Mikä siinä on, että nämä Tahoet, Silveradot, Ramit yms. on aina rekisteröity kevyiksi kuorma-autoiksi. Nehän eivät painakaan lähellekään 3,5 tonnia, joten ne menisivät henkilöauton kilpiin niin että heilahtaa, mutta ei. Aina ovat kevyitä kuorma-autoja. Ja jos ne olisivat henkilöautoja, niin kuka vain saisi ajaa, saisi mennä rajoitusten mukaan ja saisi olla myös jatko-ohjaamon takapenkki käytössä.
Mutta miksi, miksi, ne on aina rekisteröity kevyiksi kuorma-autoiksi.
Kevyt kuorma-auto - miksi ihmeessä?
9
4516
Vastaukset
- 3+2
Kokonaispaino ratkaisee, ei oma paino.
- se syy
Autoverotus...
- El Pollo del Muerta
Chevrolet Tahoe / GMC Yukon 1992-99, GMT 400 alustalla: 3-ovisen omapaino 2000 kg, 5/6-ovisen omapaino 2500 kg. Tuskin yli 1000 kg kantavuutta. Saksassa myynnissä 5-paikkaisena SUV 7 Geländewagen, eli menee meilläkin henkilöautona.
Chevrolet Tahoe, Suburban 2000-2006, GMT 800 alustalla: tehtiin 1/2-ton truck 1500 versiona, ja on kokonaispainoltaan henkilöauto.
Samat mallit 2007- tähän asti GMT 900 alustalla: myynnissä Euroopassa 5 / 7 istuinpaikkaisena.
Chevrolet Silverado / Gmc Sierra sekä aiemmat C/K pick-up truck versiot. Näitä on valmistettu 1/2-ton (1500) versioina, myös miehistöohjaamolla.
Tämä sama koskee myös Dodge Ram ja Ford F-sarjan truckeja. 1500 eli 1/2-ton truck jää kokonaispainoltaan alle 3,5 tonnin, myös miehistöohjaamolla.
Näitä puolitonnisia ei vain kauheasti taida olla Suomen markkinoilla, koska verotussyistä on ollut edukkaampaa ostaa 3/4-ton (2500) tai 1-ton (3500) versio. Saksanmaalla kyllä löytyy joka lähtöön, penkeillä tai lavalla, bensa, flexi tai kaasu, valinta on vapaa. - mopar99
kuorma-autona ei autoveroa eikä järjettömän isoa diesel veroa ja 500e:lla saa kortin ajettua.12 tuntia teoriaa ja muutama ajokerta. Helppo homma. Vuoden verol maksettu kortti. Mut varmaa kohta rupeavat verottaa näitäki niinkuin asuntoautoja ettei kellää oo vara ostaa. Suomi on harmaiden toyotien paratiisi ja muilla ajavia rangaistaan.
- näkeehän sen
Tottakai ovat kuorma-autoja, olisivat järkyttävän ruman näköisiä henkilöautoina.
- 3,14x
Jos hankkii tuollaisen henkilöauton sijaan, niin mites kun huomio soppakulut, saako kertoa piillä keskikokoisen h.auton kulutuksen?
- El Pollo del Muerta
Kulutukseen vaikuttaa aika monta muuttujaa, mm. renkaiden kuviointi, vetotapa 2WD / 4WD, välityssuhde ym.
Mutta tuommoisena hyvänä keskiarvona voi pitää maantiellä n. 12 - 15 l / 100 km bensiinimoottorilla, kaupungissa omasta ajotavasta riippuen 2-5 l enemmän.
Diesel kone, esim. 6.5 TD vie 2500 Suburbania keskikulutuksella 12 l / 100 km.
Näistä Vortec-moottoreisa on toki mahdollista tehdä Flexi Fuel muunnos tai ajaa E10 E85 seoksella. - Anonyymi
No tottavitussa. Pieni dieselvero ja bensoissa 0. Ei käyttömaksua.
- Anonyymi
Alaknut kiinnostaa karu kuorkki ja en ole varusteiden perään. Huoleton ja ilo itse huoltaa suodatinta öljyjä ja rasvailla nippoja ja ruiskulla loput niin toimii. Bensa tai diesel kun ei saa 10000km täyteen vuodessa joten aivan sama 11 tai 18 litran kulutus kuitenkin kun en ihan avustusten varassa elä mutta varma laite pitää olla että töihin pääsee 24h.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061582
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup81051- 61940
- 64768
- 1750
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329732J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen69703- 45680
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta8629Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta58627