Mitä mieltä ml213 on tuosta jakeesta 8 ?

Kelleskaupunginvaari

Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

Haluaisin että selvität tuon jakeen minulle!

Joka on. Kuka siinä on?

Joka oli. Kuka siinä oli?

Joka tuleva on: Kuka tulee?

Ketä tuossa tarkoitetaan, sinun mielipidettäsi ml213 kysyisin. Toivon että selität perusteelisesti miten sinä ymmärrät tuon jakeen.

35

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >:<

8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias

Tuo jae puhuu selvästi Jumalastamme Jeesuksesta Kristuksesta. Jumala on, Jumala oli ja Jumala tuleva on. Jumala oli Jeesuksena maanpäällä ja siten Hän tulee myös takaisin. Uudesati syntymätön ei vain voi sitä ymmärtää, näin se valitettavasti on. Mutta usko ei olekkaan joka miehen kuten Raamattu sanoo.

• ml213.

Lyhyesti. Yksittäisen jakeen varassa ei tule uskoa JUMALAN aivoittamaan pelastukseen,- johon littyy läheisesti Jeesuksen Kristuksen JUMALAN Pojan olemus ja tehtävä.Tai yksittäisestä jkeesta ei tule tehdä itselleen oppia tms.

Niin, siksi kun Raamatussa on kääntämiseen liittyviä virheellisyyksiä ja siksi kokonaisuuden näkeminen on tärkeää.

Jos otat käteesi 92 Raamatun käännöksen, niin siinä on vielä enenmmän käännetty Jeesksen olevan JUMALA ja näin kokonaisuus ristiriintaantuu yhä laajemmin.

>>Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
      8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

• Kelleskaupunginvaari

Kun Raamattua lukee laajemmin niin ymmärtää hyvin että Sana oli Jumala ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Niin raamattu sanoo. Nyt kun laajemmin katsomme tuota jaetta. 8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias. Niin ymmärrämme hyvin että siinä puhutaan Jumalastamme Jeesuksesta Kristuksesta. Se pitää vain uskoa mitä Raamattu todistaa!

On kokonaan eri asia jos ei usko Raamattuun ja Jumalan aivoituksiin, kuten sinä ml213 asian sanot. Mutta kyllä sinäkin sen varmaan myönnät että Raamattu ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi, monissa kymmenissä Raamatun jakeissa. On kokonaan eri juttu uskotko sinä sitä vai et. Mutta niin Raamattu sen ilmoittaa.

Mutta sinä ml213 saat uskoa kuten uskot ja olla uskomatta. Saathan sinä järkeillä ja pohtia miten mikin asia mahtaisi olla. Mutta jos Raamatun uskoo niin kuin se on kirjoitettu, siinä ei ole mitään epäselvää, vaan kaikki on selvästi sanottu. Ei ole ristiriitaa missään kohtaa. Mutta jos ei usko muuta kuin muutamia jakeita ja niitäkin epäilee väärin käänetyiksi, niin mitä jää Raamatusta jäljelle? Ei mitään, sanon mä.

Raamattu ilmoittaa että Jeesus on Jumala ja minä uskon niin kuin Raamattuni sanoo. Usko sinä ml213 niin, kuin olet asian itse JÄRKEILLYT! Mutta mun on pakko vielä sanoo se, että järkeisopilla ei pelastu! Nyt olen varoittanut sinua järkeiopista jota sinä ml213 harrastat.

• Tunnustus PH:ssä

Niin se vain on että kukaan muu ei voi tunnustaa että Jeesus Kristus on Herra Jumala Kaikkivaltias ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa kuin se, joka on Pyhässä Hengessä. Hän voi antaa tämän tunnustuksen.

• ml213.
        Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

Kun Raamattua lukee laajemmin niin ymmärtää hyvin että Sana oli Jumala ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Niin raamattu sanoo. Nyt kun laajemmin katsomme tuota jaetta. 8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias. Niin ymmärrämme hyvin että siinä puhutaan Jumalastamme Jeesuksesta Kristuksesta. Se pitää vain uskoa mitä Raamattu todistaa!

On kokonaan eri asia jos ei usko Raamattuun ja Jumalan aivoituksiin, kuten sinä ml213 asian sanot. Mutta kyllä sinäkin sen varmaan myönnät että Raamattu ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi, monissa kymmenissä Raamatun jakeissa. On kokonaan eri juttu uskotko sinä sitä vai et. Mutta niin Raamattu sen ilmoittaa.

Mutta sinä ml213 saat uskoa kuten uskot ja olla uskomatta. Saathan sinä järkeillä ja pohtia miten mikin asia mahtaisi olla. Mutta jos Raamatun uskoo niin kuin se on kirjoitettu, siinä ei ole mitään epäselvää, vaan kaikki on selvästi sanottu. Ei ole ristiriitaa missään kohtaa. Mutta jos ei usko muuta kuin muutamia jakeita ja niitäkin epäilee väärin käänetyiksi, niin mitä jää Raamatusta jäljelle? Ei mitään, sanon mä.

Raamattu ilmoittaa että Jeesus on Jumala ja minä uskon niin kuin Raamattuni sanoo. Usko sinä ml213 niin, kuin olet asian itse JÄRKEILLYT! Mutta mun on pakko vielä sanoo se, että järkeisopilla ei pelastu! Nyt olen varoittanut sinua järkeiopista jota sinä ml213 harrastat.

""Kun Raamattua lukee laajemmin niin ymmärtää hyvin että Sana oli Jumala ""

Kerroppa omin sanoin miten ymmärrät asian kun ihminen kirkastaa JUMALAN ruumiissaan. Siis JUMALA on ihmisessä.

tai uskotko koko asiaan.Jos tuon ymmärrät;

"Sillä te olette kalliisti ostetut, kirkastakaa siis JUMALA ruumiissanne". 1 Kor.6:20

Siis JUMALA on ihmisten keskuudessa missä tämä JUMALAN kirkastanut ihmine on.

• ml213.
        Kelleskaupunginvaari kirjoitti:

""Raamattu ilmoittaa että Jeesus on Jumala ""

Kyllä sinä luet nyt muslimien Raamattusa tms,- koska UT keskeinen sanoma kulminoituu JUMALAN Poikaan.

Ym-mär-rät-kö mitä Jeesus opetti. Jeesushan nimen omaan opetti miten JUMALA on hänen Isänsä. Joh.20:17

Miten tuon sitten kumoat, jos olet Jee-suk-seen uskova.

Se on totta, miten epäuskoinen Tuomas tokaisi Jeesuksen JUMALAKSI, mutta onko erityistä viisautta uskoa ylipäätään epäuskoisia ihnmisiä. Tuossakin tilanteessa JUMALA oikaisi epäuskoisen Tuomaksen tokaisun ja ilmoitti totuuden tilanteen lopussa Joh 20:30...31

Mutta, eihän kukaan sinua/kaan kieltäne uskomasta, vaikka Jeesusta energiaksi tai säteilyksi tai muslimiksi jne... Lueppa mityen paljon UT puolella on sanoja JUMALAN Poika. Siis Poika - ei JUMALA.

Tai kysäiseppä jumalattomalta äidinkielen opettajalta mioten hän ymmärtää käsitteen JUMALAN Poika ja kuka on hänen Isänsä.

Miksi niiiiiiiiiiiiiiiiiin yksinkertaista asiaa pitää vatkata vuodesta toiseen kun sen sanojen sisällöstä ymmärtää jo jumalaton ihminenkin. Toinen asia on uskooko hän mitä ymmärsi.

• ml213.

Hieman laajemmin,- ettei Kristus tulemuksessaan voi olla itse JUMALA, vaan JUMALAN Poika. Antikristus siis ilmentää itseään olevansa JUMALA.

14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
      14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

Nuo/kin jakeet juuri todistamalla todistavat,- ettei Jeesus Kristus ole JUMALA,- vaan JUMALA on hänessä ja JUMALA puhuu Jeesuksen Kristuksen kautta kuten toisaallakin on ilmolitettu;

" Sittenkuin JUMALA muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettojen kaut-ta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Po-jan kaut-ta., jonka hän (JUMALA) on pannut kaikkien perillisiksi, jonka kaut-ta hän (JUMALA) on maailman luonut". Heb 1

JUMALA on JUMALAN Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa ja JUMALA teki myös teot JUMALAN Pojassa Jeesuksessa Kristukssssa;

"Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat:Jeesuksen Nasartetilaisen, sen miehen, josta JUMALA todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita JUMALA hä-nen (Pojan) kaut-tan-sa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte". Ap 2:22

Kun JUMALA oli Kristuksessa JUMALAN Pojassa, niin tämä ei tee Pojasta JUMALAA kuten Raamattukin sen totuudeksi todistaa.

Kuten täydessä ymmärryksessä ja totuudessa oleva lukija huomaa , niin kaikki JUMALAN ilmoitukset kuvaavat, miten JUMALA on Jeesuksessa Kristuksessda ja JUMALA toimii Jeesuksen Kristuksen kautta ja näin JUMALA oli heidän keskuudessaan.
      Aivan sama tilanne kun ihminenkin mahdollistuu kirkastamaan JUMALAN ruumiissaan;
      "Sillä te olette kalliisti ostetut, kirkastakaa siis JUMALA ruumiissanne". 1 Kor.6:20

Kukaan ihminen/kohde ei muutu JUMALAKSI, vaikka JUMALA on hänessä.

JUMALA on ihmisessä kuin myös oli Jeesuksessa Kristuksessa Sa-nan kaut-ta.
      "Alussa oli Sa-na ja Sa-na oli JUMALAN tykönä ja Sa-na oli JUMALA.

Missä JUMALAN sana vaikuttaa tai esiintyy,- siinä on JUMALA. JUMALA oli Kristuksessa - JUMALA puhui Pojan kautta Heb 1

JUMALA on ihmisessä - ihmisessä on JUMALAN sana tehdessään JUMALAN tahdon. 1 Kor.6

• Luehan kuinka Ilm. kirja alkaa:

1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän (Jeesus) lähettämänsä enkelin (enkeli = sanantuoja) kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle, joka tässä todistaa (1.) Jumalan sanan ja (2.) Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt..

Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!

Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle:
      Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on,

ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,

ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta,
      häneltä, joka on KUOLLEITTEN ESIKOINEN ja maan kuningasten hallitsija!
      Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi >>Jumalalleen ja Isälleen

• On se kummallista vaikka vain siteeraa Raamattua niin jotkut (jotka eivät ehkä ole tajunneet että teksti on Raamatusta ) miinustavat - kuka nyt sitten lieneekin :) ..

Raamatun tuntemus on ??

• OLEVA, OLLUT, TULEVA (joka ON, joka OLI, joka TULEVA on) sanojen merkityksestä. Suuria kirjaimia käytän sanojen painottamiseksi.

Rev 1:4 Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä (Jumalalta), joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen (Jumalan) valtaistuimensa edessä,

Rev 1:5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
      Rev 1:6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.

Jakeessa 1:4 puhutaan Jumalasta ja seuraavassa jakeessa 1:5 Jeesuksesta. Ja jakeessa 6 siitä, mitä Jeesus on tehnyt meille ja kenelle siitä kuuluu kunnia iankaikkisesti, hänen Isälleen Jumalalle.

Rev 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.

Edelleen tuossa 1:7 puhutaan Jeesuksesta ja hänen toisesta tulemuksestaan ja siihen loppuu tämä osuus. Sanoihin: Totisesti, aamen.
      Jatko, jae 1:8 ei koske ollenkaan Jeesusta. Vaan ainoastaan Jumalaa, joka siinä puhuu.

Rev 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka ON ja joka OLI ja joka TULEVA on, Kaikkivaltias.

Alkukielestä mitään lisäämättä:
      Rev 1:8 Minä olen A ja O sanoo Herra Jumala oleva (ho on) ja ollut (ho en) ja tuleva (ho erkhomenos) Kaikkivaltias.

On huomattava, että paino on sanalla ”Kaikkivaltias”. Eli Jumala OLI Kaikkivaltias vaikkakin antoi kaiken valtansa Jeesukselle. (Mat 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. )
      Hän ON edelleen Kaikkivaltias tälläkin hetkellä Jeesuksen istuessa hänen oikealla puolellaan taivaissa. Ja hän on TULEVA Kaikkivaltias myös aikojen lopussa, kun Jumala on Jeesuksen kautta vienyt pelastussuunnitelmansa päätökseen. Ja silloin Poikakin on alistettu Jumalan valtaan.

Jumala on Kaikkivaltias pelastusuunnitelmansa alussa ja lopussa, siksi hän sanoo: ”Minä olen A ja O”. Hän on meidän pelastuksemme alku ja loppu Kaikkivaltiaana, koko taivaan ja maan Luojana.
      Ja sama selvitys pätee myös seuraavaan jakeeseen.

Rev 4:8 Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka OLI ja joka ON ja joka TULEVA on".

Jatkan vielä eteenpäin alkukielelle uskollisena.

Rev 11:17 sanoen Me kiitämme sinua Herra Jumala Kaikkivaltias OLEVA ja OLLUT koska olet ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen.

Nyt on sitten Jumala ottanut suuren voimansa ja hallituksen, kaikkivaltiuden, jonka hän oli antanut tilapäisesti Pojalleen (Matt.28:18).

Ja silloin Poika on alistettu Jumalan Kaikkivaltiaan valtaan. 1Co 15:28 : Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
      TULEVA puuttuu jakeesta 11:17, siksi, että tuolloin on jo kaikki tapahtunut, pelastussuunnitelma on saatu päätökseen. Ja Jumala Kaikkivaltiaana on ottanut voimansa ja hallituksen eli kaikkivaltiuden takaisin itselleen, annettuaan sen tilapäisesti pelastussuunitelman toteuttamista varten Pojalleen. Jotta kaikki tapahtuisi Pojan kautta.

Kaikkivaltias on Kaikkivaltias Jumala aikakaudesta aikakauteen, ikuisesti. Jeesus puolestaan on ikuinen ylipappi Melkisedeksen järjestyksen mukaan.

Ei ole mitään ristiriitaa Raamatussa, kun ymmärtää, mistä milloinkin puhutaan.
      Kolminaisuusoppi on kautta historian pahimmanlaatuinen harhaoppi, jonka uskovat ihmiset ovat kehitelleet kaivertaessaan Jumalankuvaa omilla käsillään.

• ml213.

""Edelleen tuossa 1:7 puhutaan Jeesuksesta ja hänen toisesta tulemuksestaan ja siihen loppuu tämä osuus. Sanoihin: Totisesti, aamen.
        Jatko, jae 1:8 ei koske ollenkaan Jeesusta. Vaan ainoastaan Jumalaa, joka siinä puhuu."""

Juuri noin ja vielä kun huomio miten alkukielessä ei ole isoja kirjaimia tai alkukielessä ei ole jakeita eli se on kirjoitettu yhteen pötkyyn, niin asian ymmärtämisen kannalta tärkeä tekijä on sanat: Totisesti aamen.

Eli tuo Aamen päättää mielikuvan ja kirjoitus siirtyy toiseen mielikuvaan eli käsittelemään JUMALAA.Itse ymmärrän tuon 8 jakeen helposti kujn huomioi 1 Kor.15:28 jakeen,- jae,- joka sinetöi jakeet toisiinsa.

Ymmärrän, miten nämä kaksi eri asiaa on lähekkäin, niin liittyy myös siihen, miten JUMALA teki Jeesuksesta Herran eli antoi kaiken vallan maan päällä ja taivaissa ja aivan lopussa JUMALA on kaiken valtias,- myös Pojan kuteb tuo 22 jae todistaa asian totuudeksi.

Niin, moni ihminen oikoo mutkat suoriksi eli katselee kokonaisuutta putkinäöllä.

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

""Edelleen tuossa 1:7 puhutaan Jeesuksesta ja hänen toisesta tulemuksestaan ja siihen loppuu tämä osuus. Sanoihin: Totisesti, aamen.
        Jatko, jae 1:8 ei koske ollenkaan Jeesusta. Vaan ainoastaan Jumalaa, joka siinä puhuu."""

Juuri noin ja vielä kun huomio miten alkukielessä ei ole isoja kirjaimia tai alkukielessä ei ole jakeita eli se on kirjoitettu yhteen pötkyyn, niin asian ymmärtämisen kannalta tärkeä tekijä on sanat: Totisesti aamen.

Eli tuo Aamen päättää mielikuvan ja kirjoitus siirtyy toiseen mielikuvaan eli käsittelemään JUMALAA.Itse ymmärrän tuon 8 jakeen helposti kujn huomioi 1 Kor.15:28 jakeen,- jae,- joka sinetöi jakeet toisiinsa.

Ymmärrän, miten nämä kaksi eri asiaa on lähekkäin, niin liittyy myös siihen, miten JUMALA teki Jeesuksesta Herran eli antoi kaiken vallan maan päällä ja taivaissa ja aivan lopussa JUMALA on kaiken valtias,- myös Pojan kuteb tuo 22 jae todistaa asian totuudeksi.

Niin, moni ihminen oikoo mutkat suoriksi eli katselee kokonaisuutta putkinäöllä.

""myös Pojan kuteb tuo 22 jae todistaa asian totuudeksi.""

Siis 28 jae;

"Ja kun kaik-ki on alistettu Pojan valtaan (päättyy JUMALAN aivoittama ihmisen pelastaminen), silloin it-se - Poi-ka-kin - a-lis-te-taan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että JUMALA o-li-si kaik-ki kai-kes-sa." eli se loppu.

Jokainen totuutta etsivä ihminen ymmärtää miten Jeesus Kristus JUMALAN Poika on tuossakin eri taho JUMALAAN nähden. JUMALAHAN alistaa tämän toisen tahon/Pojan valtansa alle.

• ml213. kirjoitti:

Ml213 sanoit:
        >>>Eli tuo Aamen päättää mielikuvan ja kirjoitus siirtyy toiseen mielikuvaan eli käsittelemään JUMALAA.

• Matteus 16
      27 "Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan."

Siinä Ihmisen poika tulee Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa. Isä puhuu ja kaikki muut kuuntelevat. [Joh. 14:10]

• Se kuka on Jumala ja kenelle Jumalan nimi kuuluu, on ja oli Raamatun aikoina juutalaisessa kulttuurissa niin merkittävä asia / totuus, että sillä ei ole lähdetty spekuloimaan. Edes Jumalan niemeä ei uskallettu kirjoittaa, väärin lausumisen pelossa ja mitään muuta Jumalaa ei voitu tunnustaa, vaikka hintana olisi ollut oma henki. Tässä valossa kun miettii sitä, että alkuseurakunnissa kiersi kirjeitä, joissa ihan selvästi ja suoraan kerrotaan Jeesuksen olevan Jumala, on mielestäni vaikea vääntää asiaa toiseksi. Ellei asia olisi näin ollut, olisi se tehty kirjoituksissa enemmän kuin selväksi, puhumattakaan, että olisi annettu mahdollisuutta moiselle väärin ymmärrykselle. Jeesus on Raamatussa Herra, Jumala ja Kaikkivaltias. Hän on A ja O. Hän on myös Luoja, koska Hänen kauttaan on kaikki luotu ja Hän on Jumalan elävä Sana, josta Johannes kirjoittaa, että Sana tuli lihaksi ja Sana on Jumala. Miksi tästä asiasta edes keskustellaan, kun meidän ei tarvitse kuin lukea / uskoa se, mitä Raamattu meille suoraan kertoo. Ei meille ole annettu muita opuksia uskomme perustaksi kuin Raamattu ja ellei siihen voi luottaa, niin silloin on hyvä kysyä, että mitä se sellainen usko sitten ylipäätään on.

• ml213.

""Tässä valossa kun miettii sitä, että alkuseurakunnissa kiersi kirjeitä, joissa ihan selvästi ja suoraan kerrotaan Jeesuksen olevan Jumala,""

Mihinhän lie nuo kirjeet joutuneet kun eivät ole Raamatun lehdille kirjoiteut?

Ainut totuus viestissäsi on, että Jeesus Kristus on Herra. Hera, joksi JUMALA teki Jeesuksen. Ap2:36

Tähdennän; JUMALA teki Jeesuksesta Herran.Lueppa tuo jae ja usko sanojen sisältöön ihan sydämentasolla uskoen.
        JUMALA ei tehnyt Jeesuksesta toista JUMALAA rinnalleen.

• Asia on vain niin yksinkertainen että ihminen joko uskoo tai ei usko Raamatun Sanaa. Jos ei usko, silloin pitää ryhtyä kehittelemään itselleen omaa jumalaa koka Jumalan ilmoitus itsestään ei kelpaa ihmiselle. Jos taas uskoo Raamatun Sanan, silloin asia selviää hyvin helposti.
        Tuossa kelleskaupungin vaarin aloituksessa se jo selviää mutta tietenkin,..... se edellyttää että uskoo Sanan niin kuin se on Kirjoitettu Raamattuun.

• jaikal kirjoitti:

Asia on vain niin yksinkertainen että ihminen joko uskoo tai ei usko Raamatun Sanaa. Jos ei usko, silloin pitää ryhtyä kehittelemään itselleen omaa jumalaa koka Jumalan ilmoitus itsestään ei kelpaa ihmiselle. Jos taas uskoo Raamatun Sanan, silloin asia selviää hyvin helposti.
        Tuossa kelleskaupungin vaarin aloituksessa se jo selviää mutta tietenkin,..... se edellyttää että uskoo Sanan niin kuin se on Kirjoitettu Raamattuun.

Jaikal:
        >>>Asia on vain niin yksinkertainen että ihminen joko uskoo tai ei usko Raamatun Sanaa. Jos ei usko, silloin pitää ryhtyä kehittelemään itselleen omaa jumalaa.

• ml213. kirjoitti:

""Tässä valossa kun miettii sitä, että alkuseurakunnissa kiersi kirjeitä, joissa ihan selvästi ja suoraan kerrotaan Jeesuksen olevan Jumala,""

Mihinhän lie nuo kirjeet joutuneet kun eivät ole Raamatun lehdille kirjoiteut?

Ainut totuus viestissäsi on, että Jeesus Kristus on Herra. Hera, joksi JUMALA teki Jeesuksen. Ap2:36

Tähdennän; JUMALA teki Jeesuksesta Herran.Lueppa tuo jae ja usko sanojen sisältöön ihan sydämentasolla uskoen.
        JUMALA ei tehnyt Jeesuksesta toista JUMALAA rinnalleen.

Seurakunnissa kiersi kirjeitä, mutta kirjeitä kirjoittivat myös seurakunnan ulkopuoliset henkilöt, kuten maaherra ja keisari. Lisäksi aikansa tunnetuin historioitsija kirjoitti tuon ajan tapahtumista. Ei sillä, että me tarvitsisimme tukea Raamatun rinnalle, mutta huvittaa vain tuo sinun käsittämätön sokeutesi Jumalan Sanan, sekä kaikkien muiden todisteiden edessä. Etkö ymmärrä, että keisari määräsi uskovaisia kidutettavaksi, vangittavaksi ja tapettavaksi juuri siitä syystä, että he palvoivat Jeesusta kuin Jumalaa. Tästä hän kävi kirjeen vaihtoa aikanaan maaherran kanssa ja paljon muitakin todisteita on siitä, että uskovaiset tunnustivat Jeesuksen Jumalaksi. Polykarpos poltettiin elävältä kun hän tunnusti Jeesuksen Jumalakseen ja samoin heprealaiskristityt, joutuivat vainotuiksi juuri tästä syystä. Heidän aikanaan kehittyi ensimmäinen ja toisaalta lyhyin uskon tunnustus, joka kuuluu näin. Jeesus on Herra.

Sinulle on jo monta kertaa tuotu esiin Raamatun kirjoituksia, joissa kerrotaan, että Jeesus on Jumala. Miksi sinä etsit kiertoteitä ja selittelet jonninjoutavia näiden jakeiden edessä. Jokaisen Raamatun jakeen voi kääntää aina uudelleen ja lukea pilkun paikkaa siirtämällä ihan uudessa valossa. Aina voi painottaa jotain kohtaa eri tavoin ja yrittää selittää kaikki nurin kurin ja tätähän sinä teet aina kun on kyse niistä kohdista, joissa todistetaan Jeesuksen Jumaluuden puolesta. Mikäli Raamattua on lupa lukea tuolla sinun umpikierolla taktiikallasi, niin siitä saa jokainen säveltää ihan oman opin kappaleensa, jos vain haluaa. Mikään ei enää päde. Siksi ehdotankin sinulle, että otat Raamatun niin kuin se on kirjoitettu ja silläkin uhalla, että se ei mene sinun järkeesi. Sitä kutsutaan uskoksi ml213!

• ml213.
        Psalmi50.15 kirjoitti:

Seurakunnissa kiersi kirjeitä, mutta kirjeitä kirjoittivat myös seurakunnan ulkopuoliset henkilöt, kuten maaherra ja keisari. Lisäksi aikansa tunnetuin historioitsija kirjoitti tuon ajan tapahtumista. Ei sillä, että me tarvitsisimme tukea Raamatun rinnalle, mutta huvittaa vain tuo sinun käsittämätön sokeutesi Jumalan Sanan, sekä kaikkien muiden todisteiden edessä. Etkö ymmärrä, että keisari määräsi uskovaisia kidutettavaksi, vangittavaksi ja tapettavaksi juuri siitä syystä, että he palvoivat Jeesusta kuin Jumalaa. Tästä hän kävi kirjeen vaihtoa aikanaan maaherran kanssa ja paljon muitakin todisteita on siitä, että uskovaiset tunnustivat Jeesuksen Jumalaksi. Polykarpos poltettiin elävältä kun hän tunnusti Jeesuksen Jumalakseen ja samoin heprealaiskristityt, joutuivat vainotuiksi juuri tästä syystä. Heidän aikanaan kehittyi ensimmäinen ja toisaalta lyhyin uskon tunnustus, joka kuuluu näin. Jeesus on Herra.

Sinulle on jo monta kertaa tuotu esiin Raamatun kirjoituksia, joissa kerrotaan, että Jeesus on Jumala. Miksi sinä etsit kiertoteitä ja selittelet jonninjoutavia näiden jakeiden edessä. Jokaisen Raamatun jakeen voi kääntää aina uudelleen ja lukea pilkun paikkaa siirtämällä ihan uudessa valossa. Aina voi painottaa jotain kohtaa eri tavoin ja yrittää selittää kaikki nurin kurin ja tätähän sinä teet aina kun on kyse niistä kohdista, joissa todistetaan Jeesuksen Jumaluuden puolesta. Mikäli Raamattua on lupa lukea tuolla sinun umpikierolla taktiikallasi, niin siitä saa jokainen säveltää ihan oman opin kappaleensa, jos vain haluaa. Mikään ei enää päde. Siksi ehdotankin sinulle, että otat Raamatun niin kuin se on kirjoitettu ja silläkin uhalla, että se ei mene sinun järkeesi. Sitä kutsutaan uskoksi ml213!

"""Sinulle on jo monta kertaa tuotu esiin Raamatun kirjoituksia, joissa kerrotaan, että Jeesus on Jumala. """

Ongelma vaan on siinä,- etten juokse ihmisten fiktiivisten kuvitelmien perässä/ole mielenohjattavana.

Siis minulle ei riitä fiktiiviset kuvitelmat ;

Sana on Jumalan tai miten Poika ja JUMALA ovat yhtä. jne.... tai epäuskoisten ihmisten tokaisut.

Minulle riittää vain fakta Jeesuksen ilmoitus ; Jeesus Kristus on JUMALA. Tätä ilmoitusta ei kukaan ihminen löydä Raamatun lehdiltä. Ymmärrätkö??

Taas tarvittaessa tuon repullisen Raamatun fakta ilmoituksia eteesi luettavaksesi, miten todetaan Jeesus on Kristus JUMALAN Poika. Ymmärrätkö??

PS.
        Pohdippa miten ihmeessä ihminen imee fiktiivisiä kuvitelmia ymmärrykseensä ja pyrkii niillä rakentamaan mielikuvan asiasta. Eikö erkkikin ymmärrä, miten tärkeää on lukea ja ymmärtää fakta ilmoituksia ja niiden kautta rakentaa mielikuva asiasta.

Ymmärrätkö mikä ratkaiseva ero on fakta ilmoituksella verraten sitä fiktiiviseen kuvitelmaan? Ymmärrtkö??

• Kristitty ABC

Johanneksen ilmeistyksen 12. luvussa on kohta, joka voisi sopia tapahtuvaksi heti kivuliaiden synnytystuskien jälkeen:

"1 Taivaalla näkyi suuri tunnusmerkki: nainen (vuoden 1933 käännöksessä vaimo), jolla oli pukunaan aurinko, kuu jalkojen alla ja pään päällä seppeleenä kaksitoista tähteä. 2 Hän oli raskaana ja huusi tuskissaan synnytyspolttojen vaivaamana....
      .... (4) ...Lohikäärme asettui synnyttävän naisen eteen nielaistakseen lapsen heti kun se syntyy. 5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo..."

Tämä tarkoittaa, että nainen tässä synnyttänee niiden pyhimysten joukon (nainen tai neistyt tai vaimo - siis sama vertaus, kuin viisi viisast neitsyttä kymmenestä, jotka otetaan ylös), joka tulee Jeesuksen kanssa hallitsemaan maailmaa tuhatvuotisessa valtakunnassa. Tämä tarkoittanee morsiusseurakuntaa, jonka paholainen haluaa tuhota.

Yhtenä paholaisen keinona voi olla lietsoa kolmas maailmansota ydinaseineen. Maan päälle näinä aikoina heitetään myös paholaisen enkelit (kolmasosa kaikista enkeleistä, eli langenneiden enkelien osuus), jolloin he saattaisivat käydä heti morsiusseurakunnan kimppuun. Mutta Jeesus pelastaa morsiusseurakunnan taivaaseen juuri ennen, kuin paha pääsee valloilleen.

Monet teologit ovat sitä mieltä, että tempauksen jälkeen poistuu se pidättävä tekijä, joka on estänyt antikristusta astumasta esille. Eli jos nyt synnytystuskat ovat ohi ja ahdistusten ajat alkaneet, niin seuraavaksi antikristuksen täytyy astua esille. Sitä ennen tulee morsiusseurakunta ottaa maapallolta pois Karitsan hääjuhlaan.

PS Raamatussa historia toistaa monessa kohtaa itseään. Tässä kohdassa on myös kerrottu Jeesuksen tarkaa syntymähetki ja siitä on enemmän keskustelua täällä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10573741/#comment-54569831

• KristittyABC

Ahdistusten aikojen alkuun on teologisissa tutkielmissa monesti asetettu Googin sota Lähi-Itään, joka nopeasti laajenisi kolmanneksi maailman-ydinsodaksi. Maapallo ei siinä kokonaan tuhoudu, mutta kova piina alkaisi siitä (Hesekiel 38-39, psalmi 83 ja Sakarjan kirja 12; sekä myös mahdollisesti Joelin kirjan 2.-luku, mutta tämä voi olla eri sotakin tai osa tuota Googin sotaa, joka tapauksessa nuo ovat lähekkäin).

Tuosta ydinsodasta on pari mainintaa Raamatussa.

Toinen Pietarin kirje ja 3. luku:

"...Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan. Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia onkaan pyhässä elämässä ja hurskaissa teoissa oltava niiden, jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta...."

Ja Luukkaan evankeliumi 21. luku 26-27

"...Kaikki lamaantuvat pelosta odottaessaan sitä, mikä on kohtaava ihmiskuntaa, sillä taivaiden voimat järkkyvät. Silloin nähdään Ihmisen Pojan tulevan pilven päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan....” Vanhempi käännös ensimmäisestä virkkeestä on ollut " Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät..."

Uuden testamentin alkuperäinen kieli on ollut kreikka. Kreikankielen alkutekstin sana ”ouranion” (uranus) tarkoittaa taivasta. Tämä "ouranion" ei tässä kuitenkaan tarkoita taivasta, vaan siinä on kerrottu uraani-alkuaineesta. Pari tuhatta vuotta sitten ei kukaan luonnollisesti tiennyt mitään uraanista, mutta tekstin tarkoitus salattiin lopun aikoja varten. Voimme tulkita tekstejä niin, että kun (taivaankappaleet eli) uraani palaa ja hajoaa jylisten niin, ihmiset kuolevat pelkoonsa siitä, mikä maanpiiriä kohtaa, kun ovat kuulleet ydinsodasta.

Mielenkiintoista tässä tekstissä on myös se, että herran päivä tulee kuin varas (eli morsiusseurakunnan tempaus turvaan Karitsan hääjuhlaan). Teksti viittaa siihen, että sinä päivänä vielä käytäisiin tämä ydinsota. Tässä kerrottaisiin siis morsiusseurakunnan pelastamisesta ydinsodalta.

Ydinpommit ovat niin vahvoja aseita, ettei ihmiskunta yksinkertaisesti kestä ydinsotia peräjälkeen. Jos sellaisia tulee, niin on ihan luonnollista, että maapallon väestö on saavuttanut sellaisen synnin määrän, että meidän aikamme jatkaminen alkaa olla jo vähintäänkin katkolla.

Tällä hetkellä Lähi-Idässä on akuutti kriisi Iranin ydinpommiohjelman takia ja sotajoukkoja keskitetään alueelle.

• uskisss
        KristittyABC kirjoitti:

Ahdistusten aikojen alkuun on teologisissa tutkielmissa monesti asetettu Googin sota Lähi-Itään, joka nopeasti laajenisi kolmanneksi maailman-ydinsodaksi. Maapallo ei siinä kokonaan tuhoudu, mutta kova piina alkaisi siitä (Hesekiel 38-39, psalmi 83 ja Sakarjan kirja 12; sekä myös mahdollisesti Joelin kirjan 2.-luku, mutta tämä voi olla eri sotakin tai osa tuota Googin sotaa, joka tapauksessa nuo ovat lähekkäin).

Tuosta ydinsodasta on pari mainintaa Raamatussa.

Toinen Pietarin kirje ja 3. luku:

"...Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan. Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia onkaan pyhässä elämässä ja hurskaissa teoissa oltava niiden, jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta...."

Ja Luukkaan evankeliumi 21. luku 26-27

"...Kaikki lamaantuvat pelosta odottaessaan sitä, mikä on kohtaava ihmiskuntaa, sillä taivaiden voimat järkkyvät. Silloin nähdään Ihmisen Pojan tulevan pilven päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan....” Vanhempi käännös ensimmäisestä virkkeestä on ollut " Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät..."

Uuden testamentin alkuperäinen kieli on ollut kreikka. Kreikankielen alkutekstin sana ”ouranion” (uranus) tarkoittaa taivasta. Tämä "ouranion" ei tässä kuitenkaan tarkoita taivasta, vaan siinä on kerrottu uraani-alkuaineesta. Pari tuhatta vuotta sitten ei kukaan luonnollisesti tiennyt mitään uraanista, mutta tekstin tarkoitus salattiin lopun aikoja varten. Voimme tulkita tekstejä niin, että kun (taivaankappaleet eli) uraani palaa ja hajoaa jylisten niin, ihmiset kuolevat pelkoonsa siitä, mikä maanpiiriä kohtaa, kun ovat kuulleet ydinsodasta.

Mielenkiintoista tässä tekstissä on myös se, että herran päivä tulee kuin varas (eli morsiusseurakunnan tempaus turvaan Karitsan hääjuhlaan). Teksti viittaa siihen, että sinä päivänä vielä käytäisiin tämä ydinsota. Tässä kerrottaisiin siis morsiusseurakunnan pelastamisesta ydinsodalta.

Ydinpommit ovat niin vahvoja aseita, ettei ihmiskunta yksinkertaisesti kestä ydinsotia peräjälkeen. Jos sellaisia tulee, niin on ihan luonnollista, että maapallon väestö on saavuttanut sellaisen synnin määrän, että meidän aikamme jatkaminen alkaa olla jo vähintäänkin katkolla.

Tällä hetkellä Lähi-Idässä on akuutti kriisi Iranin ydinpommiohjelman takia ja sotajoukkoja keskitetään alueelle.

Tässä suomennettu kooste pääpiirteittäin Lynn Gilmoren varoittavasta profetiasta Jumalalta, 29.10.2011:

”Olen jo kertonut kaikenlaisten katastrofien tulevan maapallolle. Joitakin niistä käytte jo nyt läpi. Katsokaa ympärillenne, avatkaa silmänne ja nähkää, mitä ympärillänne tapahtuu. Maat, valtio valtiolta, murenevat. Tämän on tapahduttava, jotta tie antikristukselle ja hänen valtaannousulleen avautuu. Tulevina kuukausina tapahtuu vielä enemmän asioita, jotka varmistavat tämän.

Luontoa on tuhoutunut tulvien ja tornadojen kautta - tulipalot sekä eläinten hyökkäykset ihmisiä kohtaan tulevat lisääntymään. Aika on loppumassa äkisti niiltä, jotka eivät tunne Jeesusta Vapahtajanaan – ihmisiltä, jotka luulevat voivansa elää nyt kuin paholainen ja harkita pelastumista joskus myöhemmin. He huijaavat itseään: tämä päivä on pelastuksen päivä, eikä sinulle ole luvattu yhtäkään lisäpäivää.

Tuomio on jo langennut maailmaan. Kyllä, puhun juuri sinulle! Jos jätät käyttämättä oman tilaisuutesi hyväksyä Jeesus Pelastajanasi, olet tuomittu iäksi tulijärveen paholaisen ja hänen enkeleidensä kanssa. En valmistanut tulijärveä ihmiselle, mutta ihmisen on mahdollista valita se itse. Sieltä ei ole poispääsyä, eikä se pääty milloinkaan.

Asiat eivät tule paranemaan, vaan ainoastaan pahenemaan. Maapallolle on tulossa asioita, joita ei ole koskaan ennen nähty, eikä tulla enää koskaan näkemään. Kiirehdi! Ne, jotka eivät ole valmiita minun tullessani, jätetään jälkeen. Morsian otetaan pian pois maailmasta. Tule luokseni! Mitä hyödyttää tavoitella maallisia, mutta menettää sielunsa?

Tulossa on ydinsota, joka tuhoaisi lähes kaiken elollisen, mutta Jumala puuttuu asiaan, eikä salli sitä. Pelko ei kuitenkaan ole Jumalasta. Pysykää lähelläni, tulkaa minun siipieni suojaan. Kaikkein tärkeintä on rukoilla Israelin puolesta.

Ilmestyskirja sanoo: Minä tulen pian. Siunattu on se, joka pitää tämän kirjan sanat. Minä olen alfa ja omega, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.”

Profetian voi itse kuunnella osoitteesta:

http://www.youtube.com/watch?v=YSdxkYCMVBM&feature=related

Mitä kuoleman jälkeen palstalta poimittu:

• KristittyABC

Vuosi 2011 oli synnytystuskien aikaa ja nyt 2012 olemme jo ahdistusten aikojen puolela. Nyt piinat tulevat asteittain kovenemaan. Kristuksen morsiusseurakunta pelastetaan ennen pahimpia tapahtumia pois Karitsan hääjuhlaan taivaaseen:

Tässä Herran kirje:

Letter from FATHER GOD – Given to Sabrina, January 3, 2011:

"...This is the year 2012: The year of great change. Much, very much will happen. So stay very alert and keep your eyes fixed on ME in the first place, but also see on what will happen.

Much news will shock you, many end-time dramas will now unfold. Where the birth-pains in 2011 and the previous years have unfolded themselves, yet much more!

The birth-pains are over, this is tribulation. For those who still doubt now, this is tribulation MY beloved. You will see this yet a little and then I will give the signal for my SON’S soon coming. HE will come very soon now, so do not let yourselves be distracted or mislead by anything or anyone.

This is the ultimate year of the ultimate decisions. Decide wisely, let everything you do, say or leave, be in MY Will. I am THE FATHER, yes, the ALMIGHTY! And I want to have full control over MY children, especially MY bride...

...Be alert MY beloved! The antichrist is about to be revealed. Nobody knows who he is, this is a mystery, although many of you proclaim to know who he is. O’ be careful with such statements! After all everything is noted and kept....

...Let this letter and Words penetrate to you well, for you already see happening things now of violence, injustice, and dark business, sent by the antichrist. I am not talking about the general spirit of the antichrist, I speak about ‘the antichrist’ as described in MY BOOK.

Read MY BOOK, the revelation of MY SON JESUS CHRIST: THE BOOK OF REVELATIONS, and see where we are at this time here on earth. Find the signs and indications described in MY HOLY WORD and ask ME for all the answers.

If I want, I will answer, but I will not reveal everything to everybody, only to those who seek ME earnestly and to those who are worthy to take a place in MY Heavenlies at MY Royal Table, together with MY SON..."

Koko kirjeen voi lukea täältä:

http://www.yhwh-glory-end-time-ministry.com/index.php?p=2_17

PS Olen kristittynä koetellut näitä Sabrinan (ja Susan Davisin) todistamia Herran kirjeitä. Raamattu kertoo, että lopun ajoilla Herra antaa profetioita, mutta Raamattu kehottaa koettelemaan niin, koska kaikki profetiat eivät ole Herran antamia. Itse olen seurannut näitä Susanin ja Sabrinan todistamien Herran kirjeitä pitkään. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että nämä kirjeet kestävät kristillisen koettelun ja olen vakuuttunut siitä, että ne ovat aitoja Herran viestejä.

• KristittyABC

Niin vielä tuosta Jeesuksen paluusta.

Jumala suunnitelma on luoda ihmiskunta 7000 vuodessa, kun ajanlasku aloitetaan Aatamista ja Eevasta eli hetkestä, jolloin ihminen sai sielun ja tuli täydeksi ihmiseksi. Nyt olemme juuri tulossa tuhatvuotisen valtakunnan aikaan. Yksi päivä on Jumalalle tuhat vuotta sekä päin vastoin ja tämä vertaus juontaa alkukertomuksen sisällöstä.

Tässä aikahorsisontissa Jeesuksen tuleminen maan päälle toista kertaa tapahtuu kahdessa vaiheessa. Ensimmäisessä vaiheessa Jeesus tulee pilvien päällä vastaan Filadeftian seurakuntaa (ilmestyskirjan 3.-luku), eli niitä viittä viisainta kymmenestä neistyestä (vertaus kristityistä uskovista). Jeesus pelastaa nämä ahdistusten seitsemältä vuodelta ja tarjoaa näille Karitsan hääjuhlan. Jeesus ei siis tässä vaiheessa tee näkyvää paluuta maan päälle ja tessalonikalaiskirjekin puhuu vain siitä, että näemme Jeesuksen pilvien päällä.

Jeesus tekee näkyvän paluunsa Öljymäelle yhdessä pyhiensä kanssa lehtimajajuhlan aikana noin seitsemän vuoden päästä tästä pelastusoperaatiosta. Se lienee lähempänä kuutta ja puolta vuotta, koska aikaa, kaksiaikaa ja puoliaikaa ovat ahdistusten aikojen viimeiset vaiheet ja tuo viimeinen puoliaikaa on sitä aikaa, kun Jeesus on yhtä aikaa antikristuksen kanssa maan päällä ja silloin käydään Harmagedonin taistelu. Harmagedonissa pyhät taistelevat suullaan, eli kyse lienee voimakkaasta Sanan julkistamisesta myös.

