totuutta ja tapahtuiko niinkuin totuus todisti?
Matt. 10:23
Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
Onko nämä sanat
29
119
Vastaukset
Niin, tuota Jeesuksen toista tulemista ääri-kristityt odottavat nyt, vaikka Raamatun mukaan Jeesuksen toinen tuleminen piti lopettaa juutalaisvainot ensimmäisellä vuosisadalla.
Jerusalem kuului Roomalle ja juutalaiset tekivät kansannousuja ja välit kiristyivät entisestää vuonna 66, kun juutalaiset kieltäytyivät maksamasta Rooman määräämää sakkoa ja homma huipentui 70 jaa Jerusalemin piiritykseen ja tuhoamiseen.
Matteuksen evankeliumiin tuo Jeesuksen tulemisen odotus saatiin kirjattua, mutta myöhemmät Raamatun kirjoitukset sitten kiistävätkin asian, kos tiedettiin jo ettei Jeesus tullutkaan.Miten tuohon tulee suhtautua, koska Jeesus sanoi olevansa totuus ja hänen sanansa on totuus? Onko totuutta se, että totuus sanoo sellaista, joka ei olekaan totuutta?
Otetaan toinen esimerkki.
Joh. 14:9
Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Miksi Jeesus ilmoitti, että joka on nähnyt minut, on nähnyt ( NÄKYMÄTTÖMÄN) Isän?
Jumalahan on näkymätön henki, eikä Jeesus itse ollut Isä.No miksi jeesus sanoi "jumalani jumalani miksi minut hylkasit"? Vrt. "Joka on nahnyt minut on nahnyt isan eli jumalan"
Jeesus vain kertasi ja luki mielessään Daavidin virren, Psalmi 22;n sanoja, ristillä, kuoleman kipuja kärsiessään.
Jeesuksen todistuksen mukaan hän ei ole Isä, joka on taivaassa. Lisäksi Isä on näkymätön henki, jota ihmissilmä ei voi nähdä. Jeesus siis sanoi sellaista, joka ei ollut totuutta. Mihinkään muuhun tulokseen sanoista ei voi tulla, eikä sitä voi edes selittää muuksi.
- ml213.
""Jeesuksen todistuksen mukaan hän ei ole Isä, joka on taivaassa. Lisäksi Isä on näkymätön henki, jota ihmissilmä ei voi nähdä.""
Niin, eihän Jeesus Kristus todella ole Isä, eikä JUMALA, koska JUMALA on Henki ja kaikki kaikessa ja kaikkien Isä.
Jeesus taas ei ollut kaikkialla oleva ja kaikkien Isä jne...
Mutta;
>Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?<
Tuo asiahan on helposti ymmärrettävä kun huomioi, miten kasikki JUMALAN näkeminen perustuu mielikuviin.JUMALAA ei voida nähdä fyysisesti,- vaan ainoastaan JUIMALAN tahdon/Sanan kautta.
No, JUMALAHAN juuri puhui Pojan kautta ja tämä tekijä on juuri se, että kuka on nähnyt minut (Jeesuksen Kristuksen) on nähnyt myös Isän JUMALAN. Jeesushan ei puhunut ainuttakaan sanaa,- vaan kaikki sanat joita hän puhui niin sai Isältään JUMALALTA/JUMALA oli Kristuksessa Jeesuksessa. ml213. kirjoitti:
""Jeesuksen todistuksen mukaan hän ei ole Isä, joka on taivaassa. Lisäksi Isä on näkymätön henki, jota ihmissilmä ei voi nähdä.""
Niin, eihän Jeesus Kristus todella ole Isä, eikä JUMALA, koska JUMALA on Henki ja kaikki kaikessa ja kaikkien Isä.
Mutta;
>Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?<
Tuo asiahan on helposti ymmärrettävä kun huomioi, miten kasikki JUMALAN näkeminen perustuu mielikuviin.JUMALAA ei voida nähdä fyysisesti,- vaan ainoastaan JUIMALAN tahdon/Sanan kautta.
No, JUMALAHAN juuri puhui Pojan kautta ja tämä tekijä on juuri se, että kuka on nähnyt minut (Jeesuksen Kristuksen) on nähnyt myös Isän JUMALAN. Jeesushan ei puhunut ainuttakaan sanaa,- vaan kaikki sanat joita hän puhui niin sai Isältään JUMALALTA/JUMALA oli Kristuksessa Jeesuksessa.Moro ml213.
Kun tarkastelemme Jeesuksen sanoja, niin ne oli kohdistettu Filippukselle. Siis kyseessä oli fyysisen näkeminen, ei mielikuva.
Näkymätöntä henkeä ei voi nähdä kukaan, koska näkymätön on näkymätön. Sitä ei voi kukaan nähdä fyysisesti.
Kyse oli siis kasvoista kasvoihin näkeminen.
"..Joka on NÄHNYT MINUT, on nähnyt Isän; "- ml213.
lappix kirjoitti:
Moro ml213.
Kun tarkastelemme Jeesuksen sanoja, niin ne oli kohdistettu Filippukselle. Siis kyseessä oli fyysisen näkeminen, ei mielikuva.
Näkymätöntä henkeä ei voi nähdä kukaan, koska näkymätön on näkymätön. Sitä ei voi kukaan nähdä fyysisesti.
Kyse oli siis kasvoista kasvoihin näkeminen.
"..Joka on NÄHNYT MINUT, on nähnyt Isän; "Moro vaan lappix. Niin, mutta koko JUMALAN /Isän näkeminen perustuu mielikuviin.
Kun sanotaan, että kohtasin JUMALAN tai JUMALA puhui, niin todella kyseessä on mielikuva,- joka sisältää JUMALAN tahdon.
Itse ainakin ymmärrän ja uskon, miten Jeesus oli näkyvä mies ja taas JUMALAN Poika Jeesuksessa/lihassa on näkymätön kuten Isänsä JUMALAKIN.Jeesuksenhan tuli oikein opettamalla opettaa, että hän on JUMALAN Poika ja tämä tapahtui/oli juuri sanojen sisällössä,- josta muodostuu/piirtyy se mielikuva. Eli sama käsite kuin "Jumala meidän kanssamme", niin tuokin tulee sanojen sisällön kautta.JUMALAN tahdon esiintulemisesta.
"..Joka on NÄHNYT MINUT, on nähnyt Isän; "
Lisäksi on huomioitava, miten kääntä,miseen/kin liittyy ongelmia eli miten siirtää alkuteksti,- nähdä, meidän aikaamme ja erikoiisesti Suomenkielelle. - vale on vale
ml213. kirjoitti:
Mutta;
No, JUMALAHAN juuri puhui Pojan kautta ja tämä tekijä on juuri se, että kuka on nähnyt minut (Jeesuksen Kristuksen) on nähnyt myös Isän JUMALAN. Jeesushan ei puhunut ainuttakaan sanaa,- vaan kaikki sanat joita hän puhui niin sai Isältään JUMALALTA/JUMALA oli Kristuksessa Jeesuksessa.Höpöhöpö mies!
nimimerkki ml213 ei tiedä kristinuskon totuuksista toisteiseksi yhtään mitään.
Olisi parempi olla hiljaa silloin kun ei tiedä!
Jumala ITSE tuli (inkarnoitui) ihmiseksi, ja sovitti maailman itse itsensä kanssa.
Prosessi kesti noin 33 vuotta. Sen jälkeen Jeesus palasi kunniansa valtaistiumelle, ja on tuleva sieltä tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. vale on vale kirjoitti:
Höpöhöpö mies!
nimimerkki ml213 ei tiedä kristinuskon totuuksista toisteiseksi yhtään mitään.
Olisi parempi olla hiljaa silloin kun ei tiedä!
Jumala ITSE tuli (inkarnoitui) ihmiseksi, ja sovitti maailman itse itsensä kanssa.
Prosessi kesti noin 33 vuotta. Sen jälkeen Jeesus palasi kunniansa valtaistiumelle, ja on tuleva sieltä tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.Höpöhöpöjä ovat ne, jotka joutuvat jatkuvasti selittelylinjalle ilman ainuttakaan faktaa mistään. Inkarnaatio on ihmisten keksimä olettamus / taru. Se on "kristinuskon" perusluuloja vailla todellisuuspohjaa.
Matteus tallensi myös Jeesuksen sanat:
"Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."
Valtakunnan evankeliumin julistaminen
on ikäänkuin karanteenissa tällä hetkellä.
Sen julistaminen keskeytyi noin 70 jKr.
Se jatkuu nyt meneillään olevan armotalouskauden
eli seurakunnan tempauksen jälkeen.Luetun ymmärtäminen on tärkeää kalamos. Lainaat kuolleita sanoja, jotka eivät millään tavalla liity aloituksen aiheeseen.
Miksi Jeesus sanoi sellaista, mikä on ristiriidassa hänen omien todistustensa kanssa? Nyt keskustellaan siitä, eikä mistään muusta.Minä nimenomaan osoitin, että Jeesus ei sanonut mitään sellaista.
Mutta sinä et ymmärtänyt lukemaasi.
- perämela
Ei ole mitään ristiriitaa, uskosta ulkon aolevat eivät ymmärrä juuri mitään muuta kuin luetun kirjaimen, sen Henki ja sisältö pysyy salattuna.
Siinä sitten poimitaan jakeita ja sanona sieltä täältä ja ollaan löytävinään ristiriitaa.
kuten tässäkin, perätään sitä, että Jumala nyt olisi just Jeesuksen näköinen, sama parran pituus ja finni nenässä.
Kyse on vähän muusta, Jeesus sanoo, että joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän, eli tarkoittaa kiteytetysti, Isä asuu Minusa, ja tekee ne teopt joita minä teen, eli ei ole ristiriitaa Minun ja Isän tekojen ja hengellisen siällön kanssa.- koittakaas jo olla
JHVH on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Logos, Sana,
Emmehän me puhu kolmesta ihmisestäkään, vaikka jokaisessa ihmisessä on kolme osaa, henki sielu ja keho.
Kaikki nämä yhdessä muodostavat YHDEN ihmisen.
Kuule lappix - yksi kysymys .. "Ehtivätkö he käydä loppuun Israelin kaupungit " ?
Enpä usko että ehtivät.. mitä tuossa tarkoitetaan on että älkää jääkö yhteen paikkaan "kinastelemaan" :)
alexalex kasi.
Juu, jos Jeesuksen todistus olisi ollut totta, niin enää ei kenenkään tarvitsisi niitata sähkötolppiin julisteita, että "Jeesus tulee". Jos sana piti paikkansa, niin hän olisi tullut jo lähes 2000 vuotta sitten opetuslasten eläessä.
"koittakaapas jo olla "
Isä ja poika ovat eri persoonia - eikö vaan? Kun Matti ja Seppo ovat elossa, hekin ovat kaksi eri persoonaa, joissa molemmissa on ruumis, henki ja sielu.
Jos joku katsoo Mattia, niin onko hän nähnyt silloin maapallon toisella puolella asuvan Sepon?
"perämelalle"
Kun Jeesus teki Isän tekoja ja puhui Hänen sanojaan, niin miten yhtäkkiä pojasta tulikin sellainen silminnähtävä Isä, jonka asuinpaikka on aina taivaassa ? Isä on näkymätön henki, eikä näinollen silmillä fyysisesti nähtävä persoona.- body
Joko teksti on väärin ymmärretty, väärin käännetty tai sitten se on samaa lopunaikojen vouhotusta jota täälläkin jatkuvasti esiintyy.
Olen huomannut, että tällaisia kysymyksiä vältellään. Kuitenkin se on Raamattuun kirjoitettu.
- teapot
Tuolla toisessa keskustelussa sanot että "tietenkin paikallista uskonnollista yhdistystä tai kirkkoa voidaan kutsua seurakunnaksi, mutta sen nimen ovat valinneet ihmiset, ei Jeesus" ja että oikea seurakunta on "Jeesuksen seurakunta, johon Hän valitsee itse seurakuntalaisensa heidän uskonsa perusteella".
Totesin että vastauksesi on ympäripyöreä eikä kerro yhtään mitään. Kuitenkaan et suostunut avaamaan viestisi sisältöä, että millaista Jeesusta tarkoitat ja millä kriteerein sitä uskoa pitäisi mielestäni arvioida vai voidaanko sitä ylipäätään arvioida?
Nythän tämä menee peräti omituiseksi...
Ok. Latinalaisessa amerikassa on Jeesus-niminen mies (Jesus). Ne jotka uskovat tämän miehen olemassaoloon - ja ehkä ovat lukeneet joitain hänen kirjeitään, ja poimineet niistä kirjeistä muutamia irrallisia kohtia, jotka sopivat heidän ajatteluunsa - ovat sitten se Jeesuksen seurakunta, jonka Jeesus itse valitsee seurakunnakseen - koska uskovat hänen olevan olemassa ja pitävät joistain hänen kirjeidensä kohdista.
Kuten totesin, että myös Jehovan todistajat ja mormoonit käyttävät samoja termejä kuin kristityt, mutta tarkoittavat niillä eri asioita eli antavat erilaisen merkityssisällön. Sen vuoksi "oikea seurakunta on Jeesuksen seurakunta, johon Hän valitsee itse seurakuntalaisensa heidän uskonsa perusteella" ei sinällään kerro mitään siitä, mitä asiasta ajattelet.
Espanjassa ja latinalaisessa amerikassa on vähintäänkin tuhansia Jeesuksia. Keneen heistä pitäisi uskoa? Siis mikä/kuka on se Jeesus, jota esim. luterilaiset, vapaakirkolliset ja helluntailaiset eivät sinun mukaasi edusta (koska ne ovat mielestäsi vain kirkkoja ja lahkoja), mutta jonka seurakunta mielestäsi on se todellinen seurakunta, johon tulisi kuulua?
Onko kyseessä Raamatun Jeesus, jota pidät valehtelijana? Niin että valehtelijan srk on todellinen seurakunta johon meidän pitäisi mielestäsi kuulua? Vai onko kyseessä joku Raamatun ulkopuolinen Jeesus?
Toistan:
-Raamattu on edelleenkin Jumalan ilmoitus jolta pohjalta asioita voidaan ja tulee tarkastella. Kun sen hylkäät sinulla ei ole mitään asiallisia kriteereitä ratkaistaksesi missä ihminen kuuluu Kristuksen seurakuntaan ja missä ei.-
"Mutta jos palvelija sanoo sydämessään: 'Herrani tulo viivästyy', ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille."
Luuk.12:45,46,
"Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: 'Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta.'"
2.Piet.3:3,4. Kunhan Raamatun sisällöstä vastaavat ensin todistavat, millä perusteella ihmiset ovat valinneet 66 kirjaa juuri Jumalan sanaksi? Muista että Raamattu on täynnä ristiriitoja, sitä on käännetty ja väännetty, eikä se ole muutenkaan kirjaimellisesti otettava kirja.
Ei ihminen arvioi uskonsa oikeellisuutta, sen tekee Jeesus, Jumalan Poika.
Jehovat ja mormoonit kuuluvat täysin samaan "kristikunnaksi" itse itseään kuuluvaan massaan. Vain ihmiset itse ovat luokitelleet, ettei jehovat eikä mormoonit kuulu kristikuntaan. Mistäs te sen tiedätte ja pidätte heitä huonompina kuin itseänne?- teapot
En pidä ketään ihmistä muita huonompana. Tiedän että ihminen on altis eksymään ja että itse tarvitsen jatkuvasti Jumalan armoa pysyäkseni oikealla tiellä. Kompromissit maailman ja synnin kanssa tahraavat nopeasti sydämen ja ennen vilpittömän uskovankin ajatusmaailma voi vääristyä niin että äkkiä on harhojen vallassa, näin on monelle käynyt esimerkiksi haureuden kautta. Turhaan ei Jeesus kehota valvomaan. Jokainen ihminen on Jumalalle arvokas ja rakas ja häntä tulisi kohdella sen mukaisesti. Se ei kuitenkaan tarkoita että tulee hyväksyä ihmisten harhakäsitykset.
Jehovalaisuutta ja mormonismia pidän kristinuskoa huonompana koska niistä puuttuu todellinen Jeesus ja todellinen pelastus.
>Ei ihminen arvioi uskonsa oikeellisuutta, sen tekee Jeesus, Jumalan Poika.<
Siis kuka Jeesus? Missä hänestä kerrotaan? Onko hänellä mitään tekemistä sen Jeesuksen kanssa josta Raamattu puhuu, onko hän todellisesti elänyt maan päällä? Missä ja miten olet kuullut siitä Jeesuksesta ja kuinka olet päätynyt uskomaan häneen? Elääkö hän edelleen jossakin?
>Kunhan Raamatun sisällöstä vastaavat ensin todistavat, millä perusteella ihmiset ovat valinneet 66 kirjaa juuri Jumalan sanaksi?<
Siis mitä... Mitä tarkoitat niillä ihmisillä jotka on valinneet ne 66 kirjaa... Niitä ihmisiä jotka aikoinaan oli sitä valintaa tekemässä? Sitten kun he vastaa sinulle, sitten vasta sinäkin vastaat esittämiini kysymyksiin? Niinkö?
* Lappix, aika josta Jeesus tuossa puhuu, on silloin kun antikristus alkaa vainoamaan Israelia, ei tarkoita seurakuntaa ollenkaan, vasta seurakunnan ylösoton jälkeen oleva tapahtuma. Lappix, pyri aidosti uskon kautta Jeesukeen, ja Hänen verensä kautta pääsemään oikeasi uudestisyntymään, saat silloin Pyhän Hengen sydämeesi, ja alat ymmärtämään Sanaa, koska Sana on Kristus Jeesus, ja Hänen sisäisen tuntemisen kautta myös Sana avautuu. Omilla aivoillasi ja ymmärrykselläsi et koskaan pääse sisälle Sanaan, on yhtä kuin Kristukseen sisäisesti. Alkaa sitä, että tunnustat Jeesuksen Jumalaksi, koska on Jumalan Poika! Jumalasta voi syntyä vain Jumala !
- ette ymmärrä !
Mohikaani ja kumppanit ovat Ilmestyskirjan sanomista ulkona kuin lumiukot. Näin lyhykäisesti.
Mohikaani, kenelle Jeesus osoitti sanansa ?
Matt. 10:23
Ja kun TEITÄ vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: TE ETTE EHDI loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
Mohikaani osoittaa jälleen sen, kuinka helluntailaiset opettavat kuulijoilleen valhetta. Jeesus puhui opetuslapsilleen ja jokainen sana oli tarkoitettu heille sillä hetkellä.
Eipä ihme, että helluntailaisuuden jättää yhä useampi huomatessaan sen olevan manipulaation ja selitysten mestari.
"aika josta Jeesus tuossa puhuu, on silloin kun antikristus alkaa vainoamaan Israelia, ei tarkoita seurakuntaa ollenkaan, vasta seurakunnan ylösoton jälkeen oleva tapahtuma"
Näin. Minä ilmaisin asian tuolla ylempänä hiukan toisin sanoin.- Niko.
Kysyt onko lainaamasi Sanan kohta Totuutta vaiko ei.
Miksi sitä kysyt?
Jos sanon, että Totuutta ja siitä sinulle todistaisin, et sinä sitä usko, et edes tahdo uskoa. Jeesuksen tulemisen voi yrittää ymmärtää joko kirjaimellisesti, persoonallisena ihmismuotoisena tulemisena tahi puhutun Jumalan sanan toteutumisena, esimerkkinä se, mitä Jeesus oli puhunut opetuslapsilleen Jerusalemin temppelin hävittämisestä.
Matteus 24
1 'Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: - "E t t e k ö - n ä e
n ä i t ä - k a i k k i a? - Totisesti minä sanon teille:
t ä h ä n - e i - o l e - j ä ä v ä - k i v e ä - k i v e n
p ä ä l l e, - m a a h a n - j a o t t a m a t t a"
3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: - m i l l o i n - s e
t a p a h t u u, - ja - m i k ä - o n - s i n u n -
t u l e m u k s e s i - ja - m a a i l m a n - l o p u n - merkki?"
4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. "'
Ymmärrän asian niin, että Jumalan sanan tulemisen merkki on se ja siinä, kun Jeesuksen ja profeettojen puhuma Jumalan sana toteutuu, ja juutalaisten temppeliä vastaan puhuttu sanahan on jo toteutunut muutamie opetuslasten vielä eläessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455200Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1261670Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151579Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511530- 141255
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41200No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol22108081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171047Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771008Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60847