Nestehukka kysymyksia?

huolesunut1234

Kuinka pitkaksi aikaa nestehukan takia voi pyortya? tai joutua sairaalaan? mita sairaalassa yleensa tehdaan jos ihmisella on vakava nestehukka? Tai missa vaiheessa olisi nestehukan takia syyta soittaa ambulanssi? holeen aiheena äitini joka on ollut kovassa oksennus taudissa jo 2päivää ja epäilen jonkun tason nestehukkaa. Mista muuten tietaa kuinka vakava nestehukka mahtaa olla? Kaikki tieto nestehukasta otetaan vastaaan. Kiitos!

3

686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse en tieda pahemmin mitaan asiasta, mutta voisin kuviotella etta kahden paivan oksentelun jalkeen jos ei ole mitaan kunnolla saanut juotua, voisi sairaalassa kaynti kylla olla ihan hyva idea! ja olen kylla kuullut etta joku on ollut tiputuksessa 4kin paivaa nestehukan takia..?

• nurse.

Nesteytetään tietysti, siis sairaalassa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Dehydraatio

Eikö äitisi ole saanut mitään nesteitä pysymään sisällään? Ja taksillakin voi toki mennä sinne sairaalaan, voinnin mukaan, ei sitä ambulanssia välttämättä tarvita kuljetukseen.

• Huolestunut1234

Eipä juuri, sanoi ettei uskalla syödä kun tulee kuitenkin ulos ollut jo yli päivän juomatta tai syömättä mitään. Mulla on sellainen olo että se pyörtyilee ehkä välillä vai olisikohan muuten vaan niin voimaton? kun tässä yritän kysellä miten voi ja kun koitan herätellä kestää tosi kauan ennen kun herää.. aina säikähdän aluksi pahemman kerran jos ei herääkkään..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2232
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      215
      2100
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      117
      1418
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1180
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      16
      1173
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1051
    7. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      939
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      75
      918
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      865
    Aihe