Poistetaanko köyhyys Suomesta? Otetaan käyttöön työvelvoitteeseen sidottu negatiivinen tulovero. Eli jos teet mitä tahansa työtä, josta saatava palkka alittaa sovitun tulorajan, et maksa veroa, vaan saat negatiivisena tuloverona palkan ja tulorajan erotuksen. Jos et tee mitään, et saakaan yhtikäs mitään. Poikkeusryhmille (esim. mielenterveyskuntoutujat) voidaan järjestää työtoimintaa negatiivisen tuloeron vastineeksi. Kaikki muu työharjoitteluskeida joutaa h*lvettiin.
Näin saadaan porukka töihin ja "köyhyys" pois.
Eroon köyhyydestä
8
107
Vastaukset
- Vanha idea
50-60 luvullahan sosiaaliturvaan kuului työvelvoite.
Menit luukulle, ja sait lapun. Sitten menit töihin. Kun pomo kuittasi lapun, eli että työt oli tehty, sait mennä takaisin luukulle saamaan avustuksia. - meizi83
Ei tuo tänä päivänä toimi.
Kuuluisi olla niin:
-ei työvelvoitetta, ei lappuja
-enemmän rahaa siitä ettei tee mitään
-jonkun täytyy maksaa asuminen, ettei itse tarvitse
-jonkun täytyy ostaa/sijoittaa/ottaa riski, jotta tuotto voidaan jakaa
-varallisuusvero, että muut maksaa omasta pussista, ettei itse tarvitse
Näin se tämän päivän suomessa menisi. - Työtöntyötön
Kyllä mä ainakin menisin töihin, jos työkkäristä saisi semmosen lapun, jolla pääsisi. Ihan hyvä ajatus, olisi mielekästä tekemistä ja mahdollisuus saada työkokemusta ja sitä kautta myöhemmin oikea työpaikka.
Mulle olis tosi tärkeää että niinku kuuluis johonkin, siihen työyhteisöön. Sitä yhteisöä, työkavereita ja yhteisiä ruokatunteja eniten kaipaan entisestä elämästä kun oli töissä. Suurin ongema mun mielestä ei ole rahallinen köyhyys vaan se ulkopuolisuuden tunne kun ei ole työssä, joku sosiaalinen köyhyys. Ainahan rahaa sen verran saa että pärjää, ja jos saa vähemmän niin vähemmälläkin pärjää.- pienin kukka
Olet juuri oikeaa ainesta nykytrendin mukaiseen "työllistämiseen". Töitä on muttei varaa maksaa palkkaa;) Tervetuloa porukkaan! Ihan pian huomaat, että saat pärjätä sillä vähemmällä loppuelämäsi.
- Yhteiskuntahemmo
Nosto....
- kunnioittakaa itseän
Kyllä töitä suomessa on, siitä ei ole kyse, mutta kukaan ei halua siitä maksaa! Kun menet töihin, olet hyöharjoittelija, vaikka olisit tehnyt 50 vuotta omaa duunia. Tuolla nimikkeellä ei tarvi maksaa kunnon palkkaa.
Jos saisi palkkaa millä elää, ei olisi työttömiä näin paljon, sillä moni tekisi töitä, mutta ei ilman palkkaa.- Korvausten varassa
Ei ole totta. Tälläkin hetkellä on avoinna paljon työpaikkoja, joista maksetaan sopimusten mukaista palkkaa. Missä ovat työnhakijat?
- henki haisee
http://areena-beta.yle.fi/ng/areena/tv/1479139
Hullun jutun työttömyys osia kerrankin asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760