Onko kuussa käyty?

Jörski

Mitä mieltä olette?

8

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jakinboas11
      • Eri mieltä!!

        Kuu tuhoutui todennäköisesti terrori-iskussa 11//9. On vielä epäselvää miksi kuu oli tuotu WTC - tornien sisälle. Ehkä kuu oli joko lentokoneessa tai sitten kuu oli räjähde, mahdollisesti molemmat. Suuri arvoitus piileekin sitten siinä, että kuuhan oli tehty emmental - juustosta, miten juusto voi räjähtää sekä aiheuttaa moista tuhoa??


    • VALOKUVAT, FILMIT JA VIDEOT

      Kuulennoilla otettiin tuhansia tarkkoja valokuvia, kuvattiin satoja tunteja filmejä ja videoita, lähetettiin satoja tunteja suoria TV-lähetyksiä ja kartoitettiin Kuun pintaa kartoituskameroilla.

      http://spaceflight.nasa.gov/gallery/images/apollo/index.html
      http://www.lpi.usra.edu/resources/apollo/
      http://www.hq.nasa.gov/alsj/picture.html
      http://www.hq.nasa.gov/alsj/alsj-video.html

      Arizonan yliopistolla on käynnissä kolmivuotinen projekti, jossa kaikki kuulentojen alkuperäiset filmit skannataan nykyaikaisilla huipputarkoilla skannereilla:
      http://apollo.sese.asu.edu/

      380 KILOA KUUKIVIÄ JA NÄYTTEITÄ

      Kuukivien väärentäminen olisi täysin mahdotonta. Niiden pinnalla näkyy miljardien vuosien mikrometeoriittipommituksen jäljet. Kuukivet eivät myöskään voi olla esimerkiksi Antarktikselta kerättyjä, koska niissä ei ole lainkaan vettä eikä niissä ole jälkiä Maan ilmakehän läpi syöksymisestä.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Moon_rock
      http://curator.jsc.nasa.gov/lunar/
      http://www.lpi.usra.edu/lunar/samples/

      Kuukiviä on kenen tahansa nähtävissä lukuisissa museoissa ja näyttelyissä kautta maailman:
      http://curator.jsc.nasa.gov/lunar/displays/displays.cfm

      Kuunäytteitä voi tilata tutkittavaksi tuolta:
      http://curator.jsc.nasa.gov/lunar/sampreq/

      MITTAUSDATA

      Kuulennoilla Kuuhun asennetuista mittalaitteista saatiin suunnaton määrä mittausdataa.

      http://en.wikipedia.org/wiki/ALSEP
      http://nssdc.gsfc.nasa.gov/planetary/lunar/lunar_data/

      LASERHEIJASTIMET

      Ainakin nämä neljä yliopistoa ja tutkimuslaitosta käyttävät Apollo-lennoilla Kuuhun vietyjä laserheijastimia edelleen Kuun etäisyyden mittaamiseen:

      Lunar and Planetary Institute, Houston Texas USA
      http://www.lpi.usra.edu/lunar/missions/apollo/apollo_14/experiments/lrr/

      Apache Point Observatory, New Mexico USA
      http://www.apo.nmsu.edu/
      APOLLO (the Apache Point Observatory Lunar Laser-ranging Operation)
      http://physics.ucsd.edu/~tmurphy/apollo/apollo.html

      University of Texas McDonald Observatory, Texas USA
      http://www.csr.utexas.edu/mlrs/

      Station de Télémétrie Laser-Lune, Grasse Ranska
      http://www.oca.eu/cerga/laser/laslune/llr.htm

      Hyvä selitys lasermittausten tekniikasta:
      http://physics.ucsd.edu/~tmurphy/apollo/basics.html

      Myytinmurtajien ohjelma aiheesta: Moon Myth BUSTED! Moon Laser!
      http://www.youtube.com/watch?v=orvMZn8L1f0

      Myös Neuvostoliiton Lunohod 1 -kuukulkijan laserheijastin toimii vielä:
      http://www.avaruus.fi/uutiset/aurinkokuntaluotaimet/neuvostoliiton-kuukulkijaa-ammuttiin-laserilla-maapallolta-kasin.html

      MUUTA

      USA:n kilpailija Neuvostoliitto seurasi USA:n kuulentoja tarkasti. Neuvostoliiton oma miehittämätön ja kauko-ohjattu Luna 15 kiersi Kuuta samaan aikaan USA:n ensimmäisen miehitetyn kuulennon kanssa. Neuvostoliitto ei ole ikinä esittänyt pienintäkään vihjausta mistään huijauksesta. Neuvostoliiton omat miehittämättömät luotaimet ottivat Kuussa aivan samanlaisia valokuvia ja toivat muutaman sata grammaa aivan samanlaisia kuunäytteitä (Luna 16, 20 ja 24).

      http://en.wikipedia.org/wiki/Luna_15
      http://en.wikipedia.org/wiki/Luna_16

      Neuvostoliiton kuukuvia:
      http://www.mentallandscape.com/C_CatalogMoon.htm

      Kuulentoja seurasivat monen muunkin maan tutkijat teleskoopeillaan:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Independent_evidence_for_Apollo_Moon_landings

      Vuonna 1990 käyttöön otettu Hubble-teleskooppi ja myöhemmät kuuluotaimet ovat ottaneet Kuusta samanlaisia valokuvia kuin kuulennoilla otettiin Kuun kiertoradalta.

      Suunnaton määrä lisätietoja kuulennoista, taustoja, tekniikkaa jne jne:
      http://spaceflight.nasa.gov/history/apollo/index.html
      http://www.hq.nasa.gov/alsj/frame.html
      http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Program

      SOKERINA POHJALLA

      Lunar Reconnaissance Orbiterin ottamia kuvia laskeutumispaikoista:
      http://www.nasa.gov/mission_pages/apollo/revisited/index.html

      • Ai jaa ....

        Lokkiturbokin alkaa olla sitä mieltä ettei kuussa käyty, voitelu taisi tehdä tehtävänsä!!


    • Man The Man

      Hei jättäkää Jakke rauhaan, se spämmää taas.

      Älkää vastatko sille, jättäkää reppana vaan rauhaan.

    • Et taida tietää että kyseisen paskahuoran kaltaisten idioottien kohdalla tuo viisaus ei pidä paikkaansa. Se paskoo tänne, syö paskansa ja paskantaa sen uudelleen tänne. Kannibalissukurutsainen kierre.

      • Man The Man

        No turha sitä runkkaria on kiihottaa vastaamalla sille. Spämmärit elävät huomiosta, just ignore the wanker.


      • Jurpo ei ole karhu!?

        Jurpo on karhu?! Tuskimpa on edes pesukarhunpoikanen!! Asiallista tekstiäpä taas tuli, koettakaahan hillitä hikoilemista ja sitä sydäntautiriskiä eritoten ...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe