PALSTAN PITÄISI OLLA SITÄ VARTEN,

Mohikaani_27

että täällä keskutsellaan helluntailaisuudesta, ja siihen voi osallistua kuka ikinä haluaa.

" On sitten kuitenkin muutamia, ekivaari ensimmäisenä, hän ei keskustele helluntailaisuudesta, vaan väenväkisin pyrkii kaatamaan sen opillisen taustan ja opillisen perustan, mikä on helluntaiseurakunnalle tärkeintä. Eihän se ole keskustelua palstan aiheesta, vaan ankaraa vääntöä saada oma valheellinen käsityksensä hyväksytyksi, ja näin pyrkii nujertaa kaikki se Raamatullinen opetus ja evankelointi, mitä kuuluu helluntailaisuuteen.

* Ekivaari hyökää jokaiseen keskusteluun, ei keskustelemaan kyseessä olevasta asiasta, vaan tyrkyttämään omaa saastaista mielen neitsyessä syntynyttä satu jeesustaan. Hänellä on täysin vieras evankeliumi, joka ei sivua Raamattua missään opissa, vaan harhauttaa jatkuvasti .

* Miksi siis Ylläpito tai sheriffi ei siirrä hänen postillojaan ja teesejään hänen oppiaan vastaavalle palstalle? Hän vaan saa jatkaa valheellista opetustaan ja yrittää tyrmätä aivoituksillaan Jumalan Sanan opetukset, raittiin ja terveen evankeliumin julistukselta ja keskusteluilta.

38

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eenokki 12

Ei minustakaan kolminaisuuden kieltäjät eivätkä Jeesuksen jumaluudesta rienaajat kuulu palstalle onhan heillä vara valita menkööt vaikka muslimien pariin viisastelemaan.
      ps. ekivaarin ja kumppanien avaukset pitäisi perustella oikealla tavalla että ne poistettaisiin heidän itsensä ohessa ja piste.

• No eikös Helluntailaisten uskon sanota perustuvan Raamattuun? Jos nyt joku keskustelee ja kirjoittaa käsityksiään joita hänellä on Raamatun pohjalta - niin miksi se olisi väärin? vaikka se ei ihan helluntailaisuutta olisikaan. Ajatusten sensurointi johtaa aina ojasta allikkoon.. se on suorastaan vaarallista.. totuus ei pala tulessakaan - snotaan -- MUTTA -- ainakin minä ymmärrän jos ihmisten parjaajien kirjoituksia poistetaan ..

• totuuslöytyy sanassa

alex-kasi on aivan oikeassa siinä, että vastakkaisiakin käsityksiä saa tuoda tarkasteltaviksi ja keskustelun aiheeksi jokaisella uskonnollisella palstalla.
        Vääriä käsityksiä on hyvä oikaista ja tutkia mikä on väärää ja mikä oikeaa.

• kristitty ev.lut.

Kaikki kirkkokunnat sanovat uskonsa perustuvan Raamattuun ja yleensä ne perustuvatkin. Tietyt korostukset ja opillinen tulkinta aikaansaavat erilaisia oppeja. Mikään suora "fundamentalistinen" tulkinta, eli että raamatunjakeista suoraan tehdään päätelmiä ja näin väitetään oltavan muka "raamatullisia", on pinnallista, heppoista ja lapsellista, eikä yleensä ole oikea tapa lukea sitä, sillä tulee tuntea myöskin taustat, sekä taustalla vaikuttava Jumalallinen logiikka, eli teologia. Kestä tahansa uskovaisesta ei ole Raamatun opettajaksi. Lahkot syntyvät juuri ylpeiden puoskareiden aikaansaannoksina.

• ent. hellari

Minä kysynkin sulta, Viimeinen Mohikaani: minkä takia helluntailaisuus petti uskovaisensa noin vajaat 30 vuotta sitten ja alkoi opettaa uutta ameriikan oppia, entisen fundamentalistisen raamatuntulkinnan ja Pyhän Hengen ohjauksen sijasta?

Nykyään tullaan helluntailaisissa "uskoon" Ison Kirjan kautta amerikkalainen neliöhattu päässä. Ihka tavalliset suomalaiset kielillärukoilijat ovat vanhaa hapatusta, joille voi viisaimmat nauraa. Rahat otetaan valtiolta ja painostamalla uskovaisia, ei enää uskon ja Pyhän Hengen kehoittamina. Te olette päästäneet käännynnäisetkin joukkoonne, aidan ali lammastarhaan, ilman Pyhän Hengen vaikuttamaa uudestisyntymää. Teissä ei enää ole mitään aitoa, te olette pystyynkuolleita.

Te petitte meidät kaikki, piditte rahat (tietysti), joita teille oli vuosikymmeniä kannettu ja johditte ne muuhun käyttöön, toiseen evankeliumiin, kuin oli tarkoitus.

Teillä on toinen evankeliumi, toinen tuli, karismaatikot, pastorit ja naispapit, kaikki vastoin alkuperäistä helluntaiherätyksen opetusta. Kristittyjä te ette ole, ette myöskään aitoja helluntailaisia. Te ajoitte meidät pois hengellisestä kodistamme. Rahat jäi teille. Helluntaihenki, sekä tuli, lähti meidän mukanamme. Teille jäi vain savu (joka ei ole edes sekään aitoa, vaan koneilla tuotettua).

• * " ent.hellari", jospa onkin sinun, ja kaltaistesi syy, että h-seurakunta on luisnut alkuperäisestä ja maallistunut kirkkoa muistuttavaksi laitokseksi? Koska sinä ja samanmielisesi olette lyöneet laimin tehtävänne, läditte karkuun, kun olisi pitänyt seisoa muurinaukossa puollustamassa sisään tunkevaa muotojumalisuutta ja muuta aistillisuutta. petitte Herran, ja lähditte etsimään helpompaa tietä, siinä, että kun olisi pitämyt ajata sanaisa arkunne. luistette vastuusta omille teillenne. ???

• ent. hellari
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* " ent.hellari", jospa onkin sinun, ja kaltaistesi syy, että h-seurakunta on luisnut alkuperäisestä ja maallistunut kirkkoa muistuttavaksi laitokseksi? Koska sinä ja samanmielisesi olette lyöneet laimin tehtävänne, läditte karkuun, kun olisi pitänyt seisoa muurinaukossa puollustamassa sisään tunkevaa muotojumalisuutta ja muuta aistillisuutta. petitte Herran, ja lähditte etsimään helpompaa tietä, siinä, että kun olisi pitämyt ajata sanaisa arkunne. luistette vastuusta omille teillenne. ???

Minä olin jokseenkin nuori tyttö ja seurakunnan takapenkissä tuijotin kauhulla uutta tulta, tuijotin kohti vanhimmistoa ja ihmettelin, etteivät he tehneet mitään. Mitä minä olisin voinut tehdä? Eivät he minua kuunnelleet, eivät he muitakaan, vakavamielisiä vanhimmistolaisia, kuunnelleet, uusi oppi kiehtoi. He kuulemma kyllä myöhemmin puuttuivat pahimpiin harhoihin, mutta paha oli jo tullut seurakuntaan. Olen minä yrittänyt paasata hellareiden foorumeilla, mutta ei vanha tuli ja evankeliumi kelpaa, minulle oikein naurettiin. Yhdeltä forkalta heitettiin lennossa pihalle. Ennenmuinoin ei seurakunnassa saanut laulujen mukana yhtään tanssia, nykyään taitaa olla niinpäin, että joka ei tanssi ja hyppää pukkihyppyä tuolien yli, on tiukkapipo. En tiedä, kun en ole vuosiin jalallani sisään astunut.

• pihlajainen123
        ent. hellari kirjoitti:

Minä olin jokseenkin nuori tyttö ja seurakunnan takapenkissä tuijotin kauhulla uutta tulta, tuijotin kohti vanhimmistoa ja ihmettelin, etteivät he tehneet mitään. Mitä minä olisin voinut tehdä? Eivät he minua kuunnelleet, eivät he muitakaan, vakavamielisiä vanhimmistolaisia, kuunnelleet, uusi oppi kiehtoi. He kuulemma kyllä myöhemmin puuttuivat pahimpiin harhoihin, mutta paha oli jo tullut seurakuntaan. Olen minä yrittänyt paasata hellareiden foorumeilla, mutta ei vanha tuli ja evankeliumi kelpaa, minulle oikein naurettiin. Yhdeltä forkalta heitettiin lennossa pihalle. Ennenmuinoin ei seurakunnassa saanut laulujen mukana yhtään tanssia, nykyään taitaa olla niinpäin, että joka ei tanssi ja hyppää pukkihyppyä tuolien yli, on tiukkapipo. En tiedä, kun en ole vuosiin jalallani sisään astunut.

