Kun ette halua kohdata että olette syntisiä uskovia

savonarola

jotka ovat matkalla helvettiin niinkuin Raamattu opettaa ja ette halua tehdä täyskäännöxen ja päästä Taivaaseen , Niin karkaatte puhumaan ja kiistelemään onko Jumala Jeesus vai ei ,, Kyllä on jotenkin hassunkurista vaikka on iankaikkisen kuolemanvakavasta asiasta kyse...

7 Mutta me rukoilemme Jumalaa, ettette tekisi mitään pahaa, emme sitä varten, että näyttäisi siltä, kuin me olisimme koetuksen kestäviä, vaan että te tekisitte hyvää ja me olisimme ikäänkuin ne, jotka eivät koetusta kestä.
8 Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta.
9 Sillä me iloitsemme, kun me olemme heikot, mutta te olette voimalliset; sitä me rukoilemmekin, että te täydellisiksi tulisitte.
10 Sentähden minä kirjoitan tämän poissa ollessani, ettei minun teidän luonanne ollessani tarvitsisi käyttää ankaruutta sen vallan nojalla, minkä Herra on minulle antanut rakentamiseksi, ei kukistamiseksi.
11 Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä, eläkää sovussa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.

5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
6 Minä toivon teidän tulevan tuntemaan, että me emme ole niitä, jotka eivät koetusta kestä.

25

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaks vain valveill o

savis--Kun ette halua kohdata että olette syntisiä uskovia///

paavali halusi ---1. Tim. 1:15
      Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

savis onko sinulla pakkomielteitä ?
      3.33 mene nyt jo muata

• Hauska sattumako?

Hmm. 3:33 viittaa numerosarjaan 333, joka on puolet pedon luvusta 666.

• body

Jeesus käveli rannalla ja näki siellä mm. Pietarin ja sanoi tälle, " tule ja seuraa minua..",

Pietari lähti mukaan ja asia oli sillä selvä ja nyt kysyn,: milloin Pietari syntyi uudesti, teki parannuksen ja oli taivaanmaan kansalainen.??

Ryöväri sanoi Jeesukselle, " Jeesus muista minua kun tulet valtakuntaasi.." ja asia oli sillä selvä.

Täällä olijat vaativat omannäköistä taivastielle lähtemistä ja haluavat oman taivasoven ja olla siinä portinvartijana, ettei muilla olisi asiaa taivaaseen kuin hänen hyväksymällään., noinko se menee.??

Nykykritityt ovat hirttäytyneet Paavalin oppiin joka on masokistista taivastelua ja muka muuta mahdollisuutta ei ole kuin hänen edustmansa.??

Ihminen ei tarvitse minkäänlaisia taivasteluja lähtiessään seuraamaan Jeesusta. Riittää kun hän toteaa itselleen.

Jeesus haluan olla sinun matkassasi ja asia on selvä.

Kaikki muut väännökset ovat eri ihmisten muokkaamia joutavia vaatimuksia.

• l-h

mihin kategoriaan sitten tuon panet---Matt. 7:21

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

• l-h

tai sitten tuon---Matt. 10:32
        Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

Luuk. 12:8
        Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

onko kaikki aina ihan mustaa-tai valkoista?

• l-h kirjoitti:

tai sitten tuon---Matt. 10:32
        Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

Luuk. 12:8
        Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

onko kaikki aina ihan mustaa-tai valkoista?

Sä tiedät hyvin mitä Jumala on sulle puhunut ja se on vain niin että Jumala sanoo Sanassa että Kyllä on Kyllä ja Ei on Ei , Mustan ja valkoisen välillä ei löydy harmaa alue johon sä voit turvautua.

Tee niinkuin laitoit Jaen joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon pääse taivasten valtakuntaan.

Elikä kun Tunnustat mitä Hän on sanonut Raamatussa niin tunnustat Häneen muuten tunnustat sun oma harmaa-jeesusta.. Jonka olet luonut sun lihalle. Ala noudattaa mitä vuorisaarnassa sanotaan niin hyvin käy..

• EI AHDISTETA

MIKÄ ON TAIVAALLINEN TOTUUS JA MIKÄ MAALLINEN TOTUUS?
      MISSÄ ON MAALLINEN TOTUUS JA IHMISELLE ANNETTU JÄRKI?
      Kyseenalaistan näitä kahta asiaa sillä, että me jotkut annamme maanpäällä tehdä
      pahuutta, koska katsomme sen olevan totuus ja oikeus.

Itse kunnioitan kumpaakin totuutta enkä ylenkatso kumpaakaan vaan annan armon kulkea kummankin totuuden yllä.
      Äitini sanoi, että raamattu on kirjoitettu vertauksilla, ja uskon siihen.
      Äitini oli hyvin uskovainen ja helposti uskoi mitä viisaat miehet saarnapöntöstä saarnasivat. Lapsena koin nämä asiat hyvin ahdistavina, koska hyvä mielikuvitukseni tahtoi tehdä tepposia ja oli vaikea myöhemmin tutustua
      omaankin näkemykseen eri asioitten kulusta. (ottakaa huomioon pienen lapsen maailma)

• Ihmellisiä puolustuxia ja selityxiä, Ei löydy mitään harma alue mistä ponkaset taivaaseen .. Joko sä seurat Jeesusta tai sun äitisi.. Ei Raamattu ole joku vaertaukuvallinen teos vaan seura sinä juuri Jeesusta niinkuin Hän on sanonut.

Vaikka sitten olis niitä vertauxiakin kirjoitettu siellä,,, mutta silloin niitä on mainittu että nä on vertauxia..

• EI AHDISTUTA
        savonarola kirjoitti:

Ihmellisiä puolustuxia ja selityxiä, Ei löydy mitään harma alue mistä ponkaset taivaaseen .. Joko sä seurat Jeesusta tai sun äitisi.. Ei Raamattu ole joku vaertaukuvallinen teos vaan seura sinä juuri Jeesusta niinkuin Hän on sanonut.

Vaikka sitten olis niitä vertauxiakin kirjoitettu siellä,,, mutta silloin niitä on mainittu että nä on vertauxia..

Ponkaisen ihan omana itsenäni taivaaseen, usko tai älä.
        Narsisteja kartan JUMALAAN USKON omalla tavallani.'
        Päivittäin kuljen kohti pelkojani, väistele en niitä.
        Rehellisyyttä etsin vain itsestäni.
        Maanpäällinen rehellisyys eri elämänalueillani ovat tärkeitä minulle itselleni.
        Toisten epärehellisyys on kirous ja myös omani jos niihin sorrun on kirous omalle itselleni. Jumalalta anteeksi pyydän, en keneltäkään muulta,
        Ryöstä en toisilta omin avuin koetan tulla toimeen.
        Hyvällä ja tomeralla tahdolla ihminen kyllä tulee toimeen kaikessa.
        Vahvat ihmiset ovat ennenkin selvinneet monesta koettelemuksesta ja muistaneet kiittää JUMALAA kaikesta hyvästä ja apua ylipääsemättömiin vaikeukaiin sekä omiin, että toisten rukoilleet apua.
        Kaikki on aikanaan selvinnyt. AIKANSA ON KAIKELLA:
        Paljon on vielä tehtävää, mutta tietäähän sen ettei täydelliseksi tuu koskaan.

• body

On kuten " ei ahdisteta " mainitsi, jos joutuu elämään vain yhden ja ainoaksi julistetun totuuden kanssa, niin ahtaalla on, tosi ahtaalla.

Usko ja hengellisyys ei ole Paavalista kiinni, eikä edes muista ihmisten mitoittamista " totuuksista ",

Raamattu on pullollaan ihmisten totuuksia ja niihin kristikunta on hirttäytynyt ja määrittänyt ne jumalallisiksi, tosi aneemista touhua ja tosi primitiivistä touhua..

Usko ei tarvitse muita pykäliä kuin oman halun, oman päätöksen ja muut saavat höpöttää ihan mitä haluavat, ja niitähän riittää.

Uskon omistajia riittää joka nurkalle ja jos siihen alistuu, niin hukassa on.

• On vain yxi TOTUUS SE AINOA OIKEA.

MINÄ OLEN TIE TOTUUS JA ELÄMÄ

SEURAA MINUA SANOI JEESUS ,,,,,,

SE OIKEA TOTUUS ,,, HÄN ON TOTUUS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HÄN ON OHJANNUT PAAVALI KAIKKIVALTIAS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JEESUS = TOTUUS

• EI AHDISTETA
        savonarola kirjoitti:

On vain yxi TOTUUS SE AINOA OIKEA.

SE OIKEA TOTUUS ,,, HÄN ON TOTUUS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JEESUS = TOTUUS

Totuuksia on monia ja PAHUUKSIA on monia. Tutkikaamme omaa sisikuntaamme ja määritelkäämme itse mikä on meidän totuus ja valhe.
        Se onkin koko elämänpituinen juttu tutkimusretki omaan itseensä.
        Jeesus auttaa matkalla omaan itseemme monella tavalla.
        Ei joka päivä tartte miettiä raamatun oppeja vaan itsekullakin on myös omatunto, joka huomaa ettei sitä ole omassa itsessään voi alkaa kuullostella missäs se luuraa.
        Ei ole helppo tie, mutta antoisa.

• body
        savonarola kirjoitti:

On vain yxi TOTUUS SE AINOA OIKEA.

JEESUS = TOTUUS

Kukin saa tietenkin uskoa mitä haluaa, mutta on useita totuuksia ja kukin valitsee itselleen sen minkä parhaaksi havaitsee.

Paavali oli ihminen siinä kuin kukin meistä on ja hänellä oli kova hinku omistaa kaiken totuuden, sadistisen totuuden, sillä ihminen ei elä sanoista, vaan tarvitsee monipuolista elämää.

Ymmärrämme että Jeesus oli totuus, mutta sen totuuden omistajia ja sen selittäjiä on herätysliikkeet pullollaan.

Ellei ihminen pysty itse määrittelemään itselleen totuutta, hän on hukassa ja toisten vietävissä kuin lastu laineilla.

• Jeesus oli itsekin helvetissä, mikäli uskotaan Athanasiuksen taruun uskontunnustuksesta.
      Selittäkäähän nyt, mitä synnitön Jeesus teki helvetissä ? Eikös se ole jumalattomien paikka?

• No sellaisia taruja me emme uskoo vaan se mitä Pyhä Henki näyttää meille Raamatussa jos aletaan lukea taruja niin päädymme vielä hel-vettiin..

• Inhottava realisti

Älä höpötä savonarola.

Totuus on jossakin piilossa. Jokainen uskovainen tekee vain joko omia tulkintojaan tai paasaa toisen valmiiksipureskeltuja sanoja.

• Totuus ohjataan meihiin Pyhän Hengen kautta jos me haluamme ottaa vastaan Jumala !

• l-h

lappix---Jeesus oli itsekin helvetissä, mikäli uskotaan Athanasiuksen taruun uskontunnustuksesta.//

ei tuo ole uskontunnustusta,vaan suoraan raamatusta--
      Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
      19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,

eika tuo ole h-tista vaan tuonelasta,joka on sielujen vali-tila ennen viimeista tuomiota..
      niille sieluille,jotka eivat ole uskoneet Poikaan..
      haluatko tuonelaan ,vai paratiisiin? onko tilisi selvat?

• Minun tilit ovat aina selvät, mutta sitten vielä siihen hel-vettiin. Athanasius on eräs oppi-isä, joka muovasi muutaman muun kanssa kolminaisuusopin. Ja sama mies teki uskontunnustuksen, jonka loppuosassa Jeesus oli helvetissä.

Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää kirkkohistorian valheista, joihin tekin olette uskonne lopulta panneet. Olette siis pakanoita.

• lappix kirjoitti:

Minun tilit ovat aina selvät, mutta sitten vielä siihen hel-vettiin. Athanasius on eräs oppi-isä, joka muovasi muutaman muun kanssa kolminaisuusopin. Ja sama mies teki uskontunnustuksen, jonka loppuosassa Jeesus oli helvetissä.

Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää kirkkohistorian valheista, joihin tekin olette uskonne lopulta panneet. Olette siis pakanoita.

Ei sun tilit niin selvät taida olla kun ajattelet että tuonela on sama kun helvetti ja esinnyt niinkuin suuri opettaja.. Minäkin näin tän virheen mutta en lähtenyt sua oikaisemaan,,, kun ennestään tiedän,,,, että sun kova kalloon ei mahdu mitään uutta,,, vaan sinne on percele iskustanut omat tarut ja niihin sä uskot kun sä väänät kaikki nurinpäin.. niinkuin Athanuxen opit...

• savonarola kirjoitti:

Ei sun tilit niin selvät taida olla kun ajattelet että tuonela on sama kun helvetti ja esinnyt niinkuin suuri opettaja.. Minäkin näin tän virheen mutta en lähtenyt sua oikaisemaan,,, kun ennestään tiedän,,,, että sun kova kalloon ei mahdu mitään uutta,,, vaan sinne on percele iskustanut omat tarut ja niihin sä uskot kun sä väänät kaikki nurinpäin.. niinkuin Athanuxen opit...

Kyllä teille on opetettu, että Jeesus oli hel-vetissä kuolemansa jälkeen. Kuka opetti. No tietysti katolisen kirkon Athanasius ja Tertullianus. Siinä on teidän jumalanne, joiden valheita te uskotte.

• lappix kirjoitti:

Kyllä teille on opetettu, että Jeesus oli hel-vetissä kuolemansa jälkeen. Kuka opetti. No tietysti katolisen kirkon Athanasius ja Tertullianus. Siinä on teidän jumalanne, joiden valheita te uskotte.

Onko sillä jotain takemisiin sen kanssa joka aloituxessa tein? Keskustele sun oppiisist' jossain muualla senkin syntinen ja lue nä Raamatunpaikat !!

Gal. 5:1

Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

Gal. 5:13

Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

• Ja sitten keskustelu katkes niinkuin seinä joka on kivenkova muuri koska sen läpi ei päästään kikkailemalla että olen armahdettu syntinen matkalla taivaaseen.. hiiiii mikä naurettava klise``

• nauramaton

on sulla jutut savismies melkein nauroin

• Minua ei naurata väärä evankeliumi ja peritty ja opittu toisilta uskovilta seurakuntien isien perinnäissääntöjä ja opit joilla ei ole mitään Raamattun kanssa tekemistä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3982
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2297
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1439
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      910
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      807
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe