Millainen seurakunta?

girl22gr

Millainen seurakunta ois hyvä mulle, en oo kauheesti käynyt vaikka oon ollu uskosa 5v. en oikee perusta karismaattisista enkä toisaalta liian tylsistä...:D mielummin kuitenki lähempänä luterilaisuutta ku helluntalaisuutta. vapikses oon käynyt mut oisi kiva jos seurakunnassa hyväksyttäis lapsikaste, en tiiä mitä vapikset siitä aattelee? sit oisi kiva lämmin ja sellaine keskikokone armollinen SUVAITSEVAINEN seurakunta. löytyykö Suomesta tällästä?...

26

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • giri22gr
      Seurakunta joka on elävä seurakunta,on para siellä on rakkaus jeesukseen,siitä he tuntevat minut kun heillä on keskinäinen rakkaus.
      Ei tarkoita sitä että suvaitsee syntiä,mutta suvaitsee eri ihmisiä,joka haluavat kääntyä synti elämästää uuteen elämään.
      On suomessakin sellaisia seurakuntia,jonkin verran.

      • girl22gr

        no tuo se justiin on ku kaikki sanoo olevansa suvaitsevaisia mutta sitte yllättäen muuttuuki tuomitsevaksi. ja jotenki tuntuu et he vaativat tekoja ihmiseltä et on ns. oikea uskovainen. eihän kukaan synnitön ole ja siks ahdistaa tollane että pitäs kääntyä synnistä pois ja ottaa joku kaste et voi olla oikeasti uskossa. sekö se on sitte suvaitsevaisuutta toisia uskovia kohtaan, no ei kyllä ole. siksi tollanen seurakunta ei oo mua varten, en jaksa elää syyllisyyessä nimittäin..


      • Been there
        girl22gr kirjoitti:

        no tuo se justiin on ku kaikki sanoo olevansa suvaitsevaisia mutta sitte yllättäen muuttuuki tuomitsevaksi. ja jotenki tuntuu et he vaativat tekoja ihmiseltä et on ns. oikea uskovainen. eihän kukaan synnitön ole ja siks ahdistaa tollane että pitäs kääntyä synnistä pois ja ottaa joku kaste et voi olla oikeasti uskossa. sekö se on sitte suvaitsevaisuutta toisia uskovia kohtaan, no ei kyllä ole. siksi tollanen seurakunta ei oo mua varten, en jaksa elää syyllisyyessä nimittäin..

        Kokemuksesta voin kertoa, että jos suostut ottamaan uuden kasteen, seuraavaksi sinun pitäisi todistaa seurakunnan edessä kuinka tämä uusi kaste muutti elämäsi ja oli aivan maata järisyttävä kokemus. Jos et tee juuri näin, seurakunnan johto pahoittaa mielensä.

        Eivätkä vaatimukset tähän lopu. Aina on jotain uutta tehtävää, jolla on (sillä kertaa) todistettava että olet kunnon uskova. Neuvoni on: älä anna periksi, jos ei tunnu oikealta. Muuten olet loputtomassa suossa, kun yrität miellyttää ihmisiä.


      • girl22gr
        Been there kirjoitti:

        Kokemuksesta voin kertoa, että jos suostut ottamaan uuden kasteen, seuraavaksi sinun pitäisi todistaa seurakunnan edessä kuinka tämä uusi kaste muutti elämäsi ja oli aivan maata järisyttävä kokemus. Jos et tee juuri näin, seurakunnan johto pahoittaa mielensä.

        Eivätkä vaatimukset tähän lopu. Aina on jotain uutta tehtävää, jolla on (sillä kertaa) todistettava että olet kunnon uskova. Neuvoni on: älä anna periksi, jos ei tunnu oikealta. Muuten olet loputtomassa suossa, kun yrität miellyttää ihmisiä.

        no ei kyllä tunnu oikealta, siksi haluisinki jonku suvaitsevaisemman seurakunnan. jos ottasin kasteen niin ei se muuttas mun elämää mitenkään. en kokis yhtään mitään..ymmärrän et joilleki on tarve ottaa kaste ja niinhän ne sanoo et vanha elämä jäi sinne altaaseen.kokemus sekin. kiitos sulle et on es joku joka ymmärtää mua :)


