ja ala elämään omaa elämääsi. Jos oikeasti olisit niin onnellinen uuden miehesi kanssa kuin vakuuttelet, et enää uhraisi ajatustakaan toisten omakotitalohankkeille.

En ole kenenkään vaimo, kakkosena olin aiemmin kappaleen matkan - mutten ole halunnut tämän miehen elämään sekaantua sen koomin kuin lupasin jatkaa matkaa ja pitää suuni kiinni siitä, mitä meillä oli.

Itse siis olet vanha ukkomiehen patja? Yllättävää että kelpasit.

En kyllä halua tuon miehen talovelkoja kun on oma talo ja uuden miehen talo, vara valita missä nautin terveestä ja hyvästä suhteesta. Katkeruuden jätän sinulle.

• ap
        3+5 kirjoitti:

Mitä ihmettä sinä oikein rutiset. Olethan saanut niitä näkökulmia useampaa sorttia. Mitään lukkoonlyötyä oikeaa ei tuossa tilanteessa ole olemassakaan. Itse sinä sen päätöksesi joudut tekemään.
        Jos et vaimoa tunne, et sinä hänen puolestaan voi tietää, mikä olisi oikein. Voit vain tehdä mitä teet ja kestää seuraukset. Tämä näyttää olevan itsellesi jotenkin vaikea asia ymmärtää ja hyväksyä.
        Oletko ulkoapäinohjautuvaa tyyppiä noin muutenkin?

Eikö sinun mielestäsi nimimerkin "Vanha mutta kokenut" -kommentista puuttunut perusteltu näkökulma? Toivottavasti olet sama henkilö, ettei tämä ole turhaa huulten heiluttelua. Mitä tarkoitat "seurausten kestämisellä"? Totuus on pahuus joka tuhoaa vaimon elämän mielestäsi? Eikö totuus ole aina arvokkaampi kuin valhe? Perustelut puuttuu taas.

Valhe voi tarjota vaimolle harhakuvan uskollisuudesta ja onnesta, mutta totuus paljastuu aina jossakin vaiheessa. Pohdin onko parempi että se tapahtuu nyt, vai päivänä x jonkun muun toimesta.

• huono omatunto iäti
        ap kirjoitti:

En kyllä halua tuon miehen talovelkoja kun on oma talo ja uuden miehen talo, vara valita missä nautin terveestä ja hyvästä suhteesta. Katkeruuden jätän sinulle.

Edellinen kirjoittaja on kyllä aivan oikeassa. Sun kommentistasi vois sanoa, että pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. Säkin olit ukkomiehen patja, joten älä hauku muita samassa veneessä olleita. Vaikka miten väität, ettet ole katkera miehelle, niin olet kuitenkin. Muutoin et edes miettisi miestä enää.

Lopetitko suhteenne heti sen jälkeen, kun mies paljastui varatuksi? Jos et, niin aivan samalla tavalla olet syyllinen vaimon pettämiseen kuin mieskin.

Olin itse jonkun aikaa kakkonen. En tajunnut miehen olevan varattu, en tuntenut häntä entuudestaan, baarissa tavattiin. Tapailtiin jonkun aikaa ennenkuin sänkyyn päädyttiin. Jonkun ajan päästä alkoi hälytyskellot soida, kysyin asiaa ja mies sen myönsi. Suhde jatkui vielä vähän aikaa. Omatunto soimasi koko ajan, vaikka yritin vakuutella itselleni, että enhän mä mitään väärää tee, mies tekee. En ole koskaan kärsinyt niin paljon kuin tuon sähläyksen aikana. Miehen puoliso sai tietää asiasta ja juttu loppui siihen.

Mua kaduttaa edelleenkin, ettei mulla ollut tarpeeksi munaa lopettaa leikkiä heti alkuunsa. Tiedän, että mies tälläkin hetkellä juoksee vieraissa. On ottanut yhteyttä minuunkin monesti. Mutta että menisin vaimolle kertomaan, mitä mies taas puuhaa. En varmasti. Selvitelkööt likapyykkinsä kotona. Ei mulla ole mitään oikeutta mennä romahduttamaan kenenkään suhdetta. Niinkuin ei sinullakaan.

Kärsi, kärsi vaan, olethan sä nauttinutkin. Ja pidä lupauksesi miehelle, ettet mitään kerro.

• iperuitupprei
        vanhalehmä kirjoitti:

Miksi kenenkään pitäisi olla sellaisen miehen luottamuksen arvoinen johon itseensä ei ole mitään luottamista? Jokainen ihminen ansaitsee totuuden.

• 3+3
        ap kirjoitti:

Eikö sinun mielestäsi nimimerkin "Vanha mutta kokenut" -kommentista puuttunut perusteltu näkökulma? Toivottavasti olet sama henkilö, ettei tämä ole turhaa huulten heiluttelua. Mitä tarkoitat "seurausten kestämisellä"? Totuus on pahuus joka tuhoaa vaimon elämän mielestäsi? Eikö totuus ole aina arvokkaampi kuin valhe? Perustelut puuttuu taas.

Valhe voi tarjota vaimolle harhakuvan uskollisuudesta ja onnesta, mutta totuus paljastuu aina jossakin vaiheessa. Pohdin onko parempi että se tapahtuu nyt, vai päivänä x jonkun muun toimesta.

Kuule,enpä ole sama henkilö. Ihmettelen vain tuota sinun omituista asennettasi, että vaadit muilta jotain perusteltuja vastauksia siihen, mitä SINÄ aiot tehdä. Sinä todellakin teet omat ratkaisusi ja joudut sen kestämään, mitä siitä seuraa. Ei siinä auta, vaikka vaimolle tai miehelle selittäisit kuinka, että sait perusteltuja vastauksia jostain suomi24 palstalta. Sieltä tulee se reaktio, mikä on tullakseen.
        Onko kyse siitä, että koitat löytää sen päätöksen ulkopuolelta, jotta sitten voisit sysätä vastuun joksikin yleiseksi totuudeksi sen sijaan, että myöntäisit kyseessä olevan oman päätöksesi? Miksi ylipäänsä vänkäät täällä, jos kerran olet jo päätöksesi tehnyt? Saadaksesi sille oikeutuksen muilta ihmisiltä?
        Myönnä nyt edes, että sinulla on tunteet kovasti pelissä mukana, eikä kyse ole mistään rationaalisesta hyötyjen ja haittojen pohdinnasta. Et kai sinä muuten puhuisi jostain ikuisesti tahrattuna olemisesta ja pahuuksista...

• SamaVanhaLehmä
        ap kirjoitti:

Opettele lukemaan: OLIN, en OLE. Kun suhde päättyi, jatkoin matkaani ja vaikka samalla paikkakunnalla asummekin, en ole korviani lotkauttanut miehen tai hänen perheensä asioille, koska mennyt on mennyttä. Sinulle ilmeisesti on täysin vieras käsite se, että toista ihmistä voi kunnioittaa ja olla hänelle lojaali..?

Ilmeisesti omatuntosi kolkuttelee nyt sen verran rankasti, että kuvittelet sen vaientavasi menemällä "hyvä hyvyyttäsi" kertomaan miehen vaimolle... Eikös sinun pitänyt keskittyä nauttimaan uudesta TERVEESTÄ suhteesta..? On tainnut jotain jäädä pahasti kaihertamaan menneestä, sillä ei kukaan täysillä käyvä tuhlaa aikaansa toisten asioiden miettimiseen!

• ap
        3+3 kirjoitti:

Kuule,enpä ole sama henkilö. Ihmettelen vain tuota sinun omituista asennettasi, että vaadit muilta jotain perusteltuja vastauksia siihen, mitä SINÄ aiot tehdä. Sinä todellakin teet omat ratkaisusi ja joudut sen kestämään, mitä siitä seuraa. Ei siinä auta, vaikka vaimolle tai miehelle selittäisit kuinka, että sait perusteltuja vastauksia jostain suomi24 palstalta. Sieltä tulee se reaktio, mikä on tullakseen.
        Onko kyse siitä, että koitat löytää sen päätöksen ulkopuolelta, jotta sitten voisit sysätä vastuun joksikin yleiseksi totuudeksi sen sijaan, että myöntäisit kyseessä olevan oman päätöksesi? Miksi ylipäänsä vänkäät täällä, jos kerran olet jo päätöksesi tehnyt? Saadaksesi sille oikeutuksen muilta ihmisiltä?
        Myönnä nyt edes, että sinulla on tunteet kovasti pelissä mukana, eikä kyse ole mistään rationaalisesta hyötyjen ja haittojen pohdinnasta. Et kai sinä muuten puhuisi jostain ikuisesti tahrattuna olemisesta ja pahuuksista...

Olet enemmän kiinnostunut minusta kuin käsiteltävänä olevasta asiasta, erilaisten mielipiteiden kyseleminen on minusta parempi ratkaisu kuin yksinään tekemäni päätös, tai ystävieni kanssa keskustelu, koska nämä oitis kertoisivat vaimolle suhteesta. Tämä on hienotunteista, vaimo on edelleen tietämätön, joten lopeta meuhkaaminen, en ole tehnyt mitään päätöstä vielä.

Koska haluat tietää minusta, kerron lisää: totta kai minulla on tunteita pelissä, olen pahoillani vaimon puolesta, en käsitä miten mies voi kohdella naisia näin häikäilemättömästi, kuinka hän voi elää joka ikinen päivä salaisuudet sisällään? Minusta tuntuu pahalta miten vaimo luottaa ja sitoo itsensä entistä tiiviimmin mieheen, joka valehtelee silmiään räpäyttämättä ja haluaa vain suurimman hyödyn naisista ympärillään. En siltikään toivo miehelle pahaa sen vuoksi mitä hän minulle teki, koska hänen ansiostaan löysin uuden rakkaani, todellisen rakkauden ilman petosta. Minun pitäisi olla hänelle kiitollinen, mutta tuon vaimon kohtalo vaivaa mieltäni; hän todellakin on nyt se ainut kärsijä, mutta jos hän ei tiedä, hän ei kärsi? Miehen työnarkomania ja kotona viihtymättömyys nyt vaan ennustaa että uusi seikkailu on edessä.

• ap
        SamaVanhaLehmä kirjoitti:

Opettele lukemaan: OLIN, en OLE. Kun suhde päättyi, jatkoin matkaani ja vaikka samalla paikkakunnalla asummekin, en ole korviani lotkauttanut miehen tai hänen perheensä asioille, koska mennyt on mennyttä. Sinulle ilmeisesti on täysin vieras käsite se, että toista ihmistä voi kunnioittaa ja olla hänelle lojaali..?

Ilmeisesti omatuntosi kolkuttelee nyt sen verran rankasti, että kuvittelet sen vaientavasi menemällä "hyvä hyvyyttäsi" kertomaan miehen vaimolle... Eikös sinun pitänyt keskittyä nauttimaan uudesta TERVEESTÄ suhteesta..? On tainnut jotain jäädä pahasti kaihertamaan menneestä, sillä ei kukaan täysillä käyvä tuhlaa aikaansa toisten asioiden miettimiseen!

Osaan lukea: vanha = entinen patja, mutta patja mikä patja. Et sinä puhdistu teostasi vaikka suhde on ohi ja salaisuudet pidetty, annoit varatun tietoisesti panna itseäsi ja vaimon tunteet eivät omaatuntoasi vaivaa vieläkään, petturimiehelle olet lojaali. Ihanteellinen kakkonen siis, solidaarisuus jota vaimot toivovat puuttuu sinusta täysin.

Minulla ei ole mitään velvollisuutta suojella petturimiehiä, lupaus hiljaisuudesta oli siinä vaiheessa itsekäs valinta, kun en halunnut oman maineen menevän, mutta enää en säälisi itseäni jos tietäisin että vaimon olisi parempi tietää totuus. En vain osaa tehdä ratkaisua koska aikaa on kulunut. Mietin toisten asioita kyllä, koska tämä on pieni yhteisö ja näen vaimoa usein.

• justus mikä soppa
        ap kirjoitti:

ap
        Sinulla nyt on elämä reirassa. miksi sitten totuus vaimolle on niin tärkeä yhtä äkkiä . Anna vaimon olla omissa oloissaan ja onnellisena miehensä kanssa, kuule tiedän kuka olet joten sanon vaan että älä enää sekaannu heidän elämäänsä heillä on kaikki hyvin ja mies katuu tekemisiään, ja tulee katumaan koko elämänsä, siinä kylliksi rangaistusta, joten sinun "käräytyksiäsi" ei tarvita siinä. Sinulla vaan pännii asia ja haluat että mies kärsisi, mutta ota huomioon että hänen vaimonsa on viaton asiaan ja säästä häneltä tietisuus asiasta joka ei ole merkinnyt miehelle mitään, hän katuu ja haluaa että vaimolla olisi niin hyvä elämä kuin mahdollista. Ja nämä totuuden torvet sitten, JOSKUS on parempi kun kaikkea ei tiedä. Varsinkin jos ihminen on saanut vaikean sairauden ja joutuu rakentaman asuntonsa tulevia päiviä varten hänen vaivoillensa sopivaksi, hänen ainoa turvansa on katuva mies, ja jos hänelle ilmoitellaan joku mitään sanomaton suhde niin saattaa olla että sairaus pahenee. Joten te käräyttäjät, älkää alkako suhteisiin joissa toinen on naimisissa, silloin ei tarvitse käräytellä.

• friendly advice
        justus mikä soppa kirjoitti:

ap
        Sinulla nyt on elämä reirassa. miksi sitten totuus vaimolle on niin tärkeä yhtä äkkiä . Anna vaimon olla omissa oloissaan ja onnellisena miehensä kanssa, kuule tiedän kuka olet joten sanon vaan että älä enää sekaannu heidän elämäänsä heillä on kaikki hyvin ja mies katuu tekemisiään, ja tulee katumaan koko elämänsä, siinä kylliksi rangaistusta, joten sinun "käräytyksiäsi" ei tarvita siinä. Sinulla vaan pännii asia ja haluat että mies kärsisi, mutta ota huomioon että hänen vaimonsa on viaton asiaan ja säästä häneltä tietisuus asiasta joka ei ole merkinnyt miehelle mitään, hän katuu ja haluaa että vaimolla olisi niin hyvä elämä kuin mahdollista. Ja nämä totuuden torvet sitten, JOSKUS on parempi kun kaikkea ei tiedä. Varsinkin jos ihminen on saanut vaikean sairauden ja joutuu rakentaman asuntonsa tulevia päiviä varten hänen vaivoillensa sopivaksi, hänen ainoa turvansa on katuva mies, ja jos hänelle ilmoitellaan joku mitään sanomaton suhde niin saattaa olla että sairaus pahenee. Joten te käräyttäjät, älkää alkako suhteisiin joissa toinen on naimisissa, silloin ei tarvitse käräytellä.

No just. Otat tämän tapauksen liian henkilökohtaisesti. Kuvittelet kirjoittajan olevan tuttu. On todella surullista jos itse joudut turvaamaan petturimieheen ja taistelemaan hänestä salarakkaiden kanssa, pelkäät huonoja uutisia koko ajan, koska ne pitävät paikkansa. Ehkä sinullekin löytyisi uskollinen rakkaus, joka todella pitäisi sinusta huolta? Laita ukko kävelemään.

• aafdhsjtyaetfdzs
        ap kirjoitti:

Osaan lukea: vanha = entinen patja, mutta patja mikä patja. Et sinä puhdistu teostasi vaikka suhde on ohi ja salaisuudet pidetty, annoit varatun tietoisesti panna itseäsi ja vaimon tunteet eivät omaatuntoasi vaivaa vieläkään, petturimiehelle olet lojaali. Ihanteellinen kakkonen siis, solidaarisuus jota vaimot toivovat puuttuu sinusta täysin.

Minulla ei ole mitään velvollisuutta suojella petturimiehiä, lupaus hiljaisuudesta oli siinä vaiheessa itsekäs valinta, kun en halunnut oman maineen menevän, mutta enää en säälisi itseäni jos tietäisin että vaimon olisi parempi tietää totuus. En vain osaa tehdä ratkaisua koska aikaa on kulunut. Mietin toisten asioita kyllä, koska tämä on pieni yhteisö ja näen vaimoa usein.

Että mä inhoan ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa niin paljon parempia kuin toiset vain siksi, että jopa ajattelevat tekevänsä oikein jälkikäteen...
        Sun tekosi on aivan yhtä alhainen kuin ton "lehmän", sitä ei mikään "jälkikäräytys" mikskään muuta, joten olepas nimittelemättä. "Lehmä" osaa suhtautua itseensä ilmeisesti vähän vähemmän vakavasti kuin sä, kannattais sunkin vähäse löysätä besserwisser-vaihdetta... Mitä sä yleensä teet tällasella palstalla, kun osaat tehdä asiat niin oikein ja elät niin hyvässä suhteessa nyt...???

• kot kot kot
        aafdhsjtyaetfdzs kirjoitti:

Että mä inhoan ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa niin paljon parempia kuin toiset vain siksi, että jopa ajattelevat tekevänsä oikein jälkikäteen...
        Sun tekosi on aivan yhtä alhainen kuin ton "lehmän", sitä ei mikään "jälkikäräytys" mikskään muuta, joten olepas nimittelemättä. "Lehmä" osaa suhtautua itseensä ilmeisesti vähän vähemmän vakavasti kuin sä, kannattais sunkin vähäse löysätä besserwisser-vaihdetta... Mitä sä yleensä teet tällasella palstalla, kun osaat tehdä asiat niin oikein ja elät niin hyvässä suhteessa nyt...???

Jollakin vissiin tosi huono itsetunto? Naiset on just tuollasia, jos ei älliä riitä keskustelussa mukana pysymiseen niin aletaan kotkottaa ja purkaa omaa katkeruutta. Antaa vaan entistä tyhmemmän kuvan. Mee naisenlogiikka palstalle loistamaan viisaudellas!

• 9+7
        ap kirjoitti:

Olet enemmän kiinnostunut minusta kuin käsiteltävänä olevasta asiasta, erilaisten mielipiteiden kyseleminen on minusta parempi ratkaisu kuin yksinään tekemäni päätös, tai ystävieni kanssa keskustelu, koska nämä oitis kertoisivat vaimolle suhteesta. Tämä on hienotunteista, vaimo on edelleen tietämätön, joten lopeta meuhkaaminen, en ole tehnyt mitään päätöstä vielä.

Koska haluat tietää minusta, kerron lisää: totta kai minulla on tunteita pelissä, olen pahoillani vaimon puolesta, en käsitä miten mies voi kohdella naisia näin häikäilemättömästi, kuinka hän voi elää joka ikinen päivä salaisuudet sisällään? Minusta tuntuu pahalta miten vaimo luottaa ja sitoo itsensä entistä tiiviimmin mieheen, joka valehtelee silmiään räpäyttämättä ja haluaa vain suurimman hyödyn naisista ympärillään. En siltikään toivo miehelle pahaa sen vuoksi mitä hän minulle teki, koska hänen ansiostaan löysin uuden rakkaani, todellisen rakkauden ilman petosta. Minun pitäisi olla hänelle kiitollinen, mutta tuon vaimon kohtalo vaivaa mieltäni; hän todellakin on nyt se ainut kärsijä, mutta jos hän ei tiedä, hän ei kärsi? Miehen työnarkomania ja kotona viihtymättömyys nyt vaan ennustaa että uusi seikkailu on edessä.

Sinä et voi tietää vaikka vaimo tietäisi miehen petollisuudesta. Eikä se asia sinulle kuulu. Sinä olet ollut hetken miehen elämässä. Unohda jo hänet ja hänen vaimo. Elä omaa elämääsi.

Se on vaimon oma asia minkälaisen miehen kanssa tulevaisuutta rakentaa. Me petetyksi tulleet vaimot kyllä aistitaan ja huomataan miehen petollisuus, ei se koskaan yllätys ole. Joten vaimo tietänee jo ja silti on valmis rakentamaan taloa. Mistä sinä tiedät edes miten he ovat projektinsa rahoittaneet? Ei välttämättä ole yhteistä.

Turha myös sanoa olevasi vaimon puolesta pahoillasi, ja häntä kohtaan tunteita. Voi jestas! Tuolla selityksellä kuulostat vain katelliselta ja katkeralta, että he rakentavat yhteistä elämää sinusta huolimatta.

• (0)
        ap kirjoitti:

Ei totuus ole kaikille sama ja ei siksi aina ole arvokkaampi.
        Sinun totuus on, että mies valitsikin vaimonsa sinun sijaan, vaikka oli antanut ymmärtää toisin. Olet katkera ja tunnet itsesi käytetyksi, nyt haluat kostaa.
        Vaimon parasta et oikeasti ajattele mikrosekunttia pidempään.
        Toisten avioliittoon sotkeutuminen on väärin, teit sen jo tahattomasti luullessasi löytäneesi maailman upeimman uroon, nyt meinaat toistaa sekaantumalla uudestaan. Et voi tietää heidän väleistään juuri mitään. Luultavasti ne on erilaiset ja parantuneet siitä kun viimeksi miestä tapailit, siis eiköhän nyt ole tosiaankin liian myöhäistä sinun kohdallasi.

• voiteitii

TÄSSÄ TAAS HUOMATAAN NÄMÄ TOSI PÖNTÖT VAIMOT:LAITTAVAT UKON PETTÄMISEN TOISEN NAISEN SYYKSI, IHAN SAIRASTA.

Kuulkaas, kyllä se teidän häntäheikki on paneskellut muualla. tai ehkä rakastunutkin. Sinä vaimo, joka tuollasita siedät olet HELPPO NAKKI; sinut huolisi kuka vaan, koska saa tehdä siinä sivussa mitä lystää.

Ilman muuta on kerrottava, pettäminen on pahin loukkaus, liitto perustuu jollekkin muulle kuin rakkaudelle. Ja tulee varmasti tuo mies taas pettämään. Mistä näitä sinisilmäisiä,ukkoaa joka pettää puolustavia oikein riittää......ihan outoa.
      ETKÖ TOSIAAN NAINEN HALUA TIETÄÄ JOS SINUA PETETÄÄN?

• huono omatunto iäti

Kaikki ei todellakaan halua tietää, jos häntä petetään. Kaikille ei merkitse mitään se, että mies juoksee vieraissa. Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta? Jokainen taaplaa tyylillään. Oletko koskaan ollut parisuhteessa pitkään kenenkään kanssa? Pitkästä liitosta ei ihan vähällä lähdetä. Tiedän omasta kokemuksestani.

Mä olen tästäkin ketjusta saanut käsityksen, että kakkoset eivät omasta mielestään tee mitään väärää, kun ukkomiehen kanssa vehtaavat. Pettäjä tekee väärin, se nyt on kaikille selvää. Mutta eikös sunkin mielestä kakkonenkin ole osallisena asiaan? Kai mä sitten olen ymmärtänyt lukemani aivan väärin.

Vaimoa ei kenelläkään ole oikeus haukkua. Ei hän ole pettävää miestä itselleen valinnut kun avioon ovat menneet. Se ei ole hänen vika, jos mies pettää. Musta ei ole sinisilmäisyyttä puolustaa miestään. Vahvoja naisia ovat, eivät anna pienten tuulten venettään keikuttaa.

• mieluummin miten päi

Miehen pettäminen ei tietenkään ole toisen naisen syy. Ihmettelen vain AP:n motiivia näin jälkeenpäin, kun hänellä on uusi mies ja oikein talollinen ja itselläänkin se on. Vaikuttaa ilkeältä ihmiseltä. Joko niin, että haluaa pahaa jälkikäteen pariskunnalle tai tulee thallaan tänne palstalle ärsyttämään keksittyinen juttuineen; se olisi sairasta.

• vastuunkanto
        huono omatunto iäti kirjoitti:

Kaikki ei todellakaan halua tietää, jos häntä petetään. Kaikille ei merkitse mitään se, että mies juoksee vieraissa. Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta? Jokainen taaplaa tyylillään. Oletko koskaan ollut parisuhteessa pitkään kenenkään kanssa? Pitkästä liitosta ei ihan vähällä lähdetä. Tiedän omasta kokemuksestani.

Mä olen tästäkin ketjusta saanut käsityksen, että kakkoset eivät omasta mielestään tee mitään väärää, kun ukkomiehen kanssa vehtaavat. Pettäjä tekee väärin, se nyt on kaikille selvää. Mutta eikös sunkin mielestä kakkonenkin ole osallisena asiaan? Kai mä sitten olen ymmärtänyt lukemani aivan väärin.

Vaimoa ei kenelläkään ole oikeus haukkua. Ei hän ole pettävää miestä itselleen valinnut kun avioon ovat menneet. Se ei ole hänen vika, jos mies pettää. Musta ei ole sinisilmäisyyttä puolustaa miestään. Vahvoja naisia ovat, eivät anna pienten tuulten venettään keikuttaa.

Jos sinulle ei merkitse mitään se, että mies juoksee vieraissa, eikö sitten myös ole sama, jos saat tietää siitä? Tiedän toki, ettei asia ole ehkä näin yksinkertainen. Kun ei tiedä, pettäminen ei ole osa pariskunnan vuorovaikutusta, johon se kuitenkin varmaan vaikuttaa jollain tavalla.

Olisi hyvä kuitenkin laittaa vastuu pettämisestä pettävälle miehelle. Hän on varattu ja lähtee etsimään suhteen ulkopuolista seuraa. Hän kohtaa vapaan naisen, joka tietysti etsii itselleen kumppania. Jos varattu mies on rehellinen ja kertoo, että hänellä on vaimo, eikä hän aio erota, hyvin harva vapaa nainen haluaa aloittaa suhteen hänen kanssaan, tuskin kukaan. Mutta kuvio on usein sellainen, että varattu mies kertoo joko olevansa vapaa tai ainakin eroamassa. Hän saa naisen ansaan. Sitten kun totuus tulee esiin, ollaan jo siinä pisteessä, että tunteet ovat saaneet vallan, eikä se valta ole ollenkaan pieni. Tämä on se tragedia. Jos mies olisi ollut rehellinen, tragediaa ei olisi tullut, suhdetta ei olisi tullut.

Vastuuta siis enemmän miehille. He eivät voi etsiä seuraa vailla seuraamuksia. Yksi tällainen seuraamus on se, että vaimo saa tietää. Mies joutuu todella pysähtymään. Pysähdys on ehkä niin raju, että hän lopettaa pettämisen. Aivan kuin eräässä tosi tapauksessa, jossa mies käytti alkoholia liikaa. Kerran hän oli lähdossä jostain juhlista autolla kotiin, ajoi heti kolarin, josta selvisi säikähdyksellä. Sen jälkeen tämä mies ei enää käyttänyt alkoholia juuri ollenkaan.

• hahhaaaaaaaa
        huono omatunto iäti kirjoitti:

Jos on merkityksetöntä tietää että mies juoksee vieraissa, miksi noin kamala haloo siitä että joku asiasta kertoisi? Ei taida ollakaan niin merkitykestöntä, halutaan vaan pitää ruusunpunaiset lasit silmillä :D

• ei harvinaista
        vastuunkanto kirjoitti:

Jos sinulle ei merkitse mitään se, että mies juoksee vieraissa, eikö sitten myös ole sama, jos saat tietää siitä? Tiedän toki, ettei asia ole ehkä näin yksinkertainen. Kun ei tiedä, pettäminen ei ole osa pariskunnan vuorovaikutusta, johon se kuitenkin varmaan vaikuttaa jollain tavalla.

Olisi hyvä kuitenkin laittaa vastuu pettämisestä pettävälle miehelle. Hän on varattu ja lähtee etsimään suhteen ulkopuolista seuraa. Hän kohtaa vapaan naisen, joka tietysti etsii itselleen kumppania. Jos varattu mies on rehellinen ja kertoo, että hänellä on vaimo, eikä hän aio erota, hyvin harva vapaa nainen haluaa aloittaa suhteen hänen kanssaan, tuskin kukaan. Mutta kuvio on usein sellainen, että varattu mies kertoo joko olevansa vapaa tai ainakin eroamassa. Hän saa naisen ansaan. Sitten kun totuus tulee esiin, ollaan jo siinä pisteessä, että tunteet ovat saaneet vallan, eikä se valta ole ollenkaan pieni. Tämä on se tragedia. Jos mies olisi ollut rehellinen, tragediaa ei olisi tullut, suhdetta ei olisi tullut.

Vastuuta siis enemmän miehille. He eivät voi etsiä seuraa vailla seuraamuksia. Yksi tällainen seuraamus on se, että vaimo saa tietää. Mies joutuu todella pysähtymään. Pysähdys on ehkä niin raju, että hän lopettaa pettämisen. Aivan kuin eräässä tosi tapauksessa, jossa mies käytti alkoholia liikaa. Kerran hän oli lähdossä jostain juhlista autolla kotiin, ajoi heti kolarin, josta selvisi säikähdyksellä. Sen jälkeen tämä mies ei enää käyttänyt alkoholia juuri ollenkaan.

Jotkut vapaat naiset aloittaa suhteen vain sellaisen ukkomiehen kanssa, joka kertoo heti, ettei aio vaimostaan erota. Nainen ei kaipaa oikeaa parisuhdetta, syystä tai toisesta. Reilua peliä puolin ja toisin, molemmat tietää missä mennään, sovituin ehdoin. Hyvää seuraa ja seksiä, molemmille se riittää. Minä olen sellainen nainen ja uskon, että meitä on aika monta.

• tre3we
        ei harvinaista kirjoitti:

Jotkut vapaat naiset aloittaa suhteen vain sellaisen ukkomiehen kanssa, joka kertoo heti, ettei aio vaimostaan erota. Nainen ei kaipaa oikeaa parisuhdetta, syystä tai toisesta. Reilua peliä puolin ja toisin, molemmat tietää missä mennään, sovituin ehdoin. Hyvää seuraa ja seksiä, molemmille se riittää. Minä olen sellainen nainen ja uskon, että meitä on aika monta.

Täällä toinen. Kun erosin lasteni isästä ajattelin, että kotileikit on nyt leikitty. Rakensin itselleni ja lapsilleni uuden kodin ja elämän, ja näin on hyvä. Suhde perheelliseen mieheen on kestänyt jo pidemmän aikaa ; yhteyttä pidetään päivittäin, tavataan harvemmin. Sopii minulle mainiosti eikä sekoita miehenkään kotielämää. Vaimo itseasiassa sai minusta vihiä, mutta oli todennut, ettei usko miehensä "ehtivän joka paikkaan" ja että kuka nyt niin vähään tyytyisikään... No, se on hänen valintansa, ei kuulu minulle.

• ap
        mieluummin miten päi kirjoitti:

Miehen pettäminen ei tietenkään ole toisen naisen syy. Ihmettelen vain AP:n motiivia näin jälkeenpäin, kun hänellä on uusi mies ja oikein talollinen ja itselläänkin se on. Vaikuttaa ilkeältä ihmiseltä. Joko niin, että haluaa pahaa jälkikäteen pariskunnalle tai tulee thallaan tänne palstalle ärsyttämään keksittyinen juttuineen; se olisi sairasta.

Ilkeä ihminen? Olen pahoillani jos sanavalinnoillani olen sellaisen kuvan itsestäni antanut. Tarkoitus ei ollut pröystäillä onnellani mutta provokatiiviseen viestiin vastasin samalla tyylillä. Onko tosiaan niin vaikea uskoa etten halua miestä itselleni, en halua rikkoa perheen "onnea", en halua satuttaa vaimoa, haluan vain tietää onko vastuu totuuden kertomisesta sittenkin minun harteillani? Jos ei ole ollut tässä asemassa, ei tiedä millaiselta taakalta se tuntuu. Ei ole helppoa katsoa vaimoa kasvoihin ja tietää mitä hän ei tiedä. Jos hän on onnellisempi tietämättään niin voin nämä salaisuudet säilyttää.

• murskulla
        tre3we kirjoitti:

Täällä toinen. Kun erosin lasteni isästä ajattelin, että kotileikit on nyt leikitty. Rakensin itselleni ja lapsilleni uuden kodin ja elämän, ja näin on hyvä. Suhde perheelliseen mieheen on kestänyt jo pidemmän aikaa ; yhteyttä pidetään päivittäin, tavataan harvemmin. Sopii minulle mainiosti eikä sekoita miehenkään kotielämää. Vaimo itseasiassa sai minusta vihiä, mutta oli todennut, ettei usko miehensä "ehtivän joka paikkaan" ja että kuka nyt niin vähään tyytyisikään... No, se on hänen valintansa, ei kuulu minulle.

tre3we
        Ihan niin sinä et luullaksesi häiritse kenenkään elämää. Olet hirveä, se aika joka sinulla on "yhteydessä" tähän mieheen kuuluu hänen perheelleen. Elä ja hoida pentusi ja jos miestä tekee mieli niin vapaitakin on olemassa. Häpeä että kehtaatkin vielä leuhkia suhteella joka on varastamista toiselta naiselta.
        Luulisi omantunnon kolkuttavan , mutta kuulut tietysti siihen ryhmään jossa ei ole kunnioitusta toisen avioliittoa kohtaan, ja sinulle on tärkeää olla jonkun toisen tiellä.

• cissikliineri
        hahhaaaaaaaa kirjoitti:

Jos on merkityksetöntä tietää että mies juoksee vieraissa, miksi noin kamala haloo siitä että joku asiasta kertoisi? Ei taida ollakaan niin merkitykestöntä, halutaan vaan pitää ruusunpunaiset lasit silmillä :D

hahhaaaaaaaaa
        Mikä on sitten motiivi teillä joiden pitäisi olla aina kertomassa, jos minä olen aviossa ja aavistan että miehellä on joku toinen niin ajattelen että se on hetkellistä kuten aina, sillä ikäväkseni olen saanut miehen joka on tätä sorttia. Mutta En halua silti tietää hänen juoksuistaan. Kerran sovittiin että jos kummallakin haluttaa vieraat suhteen niin okay mutta ne pidetään ihan omana tietona, ja se on eräs tyyli elää,(ei helppo) mutta kun näin on sovittu niin miksi muut uhraavat energiaansa siihen käräyttämisen haluun niin kamalasti, mikä on motiivi. kaksi ihmistä ovat tehneet sopimuksen joka koskee heitä molempia, ja sopimukseen kuuluu säännöt, kumpikaan ei halua tietää toisen juoksuista mitään, niin silloinhan se on vaan heidän asiansa vai kuinka. Joten kaikki nämä TIEDON välittäjät hoidetaan vaan kukin omat asiamme, se joka haluaa tietoa HANKKII sitä itse silloin kun se on ajankohtaista. Erinlaisuus on monelle vaikea pala purtavaksi, vaikka kukaan ei edes ole käskenyt pureskelemaan.

• mies joka petti
        mieluummin miten päi kirjoitti:

mieluummin miten päi
        Joissain tapauksissa on toisen naisen syy.
        Ja tämä ap ei omista mitään miestä keksii vaan, sillä hän haluaa miehen itselleen ja ei oikein löydä mitään hyviä keinoja siihen, haluaa käräyttää tultuaan jätetyksi.

• tre3we
        murskulla kirjoitti:

tre3we
        Ihan niin sinä et luullaksesi häiritse kenenkään elämää. Olet hirveä, se aika joka sinulla on "yhteydessä" tähän mieheen kuuluu hänen perheelleen. Elä ja hoida pentusi ja jos miestä tekee mieli niin vapaitakin on olemassa. Häpeä että kehtaatkin vielä leuhkia suhteella joka on varastamista toiselta naiselta.
        Luulisi omantunnon kolkuttavan , mutta kuulut tietysti siihen ryhmään jossa ei ole kunnioitusta toisen avioliittoa kohtaan, ja sinulle on tärkeää olla jonkun toisen tiellä.

murskulla,
        Vietätkö itse perheen kanssa sen ajan, kun ajat aamulla töihin tai olet päivällä ruokiksella? Meidän yhteydenpitomme ei ole tuolloin perheeltä pois. Mies on se, joka ottaa yhteyttä, kun hänelle sopii. Kun mies on kotona tai vapaalla, emme soittele tms. Illalla, kun muut nukkuvat, saatamme hetken puhua - ilmeisesti on minun syytäni sekin, että miehen vaimo menee nukkumaan jo 22:ltä, mutta minä vasta myöhemmin ja näin luon miehelle "houkutuksen"... Se on sitä, kun ei kunnioita toisen avioliittoa... Ei mene nukkumaan ajoissa!

Onko sinulla muuten ystäviä? Oletko tullut ajatelleeksi, että se aika, jonka heidän kanssaan vietät, on automaattisesti pois perheeltäsi! Huomaatko ollenkaan, miten ajattelematon olet, kun annat ystäviesi varastaa lapsiltasi ja puolisoltasi sitä aikaa, joka sinun kuuluisi olla heidän kanssaan..?

Sinulta on jäänyt elämässäsi yksi aika tärkeä asia huomaamatta: toista ihmistä ei voi omistaa.

• käsitteistä
        tre3we kirjoitti:

murskulla,
        Vietätkö itse perheen kanssa sen ajan, kun ajat aamulla töihin tai olet päivällä ruokiksella? Meidän yhteydenpitomme ei ole tuolloin perheeltä pois. Mies on se, joka ottaa yhteyttä, kun hänelle sopii. Kun mies on kotona tai vapaalla, emme soittele tms. Illalla, kun muut nukkuvat, saatamme hetken puhua - ilmeisesti on minun syytäni sekin, että miehen vaimo menee nukkumaan jo 22:ltä, mutta minä vasta myöhemmin ja näin luon miehelle "houkutuksen"... Se on sitä, kun ei kunnioita toisen avioliittoa... Ei mene nukkumaan ajoissa!

Onko sinulla muuten ystäviä? Oletko tullut ajatelleeksi, että se aika, jonka heidän kanssaan vietät, on automaattisesti pois perheeltäsi! Huomaatko ollenkaan, miten ajattelematon olet, kun annat ystäviesi varastaa lapsiltasi ja puolisoltasi sitä aikaa, joka sinun kuuluisi olla heidän kanssaan..?

Sinulta on jäänyt elämässäsi yksi aika tärkeä asia huomaamatta: toista ihmistä ei voi omistaa.

Ystävät ja horot ovat kaksi eri asiaa.

• ap
        mies joka petti kirjoitti:

mieluummin miten päi
        Joissain tapauksissa on toisen naisen syy.
        Ja tämä ap ei omista mitään miestä keksii vaan, sillä hän haluaa miehen itselleen ja ei oikein löydä mitään hyviä keinoja siihen, haluaa käräyttää tultuaan jätetyksi.

Tuo suorastaan huvittaa! Ihmisiä näköjään ärsyttää eniten järkevä kirjoittelu koska kaikki haluavat vain haukkua toisiaan ja purkaa omaa pahaa oloaan nimimerkin suojista tuntemattomiin ihmisiin.

Pääsin viikossa yli tuosta miehestä, nyt on kulunut kolme kuukautta, minun pitää ihan väkisin miettiä että miksi haluaisin miehen enää itselleni, kun en edes muista miksi häneen rakastuin?

• pähkis
        cissikliineri kirjoitti:

hahhaaaaaaaaa
        Mikä on sitten motiivi teillä joiden pitäisi olla aina kertomassa, jos minä olen aviossa ja aavistan että miehellä on joku toinen niin ajattelen että se on hetkellistä kuten aina, sillä ikäväkseni olen saanut miehen joka on tätä sorttia. Mutta En halua silti tietää hänen juoksuistaan. Kerran sovittiin että jos kummallakin haluttaa vieraat suhteen niin okay mutta ne pidetään ihan omana tietona, ja se on eräs tyyli elää,(ei helppo) mutta kun näin on sovittu niin miksi muut uhraavat energiaansa siihen käräyttämisen haluun niin kamalasti, mikä on motiivi. kaksi ihmistä ovat tehneet sopimuksen joka koskee heitä molempia, ja sopimukseen kuuluu säännöt, kumpikaan ei halua tietää toisen juoksuista mitään, niin silloinhan se on vaan heidän asiansa vai kuinka. Joten kaikki nämä TIEDON välittäjät hoidetaan vaan kukin omat asiamme, se joka haluaa tietoa HANKKII sitä itse silloin kun se on ajankohtaista. Erinlaisuus on monelle vaikea pala purtavaksi, vaikka kukaan ei edes ole käskenyt pureskelemaan.

Niin näissä salasuhdekuvioissa on niin monenlaisia ihmisiä mukana. Jotta keskustelu pysyy järjellisenä, nämä ryhmät tulee erottaa.

1. a) MIes tai nainen, siviilisääty avioliitto, avoliitto. Pettää puolisoaan puolison tietämättä. Valehtelee kakkoselle olevansa vapaa tai eroamassa.

2. Sama alkukuvio, mutta kertoo kakkoselle rehellisesti olevansa varattu.

3. Sama alkukuvio. Puolison kanssa sopimus, että saa käydä vieraissa vapaasti. Ei siis petä puolisoaan. Saattaa silti valehdella kakkoselle olevansa vapaa tai eroamassa.

4. Sama alkukuvio ja puolison kanssa sopimus vieraissa käynnistä. Rehellinen myös kakkoselle.

Siinä aluksi. Aivan nauratti kirjoittaa noita. Mutta näistä eri kuvioista seuraa erilaisia moraalisia ongelmia. Tietysti kohta 1:ssä suurimmat moraaliset ongelmat. Kohta 4, ei suuria moraalisia ongelmia. Jne.

• AtHomeWithKids
        käsitteistä kirjoitti:

Ystävät ja horot ovat kaksi eri asiaa.

Just. Eli mielestäsi se, että lähdetään viikonloppureissun "jätkäsakilla" katsomaan moottorikelkkakisoja ja sen jälkeen ryvetään baarissa, vaikka kotona vois puuhastella talvijuttuja kouluikäisten lasten kanssa on ihan kohtuullista eikä pois perheen yhteisestä ajasta?

• Eronnut........

Kerro vaimolle.
      Hänellä on oikeus tietää!!!!

• selkärankainen

Minä haluaisin tietää. On ihan sama olisiko tapahtuneesta aikaa ja suhde loppunut vai ei. En syyttäisi kakkosta vaan miestä, jonka potkaisisin pihalle välittömästi.

• panereikäänam
        selkärankainen kirjoitti:

Minä haluaisin tietää. On ihan sama olisiko tapahtuneesta aikaa ja suhde loppunut vai ei. En syyttäisi kakkosta vaan miestä, jonka potkaisisin pihalle välittömästi.

SELKÄRANKAA täälläkin, haluaisin tietää ja se olisi liiton loppu, ja olisihan siihen tietty syyt miksi tuohon ajauduttiin. Rakastuminen toiseen on vain hyväksyttävä, jos ukkoni panee muualla, vaikka kertapano, olisi se vielä pahempaa.....

• myös eronnut

eronnut...
        Koston halu on suuri eronnut ihminen siellä. Tässä asiassa on hyvin tärkeää että tämä kakkos huóra pitää turpansa kiinni.

• eieofvreefdkjf

Mä lähtisin miettimään tätä siltä kantilta, että uskotko miehen pettävän uudestaan, eli onko ns. pettävää tyyppiä? Vai oliko kyseessä teidän tapauksessa ns. vuosisadan rakkaustarina, jossa mies yksinkertaisesti rakastui korviaan myöten, ajatteli että sinä olet se ainoa oikea hänelle, eikä hän koskaan ketään muuta halua tai tarvitse? Millainen suhde vaimoon on ollut, onko menty naimisiin olosuhteiden pakosta, onko kyseessä nuoruuden ihastus, jonka kanssa sitten vain ajauduttiin naimisiin kun ei muusta tiedetty?

Mikäli näet, että mies todennäköisesti pettää uudestaan, kerro. Mutta jos ajattelet, että tämä oli kertaluonteista, että mies ihan aidosti sinuun rakastui ja suhteenne tapahtui sen vuoksi, sitten älä kerro.

En ole varma, tajuaako tuosta yhtään mitä ajan takaa, mutta toivottavasti. Mielestäni uskottomuutta kun on kahta lajia, on näitä tapa-pettäjiä ja sitten on ihan oikeasti niitä tapauksia jossa sen ainoan oikean rakkauden kohtaa vasta, kun oma elämäntilanne on siihen täysin väärä.

• ap

Tuo on hyvä kysymys. Erotessa mies sanoi ettei ole koskaan pettänyt ja tämä oli viimeinen kerta, mutta hänen tekonsa törkeys ei lupaa hyvää. Ehkä tuo talonrakennus tekee miehestäkin uskollisemman, mutta mies joka aloittaa salasuhteen saman aikaisesti parisuhteen kanssa, tuskin on tyytyväinen vaimoonsa. Toivottavasti he ovat löytäneet kipinän uudelleen, en tiedä muuta kuin ettei mies vieläkään kotona viihdy, mutta syynä voi olla työ ja harrastukset.

Tältä pohjalta kyllä tuntuu että vaimon tulisi tietää.

• Omatunto vai kosto

Myös varatut naiset pettävät. Mutta kuinka monta kertaa olette nähneet miesten miettivän/uhkaavan kertoa naisen puolisolle jo päättyneestä uskottomuudesta.

Miksiköhän näin?

• n/m erot

Olisiko syy siinä, että varatut naiset eivät anna miehen olettaa yhtään sen enempää kuin juuri sitä seksiä? En tiedä, mutta tässä voisi olla sukupuoliero, miten pettämistilanteessa käyttäydytään. Miksi tällaisia eroja on? Syynä voisi olla naisten ja miesten erilaisuus siinä, millaiseen suhteeseen hän haluaa ryhtyä. Olettaisin, että nainen etsii useammin turvaa suhteessa. Jotta varattu mies voisi aloittaa suhteen vapaan naisen kanssa, hänen täytyy luvata aika paljon, hänen täytyy luvata suhteelle jatkoa, mahdollisesti jopa yhteistä elämää. Sen sijaan kun varattu nainen etsii salasuhdetta, hän luultavasti voi salasuhdetta riskeeraamatta kertoa tälle salasuhdemiehelle totuuden tapailusta, siis seksiä ei muuta. Mies siis koko ajan tietää, missä mennään. Hänelle ei synny tarvetta paljastaa naista esim. kostotarkoituksessa tai hakeakseen oikeutta itselleen siinä muodossa, että nainen saisi rangaistuksen.

Toiseksi miehisyyteen liitetään se, että mies ei herkästi valita. Hieman sama asia on varmaan se, että miehet eivät tuo ilmi naisen harjoittamaan parisuhdeväkivaltaa niin helposti kuin naiset.

• miten hullua

omatunti vai kosto
        Miehillä ei ole tarvetta jankuttaa siitä mikä on ollut, naisilla on suuri tarve tuhota toinen mahdollisuus miehen elämässä, erehdyksen jälkeen. Mikä todistaa että jossain on suuri aukko. Ja kaikista eniten ihmettelen tämän ihmisen myöhään herännyttä totuuden kaipuuta, ensin naidaan toisen miehen kanssa ihan kun se olisi maailman selvin asia ja ollaan niin hirveän salaisia, ja yhtä äkkiä käräytellään ja ollaan ihan transsissa kun totuus pitäisi nyt tullakkin juki. Lopettakaa hyvät ihmiset vatkomasta toisten asioita ja keskittykää vaan omiinne, luulen että niisä on tarpeeksi.

• Omatunto vai kosto

Näinköhän kävi tahratullekin? Eli lähti rakentamaan jotain mitä ei ollutkaan ja kun mies lähti jäi jäljelle kosto?

• ap

Kosto? Ehei, minun pitäisi kiittää ukkomiestä siitä että olen nyt onnellinen, mutta mietin nyt tuon vaimon parasta. Aivan, kukaan ei usko, mutta se on totuus.

• poweria

Niin, kosto on yksi mahdollinen reaktio silloin, kun suhde varattuun ihmiseen katkeaa. Kosto tuntuu kauhean negatiiviselta, kostajan viimeiseltä epätoivoiselta teolta suhteen suhteen. Siinä kostajasta tuleekin helposti se suurin syyllinen. Hän ei kantanutkaan suhteen seuraamuksia kuin "mies".

Koston sijalla voisi käyttää jotain toista termiä, joka ehkä paremmin kuvaisi tilannetta. Otetaan tapaus, jossa varattu mies on manipuloinut naisen suhteeseen kanssaan. Mies käyttää naista omiin tarpeisiinsa. Sitten mies ehkä kyllästyy ja etsii uuden kakkosen tai luopuu kakkossuhteista kokonaan esim. koska kotioloissa tapahtuu vihdoin käänne parempaan suuntaan. Varattu mies ja hänen mukanaan ehkä rakkaus on pois naisen elämästä. Voi olla, että nainen vasta tässä vaiheessa havahtuu kaiken valheellisuuteen, siihen että itse asiassa häntä on käytetty hyväksi. Mitä nainen nyt tuntee? Vihaa, katkeruutta, surua menetetystä ajasta. Tämä on ymmärrettävää. Mitä nainen tekee? Negatiivisia tunteita voi käydä purkamaan esim. hautomalla kostoa. Taas hyvin ymmärrettävää. Syyhän on pääasiassa miehen. Ehdotan koston sijaan tässä käytettäväksi ilmaisua voimaantuminen, empowerment. Nainen tajuaa, mistä on kyse ja ottaa elämän ohjat omiin käsiinsä ja voimansa tunnossa laittaa pettäneen miehen myös vastaamaan teoistaan.

• yryryryr
        ap kirjoitti:

Kosto? Ehei, minun pitäisi kiittää ukkomiestä siitä että olen nyt onnellinen, mutta mietin nyt tuon vaimon parasta. Aivan, kukaan ei usko, mutta se on totuus.

ap
        Vaimon paras on kun lopetat miettimästä. Sinä olet jotenkin sairas.

• ronski kimmase on
        poweria kirjoitti:

Niin, kosto on yksi mahdollinen reaktio silloin, kun suhde varattuun ihmiseen katkeaa. Kosto tuntuu kauhean negatiiviselta, kostajan viimeiseltä epätoivoiselta teolta suhteen suhteen. Siinä kostajasta tuleekin helposti se suurin syyllinen. Hän ei kantanutkaan suhteen seuraamuksia kuin "mies".

Koston sijalla voisi käyttää jotain toista termiä, joka ehkä paremmin kuvaisi tilannetta. Otetaan tapaus, jossa varattu mies on manipuloinut naisen suhteeseen kanssaan. Mies käyttää naista omiin tarpeisiinsa. Sitten mies ehkä kyllästyy ja etsii uuden kakkosen tai luopuu kakkossuhteista kokonaan esim. koska kotioloissa tapahtuu vihdoin käänne parempaan suuntaan. Varattu mies ja hänen mukanaan ehkä rakkaus on pois naisen elämästä. Voi olla, että nainen vasta tässä vaiheessa havahtuu kaiken valheellisuuteen, siihen että itse asiassa häntä on käytetty hyväksi. Mitä nainen nyt tuntee? Vihaa, katkeruutta, surua menetetystä ajasta. Tämä on ymmärrettävää. Mitä nainen tekee? Negatiivisia tunteita voi käydä purkamaan esim. hautomalla kostoa. Taas hyvin ymmärrettävää. Syyhän on pääasiassa miehen. Ehdotan koston sijaan tässä käytettäväksi ilmaisua voimaantuminen, empowerment. Nainen tajuaa, mistä on kyse ja ottaa elämän ohjat omiin käsiinsä ja voimansa tunnossa laittaa pettäneen miehen myös vastaamaan teoistaan.

poweria
        Tässä tapauksessa on vaan kosto kyseessä, mies huomasi oman tyhmyytensä ja lähti, naista pännii lähtö.
        Silti anatutui vapaaehtoisesti miehen pantavaksi vaikka tiesi että se ei ollut vapaa, voi sitä raukkaa kun yrittää kaikkensa. Lopettaisi jo ajoissa itseään ja vaan itseään saa syyttää kun alkaa vehtaamaan toisten miesten kanssa, ja viisas pitäisi suun kiinni ja nuolisi haavansa, mutta tämä keksii jos minkälaisia juttuja että saisi teoilleen kannatusta, ja moni luulee todella että hän nyt vasta on huomannut miten tärkeää on KÄRÄYTTÄMINEN, minä säälin tätä naista, jokainen käsittää että jos hän olisi onnellinen "talollisen miehensä" kanssa niin ei edes uhraisi ajatusta johonkin leikkiin joka oli ja meni

• ap
        ronski kimmase on kirjoitti:

poweria
        Tässä tapauksessa on vaan kosto kyseessä, mies huomasi oman tyhmyytensä ja lähti, naista pännii lähtö.
        Silti anatutui vapaaehtoisesti miehen pantavaksi vaikka tiesi että se ei ollut vapaa, voi sitä raukkaa kun yrittää kaikkensa. Lopettaisi jo ajoissa itseään ja vaan itseään saa syyttää kun alkaa vehtaamaan toisten miesten kanssa, ja viisas pitäisi suun kiinni ja nuolisi haavansa, mutta tämä keksii jos minkälaisia juttuja että saisi teoilleen kannatusta, ja moni luulee todella että hän nyt vasta on huomannut miten tärkeää on KÄRÄYTTÄMINEN, minä säälin tätä naista, jokainen käsittää että jos hän olisi onnellinen "talollisen miehensä" kanssa niin ei edes uhraisi ajatusta johonkin leikkiin joka oli ja meni

Mille teolle hankin kannatusta? En ole tehnyt vielä mitään. Olen ottanut huomioon puolesta ja vastaan mielipiteet, tosin kertomista vastaan olevat ovat pääasiassa vain haukkuneet minua ja jättäneet perustelut sikseen.

Uhraan ajatuksiani monille ihmisille, minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä. Minusta mahdollinen ero olisi vielä taloudellisesti helppo vaimolle tässä vaiheessa, mutta asuntolainan kanssa ei enää. Mies ei anna hänelle mahdollisuutta päätää sitoutuuko häneen petturuudesta huolimatta vai ei, minusta tämä on VÄÄRIN vaimoa kohtaan ja mietin onko minun vastuulla kertoa hänelle totuus. Ilmeisesti ei! Saan siis jatkaa elämääni onnellisena ja maineeni on tahraton totuutta tietämättömien silmissä.

• kannatan kyllä
        ap kirjoitti:

Mille teolle hankin kannatusta? En ole tehnyt vielä mitään. Olen ottanut huomioon puolesta ja vastaan mielipiteet, tosin kertomista vastaan olevat ovat pääasiassa vain haukkuneet minua ja jättäneet perustelut sikseen.

Uhraan ajatuksiani monille ihmisille, minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä. Minusta mahdollinen ero olisi vielä taloudellisesti helppo vaimolle tässä vaiheessa, mutta asuntolainan kanssa ei enää. Mies ei anna hänelle mahdollisuutta päätää sitoutuuko häneen petturuudesta huolimatta vai ei, minusta tämä on VÄÄRIN vaimoa kohtaan ja mietin onko minun vastuulla kertoa hänelle totuus. Ilmeisesti ei! Saan siis jatkaa elämääni onnellisena ja maineeni on tahraton totuutta tietämättömien silmissä.

Nämä henkilöt, jotka ovat vaimolle kertomista vastaan eivät taida olla ykkösiä vaan he ovat niitä huolestuneita ukkomiehiä, jotka nyt hädissään sinua haukkuvat ja esittävät täällä vaimoja. Valtaosa ykkösistä haluaa tietää, jos heitä on petetty. He tutkivat kännyköitä ja vahtivat ja tivaavat saadakseen tietää miten asiat on. Tämä petturimies tulee pettämään vaimoaan aina. Hän on niitä miehiä. Nyt hänellä menee vaimon kanssa hyvin, kun vaimoa tarvitaan talon rahoitukseen. En näe mitään syytä, miksi et käräyttäisi miestä. Se olisi oikein miehelle ja vaimokin tietäisi, kenen kanssa lähtee taloa rakentamaan.

• onnistuukin

Minä olen petetty vaimo ja jos minulle olisi joku vosu tullut kertoilemaan suhteesta olisin varmaankin käynyt siihen vosuun kiinni kunnolla.
      Kyllä siihen tarvitaan kaksi, väkisinkö mies sinuakin pani, oisit poliisille antanut ilmi.
      Mene siinä sitten kertomaan vaimolle että miehesi raiskasi minut.
      Minä sain tietää vasta vuosien päästä mieheni suhteesta eikä se aiheuttanut enää avioeroa eikä lasten jakamista, mennyt oli mennyttä.
      Anna sinäkin parin itsensä hoitaa suhteensa, olet miehelle jo menneen talven lumia.

• ap

Okei, tuossa henkilökohtaisuuksiin menevän vihanpurkauksesi alla on ihan hyvä mielipide, kiitos siitä.

• naisille oikeutta

Jännää lukea näitä juttuja. Tässäkin varatun miehen kanssa suhteessa olleesta naisesta käytetään nimitystä vosu, joka on hyvin alentava nimitys. Nimittelyllä pyritään luomaan kuvaa huonosta naisesta, joka ei ilmeisesti kirjoittajan mukaan ansaitsekaan hyvää elämää.

Millaisia halventavia nimityksiä voisimme keksiä varatulle miehelle, joka etsii salasuhteita? Siis onhan niitä jo olemassa, mutta voisi keksiä lisää. Huoripukki tulee mieleen, entä muita? Jotain tosi hassua, joka tekisi salasuhteita etsivästä miehestä tosi säälittävän hahmon. Tämä ei ole hyvä, mutta ajattelun virkistämiseksi: kullikiitäjä.

• elämän kevät
        naisille oikeutta kirjoitti:

Jännää lukea näitä juttuja. Tässäkin varatun miehen kanssa suhteessa olleesta naisesta käytetään nimitystä vosu, joka on hyvin alentava nimitys. Nimittelyllä pyritään luomaan kuvaa huonosta naisesta, joka ei ilmeisesti kirjoittajan mukaan ansaitsekaan hyvää elämää.

Millaisia halventavia nimityksiä voisimme keksiä varatulle miehelle, joka etsii salasuhteita? Siis onhan niitä jo olemassa, mutta voisi keksiä lisää. Huoripukki tulee mieleen, entä muita? Jotain tosi hassua, joka tekisi salasuhteita etsivästä miehestä tosi säälittävän hahmon. Tämä ei ole hyvä, mutta ajattelun virkistämiseksi: kullikiitäjä.

Aivan, ja mikä ihmetyttää on se, ettei kukaan kertaakaan ole ottanut esille sitä seikkaa että miehen tuossa kuuluisi saada opetus, eikä uutta mahdollisuutta. Pettämisellä ei siis mitään seurauksia? Kantsii kaikkien kokeilla! Ainakin jos löytää lojaalin kakkosen. Kullikiitäjät kiittävät teitä, anteeksiantavaiset vaimot ja lojaalit kakkoset, hyvin pyyhkii. Vaimon pahin vihollinen on "vosu" eikä mies joka ei pysy housuissaan ja mitä siitä että rakkauttakin lupailee noille katalille "horoille".

• miesminäkin
        naisille oikeutta kirjoitti:

Jännää on ollut tuolla vosulla varatun kanssa vehdatessakin.
        Mitäs sitten omatunto sanoo kun on mennyt kertomaan ja siellä vaikka ruumiita on tullut, kuten eräässä tapauksessa on saatu lukea.
        Älä nyt vosu ota toisten kohtaloa omiin käsiisi, nuole haavasi ja anna heidän selvittää omat asiansa.
        Jos mies on kuten sanot ekaa kertaa asialla, kyllä hänellekin jossain vaiheessa tulee tarve kertoa, syyllisyyden taakka on kova tiedän sen omasta kokemuksesta.

• vosuttelukin kuriin
        miesminäkin kirjoitti:

Mitäs sitten omatunto sanoo kun on mennyt kertomaan ja siellä vaikka ruumiita on tullut, kuten eräässä tapauksessa on saatu lukea.
        Älä nyt vosu ota toisten kohtaloa omiin käsiisi, nuole haavasi ja anna heidän selvittää omat asiansa.
        Jos mies on kuten sanot ekaa kertaa asialla, kyllä hänellekin jossain vaiheessa tulee tarve kertoa, syyllisyyden taakka on kova tiedän sen omasta kokemuksesta.

Aina vain vosuttelua ja nyt varatun pettäjämiehen kirjoittamana.

Nyt on kyse vapaan naisen oikeudesta saada varattu mies tilille teoistaan. Hänen ei tarvitse ajatella sitä, mitä varattu mies tuntee. Luultavasti hänen vaimonsa hyötyy paljastuksesta.

Tietysti ääritapauksessa tilanne voi kehittyä vaaralliseksi. Se täytyy ottaa huomioon. Mutta periaatteessa kaikki pettäjät tulisi käräyttää. Vain niin pettämistä saadaan kitkettyä. Siis nollatoleranssi käyttöön vähän niinkuin New Yorkissa rikosten ehkäisyssä käytetty no broken windows - periaate eli pieniinkin rikkomuksiin puututaan. Näin rikollisuutta on saatu vähennettyä merkittävästi. Tähän sovellettuna no broken marriages tms.

• laki on laki
        vosuttelukin kuriin kirjoitti:

Aina vain vosuttelua ja nyt varatun pettäjämiehen kirjoittamana.

Nyt on kyse vapaan naisen oikeudesta saada varattu mies tilille teoistaan. Hänen ei tarvitse ajatella sitä, mitä varattu mies tuntee. Luultavasti hänen vaimonsa hyötyy paljastuksesta.

Tietysti ääritapauksessa tilanne voi kehittyä vaaralliseksi. Se täytyy ottaa huomioon. Mutta periaatteessa kaikki pettäjät tulisi käräyttää. Vain niin pettämistä saadaan kitkettyä. Siis nollatoleranssi käyttöön vähän niinkuin New Yorkissa rikosten ehkäisyssä käytetty no broken windows - periaate eli pieniinkin rikkomuksiin puututaan. Näin rikollisuutta on saatu vähennettyä merkittävästi. Tähän sovellettuna no broken marriages tms.

Pettäminen ei ole rikoslaissa määriteltyä, suomen laki ei tunne pettämistä rikoksena, jos niin olisi niin kakkonenkin joutuisi silloin tuomiolle.
        Lopettakaa kakkoset se vaahtoaminen ja jatkakaa etenpäin.

• vosuttelukin kuriin
        laki on laki kirjoitti:

Pettäminen ei ole rikoslaissa määriteltyä, suomen laki ei tunne pettämistä rikoksena, jos niin olisi niin kakkonenkin joutuisi silloin tuomiolle.
        Lopettakaa kakkoset se vaahtoaminen ja jatkakaa etenpäin.

Aivan pettämistä ei ole rikoslaissa määritelty. Kaikkea ei ole rikoslaissa, mutta silti se voi olla erittäin moraalitonta. Tämän takia asiasta pitää vaahdota aina vaan korkeammin kuohuin. Eihän mikään muutu, jos asiasta vaietaan. Heikon moraalin omaavat miehet temmeltävät vapaana. Se horjuttaa yhteiskunnan toimivuutta ja monen ihmisen henkilökohtaista onnea. Tämänkin ketjun perusteella kyllä huomaa, että joidenkin miesten on vaikea ymmärtää, mitä vahinkoa pettämisestä aiheutuu. Tämä ymmärtämättömyys johtuu varmaan osittain yleisesti ilmapiiristä, joka ei pidä pettämistä kovin vakavana asiana. Mutta osalle ihmisiä pettäminen on vakava asia. Tämän ryhmän pitää pitää meteliä asiasta, kuka muukaan ajaa sitä kuin juuri he.

Hannah Arendt taisi käyttää termiä moraalinen mielikuvitus kuvatessaan pahan banaalisuutta (banality of evil). Hänen mielestään pahaa tekevät ihan tavalliset ihmiset, joilta puuttuu esim. moraalista mielikuvistusta. He eivät siis osaa kuvitella, millaista tuhoa heidän paha toimintasa aiheuttaa. Tulee mieleen, että sama varmaan pätee osaan pettäjämiehistä.

• little hopes
        vosuttelukin kuriin kirjoitti:

Aivan pettämistä ei ole rikoslaissa määritelty. Kaikkea ei ole rikoslaissa, mutta silti se voi olla erittäin moraalitonta. Tämän takia asiasta pitää vaahdota aina vaan korkeammin kuohuin. Eihän mikään muutu, jos asiasta vaietaan. Heikon moraalin omaavat miehet temmeltävät vapaana. Se horjuttaa yhteiskunnan toimivuutta ja monen ihmisen henkilökohtaista onnea. Tämänkin ketjun perusteella kyllä huomaa, että joidenkin miesten on vaikea ymmärtää, mitä vahinkoa pettämisestä aiheutuu. Tämä ymmärtämättömyys johtuu varmaan osittain yleisesti ilmapiiristä, joka ei pidä pettämistä kovin vakavana asiana. Mutta osalle ihmisiä pettäminen on vakava asia. Tämän ryhmän pitää pitää meteliä asiasta, kuka muukaan ajaa sitä kuin juuri he.

Hannah Arendt taisi käyttää termiä moraalinen mielikuvitus kuvatessaan pahan banaalisuutta (banality of evil). Hänen mielestään pahaa tekevät ihan tavalliset ihmiset, joilta puuttuu esim. moraalista mielikuvistusta. He eivät siis osaa kuvitella, millaista tuhoa heidän paha toimintasa aiheuttaa. Tulee mieleen, että sama varmaan pätee osaan pettäjämiehistä.

Pettäviltä miehiltä on varmaan jääneet koulussa filosofian kurssit väliin. Asioiden syvällinen pohtiminen toisi varmasti heidän elämäänsä ryhtiä ja vastuullisuutta.

Siis kaikki pettävät miehet: hakekaapas kirjastosta muutama filosofian perusopus ja saatte tekin mielipiteisiinne jotain kiinnostavaa sisältöä. Muutakin kuin tyhjää kakkosnaisten nimittelyä ja vastuunpakoilua tukevaan jaarittelua.

• samat sulle
        miesminäkin kirjoitti:

Nimimerkki miesminäkin. Kyllä varatulla miehelläkin oli hauskaa vosun kanssa vehdatessa. Kun vosu käräyttää miehen, niin nuolkoon mies sitten haavansa ja antakoon vosun selvittää omat asiansa.

• ....

Sanoisin, että käräytä. Mutta näytä dokumenttia sanojesi tueksi, koska petturimiehet usein onnistuvat puhumaan kumppaninsa ympäri.

Se, onko myöhäisellä käräytyksellä merkitystä, riippuu ihmisestä. On kuitenkin parempi tietää totuus petturimiehestä. Ota naiseen yhteyttä ja kerro asiasi.

Ihmettelen näiden joidenkin kommentteja, jotka liittyvät sinun kostoosi ja katkeruuteesi. Mitä merkitystä sillä asialla on vaimolle, millä motiiveilla sinä liikut? Sinähän olet (ilmeisesti?) tuntematon ihminen hälle. Oleellisempaa varmaan olisi tietää totuus siitä, mitä hänen miehensä on selän takana puuhannut.

Enkä voi ymmärtää sellaista puhetta, että "ehkä hän ei halua edes tietää". Minun on vaikea kuvitella, että joku nainen ei mukamas haluaisi tietää jos miehensä on pettänyt, "kunhan vain rakastaa omaa vaimoaan". Varsinkin kun kyseessä ei ole kertaluontoinen pettäminen. Se että joku ei oikeasti haluaisi tietää kumppaninsa pettämisestä, kertoo siitä että ei olla kovin rakastuneita, suhde on väljähtynyt, vaimolla on omiakin vieraita suhteita yms.

• viisasmatami

Kuules löysä pillus on nyt saanu täytettä, ehtaa lihaaa. Tyydy nyt akka siihen mitä oot ansiottomasti saanut parempaa kuin mitä olet ansainnut ja suu suppuun!
      Kerran sait kokea hyvää..älä ole katkera, ajattele että olit paremman ihmisen työkaluna. Kyllä hienon talon palvelijatarkin saa osandsa hyvästä. Pienen mutta kuitnkin ihan ripauksen jotain parempaa kun mitä lähtökohdat antavat odottaa!

Ilolla kevääseen! :)

• Panonvartijat ry

Hyi mikä kirjoitus. Olet varmaan mies. Jos olet nainen, niin huh.

Pidetään lippu korkealla ja käräytetään mahdollisimman monta varattua miestä, jotka hakevat salasuhteita. Erittäin rangaistavaa on, jos varattu mies valehtelee vapaalle naiselle.

Olkaamme yhtä häikäilemättömiä kuin salasuhteita etsivät varatut miehet! Ei mitään ymmärrystä heille. Vain näin naisten tilanne paranee!

On olemassa kaikenlaisia klubeja kuten vaikka Painonvartijat (onkohan enää). Meidän klubin nimi voisi olla Panonvartijat. Miesten panot tarkkailuun! Kuka haluaa liittyä?

• hyvääkesää

Kysäisepä ensin mieheltä jos vaikka itse haluaa kertoa.
      Ethän sinä ole vaimoa pettänyt vaan mies, kuten täällä huudellaan, kakkonen ei ole mihinkään syypää.
      Kolme kuukautta jo kulunut ja pariskunta taloa rakentelee, sen jälkeen joudut kyllä vastaamaan hyvinkin paljosta jos perheessä jotain tapahtuu.
      Joten anna olla ja keskity nykyiseen suhteeseesi, joka ei näytä kovin tärkeä olevan, kun ajatuksissasi tuo toinen vielä kummittelee.

• Tero 43.

Tekojasi et saa tekemättömäksi, mutta voit kuitenkin pelastaa naisen tulevaisuuden kun olet asiasta tietoinen. Ei se sinun syntejäsi hyvitä, mutta voit olla hyvillä mielin jos käräytät tämän miehen. Nainenhan on ns. kävelemässä miinakenttää kohden ja sinä olet ainoa joka voi häntä varoittaa siitä.

Jos toimit moraalisesti oikein, estät häntä kävelemästä miinakentälle.

• scared to fly

Voi herra isä näitä kommentteja! Ihan tarkoituksella toivotaan että aloittaja on katalasti ja tietoisesti pannut varattua miestä ja sitten hänen pitäisi täällä tuntemattomien naisten edessä madella ja pyydellä anteeksi HEILTÄ, muuten nämä pätevät emännät käy kimppuun kuin sika limppuun omien pettymystensä piiskaamiina! Emme tiedä totuutta aloittajasta, mutta kysymystä pystyy jokainen kuitenkin pohtimaan annettujen tietojen perusteella. Tuntuu että halu pahoinpidellä naisia on palstalaisilla suurempi kuin pohtia pettämisen, käräyttämisen ja anteeksiannon seurauksia, hyviä ja huonoja puolia, siinä tämä palsta olisi terveimmillään.

Minusta kritiikin pitää kohdistua siihen mieheen, jos ei tunne omantunnontuskia rakentaessaan tulevaisuutta pettämänsä naisen kanssa, niin pettää varmasti uudelleen, tuo on jotain hyväksikäyttöä, vaimo on hyvä vaimo mutta ei kuitenkaan riitä. Ap:n kommentti että suhde tapahtui yhtä aikaa tuoreen liiton kanssa kertoo että vaimo on järkivalinta, kuka nainen haluaa olla pelkästään sitä? Mikä häpeä se sitten onkaan kun totuus selviää myöhemmin. Kuinka monta intohimon hetkeä mies on kerinnyt toisten naisten sylissä kokea kun itse ei ole muuta kuin kodinhoitaja ja laskunmaksaja? Tätäkö me toivotaan vaimoille ja itsellemme? Saisipa mies opetuksen uskollisuudesta ja vaimon kunnioittamisesta, ehkä sitten seuraavaa vaimoaan ei kovin helpolla lähde pettämään!

Naisten syyllistäjät, mitä te tällä haukkumisella voitatte? Minun mies petti, jos kakkonen olisi kertonut olisin säästynyt paljolta. Tiedän miten nöyryyttävää on kun joku toinen tietää elämästäsi paljon ja voi valita kertooko totuuden vai ei, emme halua antaa sitä valtaa jollekin toiselle naiselle, mutta MIES on se joka antaa sen vallan kakkoselleen. Sitä ei koskaan pitäisi tapahtua, mutta miten sen estää kun halu pettää on siinä miehessä.

• miehen oma vika

Joka kerta kun mies pettää vaimoaan, mies ottaa tietoisen riskin, että kakkonen saattaa jossain vaiheessa suhdetta käräyttää hänet. Valtaosa miehistä tiedostaa tämän vaaran erityisesti vaiheessa, kun tahtoo vaihtaa kakkosen uuteen kakkoseen. Ainoastaan tyhmä ja kokematon mies luottaa siihen, että kakkoset ovat niin jalosydämisiä, etteivät käräytä häntä ikinä.

• ....ii

Kaikkien parhaaksi on jos käräytät miehen. Vaimo ei hukkaa aikaansa ja sydäntänsä mieheen joka ei ole mies. Mies voi kasvaa henkisesti kun hänet käräytetään, jos häntä ei käräytetä ei myöskään opi tekojensa pahuutta. Käräyttäjälle tulee puhtaampi omatunto kun on tunnustanut syntinsä ja tehnyt hyvän teon varoittaakseen naista joka tuhoaa elämänsä mieheen joka ei ole mies.

• camilla kam

....ii
      "tekojensa pahuutta" sanot sinä, ei kai hän nyt paha ollut kun viihtyi tämän naisen kanssa niinkin kauan, ehkä ihastui hieman ja lopulta huomasi että on tehnyt väärin. Joten kaikki te jotka usutatte naista "käräyttämään" haluatte skandaalia, ja teistä olisi kivaa kun sielläkin tulisi ero.
      Oletetaan että heillä on kahden keskinen sopimus asioistaan jota tämä "käräyttäjä" ei tiedä ja silloinhan se olisi ihan turhaa mennä asioihin missä hänellä ei ole mitään tekemistä. Me muut emme ole kelvollisia selittelemään miehen vaimolle asioita , jokainen perhe hoitaa omansa. Joten kun kerran tämä ihminen oli vapaaehtoisesti kakkosena niin toivottavasti poistuu yhtä vapaaehtoisesti areenalta eikä enää aiheuta enempää mitä on tähän asti aiheuttanut. Näin se aina on uskottomuus tuottaa vaan harmia, mutta monista tälläisistä jutuista pääsee eroon kun osaa vähän diplomatiaa ja muistaa että ei sekaannu ihmisten asioihin silloin kun kukaan ei ole sitä häneltä pyytänyt edes. Minä sääälin tälläistä ihmistä jolla on kosto mielessä vaikka ensin ihan vapaaehtoisesti salaili tämän miehen kanssa.HÄPEÄ

• ollaanpa tarkkoja

Tuossahan on ylempänä hyvää luokittelua erilaisia pettämistilanteista. Näistä vain tilanne 4 on jokseenkin ongelmaton eli kerrotaan kaikille osapuolille rehellisesti, missä mennään. Jotta keskustelu olisi järkevää, olisi aina erotettava erilaiset tapaukset toisistaan.

Väitän, että enemmän on niitä tilanteita, joissa varattu mies valehtelee vaimolle ja myös kakkoselle.

Niin näissä salasuhdekuvioissa on niin monenlaisia ihmisiä mukana. Jotta keskustelu pysyy järjellisenä, nämä ryhmät tulee erottaa.

1. MIes tai nainen, siviilisääty avioliitto, avoliitto. Pettää puolisoaan puolison tietämättä. Valehtelee kakkoselle olevansa vapaa tai eroamassa.

2. Sama alkukuvio, mutta kertoo kakkoselle rehellisesti olevansa varattu.

3. Sama alkukuvio. Puolison kanssa sopimus, että saa käydä vieraissa vapaasti. Ei siis petä puolisoaan. Saattaa silti valehdella kakkoselle olevansa vapaa tai eroamassa.

4. Sama alkukuvio ja puolison kanssa sopimus vieraissa käynnistä. Rehellinen myös kakkoselle.

Siinä aluksi. Aivan nauratti kirjoittaa noita. Mutta näistä eri kuvioista seuraa erilaisia moraalisia ongelmia. Tietysti kohta 1:ssä suurimmat moraaliset ongelmat. Kohta 4, ei suuria moraalisia ongelmia. Jne.

• Viisasmatami

Minä sinuna en kyllä alkaisi kostotöihin. Mieti sitäkin miten alapääs nautti kun sai aitoa miestä sisään. Olet nyt yksin mutta kyllä nainen puutteen kestää! Varsinkin kun sisko sait niin monta orgasmia. Miehiäkin tulee uusia. Anna menneiden olla mennyttä ja katso sinäkin tulevaisuuteen !

Pilkesilmässä ;)

• viisaampi

Hieman selvennystä. Suurin osa naisista etsii rakkautta. Rakkauden puute on vakavaa. Seksin puute ei ole vakavaa.

• savua

Kerro vaan vaimolle. Minusta kaikki pettäjämiehet pitäisi käryttää.

• tottakai voi

Kakkonen voi käräyttää petturimiehen ihan koska tahansa haluaa. Vaikkapa 5 vuodenkin päästä suhteen loppumisesta. Kakkonen voi päättää, koska käräyttää. Mies itse otti riskin, kun alkoi kakkosen kanssa säätämään.

• 2008

Mulla suhteen päättymisestä varattuun 4 vuotta. Täytyy sanoa, että vieläkin on käräytysaikeita. Mies täysi tollo, hieman säälittävä suorastaan.

• hehhhhhhh

totta kai käräytät paskan. Siinäpä saa molemmat jakaa asuntolainansa ja taloprojektinsa.

• Lenita..

Jos haluat toimia moraalisesti oikein niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin käräyttää. Sinuna käräyttäisin.

• tekopyhyyttä

Onko ap:lla mitään moraalia? Musta tuo hänen ideansa käräyttämisestä on tekopyhyyttä pahimmillaan. Oman nahkansa vaan yrittää pelastaa koska pelkää, että petetty saa tietää jostain muuta kautta asiasta. Missä se moraali silloin oli, kun varatulle jalkansa levitti? Siellä jalkovälissä? Mä en vaan kertakaikkisesti ymmärrä, miksi pitää jälkikäteen asiaa enää vatvoa. Antaisi pariskunnan elää ihan rauhassa. Jos elämä uuden miehen kanssa olisi onnellista, niin tuskin tällä palstalla roikkuisi älyttömiä kyselemässä.

Onkohan ap muistanut uudelle miehelleen kertoa, että varatun kanssakin on tullut vehdattua? Eikös sekin olisi moraalisesti oikein, tunnustaa mikä on naisiaan?

• keijo keke
        tekopyhyyttä kirjoitti:

Onko ap:lla mitään moraalia? Musta tuo hänen ideansa käräyttämisestä on tekopyhyyttä pahimmillaan. Oman nahkansa vaan yrittää pelastaa koska pelkää, että petetty saa tietää jostain muuta kautta asiasta. Missä se moraali silloin oli, kun varatulle jalkansa levitti? Siellä jalkovälissä? Mä en vaan kertakaikkisesti ymmärrä, miksi pitää jälkikäteen asiaa enää vatvoa. Antaisi pariskunnan elää ihan rauhassa. Jos elämä uuden miehen kanssa olisi onnellista, niin tuskin tällä palstalla roikkuisi älyttömiä kyselemässä.

Onkohan ap muistanut uudelle miehelleen kertoa, että varatun kanssakin on tullut vehdattua? Eikös sekin olisi moraalisesti oikein, tunnustaa mikä on naisiaan?

Sulla ois kyllä yks perusasia tässä nt tajuttavissa. Menneisyyttä ei voi muuttaa, mutta tulevaisuutta voi ohjata. Eli nainen voisi tehdä oikean teon ja tätä kautta pelastaa tämän vaimon paskalta mieheltä. Siinä ei ole mitään tekopyhyyttä, päinvastoin. Miten siinä muka oman nahkansa pelastaisi- Täysin käsittämätön kommentti.

Siinä olet ainoastaan oikeassa, että on syytä kertoa myös uudelle miehelle. Itse pidän kyllä kaikille kumppaneille tällaisen puhuttelun, toki niin hienovaraisesti ja oikealla hetkellä, että siihen on erittäin vaikea vastata valehtelemalla.

• ristiriitaista

Nyt en ymmärrä nimimerkki tekopyhyyttä. Ensin hän haukkuu kaikin tavoin ap:n huonoa moraalia ja arvelee, että moraalia ei löydy varsinkaan ap:n jalkovälistä. Samassa puheenvuorossa 'tekopyhyyttä' odottaa ap.ltä kuitenkin moraalia ja jaloutta, että tämä jättäisi käräyttämättä ukkomiesressukan.

• se talo

Jos et enää tahdo alkaa uudelleen suhteeseen kys.ukkomiehen kanssa niin käräytä hänet. Toivottavasti sinulla on todisteita, koska muuten mies sanoo sinun valehtelevan, ja vaimo uskoo miestä eikä sinua.
      Kun he saavat talon valmiiksi, niin mies kertoo uusille kakkosilleen, että ei voi erota vaimostaan, koska heillä on se talo. Sitten kotona käy silloin tällöin käry, ja vaimo nyyhkii täällä palstoilla, kun ei voi erota petturiukostaan, kun heillä on talo. Se talo eikä pariskunnan elämä sinulle kakkoselle kuitenkaan kuulu, kuten moni ykkönen täällä on kirjoittanut.
      Keskity siis itseesi ja muistelemaan kaikkea sitä, millä tavalla mies kohteli sinua huonosti siitä syystä, että hän ei vain käryäisi ja että hän saisi onnensa säilytettyä kotona. Jos löytyy tällaisia muistoja, niin käräytä mies. Olet sen kevätilottelun ansainnut.

• Pohtiva123456789

Käräytitkö ja miten teit sen? Miten käräyttää, jotta vaimo varmasti uskoo? Kyseessä on kolmen vuoden suhde.

Kyse on kostosta, vihan purkauksesta, mutta aidosti myös siitä että haluan että vaimo saa tietää, varmasti on jotain epäillytkin.

• vaimo

Elä omaa elämääs ap.....ja anna muiden elää omaa elämää!

Olisit AJOISSA älähtänyt ....jälkikäteen satutat vaan itseesi.

Jos elämäsi on nyt niin kuin annat ymmärtää niin mikset vaan unohda tätä miestä ja anna sen elää rauhassa omaa elämäänsä!

Ja toivot vaan ,että jos sun miehes pettää sua niin toivottavasti joku nainen ilmoittaa siitä heti sinulle!

• Kärtsy

Ap, älä käräytä. Liian myöhäistä. Jatka omaa elämää ja unohda mies, vaimo ja niiden rakennushanke ja keskity omaan elämään.

• Vaimo 244

Taitaa talokin olla jo kohta seinät pystyssä kun aloitus oli noin kauan sitten tehty.
        Miksi ei saisi olla pinkit lasit silmillä ja nauttia elämästään?
        Miksi kukaan muu voisi tietää paremmin milloin voin olla onnellinen?
        Me ollaan perhe, vauvakin tulossa. En halua kuulla mitään satuja toisista naisista, olen tyytyväinen näin.

• totta vai tarua
        Vaimo 244 kirjoitti:

Taitaa talokin olla jo kohta seinät pystyssä kun aloitus oli noin kauan sitten tehty.
        Me ollaan perhe, vauvakin tulossa. En halua kuulla mitään satuja toisista naisista, olen tyytyväinen näin.

Sulla on hyvä asenne elämään. Mutta kun ne toiset naiset ei ole monesti satuja vaan totista totta. Totuus satuttaa, mutta se kuuluu elämään.

• Vaimo 244
        totta vai tarua kirjoitti:

Sulla on hyvä asenne elämään. Mutta kun ne toiset naiset ei ole monesti satuja vaan totista totta. Totuus satuttaa, mutta se kuuluu elämään.

Monikin asia satuttaa ja on miehessä monia pieniä ärsyttäviä piirteitä joita vaan siedän.
        Pystyn hyvin selviytymään pikku valheista kunhan niistä jutellaan yhdessä miehen kanssa kun saan selville. Jos en saa selville en niitä ala keksimäänkään.
        Totuus satuttaa vain hetken sellasta elämä on. Aina ei mene niinkuin haluaisin.
        Minussakin on virheitäja silti mies minua rakastaa.

• ihan oikein teille
        Vaimo 244 kirjoitti:

Monikin asia satuttaa ja on miehessä monia pieniä ärsyttäviä piirteitä joita vaan siedän.
        Pystyn hyvin selviytymään pikku valheista kunhan niistä jutellaan yhdessä miehen kanssa kun saan selville. Jos en saa selville en niitä ala keksimäänkään.
        Totuus satuttaa vain hetken sellasta elämä on. Aina ei mene niinkuin haluaisin.
        Minussakin on virheitäja silti mies minua rakastaa.

Miten te vaimot voitte olla noin onnettomia, että täällä valitatte ja vikisette kakkosille, että älkää pliis käryttäkö ukkojamme meille, sillä haluamme olla tyhmiä ja elää valheessa edelleen...

• selvästi mies
        Vaimo 244 kirjoitti:

Tämä vaimo 244 on selvästi petturimies, joka täällä yrittää selittää, että häntä ja kaltaisiaan pitäisi suojella, että vaimo ei pääse tietoon millaisen miehen kanssa elää. Tällaisia ovat nämä petturiukot. Hyvin keksitty tuo vauvajuttu.

• Epätietoinen vaimo

Haluaisin tietää. Epäilys kalvaa sisällä, kun tietää, että asiat eivät ole kunnossa, mutta en tiedä, mikä on totuus ja mikä ei. Toisaalta arvaa, toisaalta ei halua uskoa. Tämän tuskan kanssa on mahdotonta elää.

• Lasseliukas.Kouvola

Ap ei ole ajatellut nyt loppuun asti. Moni mies on pitkävihainen ja voi kostaa vaikkapa 10-20 vuoden kuluttua. Itse kostin 8 vuoden jälkeen ex-hutsuvaimolleni lähettämällä hänestä otettuja photoja joissa ko. nauta petti nykyistä aika varakasta miestään.

Erohan siitä tuli, eikä ex-hutsuvaimoni vieläkään tiedä kuka ne kuvat oli ottanut ja miten ne olivat päättyneet hänen miehensä toimistoon.

• Kiinnostunut

Mitä ex-vaimo teki, että kostit niin monen vuoden jälkeen? Etkö siinä ajassa vielä ollut saanut omaa elämääsi järjestykseen? Miten pääsit tietoon, että ex-vaimo petti uutta miestään ja miten sait valokuvat? Tekikö kosto sinut onnelliseksi? Onko nyt parempi olo?

• what tha hell

Herrajumala. Minulla ei ole kokemusta pettämisestä ja petettynä olemisesta mut sen voin sanoa että tällä palstalla kirjoittelee SEKOPÄISET ihmiset. Olisiko parempi vaikka käydä terapiassa ..huh huh..

"Kuules löysä pillus on nyt saanu täytettä, ehtaa lihaaa" "jaoit sille miehelle pillua ihan vapaa ehtoisesti", "jos minulle olisi joku vosu tullut kertoilemaan suhteesta olisin varmaankin käynyt siihen vosuun kiinni kunnolla"

Jo pelkästään tapa kirjoittaa osoittaa sivistyksen ja älykkyyden tason. Eihän tällästä tekstiä näe kun jossain mustien ghettoissa.

Jos olisin itse kakkonen ykkönen mitä vaan en kyllä tulisi tänne purkamaan tunteitani. Tuntuu ettei täällä ketään järkipuhe kiinnosta vaan tänne tullaan purkamaan jotain omia patoutumia.

Onnea

• älystä kiinni

Tänne ei kannata tulla jos tahtoo apua. Yleensä tänne tullaankin purkamaan vihaa ja kostoa. Myöskin kehumaan, jos on voittanut taiston, ja onnistunut savustamaan ykkösen tai kakkosen ulos pelistä ja saanut pettävän valehtelevan lipevän tillun perässä juoksevan miehen itselleen. Kakkosen ja ykkösen panetteluun tämä on oiva palsta. Ei tänne niitä kaivata, jotka eivät ole pettäneet tai tulleet petetyksi. Kai teille onnellisille on muitakin palstoja? Siihen sitä älyä tarvitaan, että osaa etsiä itselleen sopivan keskustelupalstan.

• Anonyymi

Touhon ei voi muuta kommenttia antaa on taas avaimet väärin myyty,minä ajattelen kärähttämisesta muuta kuka käyräyttää rikoksen esiin,ja kenelle nakitetaan

• Anonyymi

Panitte ja lopetitte. Anna olla. Meni jo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7499
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      4512
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      57
      3522
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      511
      3298
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2174
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1823
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1820
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1456
    Aihe