Olen joutunut ns, lahkojen kiertolaiseksi.
Ensin tulin lestadiolaiskodista ja sitten menin helluntaikirkkoon...sen jälkeen kiertelin muitakin vapaita suuntia, siitä ponnahdin jehoviin ja sitten mormonismiin.
Nyt en enään kuulu mihinkään ja käyn ankaraa tutkiskelua mikä johti tähän?
Kaipailen toisilta vastaavia kokemuksia ja ennenkaikkea syitä.
Itse olen tullut siihen tulokseen että olen etsinyt menetettyä perhettäni seurakunnista ja sitä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta.
Näin huumorilla ajateltuna, niin ompa taivastie varmistettu jos jokin on ollutkin se oikea.
Syitä lahkoutumiseen?
5
109
Vastaukset
väsynyt....
kirjoituksesi perusteella,olet kiretänyt eri uskonto suunissa,uskoto suunat ovat vain opetus välineitä mitä he opettavat kaikki vähä eri tavalla.
Jeesus itse sanoo joka minuntyköni tulee sitminä en heitä ulos.
Jeesus vastasi: "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen.Joh 14:23- Jeesuksen seuraaja
Nykypäivänä on vaikea löytää vakavamielistä, oikeaoppista seurakuntaa. Ehkä aloittajakin etsii sitä. On kaikenlaisia lahkoja.
Itse pyrin raamatunmukaiseen elämäntapaan: Jeesuksen alkuseurakunnalliseen seuraamiseen ja pysyttelen ev.lut.kirkossa, sillä se mielestäni kuitenkin opillisesti on lähinnä oikea. Sellaista, mitä en voi hyväksyä, kuten naispappeus, kartan (olen itsekin nainen). Valikoin messut, joissa käyn. Kiirastorstaina oli kaunis messu. - joten terapiaan
Tuskin taivastie tuolla tavoin varmistuu . Jos nyt olisit edes hieman oppinut niin et suhtautuisi noin pilkallisesti asioihin ja uskonliikkeisiin. Itsehän ole kai useimmiten lähtenyt niistä apua etsimään. Ei sinua ole niihin köysin raahattu.
Se on viisasta, että käyt nyt tuota ankaraa pohdiskelua mikä on sinua juoksutanut noissa piireissä. Kirjoitat uskonnon uhrien palstalla, mutta onko sittenkään syy noiden liikkeiden ja uskovien että sinä ole mennyt niihin ja pettynyt. Eikö sinulla itselläsi ole sitten mitään vastuuta omasta käytöksestäsi ja valinnoistasi elämässä. Syytätkö noita yhteisöjä siitä, että olet väsynyt, sinua on viety harhaan ja et ole saanut apua.
Eikö ihminen ole Suomessa sentään vapaa: voi päättää aikuisena omilla aivoillaan ja kävellä kirkkoon tai yhtä vapaasti kapakkaan tai vaikkapa terapiaan jos on onneton ja tarvitsee apua. Jos ei ole omassa nupissa hallintaa niin vaihtoehtoja riittää totuuden ja kaikenmaailman huuhtaankin välillä. Ja sitten jos ihminen on rikkinäinen ja juureton niin ei ole aina seurakunnan tai lähimmäistenkään vika jos jää sivulliseksi ja ilman apua.
Olen uskovainen: helluntailainen. En tunne sinua, mutta oletan että jotakin on psyykeessäsi ja mielessäsi kadoksissa ja jos kuljet paikasta paikaan saamatta apua. Miksi? Syy löytyy kyllä nyt sinun psyykeen ja sielun puolelta eikä ole niinkään hengellinen.
Olet kasvanut todennäköisesti suuressa perheessä ja tavallaan ahtaissa raameissa. Ei ole Jumalan ja Raamatun syy, jos ihmien ja seurakuntayhteisö on raadollinen.
Tarvitset nyt rakstavaa, ymmärtävää ja ammatillista terapiaa ja sielunhoitoa. Tarvitset ihmisenä eheytymistä. Voit sanoa hyvästiti ja piutpaut kaikelle uskonolle, mutta sisimpäsi rikkinäisyyttä, ahdistusta ja väsymystä se poista. Jos et saa itseäsi kuntoon, saatat olla uhri jollekin toisenlaiselle "hurahtamiselle" ekologinen elämäntapa, karppaus,jokin filosofinen villitys ym.
Ihmisen elämä on syntiinlankeemuksen jälkeen tällaista: yksi kokee hylkäämisen syntyessään alkohositiperheeseen, toinen joutuu heitteille vanhempien mielenterveyden järkkymisen vuoksi, kolmas vammautuu sairaan uskonnolisuuden vuoksi, neljäs köyhyyden ym.
Kirjoittaja kuuluu helluntaiseurakuntaan!- ...
Syyllistit aloittajaa uskontojen uhrien palstalla, ja mainostit kuuluvasi helluntaikirkkoon;(
Sääli että harjoitat nettikiusaamistakin, siinä ohella.
- vahva-pohjax3
Hyvä että löydät huumoria asiasta:)
Itse näkisin saman sinussa kuin monessa kristityssä jotka pysyvät kyllä seurakunnan kirjoilla,mutta ovat muuten tuulen vietävissä..
Eli et ole juurruttanut uskoasi Jeesukseen. Etsin jotain oikeaa koko ajan ja tuijotat liikaa siihen, mitä ihmiset sinusta sanoo?
Miksi et vain nyt seuraisi Jeesusta, sillä HÄN ON AINOA TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ. Lue Raamattuasi ja Jeesus johdattaa sinut tasapainoon ja oikealle tielle. Et tarvitse ulkoista seurakuntaa vaan Jeesusta. Vasta sitten mietit, mikä olisi kotipaikkasi.
Nyt selvästi vain haet ja haet.. ja oletkin eksyksissä. Katso vain Jeesusta! Ota hänet jokapäiväiseen elämääsi ja arkiaskareisiisi mukaan. LUe Raamattua ja rukoile. Löydät rauhan!
Kun menet aikanaan seurakuntaan, älä ala tuijottaa ihmisiin, älä pety ihmisiin! Jumala ei ikinä hylkää, älä sinäkään hylkää Häntä! Ihmiset ovat vajavaisia, myös sinä. Täydellinen oli vain Jeesus ja HÄntä odottelemme!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1433485Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371980Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575701925Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.134976- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847