Eroon köyhyydestä

Yhteiskuntahemmo

Poistetaanko köyhyys Suomesta? Otetaan käyttöön työvelvoitteeseen sidottu negatiivinen tulovero. Eli jos teet mitä tahansa työtä, josta saatava palkka alittaa sovitun tulorajan, et maksa veroa, vaan saat negatiivisena tuloverona palkan ja tulorajan erotuksen. Jos et tee mitään, et saakaan yhtikäs mitään. Poikkeusryhmille (esim. mielenterveyskuntoutujat) voidaan järjestää työtoimintaa negatiivisen tuloeron vastineeksi. Kaikki muu työharjoitteluskeida joutaa h*lvettiin.

Näin saadaan porukka töihin ja "köyhyys" pois.

8

107

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha idea

50-60 luvullahan sosiaaliturvaan kuului työvelvoite.

Menit luukulle, ja sait lapun. Sitten menit töihin. Kun pomo kuittasi lapun, eli että työt oli tehty, sait mennä takaisin luukulle saamaan avustuksia.

• meizi83

Ei tuo tänä päivänä toimi.

Kuuluisi olla niin:

-ei työvelvoitetta, ei lappuja

-enemmän rahaa siitä ettei tee mitään

-jonkun täytyy maksaa asuminen, ettei itse tarvitse

-jonkun täytyy ostaa/sijoittaa/ottaa riski, jotta tuotto voidaan jakaa

-varallisuusvero, että muut maksaa omasta pussista, ettei itse tarvitse

Näin se tämän päivän suomessa menisi.

• Työtöntyötön

Kyllä mä ainakin menisin töihin, jos työkkäristä saisi semmosen lapun, jolla pääsisi. Ihan hyvä ajatus, olisi mielekästä tekemistä ja mahdollisuus saada työkokemusta ja sitä kautta myöhemmin oikea työpaikka.

Mulle olis tosi tärkeää että niinku kuuluis johonkin, siihen työyhteisöön. Sitä yhteisöä, työkavereita ja yhteisiä ruokatunteja eniten kaipaan entisestä elämästä kun oli töissä. Suurin ongema mun mielestä ei ole rahallinen köyhyys vaan se ulkopuolisuuden tunne kun ei ole työssä, joku sosiaalinen köyhyys. Ainahan rahaa sen verran saa että pärjää, ja jos saa vähemmän niin vähemmälläkin pärjää.

• pienin kukka

Olet juuri oikeaa ainesta nykytrendin mukaiseen "työllistämiseen". Töitä on muttei varaa maksaa palkkaa;) Tervetuloa porukkaan! Ihan pian huomaat, että saat pärjätä sillä vähemmällä loppuelämäsi.

• Yhteiskuntahemmo

Nosto....

• kunnioittakaa itseän

Kyllä töitä suomessa on, siitä ei ole kyse, mutta kukaan ei halua siitä maksaa! Kun menet töihin, olet hyöharjoittelija, vaikka olisit tehnyt 50 vuotta omaa duunia. Tuolla nimikkeellä ei tarvi maksaa kunnon palkkaa.

Jos saisi palkkaa millä elää, ei olisi työttömiä näin paljon, sillä moni tekisi töitä, mutta ei ilman palkkaa.

• Korvausten varassa

Ei ole totta. Tälläkin hetkellä on avoinna paljon työpaikkoja, joista maksetaan sopimusten mukaista palkkaa. Missä ovat työnhakijat?

• henki haisee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe