Jos aloittelevana karavaanarina olet etsinyt apuja uuden harrastuksen pikku juttuihin, etkä ole vielä sitä huomannut, niin tätä Suomi24:n karavaanarien keskustelupalstaa ei todellakaan kannata lukea tosissaan. Täältä löytyy nykyään valitettavasti erittäin harvoin hyödyllistä tietoa karavaanariharrastuksesta.
Oikeastaan ainoa syy miksi tämän palstan kirjoituksia yleensäkään kannattaisi lukea on se, jos sattuu olemaan kiinnostunut muutaman mielenterveydeltään järkkyneen ihmisen pahanolonpurkausten sisällöstä. Kovin kauaa niitäkään tekstejä ei pysty myötähäpeää ja sääliä tuntematta lukemaan, vaan yksinkertaisesti helpompaa on jättää nämä raukat purkamaan keskenään pahaa oloaan tänne. Suomi24-karavaanaripalstasta onkin valitettavasti muodostunut katkeruuden julistuskenttä muutamalle sellaiselle, joilta on poistettu hyvästä syystä kirjoitusoikeudet muilta alan harrastuspalstoilta, kuten Etuteltasta.
Jos aloitteleva karavaanari etsii asiallista suomenkielistä keskustelua, niin kannattaakin suunnata muille palstoille. Karavaanarien suurimman järjestön ylläpitämän Etuteltan aihekohtaisilla sivuilla keskustelu sujuu yleensä asiallisesti ja kysymyksiin saa myös mukavasti kokeneemmilta harrastajilta apuja. Koska tuonne saavat kirjoittaa vain jäsenet ja hekin omalla nimellään, niin se rajaa ainakin kaikista hulluimmat kirjoitukset pois. Erillisen jäsenkeskustelualueen keskusteluihin tosin kannattaa osallistua ja suhtautua tavallista paksumman nahan kanssa ja muistaa, että sielläkin sana on hieman tavallista vapaampaa ja huumori monisäikeisempää. Etuteltta löytyy täältä: http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/
Muita hyviä ja joidenkin mielestä jopa Etutelttaa parempia keskustelupalstoja ovat pari pienempää keskustelufoorumia, joissa moderointi vaikuttaisi pelaavan muita palstoja paremmin ja missä Suomi24:n kaltaiset mielettömyydet eivät pääse onneksi kukkimaan ollenkaan. Näihin kirjoittaminen vaatii toki rekisteröitymisen, mutta kirjoittaminen tapahtuu nimimerkillä:
http://karavaanari.org/
http://karavaanari.info/
Harmi, ettei Suomi24 saa siistittyä keskusteluaan asialliselle tasolle, mutta toisaalta on ehkä hyväkin, että edes täältä löytyy purkautumisreitti joidenkin raukkojen pahalle ololle? Kyseessä kun on kuitenkin mukava harrastus, jonka parissa riittää keskusteltavaa myös asiallisesti, joten pysykööt reppanat täällä ja käydään asiallinen keskustelu siellä, missä se moderoidusti ja fiksusti onnistuu ilman tämän palstan häiriköitä.
Apuja aloittelevalle karavaanarille
16
464
Vastaukset
- Ennenkuulumatonta
Törkeetä yleistämistä ,otappa asioista selvää ,ennenkuin tulet ketään arvostelemaan.
Hyvää ja munarikasta pääsiäistä kuitenkin sinulle. - Teiden Taitaja
Tää on paras palsta meille tosikaravaanareille, jotka osataan ajaa ja pakittaa!!
- Teiden Kingi
Tämä foorumi on vain hulluja ja vielä hullumpia ilkiöitä varten. Suoltavat omaa päänsisältöään toisten ihmeteltäväksi, silkkaa sontaa kaikki!
- Portimaosta moi!
Teiden Kingi kirjoitti:
Tämä foorumi on vain hulluja ja vielä hullumpia ilkiöitä varten. Suoltavat omaa päänsisältöään toisten ihmeteltäväksi, silkkaa sontaa kaikki!
Sittenhän tämä on kuin tehty sille Huittisten naulakauppiaalle, joka on käynyt niin herkkähipiäiseksi, että jo olli-nimen mainitseminen riittää poistoon, puhumattakaan, jos lapintaa sen sukunimen poronperseeksi.
Muutoinhan sen jutut ovat about tän saitin tasoisia. Pääasia on että näkyy ja kuuluu mahdollisimman monilla foorumeilla, ei väliä, vaikka joka paikassa munaa itsensä. - 1+1
Portimaosta moi! kirjoitti:
Sittenhän tämä on kuin tehty sille Huittisten naulakauppiaalle, joka on käynyt niin herkkähipiäiseksi, että jo olli-nimen mainitseminen riittää poistoon, puhumattakaan, jos lapintaa sen sukunimen poronperseeksi.
Muutoinhan sen jutut ovat about tän saitin tasoisia. Pääasia on että näkyy ja kuuluu mahdollisimman monilla foorumeilla, ei väliä, vaikka joka paikassa munaa itsensä.Monipersoona taas elementissään!
Vartiainen taas tipauttelee tipuja langoilta, lieneekö hakuammuntaa. Ollin jututhan ovat jäsensivujen hyvää keskitasoa, vaikka naulat vääriä ovatkin. Ollilla vain on hermot joskus kireällä kun monet naureskelevat kirjailijan suurille tarinoillle.
Aloittajahan kertoilee vain omista tavoistaan julkituoda pahaa oloaan kirjoittamalla. Hyvä niin, annettakoon kirjoitella ettei ala ammuskelemaan.- 1+1
Monipersoona taas elementissään.
- 69 + 66
1+1 kirjoitti:
Monipersoona taas elementissään.
"Monipersoona taas elementissään"
Huom! svidui-lija ottanut taas yhden uuden nimimerkin. - svidui-lija
69 + 66 kirjoitti:
"Monipersoona taas elementissään"
Huom! svidui-lija ottanut taas yhden uuden nimimerkin.Eipä svidui-lijan ole vielä syytä vaihtaa nimimerkkiään, kun kukaan ei ole halunnut rekisteröidä tätä nykyisin käyttämääni nimimerkkiä itselleen.
Toisekseen en aio vaihtaa vielä pitkään aikaan sviduilija nimimerkkiä mihinkään muuhun nimimerkkiin. Muokkaan vain sviduilija nimimerkin kirjoitustapaa sitä mukaan, kun aikaisemmin käyttämäni kirjoitustapa rekisteröidään pois käytöstäni.
Että näin tänaan mennään, ja vielä pitkälle tulevaisuuteenkin. - svidui-lija
Mitä pahaa Perämettän mies on teille tehnyt, kun harmittoman miehen kimppuun hyökkäätte porukalla?
- sviduili-ja
svidui-lija kirjoitti:
Eipä svidui-lijan ole vielä syytä vaihtaa nimimerkkiään, kun kukaan ei ole halunnut rekisteröidä tätä nykyisin käyttämääni nimimerkkiä itselleen.
Toisekseen en aio vaihtaa vielä pitkään aikaan sviduilija nimimerkkiä mihinkään muuhun nimimerkkiin. Muokkaan vain sviduilija nimimerkin kirjoitustapaa sitä mukaan, kun aikaisemmin käyttämäni kirjoitustapa rekisteröidään pois käytöstäni.
Että näin tänaan mennään, ja vielä pitkälle tulevaisuuteenkin.Nyt on useasti esittämäni toiveet otettu todesta ja joku hermostunut svidui-lija nimimerkillä sviduilusta niin paljon, että on rekisteröinyt nimimerkin omaan talteensa. Olen alkanut käyttämään seuraavaksi sviduili-ja nimimerkkiä.