No, siinäpä se ongelma onkin, ettet ole jalallasi sisään astunut.
        Ei tarvitsisi kertoa välillä silkkaa valhetta tai siteerata luulojen kirjaa,
        jos tietäisi missä mennään.
        Ei se ole ollut helppoa sisälläkään olla, kun yksi sanoo, että pelkkää ylistystä, toinen, että pelkkää pitkää kirjaa ja kolmas on sen ikäinen, että tavallinen
        laulukirja on hänen sielunelämäänsä sopivasti värisyttävä.
        Jos vaikka itsekukin alkaisi etsimään Jumalan mielisuosiota oman sielunmaailman paapomisensa sijaan...
        Ei silti, kyllä enemmistö seurakuntalaisista on ihan oikeasti uskossa
        ja haluaa rakentaa ystävyyttä seurakunnassa ja sen ulkoopuolellakin. :) :)

• koleerikko
        ent. hellari kirjoitti:

Terve ent. hellari.

Jotenkin ymmärrän tilanteesi, sillä se on kautta koko Suomen tuttu. Onko kuitenkaan parempaakaan tilalle kuin helluntaiseurakunta? Itseä häiritsee samat asiat kuin sinua, mutta en aio lähteä mihinkään, vaan seison muurin aukossa ja rukoilen. On vielä ihmisiä seurakunnissa, jotka eivät ole notkistaneet polvia baalille. Moni uskova kärsii hiljaa. Itse en ole hiljaa vaan puutun asioihin. Sanon mitä on sanottavaa uskokoot tai olkoot uskomatta. Pahin on lähteä ovet paukkuen. Oma suhde Jeesukseen on tärkein.

Siunausta sinulle ja voimia!

• huomio huomio
        ent. hellari kirjoitti:

aksu noteeras ylistystanssisi ja pukkihyppelyn tuolien yli

• Minusta kaikilta intiaaneilta pitäsisi kieltää helluntailaisuuspalstalle kirjoittaminen. Ja heille pitäisi perustaa oma uusi palsta.

Näitä intiaaneja ovat ymmärtääkseni esim. irokeesit, apassit, siouxit, mohikaanit, kublai-kaani, Tsingis-kaani (edellisen isoisä), pelikaanit (Pelicans), Porin ässät, Joensuun urheilusukeltajat.

Minusta myös inuiiteille ja aleuteille voisi antaa kirjoitusoikeudet uudelle palstalle, koska heidätkin on viime vuosina sisällytetty intiaanit käsitteeseen.
      Kuten Wikipedia sanoo:
      ”Amerikan alkuperäiskansoista inuiitit ja aleutit on perinteisesti jätetty intiaanit-käsitteen ulkopuolelle, mutta viime vuosina tästä käytännöstä on usein luovuttu.”

Mainittakoon, että inuiitit ovat kylmiin olosuhteisiin tottuneita intiaaneja eli eskimoita (engl. eskimo)

Muille alkuperäiskansoille, kuten Austraalian aborginaaleille ei mielestäni voisi antaa kirjoitusoikeuksia, koska tavallisesti asioista perillä olevan lähteen mukaan heitä ei lasketa intiaaneihin.

Palstan sheriffiksi suosittelen jotakin kaania, vaikkapa mohikaania.

• Kyllä Mohikaani on siinä oikeassa, että täällä keskustellaan helluntailaisuudesta. Se on eräs hajonnut uskonnollinen järjestö, jonka opilliset juuret ulottuvat epämääräisiin varhaisiin kirkkoisien tulkintoihin ja oletuksiin.
        Eli jos keskustelemme helluntailaisuudesta, se pitää sisällään koko kristillisen massan uskomukset ja luulot. Siis asiaa riittää.

• * Olenkin huomannut, ennenkin, että sinulla on hengenhedelmänä ivaaminen ja mustamaalaminen, Jonah !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Olenkin huomannut, ennenkin, että sinulla on hengenhedelmänä ivaaminen ja mustamaalaminen, Jonah !

Ei se ollut mustamaalaamista tai ivausta, Mohikaani. Se oli huumoria, etkö huomannut.

Taidat olla tosikko.

• Voi yhren kerran, kuinka täällä uskovaisten palstallakin saa joskus nauraa.
        Tuo Jonahin ( klo 13:42 ) laittama intiaanijuttu on kyllä mainio.

Ja mohikaanillekin suositellaan arvonylennystä serifiksi, vaikka ei olekaan punanahka,
        vaan kalpeanaama.

Ja kyllähän me kaikki muutkin "kalpeanaamat" voimme tänne kirjoitella.

• body

Uskon tulee olla kuin veteen piirretyn viivan, se elää aallokossa, sitä ei saa kiinni eikä sitä voi hallita.

Mutta sehän se ei sovi uskon omistajille ,( tarkoitan herätysliikkeitä ja luutuneita saarnamiehiä )

Herätysliikkeitten opeissa on vielä pahasti pakanallisia tapoja ja - uskomuksia, siksi on hyvä aidanseipäistä keskustella.

Uskosta on tehty tosikkomaisten miesten aitaus ja he eivät vähällä luovu vallastaan.

Jeesus ei tänä päivänä enää mahtuisi tuohon aitaukseen, on se niin vanhoilla kaavoilla miehitetty.

• tämä tiedoksi

Helluntailiikkeen tapauksessa ei ole oikein puhua kirkkoisistä. Liike on hyvin nuori historialtaan ja opillisestikin.

Nämä kirkkoisinä puhutellut henkilöt vaikuttiva kolmella ensimmäisellä vuosisadalla Jeesuksen syntymän jälkeen. Tuolloin kristittyjen kirkko oli vielä YHTEINEN kirkko.

• * Eiköhän paremminkin " alkuseurakunta"! Raamattu ei mainitse kirkkoa missään, se on katolisten keksintöä, samoin kuin vauvakastekin. Mutta heilläkin on evankeliumia sentään mukana opissaan, sensijaan näillä satu-jeesusta palvovilla ei ole mitään Jumalan suunnistelmasta mitä tulee ihmisen palastukseen nähden, he kieltää kaien mitä raittiiseen ja terveeseen evankliumiin sisältyy.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Eiköhän paremminkin " alkuseurakunta"! Raamattu ei mainitse kirkkoa missään, se on katolisten keksintöä, samoin kuin vauvakastekin. Mutta heilläkin on evankeliumia sentään mukana opissaan, sensijaan näillä satu-jeesusta palvovilla ei ole mitään Jumalan suunnistelmasta mitä tulee ihmisen palastukseen nähden, he kieltää kaien mitä raittiiseen ja terveeseen evankliumiin sisältyy.

* Eiköhän paremminkin " alkuseurakunta"! Raamattu ei mainitse kirkkoa missään, se on katolisten keksintöä, samoin kuin vauvakaste ja kolminaisuusoppikin. Mutta heiltä puuttuu evankeliumi opistaan.

Sen sijaan näillä anti-jeesusta palvovilla [2.Tess.2:3,4] ei ole mitään Jumalan suunnistelmasta mitä tulee kaikkien ihmisten palastukseen nähden.He kieltävät kaikkien ihmisten pelastumisen ja ovat Jumalan ilosanoman muuttaneet p€rkeleen surusanomaksi, jotta suurin osa ihmiskuntaa joutuu iankaikkiseen helvettiin!

• Mohikaani, te julistatte juuri katolisen kirkon varhaisten oppi-isien oppeja, johon mausteeksi olette panneet omat tarunne. Olette todellakin fariseuksia pahimmasta päästä.
      Totuus on tämä, eikä se siitä miksikään muutu.

• bäääääääääääääää

hellarit on pirstoutuneet hajalle kuin eksyneet lampaat

• ent. hellari

Kun sudet päästettiin tarhaan, lähtivät lampaat määkien, kauhuissaan säntäillen, ulos maailmaan. Toiset löysivät turvan muista lammastarhoista.

Täällä nyt sitten paapelin virtain vierillä soittelemme harppujamme, muistellen kotiamme, elävää Jumalan seurakuntaa, jota ei enää ole. Sudet lammasten vaatteissa siellä amerikkalainen hammastahnahymy kulmahampaissaan välkkyen, opettavat susien oppeja niille tyhmeliineille, jotka siellä uskollisesti istuvat, ei Paimenta, vaan susia kuunnellen.

Ja pian hukka perii.

• Aloittajalle.
      Miekii olen entinen hellari,mutta huomaatkos kuinka
      sinua heti syytetään hajaannuksesta?
      Tällainen tapa täälläkin ja varsinkin arvon Mohiksella.

Siis jos avaat suusi jostain epäkohdasta,
      niin sinua syytetään!
      Lahkolainen ei voi kuunnella hyväl.omallatunnolla
      totuutta,siksi hyökätään heti pienemmän kimppuun!
      Ei ihme että hellarit hajoavat!
      Ja hyvä jos häviäisivät kokonaan,se olisi hyvä se!

• leahimn

Ja vielä niin sairaita juttuja,niinkuin
      evankelista jaikalilla.
      Milloin herra lisäsi betonia puuttuvan sijaan,
      milloin jaikal rukoilee kun vatsa ei toimi.
      ..................

• Aloittaja,,

Helluntailaiset syyttävät, tuomitsevat perustelematta jos heitä arvostelee he raatelevat heikompiaan eivät pidä heitä minään ja luulevat olevansa itse jotain suurta ja arvokasta.
        Helluntailainen ei tahdo olla syntinen sen kuulee usein kuinka he halveksivat keskuudessaan luterilaisia ja lutherilainen uskova ei heidän mielestään ole mitään.
        Rakkaus heissä on suurena puutteena heissä eikä heidän vihaltaan säästy kukaan joka uskaltaa arvostella heidän helvetillistä eliittiään.
        Mohikaani on ilmiselvä harhaoppinen, kurja paatunut kerettiläinen ja liekö kärsii aiemmasta rikoksestaan?
        Lahkohenki ei muutu vaikka joku kuolleista nousisi ylös kertomaan että luovu lahkosta..HETI!
        ps. jaikalin housuissa taitaa olla "betonia"

• Minä kunnioitan Jumalaa niin suuresti ja pidän häntä niin suuressa arvossa Taivaan ja Maan Luojana, että en katso itseäni arvolliseksi rukoilla häneltä lisää betonia tai muutakaan maallista mammonaa.

Rukoilen ainoastaan, että hän johdattaisi minua totuuteen ja ymmärtämään, kuinka suuren uhrauksen hän, Jumala, on tehnyt lähettäessään oman rakkaan Poikansa, pelastaakseen minut syntisen ihmisen omaan valtakuntaansa, yksin armosta ja uskosta.

• kotipalvelun leps

leahimn jos sulla on vatsavaivoja ota samariinia. Jos se ei auta sitten apteekista jotain. Sinäkö edes entinen hellari, buaha haa ha haa. ,,,,,, Nauru on terveellistä ja tuossa oli päivän huumoriannos.

• kotipalvelun leps kirjoitti:

leahimn jos sulla on vatsavaivoja ota samariinia. Jos se ei auta sitten apteekista jotain. Sinäkö edes entinen hellari, buaha haa ha haa. ,,,,,, Nauru on terveellistä ja tuossa oli päivän huumoriannos.

Kotipalvelulle!
        Siekö sitten EDES hellari????
        Ei,sie olet kultisti pahimmasta päästä.

Mie suosittelen jaikalille levolac...buaaaah.

• Palava Pensas

Helluntailaiset sentäs lukevat Raamattua Jumalan Sanana ja pitävät Pyhää Henkeä arvossa.
      Oppinsakin he ammentavat ainoastaan Raamatusta.

• palsta kiinni vaan

Se pitäisi koko palsta sulkea niin nämä hihhulit saisivat mennä muualle jeesustelemaan. Tämä palsta on yksi pahimmista vessanpöntöistä suoli24.fi-palvelussa.

• Savonaro!a

Keskustellaan heluntailaisuudesta. Minun mielestä sen suurempaa harhaa ja huijausta ei ole kuin helluntailaisuus. Tämän osoittaa jo suvaitsemattomien yksinkertaisten elakeläisten jatkuva inttäminen ja yksipuolinen saarnaaminen. Astu ulos yksiöstäsi ja NÄE, sinä syntinen. Elä ja anna muidenkin elää ja kertoa omat näkemyksensä. Helluntalaisuus on siis aivan anuksesta - syvältä sieltä. Tämä on tietenkin vain minun mielipide. Keskustellaanko tästä mielipiteestäni helluntalaisuutta koskien?

• perämela

Suomessa on vielä monia helluntaiseurakuntia, joissa ei pukit hyppele eikä ylistysveivausta tarvitse kuunnella, ja joissa nuoret viihtyy yhdessä vanhojen kanssa ilman omia pippaloitaan.

mutta suunta on huono, ja katseet kääntyykin lepsuihin vanhimpiin, joille on ollut ihan tärkeää että se oma mussukka ei vaan lähtisi muualle, kun meillä ei valot vilku eikä savu leiju rokin tahtiin, ja muualla välkkyy.

tämä on nyt tätä, ja kun seuraava sukupolvi astuu remmiin, mitään ei ole jääljellä todellisestas helluntaista, seurakunnat kuihtuu ja niistä tulee monitoimikeskuksia ja itse kunkin sielullisten tarpeiden kanavia.

kirkkohanke oli suurin munaus mitä koko helluntain historiassa on tehtynä, ja jolla ei ole minkäänlaista hengellistä merkitystä, olipahan vain muutaman jääräpään pakkomielle, mistä lie syystä.

• "kirkkohanke oli suurin munaus mitä koko helluntain historiassa on tehtynä..."

Ehkä tällä kirkkohankkeella pyritään pois näistä monitoimikeskuksista. Vapaa kirkollahan ei näitä monitoimikeskus - ongelmia ole, yksittäiset seurakunnat myötäilevät SVK:n henkeä.

Helluntailaisuus on siinä suhteessa vaarassa, koska liikkeellä on taipumus omia itselleen henkilöitä jotka ovat tulleet uskon herätykseen ja synnin tuntoon valtion laitoksissa. Suuri yleisö ei välttämättä pidä tästä julkkis-imagosta helluntailaisuudessa.

Helluntaiherätyksellä on taipumus mediassa unohtaa tavallinen ihminen, liike ratsastaa ja kerää julkista näkyvyyttä mitä oudoimmilla tapauksilla ja puhujilla.

• perämela

Suomen perushelluntai on lähimpänä Apostolista uskoa, joskin kaukana eivät ole babtistit vapaakirkollisia en niin tunne, että voisin sanoa paljoa mitään.

Siinä on melko uskon perusteeet täysyn Sanan mukaiset, Pyhän Hengen käsitys on balanssoitunut alkuaikojen ylilyönneistä hyvään suuntaan.

Kaatuiluvaihe ja ylistysbuumi meni pipariks monissa seurakunnissa, kun ei pidetty huolta raittiin tien valvonnasta, vaan päästettiin amerikan touhuilijat asialle.

täällä on kaikenlaista irvailijaa ja huutelijaa, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta eikä evankeliumista, mutta niinhän on aina ollut, eli ei heistä sen enmpää.

• "Nämä kirkkoisinä puhutellut henkilöt vaikuttiva kolmella ensimmäisellä vuosisadalla Jeesuksen syntymän jälkeen. Tuolloin kristittyjen kirkko oli vielä YHTEINEN kirkko."

Kristinusko on vain sana. Järjestönä se ei koskaan ole ollut yhtenäinen. Ei syntyessäänkään.
        Kristnusko syntyi nimenomaan kymmenien virtausten kiivaassa ideologisessa kamppailussa. Se näkyy useassa UT:n kirjoissa varoituksena vääristä opettajista ja aatteista.
        300-luvulle tultaessa Rooman maallisen vallan toimesta edellytettiin "virallista" oppia, jotta kristinusko saisi legaalisen aseman.
        UT:n kaanonissa on useiden virtausten näkemyksiä kompromisseina. Useita näkemyksiä jäi UT:n ulkopuolelle.

Katolisen krikon ulkoupolelle jäi heti useita järjestösuuntia. Katolisen kirkon sisällä muhi alusta lähtien riita ja joka johti ortodoksien kirkon syntyyn myöhemmin.

Helluntailaisuudessa on raamatun oppeja sekä raamatun ohi.

Miksi hellarit haluavat rakentaa itselleen muureja? Eivätkö he pysty vaikuttamaan palstan muiden uskonsuuntien kannattajiin! Mitä he pelkäävät kosketuksesta muihin ihmisiin.

• body

Hellarien ehken pahin vanha vika on ollut kun heillä on ainoa ja oikea oppi ja siitä opista ei ole voinut keskustella.

Vanhimmistot olivat kuin puulla päähän lyötyjä jos joku arvosteli toimintaa. Se oli samalla kuin Jumalan arvostelemista.??

Nyt on jo paljon paremmin, sillä tämä netti antaa mahdollisuudet asioita analysoida, punnita ja katsella yksilötasolla miten ideologia toimii käytännössä.

Ennenvanhaan oli vain pieni porukka joka määräsi kaapinpaikan ja joka ei sitä hyväksynyt, takaovi heilahti ja se oli menoa se.

• * Helluntaiherätyksen voima on siinä, ja vain sillä se palautuu, ja seurakunta eheytyy entiseen voimaansa, että ns. vanhoilliset ja h-kirkko lyövät veljen kättä, antavat ensiet ja nykyiset virheet ja erimielisyydet anteeksi puolin ja toisn, siinä on AINUT lääke h-herätyksen uudistumiselle, mitään muuta tietä ei ole olemaaskaan, tunnustaa virheensä, pytää ja antaa anteeksi, niin kuin Jeesus seurakunnan Pää kehoittaa, ja jonka Psalmin kirjoittaja jo tuhansiä vuosia ennen herätystä kirjoitti Raamattuun.

* PSALMI 133

*< 1. Daavidin matkalaulu.
      Kuinka hyvää ja suloista onkaan,
      kun veljekset elävät sopuisasti.

2. Se on kuin päänpäälle
      vuodatettu öljy,
      joka valuu partaan, Aaronin partaan,
      öljy, jota tippuu pitkin hänen viittaansa.

3. Se on kuin Hermonin kaste, joka laskeutuu Siioni vuorille.
      SILLÄ SINNE ON HERRA SÄÄTÄNYT
      SIUNAUKSEN, IKUISEN ELÄMÄN.>"!

* Koko evankeliumi ja Uusitestamentti myötäilee tätä Psalmia, Hän jos kukaan, on murheellisin h.herätyksen ja jota ennenkaikkea Jeesus tuli tuomaan ja on Raamatun Henki ja koko Sanan perussiältö, Jeesus sen osoitti työllään, ja nyt Hän murehtii, kun Hänet on jätetty ulkopuolelle, ja joka sulkee myös Pyhän Hengen mahdollisuuden toimia seurakunnassa.

* Itse uskon, että Herralla on vielä voitollinen ja voimallinen julistaja joukko, jotka ehkä piankin erottuvat muusta lihallisuus opettajista, ja uskallan toivoa, että h.herätys vielä saa tilaisuuden nousta, siinä kuin yksilö uskovakin, onhan kyse Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen seurakunnasta, Apostolien perustukselle rakennettu, kulmakivenä Jeesus Jumalan POIKA ! "< Jota ei helvetin portitkaan voita.>"

• >"Tervehdys, rakas Mohikaani_27! Tuota samaa Psalmia olen suositellut palstalla tätä aikaisemmin aikaisemmin yhdeksän kertaa. Vanhin noin kuuden vuoden takaa ;

ekivaari kirjoitti 30.4.2006 klo 06:43

>"Voitelu tarkoittaa
      että voideltu on varustettu sopivilla avuilla suorittamaan hänelle uskottua tehtävää;

Ap. t. 10:38
      "te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa."

Hepr. 1:9
      "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Jes. 11:2
      "Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki."

Psalmi 133
      1. "Matkalaulu; Daavidin virsi. Katso, kuinka hyvää ja suloista on, että veljekset sovussa asuvat!
      2. Se on niinkuin kallis öljy pään päällä, jota tiukkuu partaan-Aaronin partaan, jota tiukkuu hänen viittansa liepeille.
      3. Se on niinkuin Hermonin kaste, joka tiukkuu Siionin vuorille. Sillä sinne on Herra säätänyt siunauksen, elämän, ikuisiksi ajoiksi."

Kas tässä tarjosin meille kaikille palstalaisille sopivaa vappuvoitelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      282
      4150
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2365
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1511
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      998
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      133
      972
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      820
    Aihe