Ateistit lähettävät itsensä helvettiin?

HelvettiinJEE

Kiitos Olly:n, löysin tämän hienon youtube kanavan! Tässä linkki videoon, jossa ateistit, ja teisti käyvät puhelukeskustelua siitä, kuinka ateistit itse valinnallaan olla ateisteja lähettävät itse itsensä helvettiin.

http://www.youtube.com/watch?v=OsYNWCE9uAY&feature=relmfu

Olisi kivaa saada Esko, Jaakob tai vaikka SamiA kommentoimaan tuota videota :) Jos yhdelläkään heistä on aivoja käsittää tuota keskustelua!! Tuo soittaja ei ainakaan ollut mikään turhan välkky....

17

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olly

Tuo karrpoff on hyvä hakusana Youtubessa, tosin olen katsonut enemmän noita tieteeseen liittyviä juttuja.
      En jaksa uskoa(!), että Esko, Jaska tai Samppa uskaltavat katsoa tuon videon, tai ainakaan puolustaa typerän soittajan olemattomia aivoja.

• Heh, en tiennyt että siinä olisi suomeksi tekstejäkin. Austin on tällainen liberaali linnake Teksasin raamattu-vyöhykkeen keskellä.

• zyrt

Mafiapomo-vertaus oli osuva. Kun soittaja tajusi jääneensä alakynteen, hän sopivasti suutahti "rumasta" sanasta ja pakeni paikalta.

Nuo ovat hyviä videoita ja suurta plussa tuo tekstitys.

• en yhtään epäile

Kielitaidottomalle atelle varmaan juu

• zyrt
    • ...

Kellään ei ole niin kiero mielikuvitus ja "logiikka" kuin uskovaisella.

• satuolentokone

"Jokainen voi valita tekevänsä pahan sijasta hyvää tässä elämässä ja KAIKKI hyvää tekevät ovat jumalan silmissä uskollisia hänen sanalleen ja pelastuksen arvoisia."

Ainoastaan Jeesukseen uskomalla voi pelastua. Ihmisen teoilla ei ole mitään merkitystä, sillä Jeesus on jo sovittanut kaikki ihmisen pahat teot ja pelkät hyvät teot eivät riitä pelastukseen.

Näin on useampikin kristitty vakuutellut, mutta tuommoisista noutopöytä-uskonnoistahan voi itse valkkailla että mihin tykkää uskoa ja olla näkemättä kaikkea sitä pyhien tekstien oppia mistä ei itse satu pitämään. Kukin voi tykönänsä pohtia mitä tämä tarkoittaa sille, että ainoastaan kristinuskosta löytyy totuus.

• yksin
        satuolentokone kirjoitti:

"Jokainen voi valita tekevänsä pahan sijasta hyvää tässä elämässä ja KAIKKI hyvää tekevät ovat jumalan silmissä uskollisia hänen sanalleen ja pelastuksen arvoisia."

Ainoastaan Jeesukseen uskomalla voi pelastua. Ihmisen teoilla ei ole mitään merkitystä, sillä Jeesus on jo sovittanut kaikki ihmisen pahat teot ja pelkät hyvät teot eivät riitä pelastukseen.

Näin on useampikin kristitty vakuutellut, mutta tuommoisista noutopöytä-uskonnoistahan voi itse valkkailla että mihin tykkää uskoa ja olla näkemättä kaikkea sitä pyhien tekstien oppia mistä ei itse satu pitämään. Kukin voi tykönänsä pohtia mitä tämä tarkoittaa sille, että ainoastaan kristinuskosta löytyy totuus.

"Ainoastaan Jeesukseen uskomalla voi pelastua."

Ei ole mitään pahaa siinä, että uskoo ja antaa elämänsä ainoastaan hyviä tekoja tekevän ja opettavan käsiin ja rakastaa tätä kaikesta sydämestään.

• Tekopyhäkö?

'' voi itse valkkailla että mihin tykkää uskoa ja olla näkemättä kaikkea sitä pyhien tekstien oppia mistä ei itse satu pitämään''

Anteeksi vain, mutta sinä teet aivan samalla tavalla! Vai onko tyttölasten myyminen seksiobjekteina, vauvojen pään hakkaaminen kiveen, orjuus, sekä kivitys sinun mielestäsi hyviä asioita? Tuommoinen noutopöytäuskonnon harrastaja...valitsee pyhästä kirjasta sen, mitä itselleen sopii, ja viis veisaa lopuista!

• satuolentokone
        Tekopyhäkö? kirjoitti:

'' voi itse valkkailla että mihin tykkää uskoa ja olla näkemättä kaikkea sitä pyhien tekstien oppia mistä ei itse satu pitämään''

Anteeksi vain, mutta sinä teet aivan samalla tavalla! Vai onko tyttölasten myyminen seksiobjekteina, vauvojen pään hakkaaminen kiveen, orjuus, sekä kivitys sinun mielestäsi hyviä asioita? Tuommoinen noutopöytäuskonnon harrastaja...valitsee pyhästä kirjasta sen, mitä itselleen sopii, ja viis veisaa lopuista!

Lainasit kirjoittamaani tekstiä, mutta vastasit ilmeisesti kuitenkin "yksin" nimimerkille? Tai jos et, niin silloin tipuin kärryiltä :)

• Sori...

Lainasit kirjoittamaani tekstiä, mutta vastasit ilmeisesti kuitenkin "yksin" nimimerkille? Tai jos et, niin silloin tipuin kärryiltä :)

Teille molemmille se oli tarkoitettu!

• tosi ateisti
        Sori... kirjoitti:

Teille molemmille se oli tarkoitettu!

Täälä palstalla sensuroidaan satunnaisesti viestikethusta ja varastetaan aloittajan nimimerkki niin ei ikään ihme että putoat kärryiltä.

• Tuossa videossa uskova käytti pelastusrengasvertausta (jota ei tekstityksessä käytetty) joka se yleisin perustelu tuolle väitteelle että ihmiset itse valitsevat kadotuksen. Sinänsä kyseessä on varsin validi argumentti joka ei kuitenkaan valitettavasti vastaa täysin kristinuskon esittämää todellisuutta.

Se voidaan hyväksyä että ihmiset ovat pudonneet laivasta, ja sekin voidaan hyväksyä että Jumala on heittänyt pelastusrenkaan ihmisille pelastukseksi. Mutta ongelma on siinä että näiden perusteella saa kuvan että Jumala tarjoaa pelastusta pyytettömästi, korkeintaan vaatien pelastusrenkaaseen tarttumista pelastuksen ehtona.

Tämä ei ole kuitenkaan totuus vaan kyseinen pelastuksen vastaanottaminen velvoittaa moniin asiohin.

Ensinnäkin pelastusrengas on näkymätön ja tulkinnasta riippuen se tulee näkyväksi joko vasta kun ihminen siihen tarttuu, tai kun ihminen on jo hukkunut. Lisäksi pelastusrenkaaseen tarttuminen vaatii lisäksi tietyn rituaalin toimittamisen (kastaminen) ennenkuin kyseisellä renkaalla on pelastavaa voimaa.

Ja toisaalta sitten ihminen luopuu pelastuksen vastineeksi vapaasta tahdostaan, tiedostaan siitä mikä on hyvää ja pahaa, sananvapaudestaan ja jopa muistoistaan kun itse pelastus toteutuu.

Tilanne on pitkälti sama kuin jos ihminen matkaisi afrikkaan "auttamaan" nälänhädästä kärsiviä ihmisiä ja lupaisi näille ruokaa jos vaan suostuvat orjiksi.

Jos he eivät kyseistä pelastusrenkaseen tartu niin hehän selvästi vain valitsevat itse kohtalonsa, eihän se ole auttajan ongelma jos orjuudesta kieltäytyvät kuolevat nälkään, kyseessä on hänen antamansa apu ja hän saa myös määritellä haluamansa ehdot tarjoamalleen pelastukselle, olivat ne sitten kuinka kohtuuttomat tahansa.

Kyllä näissä tapauksissa pelastuksen tarjoajallakin on vastuunsa, varsinkin kun kyseessä on itse Jumala jolla on loputtomat resurssit käytössään, jokainen kadotukseen joutunut ihminen on osoitus Jumalan epäpätevyydestä ja nimenomaan halusta tuottaa kärsimystä niille jotka eivät hänen tietään valitse.

Kukaan tervejärkinen ihminen ei halua kadotukseen ja jumala välittäisi tippaakaan ihmisistä joita ei valitettavasti saa luokseen taivaaseen, hän olisi järjestänyt taivaan ulkopuolelle jääville ihmisille loppusijoituspaikan jossa olisi inhimilliset oltavat.

Miksei vaikka luoda kopio tästä maallisesta maailmasta jonne sijoittaa ateistit ja vääriin uskontoihin uskovat, valinnanvapaus edelleen toteutuisi ja kuitenkin luulisi että ihmisiä rakastava jumala näkisi ihmisten viettävän ikuisuuden missä tahansa muualla kuin kadotuksessa.

• vertailua____

Uskovainen on kuin uimataidoton, joka pysyy pinnalla vain pelastusrenkaan avulla. Mikäli joku opettaa hänet uimaan, hän ymmärtää ettei pelastusrengas ole tarpeen pinnalla pysymiseen.

• Skiigge Böy
    • kuiva maa

Hedelmätöntä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe