Olisiko jollain tietoa paljonko maksaa osaproteesi alaleukaan. Ylhäällä kokoproteesi, mutta alhaalla minulla vain edessä omat hampaat. Tulisi siis kulmahampaista alkaen taakse proteesia, jonka sellainen "metallilanka" pitäisi paikallaan. Ei onnistu enää yläproteesin pohjustus, ellen saa takahampaita. Joudun käyttämään kiinnitysainetta ja sen kanssa on työlästä. Yksityisellä joutuisin teettämään. Siinä tarvitaan hammaslääkäriä sekä teknikkoa.
mitä maksaa osaproteesi
8
3597
Vastaukset
- jozzucca
Alaleuan metallirunkoinen rankaproteesi maksaa noin 800-1000€ kaikkine vaiheineen, yläproteesin pohjustus sitten vielä siihen päälle.
Muovihärpäkkeen (akryyliosaproteesin) saa alaleukaan noin puolella tuosta metallisen hinnasta, mutta niihin liittyy paljon ongelmia (ei pysy, menee rikki yms). Metallinen runko valetaan omista hampaista otetun muotin mukaan, ja metallirunko myötäilee hyvin hampaita, on sirompi rakenne suussa ja pysyy pidempään kunnossa.
Kokonaan muovista tehty akryyliosaproteesi on yleensä vain nopea välivaihe ennen hampaattomuutta, sillä siihen saa lisättyä tekohampaita sitä mukaan kun omat hampaat poistetaan.- pian 60v.
Kiitos tiedoista! Luulin maksavan paljon enemmän. Pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni ja varata aikoja. Ensimmäiseksi varmaan hammaslääkärille?
- tp
En tiedä, onko alaleuan proteesi kalliimpi. Minulle laitettin yläleukaan metallirunkoinen proteesi, kulmahampaisiin pinteet ja kitalaen yli metallirunko.
Proteesissa viisi hammasta. Hinta muodostui n. puoleksi laboratoriokuluista ja proteesista eli n. 1300 kaikkiaan. Lisäksi tietenkin ensimmäinen käynti hammaslääkärillä, johon kuului muottien otot ja muut vaadittavat toimenpiteet.
Alaleuassa kiinityssysteemi kyllä taitaa olla vähän hankalampi, mutta kyllä uskon, että se onnistuu.
Olen itse ainakin tyytyväinen, pureminen hiukkasen aikaa opeteltua sujuu nyt vallan mainiosti, eivätkä proteesit liiku, eivätkä hankaa. - alaproteesi
Siis kokonaan muovista tehty ala osa proteesi?
- vainteknikko
Voiskohan hammasteknikko tehdä muovisen ala osaproteesin ilman
hammaslääkäriä.- Nope1
Ei voi. Koska osaproteesi koskettaa omiin hampaisiin, hoitoa saa antaa vain hammaslääkäri.
Erikoishammasteknikko saa tehdä kokoproteesin itsenäisesti hampaattomaan leukaan, kun suu ja (vastaleuan) hampaisto on terveeksi todettu.
Jotkut eht:t näitä tekevät ja eivät kovin hyvällä menestyksellä. Kyseessä on laiton hammaslääkärintoimen harjoittaminen, lain mukaan.
- onkohanperää
Olen kuullut että Venäjällä voi
saada implantin. tosi edullisesti.
Ja myöskin hammaaproteesin.- gfdsggsg
Hyvää ei halvalla saa. Huonolla suomella mainostetut palvelut ovat sekundaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222371- 522267
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 301456
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361412- 951171
- 281160
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136