Katsotaan kuinka kauan saan tätä nimimerkkiä käyttäen sviduilla, ennenkuin joku hörhöistä korjaa senkin omiin varastoihinsa talteen.
Kuka ehtii ensimmäisenä?
- huuhaa innanen
"Näihin kirjoittaminen vaatii toki rekisteröitymisen, mutta kirjoittaminen tapahtuu nimimerkillä:"
origin yhdelle alueelle voi kyllä kirjoittaa ilman rekisteröitymistä- Velkavankkuristi
Taitaapa silti olla niin, että tämän suoli24-saitin kaltaiset yhden hengen monipersoonien keskenäiset kinastelut eivät noilla muilla palstoilla onnistu ja kauaa rehota, vaan moderaattorit ne sieltä nopeasti siistivät huitsin kuikkaan. Oli kyse sitten rekisteröidyistä tai rekisteröimättömista sepostelijoista. Joku roti se olla pittää!
- Katin Jorma
Tämä kirjoitusympäristöä on alusta asti häiriköineet, SF-Caravan Ry:n nettiriippuvaiset. Heidän häiriköinnin tarkoitus on ollut tämän keskustelupalstan täydellinen tuhoaminen. Kääkät ovat yrittäneet myös terrorisoida SF-Caravan Ry.n ylläpitämää etutelttaa ja ovatkin siinä aikoinaan onnistuneet, nykyisin Liiton ylläpitämää sivustoa myös valvotaan ja poistoja tapahtuu sunnuntaisinkin kuten kävi eilen.
- sviduili-ja
Lainailempa taas vaihteeksi aikaisempia kirjoituksiani.
"svidui-lija 10.4.2012 15:34
Lainaanpa taas aikaisempaa viestiäni.
"Monipersoona irwailija "Katin Jorma", vai onko se monipersoonan sivupersoona joka lainaa välillä "svidui-lija" nimimerkkiä."
Tuosta linkistä pystyy lukemaan millä nimimerkeillä on kirjoitettu SF-Caravan ry:n nettiriippuvaisita.
Pikkuisen tutkimalla kirjoituksia voi helposti huomaamalla jokaisen kirjoittajan yksilölliset tiedostamattomat maneerit, päätellä mitkä kirjoitukset ovat saman henkilön kirjoittamia. Pienellä vaivan näöllä pystyy listaamaa, että henkilö A on kirjoittanut kaikilla näillä nimimerkeillä, ja henkilö B kaikilla noilla nimimerkeillä. Henkilöt C, D jne, vain yhtä tai kahta nimimimerkkiä käyttäen.
Samoin noin listaamalla on helppo selvittää, jos henkilöt A, B ja C ovat kaikki kirjoittaneet samalla nimimerkillä, kuka noista henkilöistä on ensimmäisenä käyttänyt kyseistä nimimerkkiä.
Tämä salapoliisi työ on helppoa ja hauskaa ajanvietettä."
- puutarhakaravaanari
Minä olen aito svidui-lija ja monen muun sviduin nimimerkin kirjoittaja. Minä olenkin monipersoona ja monitaitaja, minä tiedän kaiken ja osaan myös kaiken. Minä olen entinen poliisi ja nykyinen kyttääjä, työstä on tullut harrastus, olinhan minä Volvoman tämä kaikkien rakastama Suolisaitin suodatin. Kaiken lisäksi olen täydellinen puutarhakaravaanari ja todellinen mammojen naurattaja. Ylitse kaiken on tämä minun, minun. minun kirjoittamiseni vastaankin koko palstan hauskuudesta, huumorista ja palstan älyllisestä tasosta. Minut tuntee kaikki, olenhan minä Setä-etuteltasta, Volvoman, Puutarhakaravaanari, JV@, sekä monia, monia, svidui-lija ja sen eri versiot on kakki minun monitaituripersoonan tuotoksia. KJON
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3535810- 775233
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484296- 523911
- 523679
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1603371Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1003154Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky473130- 432259
- 492185