      • girl22gr kirjoitti:

        no tuo se justiin on ku kaikki sanoo olevansa suvaitsevaisia mutta sitte yllättäen muuttuuki tuomitsevaksi. ja jotenki tuntuu et he vaativat tekoja ihmiseltä et on ns. oikea uskovainen. eihän kukaan synnitön ole ja siks ahdistaa tollane että pitäs kääntyä synnistä pois ja ottaa joku kaste et voi olla oikeasti uskossa. sekö se on sitte suvaitsevaisuutta toisia uskovia kohtaan, no ei kyllä ole. siksi tollanen seurakunta ei oo mua varten, en jaksa elää syyllisyyessä nimittäin..

        giri22gr
        Tekokjaniin,veljeni, te jotka uskotte meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen, kirkkauden Herraan, älkää erotelko ihmisiä.Jaak.2:1

        Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys.Luuk 16:15

        Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!.Ef.4:5
        Seurakuta on syylisiä varten,ei tarvitse elää ainaisessa syylisyytessä.
        Siitä vapautaa vain jeesus itsen,hän kantanut sinunkin syylisyytesi.


      • Been there
        girl22gr kirjoitti:

        no ei kyllä tunnu oikealta, siksi haluisinki jonku suvaitsevaisemman seurakunnan. jos ottasin kasteen niin ei se muuttas mun elämää mitenkään. en kokis yhtään mitään..ymmärrän et joilleki on tarve ottaa kaste ja niinhän ne sanoo et vanha elämä jäi sinne altaaseen.kokemus sekin. kiitos sulle et on es joku joka ymmärtää mua :)

        Ei se uusintakaste minunkaan elämääni muuttanut, vaikka oikein järvessä toimitettiin. Johtuneeko siitä, että lapsena saamani kaste oli säilyttänyt voimansa? ;)

        Suvaitsevaisia ovat luterilaisten perusseurakuntien ohella esim. kveekarit, tosin kummatkin voivat olla vähän liian hillittyjä makuusi. Pahimpia taas ovat pienet, yhden perheen johtamat menestysteologiset seurakunnat. Niissä puututaan aivan joka asiaan pukeutumisesta ja meikkauksesta siihen, kenen kanssa vapaa-aikasi vietät ja mitä katsot televisiosta. Kaikki rahat täytyisi tietysti lahjoittaa seurakunnalle ja tehdä koko ajan ilmaista työtä.

        Et sanonut, mistä päin Suomea etsit seurakuntaa. Pääkaupunkiseudulla on eniten valinnanvaraa, vaikka muuten en suosittele sitä asuinpaikkana (minulla on kokemusta monesta alueesta).


      • girl22gr
        Been there kirjoitti:

        Ei se uusintakaste minunkaan elämääni muuttanut, vaikka oikein järvessä toimitettiin. Johtuneeko siitä, että lapsena saamani kaste oli säilyttänyt voimansa? ;)

        Suvaitsevaisia ovat luterilaisten perusseurakuntien ohella esim. kveekarit, tosin kummatkin voivat olla vähän liian hillittyjä makuusi. Pahimpia taas ovat pienet, yhden perheen johtamat menestysteologiset seurakunnat. Niissä puututaan aivan joka asiaan pukeutumisesta ja meikkauksesta siihen, kenen kanssa vapaa-aikasi vietät ja mitä katsot televisiosta. Kaikki rahat täytyisi tietysti lahjoittaa seurakunnalle ja tehdä koko ajan ilmaista työtä.

        Et sanonut, mistä päin Suomea etsit seurakuntaa. Pääkaupunkiseudulla on eniten valinnanvaraa, vaikka muuten en suosittele sitä asuinpaikkana (minulla on kokemusta monesta alueesta).

        Joo pk-seudulta etsin. googletin tuon Kveekarit, vaikutti ihan mielenkiintoselta mut aika vähän noita on. että en tiiä oisko se liian pieni sitten. mutta kiitos kuitenki :)


    • Puh!21

      Sinun pitää antaa Raamatun määritellä, mitä pitää uskoa ja millainen on oikea seurakunta. Omilla ajatuksilla ei ole asiassa sijaa. Jumala määrää, emme me.

      • Puh!21
        Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää. Ef 1:23

        Niin siis Pietaria pidettiin vangittuna, mutta seurakunta rukoili lakkaamatta Jumalaa hänen puolestaan.Apt.12:5
        Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko. Joh 6:29
        Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden. Joh.14:11
        Me olmme välikappaleita Jeesuksen työtoverita.


