mitä maksaa osaproteesi

pian 60v.

Olisiko jollain tietoa paljonko maksaa osaproteesi alaleukaan. Ylhäällä kokoproteesi, mutta alhaalla minulla vain edessä omat hampaat. Tulisi siis kulmahampaista alkaen taakse proteesia, jonka sellainen "metallilanka" pitäisi paikallaan. Ei onnistu enää yläproteesin pohjustus, ellen saa takahampaita. Joudun käyttämään kiinnitysainetta ja sen kanssa on työlästä. Yksityisellä joutuisin teettämään. Siinä tarvitaan hammaslääkäriä sekä teknikkoa.

8

3885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jozzucca

Alaleuan metallirunkoinen rankaproteesi maksaa noin 800-1000€ kaikkine vaiheineen, yläproteesin pohjustus sitten vielä siihen päälle.
      Muovihärpäkkeen (akryyliosaproteesin) saa alaleukaan noin puolella tuosta metallisen hinnasta, mutta niihin liittyy paljon ongelmia (ei pysy, menee rikki yms). Metallinen runko valetaan omista hampaista otetun muotin mukaan, ja metallirunko myötäilee hyvin hampaita, on sirompi rakenne suussa ja pysyy pidempään kunnossa.
      Kokonaan muovista tehty akryyliosaproteesi on yleensä vain nopea välivaihe ennen hampaattomuutta, sillä siihen saa lisättyä tekohampaita sitä mukaan kun omat hampaat poistetaan.

• pian 60v.

Kiitos tiedoista! Luulin maksavan paljon enemmän. Pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni ja varata aikoja. Ensimmäiseksi varmaan hammaslääkärille?

• tp

En tiedä, onko alaleuan proteesi kalliimpi. Minulle laitettin yläleukaan metallirunkoinen proteesi, kulmahampaisiin pinteet ja kitalaen yli metallirunko.
      Proteesissa viisi hammasta. Hinta muodostui n. puoleksi laboratoriokuluista ja proteesista eli n. 1300 kaikkiaan. Lisäksi tietenkin ensimmäinen käynti hammaslääkärillä, johon kuului muottien otot ja muut vaadittavat toimenpiteet.
      Alaleuassa kiinityssysteemi kyllä taitaa olla vähän hankalampi, mutta kyllä uskon, että se onnistuu.
      Olen itse ainakin tyytyväinen, pureminen hiukkasen aikaa opeteltua sujuu nyt vallan mainiosti, eivätkä proteesit liiku, eivätkä hankaa.

• alaproteesi

Siis kokonaan muovista tehty ala osa proteesi?

• vainteknikko

Voiskohan hammasteknikko tehdä muovisen ala osaproteesin ilman
      hammaslääkäriä.

• Nope1

Ei voi. Koska osaproteesi koskettaa omiin hampaisiin, hoitoa saa antaa vain hammaslääkäri.
        Erikoishammasteknikko saa tehdä kokoproteesin itsenäisesti hampaattomaan leukaan, kun suu ja (vastaleuan) hampaisto on terveeksi todettu.
        Jotkut eht:t näitä tekevät ja eivät kovin hyvällä menestyksellä. Kyseessä on laiton hammaslääkärintoimen harjoittaminen, lain mukaan.

• onkohanperää

Olen kuullut että Venäjällä voi
      saada implantin. tosi edullisesti.
      Ja myöskin hammaaproteesin.

• gfdsggsg

Hyvää ei halvalla saa. Huonolla suomella mainostetut palvelut ovat sekundaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      109
      1267
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      38
      1005
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      41
      915
    4. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      102
      888
    5. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      46
      717
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      56
      708
    7. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      78
      679
    8. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      66
      658
    9. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34
      606
    10. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      57