• NäinSeMeneee

Tässä on kuvattu, miten kaikki tapahtuu, kun Jeesus tulee pilvien päällä vastaan omiaan:

http://www.youtube.com/watch?v=On2DSI7XbB0&feature=youtu.be#

Joelin kirjan 3.-luvun kaksi ensimmäistä jaetta sanovat: "1 -- Tämän jälkeen on tapahtuva, että minä vuodatan henkeni kaikkiin ihmisiin. Ja niin teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä, vanhuksenne ennusunia. 2 Myös orjiin ja orjattariin minä vuodatan henkeni noina päivinä..."

• Niko.

Sakarja 12:1 "Näin sanoo Herra, joka on levittänyt taivaat, laskenut maan perustukset ja luonut hengen ihmisen sisimpään:"

Sakarja 12:9-10 "Sinä päivänä minä hävitän kaikki kansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan. Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan."

Ilm. 1:7-8 "Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
      "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias."

Eivät juutalaisetkaan tahtoneet uskoa, että Hän on Jumalan Poika, Hän kenestä profeetat ovat kirjoittaneet... eivät liioin sitä, että Hän on Isässä ja Isä Hänessä, Yhtä.
      Se on monille loukkaukseksi, mutta jokaiselle joka uskoo, ikuinen Elämä.

• Hiukan selitystä esille ottamaasi jakeeseen.

Sakarja 12:9-10 "Sinä päivänä minä hävitän kaikki kansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.

Rev 20:9 Ja he astuivat maan avaruuden päälle, ja piirittivät pyhäin leirin ja rakkaan kaupungin [Jerusalemin]. Ja tuli lankesi Jumalalta taivaasta ja söi heidät.

• ml213.

""Kun Raamattua lukee laajemmin niin ymmärtää hyvin että Sana oli Jumala ""
      Aloittajalle:
      Kerroppa omin sanoin miten ymmärrät asian kun ihminen kirkastaa JUMALAN ruumiissaan. Siis JUMALA on ihmisessä.

tai uskotko koko asiaan.Jos tuon ymmärrät;

Siis JUMALA on ihmisten keskuudessa missä tämä JUMALAN kirkastanut ihmine on.

• you are

stupid

• Jumala on kaikki ja kaikissa, mutta silti niitä on vain yksi. Nämä katolisen kirkon viisaat järkeilivät aikoinaan, että Jumala on jaettu kolmeen. Eipä sellaista humpuukia kukaan usko.

• Aloittaja on etevä. Hän siirtyy suoraan Ilm 1: 7-8 jakeisiin. Jakeiden perusteella näyttää todella olevan niin, että Jumalan, henkiolennon, käsissä ja jalkaterissä näkyisivät aineelliset naulojen jäljet.
      Jeesus oli Jumala ja hänelle jäi Golgatalta ikuisesti kidutuksen jäljet. Sitä ennen Jumalalla ei niitä ollut. Sitä ennen tämä oli puhdas henkiolento. Golgatan jälkeen Jumalaan jäi jotain materiaalista, lihallista. Hän ei enää ole muuta kuin puolihenkiolento.

Mikä neuvoksi?

Mennäänpä luvun alkuun 1. jae: "Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle.(Johannekselle).....jne."

Jumala antoi Jeesukselle (Kristukselle) ilmestyskirjan. Jeesus antoi kirjakäärön sisällön enkelin välityksellä Johannekselle.

Ilmestyskirja kauttaaltaan liputtaa maailman tuhoajien sotavoimien ylipäälliköksi Jeesusta. Jeesus toteuttaa maailman tuhon Jumalan tahdosta.
      Ihmisuhri Jumalalle ei sittenkään olisi pelastanut maailmaa tuholta! Mikä paradoksi.

Ehkä 7. jakeen alku on on ihan oikea. "Katso, hän tulee pilvissä.......jotka hänet lävistivät....."
      Katso, Jeesus tulee pilvissä.....jotka hänet lävistivät...."

Kolminaisoppineilla on tavaton hinku tehdä tehdä Jeesuksesta Jumalaa ja siksi lukevat sanan "hän" Jumala-sanaksi.
      Sanottakoon heille, jos tässä "hän" on Jumala, se ei ole kolminaisjumala. Se olisi jakeen 8 mukaan kaikkivaltias. Kaikkivaltias merkitsee jakamatonta vallankäyttöä, ehdotonta ykseyttä.

Se että "hän" tarkoittaisi Jeesusta, tulee esille edeltävien jakeiden 5 ja 6 yhteydestä. Yhteys on selvä. Jumala olisi tehnyt Jeesuksesta toimivan "pääministerin". Jumala hallitsee, Jeesus laittaa toimeen Jumalan käskyjä.
      Edelleen yhteys tulee esille 9. jakeessa: "Minä Johannes....minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa......"

Luulen että aloittaja tulkitsee raamattua kuin piru. Kolminaisopista on saatu päähän, että Jumala olisi ollut ihminen ja sitä pitää yrittää todistaa kaikin tavoin.
      Tässä se kuitenkin epäonnistui.

Yllättävää, että lähes kaikki lukijat menivät halpaan tai nikottelivat sitä sun tätä.

• Niin, semmoista se on tuo trinitaanien "Raamattuyhteyden repiminen. Avaajalta 5. ja 6. jakeen pois jättäminen johtui juuri siitä, kun ne jakeet todistavat, että Jeesus Kristus on "uskollinen Jumalan todistaja" ja Isänsä yksi palvelija:

5 "ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
        6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja
        I s ä l l e e n, - hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen."

• En tarkoittanut ekivaaria nikottelijaksi.

Hyvä kuitenkin, että esitit 5 ja 6 jakeen sellaisenaan. 7 jakeen "hän" on selvästi Jeesus tai Jeesus Kristus.

Trinitaareilla näyttää olevan nimenomaan tapana jae-sitaatti-uskovaisuus. Se tarkoittaa, että he irroittavat jakeen asiayhteydestä ja luovat omasta päästä teologiaa.
      Näinhän voi vääristellä mitä vain; tieteellisiä tekstejä, kaunokirjallisuuden sisältöä tms.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      76
      4568
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3803
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      152
      3546
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      44
      2004
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1078
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1014
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      943
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      862
    Aihe