Mulla on varmaan joku "kolmenkympin kriisi" iskemässä, kun ajatus kuolemasta on alkanut tulemaan niin konkreettisesti tajuntaan. Tajuan nyt sen että oikeasti kuolen joskus, samaten isäni ja äitini. Mitä sitten tapahtuu? Onko sen jälkeen jotain?
En ole pitänyt itseäni kovin uskovaisena, enemmänkin "Jumalan pelkoisena". En tiedä uskonko taivaaseen, mutta pelkään helvettiin joutumista. Miten voisin päästä edes taivaaseen, en ole todellakaan elänyt kaunista elämää. Teiniaikoihin kuului viiltelyä ja masennusta, olen tehnyt jos jonkunlaista syntiä. Ja varmasti en synnittömästi elämääni pystyisi jatkossakaan elämään. Eniten huolettaa isäni, mitä hänelle käy jos kuoleman jälkeen on vielä jotain? Isäni on alkoholisti, ei taida taivaassa olla paikkaa..
kamalasti alkanut tälläiset asiat mietityttämään, onkohan joku "henkisen kasvun paikka vai mitä", ikää on kuitenkin vasta 24 ja esikoinen nyt 7kk.
Taivaasta ja helvetistä
9
66
Vastaukset
- sen takia...!
Sen takia Jeesus maksoi ristillä käraimällä ja kuolemalla, kunnes Jumala herätti Hänet ylös kuolleista, takaisin sinne josta Jeesus oli maailmaan lähetettykin, että Häneen uskovat
eivät joutuisi siihen kauheaan paikkaan
jota helvetiksi kutsutaan...!- Paavolan tekstistä
Minulle kuuluvan rangaistuksen eli iankaikkisen kadotuksen, minun Vapahtajani ja Herrani Jeesus Kristus otti itsensä päälle minun syntien sovitukseksi vuodattamalla Pyhän verensä minunkin puolestani.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jeesuksen_Kristuksen_veri - Jeesuksen teko
Paavolan tekstistä kirjoitti:
Minulle kuuluvan rangaistuksen eli iankaikkisen kadotuksen, minun Vapahtajani ja Herrani Jeesus Kristus otti itsensä päälle minun syntien sovitukseksi vuodattamalla Pyhän verensä minunkin puolestani.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jeesuksen_Kristuksen_veriVain usko ja turva Jeesukseen, syntien sovittajaan, on tuonut elämääni valtavan sisäisen ja totaalisen rauhan. Kun tieto Jeesuksen sovitustyöstä saa laskeutua tunnetasolta ihan, hengen ja sielun tasolle, ei mitkään opit kykene niin ihmistä heittelemään sinne tänne. Kyllä alkoholisteilllekin on paikka taivaassa varattu, uskovien olisi vain ruvettava rukoilemaan heidän puolestaan, ettei sovitus menisi heidän kohdallaan hukkaan.
- vanha ja vakaa
Itse henkilökohtaisesti uskon jälleensyntymään. Tämä usko poistaa totaalisesti
kuolemanpelon, sitä huomaa että kuolemaa ei olekkaan. Vain meidän ruumiimme kuolee eli mätänee ja muuttuu mullaksi. Sielumme"Minämme" on se joka jälleensyntyy. Tutustuminen teosofiaan myös auttaa tuntemaan elämän ja ihmisen "salattua"puolta.
Aika kahden elämän välillä tuonpuoleisessa vaihtelee tapauskohtaisesti muutamasta viikosta tuhanteen vuoteen.- vanha ja vakaa
me viemme taipumuksemme ja halumme tuonpuoleiseen ja seuraavaan elämäämme. Myös pahoja tekojamme(samoinkuin hyviä tekojamme) saamme niittää karman lain mukaan seuraavissa elämissä. Sanotaan että vedämme perässämme jopa seitsemän elämän karmaa. Esimerkiksi pahasti vammainen ihminen on voinut päättää jo tuonpuoleisessa ottavansa isomman velan maksettavaksi.
- Kokemus-K
Jos helvetti on olemassa ja joku sinne joutuu, Jumala ei ole hyvä ja rakastava. Jos Jumala on hyvä ja rakastava, kukaan ei joudu sinne.
Valitse vain, kumpaan haluat uskoa.- vanha ja vakaa
helvetti on täällä maan päällä, eli saamme ansioidemme mukaan elinolosuhteemme.
Tuonpuoleisessa levätään(kesäloma) ja tämänpuoleisessa ollaan elämänkoulussa. Syntymä on lukukauden alku ja kuolema lukukauden loppu.
Luokka kerrallaan käymme elämänkoulua kunnes valmistumme.
- Kuulostaa siltä
nimim. näski, että sinulla on etsikkoaika
eli olet Jumalan kutsussa. Tänäaikana
sinulla on mahdollisuus vastaanottaa
Jeesus pelastajaksesi ja tunnustaa
Hänelle syntisi ja saada ne anteeksi.
Samalla saat sisimpääsi rauhan ja
pelastusvarmuuden.
Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut
samoin myös sinun perhekuntasi, sanotaan
Raamatussa. - Ihan vaan syntinen
Kuten se tässä ketjussa on tullut esille ainut keino pelastumiseen on usko Jeesukseen. Se on kuitenkin myös ainut tarvittava keino. Eli teot eivät ratkaise pelastumistasi. Käytännön vinkkinä suosittelen seurakuntayhteyden etsimistä, vaikka menemällä lähiseurakuntaan tai johonkin muuhun. Siellä opit paljon lisää uskosta ja Jeesuksesta ja saat hyvän mahdollisuuden uskosi syventämiseen. Siellä saat myös apua lapsesi kasvattamiseen Jeesuksen yhteyteen.
Siunausta sinulle tulevaisuuteen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343992Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401449
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8837J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756