    • RealSimple ;)

      Joka uskoo Jeesuksen sanat , se kastetaan Pyhällä Hengellä ja liittyy samantien Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen ruumiinjäseneksi saaden Iankaikkisen Elämän. Näin yksinkertaista, eikä siinä tarvita sen jälkeen enää minkäänlaisia konsulttitoimistoja sotkemaan ja kuppaamaan ihmistä . Etsit vain toisen tällaisen Ylhäältä uudestisynnytetyn ihmisen ja siinä teillä on seurakunta koolla! :)

      • girl22gr

        I know, I know :) mutta mistä löydän tollasen ihmisen jos en käy seurakunnassa? ja haluaisin kuitenki käyä kuulemassa Jumalan sanaa :) ja toisaalta haluaisin että ois samanlaisia ihmisiä jotka aattelee samalla tavoin Raamatun opeista yms. mun kanssa, niin ja että voisi keskustella ja käydä vaikka raamiksessa heidän kanssa :)


      • Anovasaa
        girl22gr kirjoitti:

        I know, I know :) mutta mistä löydän tollasen ihmisen jos en käy seurakunnassa? ja haluaisin kuitenki käyä kuulemassa Jumalan sanaa :) ja toisaalta haluaisin että ois samanlaisia ihmisiä jotka aattelee samalla tavoin Raamatun opeista yms. mun kanssa, niin ja että voisi keskustella ja käydä vaikka raamiksessa heidän kanssa :)

        Sinähän olet jo seurakunnassa, Jumalan, kun olet uskossa Jeesukseen ;)
        Rukous ja paasto on kova yhdistelmä saada vastauksia ja Jumala haluaa varmasti tuoda luoksesi ihmisiä. Uskokaa saaneenne, mitä ikinä anotte ja se on teidän!
        Käy hengellisissä kokouksissa ja tilaisuuksissa etsimässä seurakuntayhteyttä. Älä missään tapauksessa liity jäseneksi tai anna kastattaa sen "seurakunnan" jäsenyyteen, jos näin pyydetään. Yksi on Usko ja Yksi on Kaste :)
        Jos sinua ei hyväksytä kokouksiin ilman ehtoja, älä mene toista kertaa.

        Ystäväni löysi toisen uskovan, eli seurakuntayhteyden kirjastosta ja se oli rukouksen ja Jumalan johdatusta. Luota Herraan, älä ihmisiin ;)


      • --------------------
        girl22gr kirjoitti:

        I know, I know :) mutta mistä löydän tollasen ihmisen jos en käy seurakunnassa? ja haluaisin kuitenki käyä kuulemassa Jumalan sanaa :) ja toisaalta haluaisin että ois samanlaisia ihmisiä jotka aattelee samalla tavoin Raamatun opeista yms. mun kanssa, niin ja että voisi keskustella ja käydä vaikka raamiksessa heidän kanssa :)

        Kenen vuoksi girl22gr menet seurakuntaan siis ja tilaisuuksiin? Kaverin takia vai Jeesuksen takia? Jos menet vaan kaveria etsimään, se voi löytyä vaikka kadulla nurkan takaa, mutta jos haluat oikeesti etsiä Jeesusta, etsi sellainen seurakunta, joka julistaa Raamatun mukaista Jeesusta.

        Saat kyllä kaverinkin sitten ja kaiken muunkin, kun ensin oot löytänyt sen tärkeimmän (=Jeesus).


      • girl22gr
        -------------------- kirjoitti:

        Kenen vuoksi girl22gr menet seurakuntaan siis ja tilaisuuksiin? Kaverin takia vai Jeesuksen takia? Jos menet vaan kaveria etsimään, se voi löytyä vaikka kadulla nurkan takaa, mutta jos haluat oikeesti etsiä Jeesusta, etsi sellainen seurakunta, joka julistaa Raamatun mukaista Jeesusta.

        Saat kyllä kaverinkin sitten ja kaiken muunkin, kun ensin oot löytänyt sen tärkeimmän (=Jeesus).

        En ole menosa kaveria etsimään ja uskon kyllä että vaikka sieltä kirjastosta voi uskovan ystävän löytää. Mutta puhuin tässä nyt kuitenki seurakuntayhteydestä,vai miksi sitä kutsuis. eli siis sellane niinku alotuksessani kuvasin.:)


    • Millainen seurakunta?
      No sellainen, jossa sä saat olla oma itsesi. Jossa sua rakastetaan sellaisena kuin olet. Sellainen, jossa ei pakoteta sua mihinkään muottiin. Jossa ei vaadita sulta mitään. Sellainen, jossa sulle tulee heti tunne, että sä kuulut tänne ja että sä olet osa seurakuntaa ja olet kuin kotonasi. Sellainen joka ei ole liian suuri. Jossa kaikki suurinpiirtein tuntee toisensa. Sellainen jossa ei vain rukoilla sun puolesta, kun sulla on vaikeaa, vaan halutaan myös kongreettisesti auttaa. Sellainen, jossa rukoillaan ja odotetaan Jumalalta, mitä Hänellä on varattuna juuri tätä tilaisuutta varten.
      Tällaisia seurakuntia löytyy useimmiten ns kotiseurakunnista. Sellaisista, jotka ei edusta mitään opinsuuntaa tai kirkkokunta. Jos tietäisin, mistä päin Suomea olet, niin tiedän henkilön, joka voisi ehkä auttaa asiassa. Ja paras apuhan on Herra Jeesus.

      • girl22gr

        :) pk-seutu, ja joo tietysti Jeesus on paras apu ja rukoilen kyllä joka pv ,mut haluaisin uskovien yhteyttä myös ja keskustella asioista uskovien kanssa:)


    • Ok. Tottakai uskovien yhteys on tärkeä. Tarkoitin, että apu siihen löytymiseen.
      Pääkaupunkiseudusta en tiedä. Jukka on sielläkin jonkin verran kiertänyt puhumassa. Ehkä hän saattaisi tietää. Oletko koskaan kuullut tätä miestä?
      .
      http://www.jukkapartala.fi/
      -
      Tuolta sivulta voit kuunnella Jukan puheita ja siellä on yhteystiedot, jos tahdot ottaa yhteyttä. Jukka kiertää laajalla rintamalla puhumassa, riippumatta uskonsuunnasta. Ihan mihin vain pyydetään. Hän ei ole sitoutunut mihinkään oppisuuntaan. Kuuntele vaikka ensin. Onko se, jota etsit, ehkä jotain tämänkaltaista, jota Jukka puhuu. Jos on, niin voit kysyä häneltä.
      Siunausta.

      • girl22gr

        En ole kuullut tuosta tyypistä mutta joo vaikuttaa mielenkiintoselta noitten sivujen kautta. kiitos:)


      • girl22gr kirjoitti:

        En ole kuullut tuosta tyypistä mutta joo vaikuttaa mielenkiintoselta noitten sivujen kautta. kiitos:)

        Ok. Jukka puhuu hyvin maanläheisesti, eikä taatusti polje ketään alas.
        Otsikon perusteella voi päätellä puheen sisällöstä. Nuo kannattaa kuunnella, nuo Morsiamen merkki Suomessa 1, 2 ja 3. Niissä on juuri sitä ruokaa, jota seurakunta nyt tarvitsee.
        Siunausta.


    • etp

      Tässä hyvin tuotu esille mikä ja miten uskonsisaret ja veljet kokoontuu.Se on Jeesukseen uskovat uudestisyntyneet kautta maailman ovat Jeesukse ruumis elikkä seurakunta.On paikkaunnan mukaan seurkunnan nimi.Suosittelen ehdottomasti kaikkia uskossa olevia jotka tunnustavat Jeesuksen Herrakseen kokoontumaan kodeissa ja toki on hyvä jos suuremmissakin vuokratuissa ja tai tiloissa uskonsisaret ja veljet kokoontuu yhteen toistemme rakentumisekasi.
      Tulee aika ja on jo ihan oven takana jolloin olosuhteista johtuen Jeesuksen seurakunta joutuu lakien ja vainojen vuoksi luopumaan julkisesta toiminnasta se koskee myös Suomen uskovia.



      Seurakunnan kokoontuminen

      "Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa ... Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä" (Ap.t.2:42, 44).

      "Sillä minä ikävöitsen teitä nähdä, voidakseni antaa teille jonkun hengellisen lahjan, että te vahvistuisitte, se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun" (Room.1:11-12).

      "Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi" (1.Kor.14:26).

      Yksi terveen uskonelämän keskeisiä tuntomerkkejä on se, että uskovat rakastavat toisiaan ja heillä on halu kokoontua yhteen yhteisestä uskosta rakentumaan. Pelkästään se, että uskovat ovat yhdessä ja näkevät toinen toisiaan, on virkistävää ja uskoa vahvistavaa, jos hengellinen tila on oikea uskovien yhteisön keskuudessa. Keskinäisten riitojen ja väärän hengellisen tilan vallitessa ei kokoontuminen vahvista uskoa, vaan pahentaa tilannetta (1.Kor.11:17-19). Normaali tilanne tulisi kuitenkin olla se, että uskovat mielellään kokoontuvat yhteen virkistymään ja rakentumaan yhteisestä uskosta. Ellei näin ole, on vikaa hengellisessä tilanteessa ko. yhteisön kohdalla. Ei ole myöskään oikein, jos joku uskovainen eristäytyy jatkuvasti muista uskovista, sillä eriseuraisuus on lihan teko, jonka harjoittaja ei peri Jumalan valtakuntaa ja siitä on tehtävä parannus (Gal.5:18-21). Raamattu kehottaakin meitä, ettemme laiminlyö keskinäistä kokoontumistamme (Heb.10:25, alkut. mukaan).

      Kun uskovat tulevat yhteen, eli seurakunta kokoontuu, on jokaisella jotakin annettavaa. Jumala on antanut jokaiselle uskovalle jotakin, jonka hän voi jakaa toisten kanssa seurakunnan kokoontuessa, yhteiseksi rakennukseksi. Kun toimimme tällä tavoin, Messiaan ruumis rakentuu harmonisesti, eikä kenenkään tarvitse tuntea itseään tarpeettomaksi. On luonnollista, että suurissa kokouksissa eivät kaikki voi osallistua esiintymällä, mutta pienissä "soluissa" on luonnollista ja rakentavaa toimia siten, että kaikki ovat aktiivisesti mukana.

      • girl22gr

        "Tulee aika ja on jo ihan oven takana jolloin olosuhteista johtuen Jeesuksen seurakunta joutuu lakien ja vainojen vuoksi luopumaan julkisesta toiminnasta se koskee myös Suomen uskovia."


        Mitä tarkotat tällä? Miten se koskee Suomen uskovia?:)


    • säätiöläinen

      Löytyypä hyvinkin, kun tulet Annankadulle Markus-srk:n messuun su klo 11!

      Vakaata, turvallista, avaraa, valoisaa ja lämminhenkistä. Raitista ja tervettä uskoa. Mukavia aitoja ihmisiä, ei mitään jäykistelijöitä.

      Verkkosivuihin kannattaa tutustua. Suosittelen ääniterunsaudesta esim. pastori Markus Pöyryn r-tunteja Roomalaiskirjeestä.
      Viittaamastasi aiheesta hänellä on tuore opetus viime sunnuntailta, (lapsi)kasteen perusteista. Kannattaa kuunnella.


      www.luthersaatio.fi

    • Kristuksen ruumiissa

      "Kaikki, mitä te teette, tehkää se Minun Nimessäni" sanoi Herramme Jeesus!
      Miksi siis tehdä asioita luhter säätiön nimissä?

      "Te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa, Pyhä Henki ohjaa ja opettaa teitä" veljet ja siskot ;)

    • body

      "girl22gr"

      Etsi sellainen seurakunta jossa henkesi viihtyy ja sielusi lepää, sillä jos joudut kilpajuoksuun itsesi ja muitten kanssa, sinä väsyt.

      • girl22gr

        kiitti


    • jupisteerus

      Ihan perus luterilainen, niiss on esim. nuorille aikuisille usein omia ryhmiään kyllä. Tsekkaa kotikaupunkisi luterilaisen seurakuntayhtymän nettisivut, sieltä löytyy lisätietoa toiminnasta. Entäs joku Tuomasyhteisö http://www.tuomasmessu.fi/, messuissa musapuoli vähemmän tylsää kuin peruslutikassa, ja yhteisöllisyyttäkin kuulemma löytyy.

      Mitään yhden saarnaajan ympärillä pyöriviä en suosittelis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe