Uskonvarjolla kaikkea

Ähtäriusko

On se kummaa kun uskon addiktilla voi ja saa tehdä mitä haluaa.Ne oli hyvät kulissit.
Maalaisjärkeä elämään ja puhdasta omaatuntoakin tarvitaan.

23

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauhavan usko.

      Lainaus eräältä palstalta.

      Kauhava rules.
      8.4.2012 23:01
      4
      Kauhava on edistyksellinen paikkakunta, eilen kokkoilla ei tietääkseni poltettu yhtään aitoa noitaa, vaan pelkästään henkiolentoja kuten pyhä henki.

      • Vakava asia

        Edelliselle, kaiken muun pilkan saa anteeksi mutta ei Pyhän Hengen pilkkaa, mutta jos et ole asiaa vielä oppinut ja lukenut Raamatusta niin anna olla viimeinen kerta oman sielusi tähden.


      • Kauhavan usko.
        Vakava asia kirjoitti:

        Edelliselle, kaiken muun pilkan saa anteeksi mutta ei Pyhän Hengen pilkkaa, mutta jos et ole asiaa vielä oppinut ja lukenut Raamatusta niin anna olla viimeinen kerta oman sielusi tähden.

        Heh hee! Siinä oikein "Raamatunlukija" astui Jumalan saappaisiin tuomitsemaan, eikä pelkää itse tulevan tuomituksi.

        Ja kerroppas missä kohtaa Raamattua kehoitetaan polttamaan pääsiäiskokkoja noitien pelotteluna pois.

        Itseasiassa tuo kirjoitus kuvaan erittäin hyvin Raamatun sanomaa, vaikka se on kirjoitettu helposti tajuttavaan muotoon, elikkä näillä kokonpolttamisilla nimenomaan tuetaan pahoja henkiä ja poltetaan pyhä henki pois, koska Jumala varoittaa ryhtymästä loitsuihin ja palvelemaan epäjumalaa.


      • tietäjä.
        Vakava asia kirjoitti:

        Edelliselle, kaiken muun pilkan saa anteeksi mutta ei Pyhän Hengen pilkkaa, mutta jos et ole asiaa vielä oppinut ja lukenut Raamatusta niin anna olla viimeinen kerta oman sielusi tähden.

        Stalinin Neuvostoliitossa osattiin käsitellä uskovaiset oikein!


      • Vielä aiheesta
        Kauhavan usko. kirjoitti:

        Heh hee! Siinä oikein "Raamatunlukija" astui Jumalan saappaisiin tuomitsemaan, eikä pelkää itse tulevan tuomituksi.

        Ja kerroppas missä kohtaa Raamattua kehoitetaan polttamaan pääsiäiskokkoja noitien pelotteluna pois.

        Itseasiassa tuo kirjoitus kuvaan erittäin hyvin Raamatun sanomaa, vaikka se on kirjoitettu helposti tajuttavaan muotoon, elikkä näillä kokonpolttamisilla nimenomaan tuetaan pahoja henkiä ja poltetaan pyhä henki pois, koska Jumala varoittaa ryhtymästä loitsuihin ja palvelemaan epäjumalaa.

        En astunut tuomitsemaan, ei selvä varoitus Pyhän Hengen pilkasta ole tuomitsemista, et voi pappiakaan moittia jos hän totuutta yrittää Raamatusta ihmisten päähän päntätä. Nythän kyllä kuuluu sellaista että jos pappi puhuu tuomiosta ja helvetistä niin ollaan pahoillaan koska maailma on menossa liberaalimpaan suuntaan.Kerroit henkiolennoista, niillä ei ole mitään tekemistä Jumalan, Jeesuksen eikä Pyhän Hengen kanssa.Pidän kyllä joulupukkitraditiot ja kokon polttamiset ihan muuna, enkä sekoittaisi niitä mitenkään kristiuskoon meidän kulttuurissa, annetaan lasten leikkiä mutta pidetään nämä asiat erillään.Pidän vain vakavana tuota Pyhästä Hengestä kertomista leikinkin muodossa koska se on Kristillisesti ajattelevalle Pyhä.


      • Kauhavan usko.
        Vielä aiheesta kirjoitti:

        En astunut tuomitsemaan, ei selvä varoitus Pyhän Hengen pilkasta ole tuomitsemista, et voi pappiakaan moittia jos hän totuutta yrittää Raamatusta ihmisten päähän päntätä. Nythän kyllä kuuluu sellaista että jos pappi puhuu tuomiosta ja helvetistä niin ollaan pahoillaan koska maailma on menossa liberaalimpaan suuntaan.Kerroit henkiolennoista, niillä ei ole mitään tekemistä Jumalan, Jeesuksen eikä Pyhän Hengen kanssa.Pidän kyllä joulupukkitraditiot ja kokon polttamiset ihan muuna, enkä sekoittaisi niitä mitenkään kristiuskoon meidän kulttuurissa, annetaan lasten leikkiä mutta pidetään nämä asiat erillään.Pidän vain vakavana tuota Pyhästä Hengestä kertomista leikinkin muodossa koska se on Kristillisesti ajattelevalle Pyhä.

        >>Kerroit henkiolennoista, niillä ei ole mitään tekemistä Jumalan, Jeesuksen eikä Pyhän Hengen kanssa.Pidän kyllä joulupukkitraditiot ja kokon polttamiset ihan muuna, enkä sekoittaisi niitä mitenkään kristiuskoon meidän kulttuurissa, annetaan lasten leikkiä mutta pidetään nämä asiat erillään.


      • Antaa nyt
        Kauhavan usko. kirjoitti:

        >>Kerroit henkiolennoista, niillä ei ole mitään tekemistä Jumalan, Jeesuksen eikä Pyhän Hengen kanssa.Pidän kyllä joulupukkitraditiot ja kokon polttamiset ihan muuna, enkä sekoittaisi niitä mitenkään kristiuskoon meidän kulttuurissa, annetaan lasten leikkiä mutta pidetään nämä asiat erillään.

        Vaan risujen palaa eikä sotketa siihen raamattuja.


      • Nimisies.
        Antaa nyt kirjoitti:

        Vaan risujen palaa eikä sotketa siihen raamattuja.

        Lailla pitää kieltää tuollainen asiaton savuttaminen ja tulenteko, ihmiset kärsii ja sairastuu savuhaitasta.


      • Kulissiuskoa
        tietäjä. kirjoitti:

        Stalinin Neuvostoliitossa osattiin käsitellä uskovaiset oikein!

        On olemas uskonnon uhrit ry.
        Jos haluaa vertaistukea, on syytä ottaa yhteyttä ja saa myös apujakin.


      • Aika selvää
        Kulissiuskoa kirjoitti:

        On olemas uskonnon uhrit ry.
        Jos haluaa vertaistukea, on syytä ottaa yhteyttä ja saa myös apujakin.

        Kauhavan Uskolle, kyllä Raamattu puhuu myös Jeesuksesta, sehän on peruskäsite että on kolminaisuus, mutta, ihminen pelastuu yksin armosta uskoessaan Jeesukseen, muuta ei tarvita, ei jonkun mökinmummon tarvitse olla teologiasta sen enempää tietoinen kun pelastuu, ei kannata tehdä asiasta liian vaikeaa, mutta moni seurakunta ja yhteisö tekee jolloin moni on ymmällään koko aiheesta.


      • abdi.
        Aika selvää kirjoitti:

        Kauhavan Uskolle, kyllä Raamattu puhuu myös Jeesuksesta, sehän on peruskäsite että on kolminaisuus, mutta, ihminen pelastuu yksin armosta uskoessaan Jeesukseen, muuta ei tarvita, ei jonkun mökinmummon tarvitse olla teologiasta sen enempää tietoinen kun pelastuu, ei kannata tehdä asiasta liian vaikeaa, mutta moni seurakunta ja yhteisö tekee jolloin moni on ymmällään koko aiheesta.

        Toimikaa sitten oikein kun olevinaan niin uskovaisia olette!


      • Rauhat
        abdi. kirjoitti:

        Toimikaa sitten oikein kun olevinaan niin uskovaisia olette!

        Jokainen uskoo omalla tavallaan.


      • jeesus on king
        Antaa nyt kirjoitti:

        Vaan risujen palaa eikä sotketa siihen raamattuja.

        herra on läsnä, näkee jokaisen sydämeen. Uskon armoa Sinulle ystäväni ja Jeesus tulee pian!


      • herra tulee
        jeesus on king kirjoitti:

        herra on läsnä, näkee jokaisen sydämeen. Uskon armoa Sinulle ystäväni ja Jeesus tulee pian!


    • Lapsellistako?

      Joidenkin usko tuntuu olevan niin kovin ahdasmielistä. On helpompaa uskoa silleen lapsenlailla ja iloita siitä, että uskoo johonkin korkeampaan voimaan ja siitä helpotusta toisinaan tulevaan ahdistukseen.

      • lastenusko

        Vapaamuurarit ja illuminaatit uskoo korkeampaan voimaan... Oletko yksi heistä?.

        Jeesuksen omat uskoo Kolmiyhteiseen Jumalaan; Isään, Poikaan ja Pyhäänhenkeen.


    • tavallinen tallukka

      Oon kyllä ihan samaa mieltä. Uskoen on helpompi elää.

    • usko pois

      just näin.

    • sluot

      no joku sano joskus, että politiikasta ja uskonnosta ei kannata väitellä ja niinhän se onkin eli,,,,,,

      • Yksi nimi ylitse

        Täällä joku kirjoittaa uskomisesta johonkin korkeampaan voimaan. Miksi ei voi sanoa suoraan että uskoo Jumalaan, ei ole mitään jotain korkeaa voimaa, ei kannata kiemurrella selvässä asiassa.


      • uudesti syntynyt
        Yksi nimi ylitse kirjoitti:

        Täällä joku kirjoittaa uskomisesta johonkin korkeampaan voimaan. Miksi ei voi sanoa suoraan että uskoo Jumalaan, ei ole mitään jotain korkeaa voimaa, ei kannata kiemurrella selvässä asiassa.

        Kunhan emme usko ihmiseen vaan kristinuskossa jeesukseen kristukseen.


      • sfjklsfj
        Yksi nimi ylitse kirjoitti:

        Täällä joku kirjoittaa uskomisesta johonkin korkeampaan voimaan. Miksi ei voi sanoa suoraan että uskoo Jumalaan, ei ole mitään jotain korkeaa voimaa, ei kannata kiemurrella selvässä asiassa.

        Onhan se Joulupukkikin korkeampi voima.


      • niitä odotellesa
        sfjklsfj kirjoitti:

        Onhan se Joulupukkikin korkeampi voima.

        Usko on armoa, Ähtärissä usko on uskoa rahan voimaan ja valtaan. Mutta missäs ne siunaukset sitten onkaan..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe