Kuka oli Herra,

joita elää vielä nykyäänkin?

42

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylhäältä armo

Lue Psalmi 110 niin ymmärrät, jos annetaan ymmärtää.

• Valalla vahvistettu

Jahve julistus Adonailleni, sanoo Daavid: Jahve on vannonut eikä ole katuva: "Sinä olet pappi iäti, Melkisedekin järjestyksen mukaan."

• 11+17

Pappiskansa.

Hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti…Näin sanoo Herra: Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut; minä olen valmistanut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, kohottamaan ennalleen maan, jakamaan hävitetyt perintöosat" (Jes.49:6, 8).

Sinä olet minun palvelijani, sinä Israel ( Jaakob), sinussa minä osoitan kirkkauteni.

Israel on ylönoussut.

• Herran palvelijasta

Näin sanoo Jes.49:5-8;

>> Ja nyt sanoo Herra, joka on MINUT palvelijakseen valmistanut hamasta äitini kohdusta, palauttamaan Jaakobin ( siis Israelin) hänen tykönsä, niin että Israeli koottaisiin hänen omaksensa - hän sanoo: "Liian vähäistä on sinulle, joka olen palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja TUODA TAKAISIN Israelin säilyneet; minä panen SINUT pakain valkeudeksi, että MINULTA TULSI PELASTUS ( = Y@shuw`ah) maan ääriin". Näin sanoo Herra, Israelin Lunastaja, hänen Pyhänsä, syvästi halveksitulle, kansan inhoamalle, valtiaitten orjalle: Kuninkaat näkevät sen ja nousevat seisommaan, ruhtinaat näkevät ja kumartuvat maahan Herran tähden, joka on uskollinen, Israelin Pyhän tähden, joka on SINUT VALINNUT. Näin sanoo Herra: "Otollisellla ajalla minä olen SINUA KUULLUT ja pelastuksen päivänä auttanut; minä olen SINUT VALMISTANUT ja pannut SINUT kansoille liitoksi, kohottamaan ennanlleen maan, jakamaan hävitettyjen perintöosan... >>

• Saarisalon käännös

>> Rakastan Sinua, Jahve, väkevyyteni. Jahve on kallioni ja linnani ja pelastajani; Jumalani on kallioni - turvaan Häneen - kilpeni ja autuuteni sarvi, varustukseni. Kutsun Jahvea Ylistettäväksi ja pelastun vihollisistani. Kuoleman paulat piirittivät minut, ja turmion virrat pelästyttivät minut. Tuonelan paulat kietoivat minut, huusin Jumalani puoleen. Kuuli teppelissänäsä, ja huutoni edessään tuli korviinsa. Silloin maa huojui ja vapisi, vuoren perustukset järkkyivät: Ne huojuivat, koska Hän oli vihastunut. Savu nousi sieraimistaan ja kuluttava tuli suustansa: hiilet syttyivät siitä. Taivutti taivaat ja tuli alas synkkä pimeys jalkainsa alla. Ajoi keruubilla ja lensi tuulen siivillä. Pani pimeän verhoksensa; majansa ympärillään oli synkät vedet, paksut tuliset pilvet. Jahve jylisi taivaassa, ja Korkein antoi äänensä kuulua, raetta salamia ja tulisia hiiliä. Lähetti nuolensa ja hajoitti heidät ja paljon salamia ja nujersi heidät. Silloin vetten uomat tulivat näkyviin, ja maan perustukset paljastuivat nuhtelustasi, Jahve, vihasi hengen paljoista vesistä, pelasti minut väkevästä vihollisestani ja vihamiehistäni, sillä olivat minua väkevämmät. Hyökkäsivät kimppuuni hätäni päivänä, mutta Jahve tuli tuekseni. Vei minut avaralle paikalle, vapautti minut, sillä oli mielistynyt minuun.

• 18+10

Niin, mitä siitä ?

Jos Isaiah ( Jesaja) sanoo " Minut " , niin ketä hän tarkoittaa ?

Onko hän kanto, josta vesat versovat ?

• Että näin

Jes.11:1,2; sekä Sak.6:12,13:sta osoittavat että kyseessä on Melkidek, joka on papiskuningas ja kyseessähän on tietysti Adonai Y@shu`ah eli Ha Mashiach eli kreik. Kyrios Jeesus Kristus, joka on Immanuelin maan hallitsija: Jes.8:8; 9:5,6. eli hän on äitinsä kohdusta asti erotettu ihmisenä, Herran palvelijaksi: Jes.53-luku.

Kyseessä ei ole "versot", monikossa vaan yksikkö verso, joka on käännetty sumeksi sanalla "vesa".

• Täydennystä
        Että näin kirjoitti:

Jes.11:1,2; sekä Sak.6:12,13:sta osoittavat että kyseessä on Melkidek, joka on papiskuningas ja kyseessähän on tietysti Adonai Y@shu`ah eli Ha Mashiach eli kreik. Kyrios Jeesus Kristus, joka on Immanuelin maan hallitsija: Jes.8:8; 9:5,6. eli hän on äitinsä kohdusta asti erotettu ihmisenä, Herran palvelijaksi: Jes.53-luku.

Kyseessä ei ole "versot", monikossa vaan yksikkö verso, joka on käännetty sumeksi sanalla "vesa".

Tämä profetia saa täyttymyksensä, kun Israelin sukukunnat: "katsovat minuun jonka ovat lävistäneet": Sak.12:10; ja silloin Herra itse on heidän vanhurskautensa, eli se Vanhurskauden kuningas = Saalemin kuningas Melkisedek, jolle myös Jerualemin hallintavalta kuuluu, - alusta asti.

• 1+5
        Että näin kirjoitti:

Kyllä olen luonnossa nähnyt että vesa versoo, ei se vitsana kasva.

Pelastus taas on tapahtuma, ei joku kreikkalainen Kyrios.

• ....
        1+5 kirjoitti:

Kyllä olen luonnossa nähnyt että vesa versoo, ei se vitsana kasva.

Pelastus taas on tapahtuma, ei joku kreikkalainen Kyrios.

Kyrios sana on synonyymi Adonai, ja Adon sanoille.

• aito israelson
        .... kirjoitti:

Kyrios sana on synonyymi Adonai, ja Adon sanoille.

Kyrios ja adon merkitsevät molemmat herraa,ei adonai . Adonai vain siis lausutaan, sitä ei ole tekstissä ja tarkoitus on sovittua ilmausta käyttäen välttyä lausumasta nimeä, jonka lausumista oli alettu pitää kiellettynä .

• heprealainen herra

messias muuttui kidutuksen takia golgatan ristillä homosta heteroksi, minkä ansiosta hänestä tuli rooman ensimmäinen paavi pietarikin

• aito israelson

Sait paljon kristillisiä vastauksia , "minun herrani" on ilmaus jota hellenistisellä ajalla alettiin käyttää Jumalan erisnimen asemesta kirjoituksia äänen lukiessa. Kreikaksi käännettäessä noihin kohtiin KIRJOITETTIIN "kyrios", joka on "herra" kreikaksi ja kristittyjen teologia perustuu tähän kreikan käännösvirhesubstantiiviin, joka on alkuisin LXX:stä ja Paavalilta joka alkoi käyttää tuota kreikan sanaa Jeesuksesta.

JHWH elää nykyäänkin ja on yksi ja ainoa Jumala, jonka rinnalla ei ole, eikä heprealaisen Raamatun mukaan koskaan ole ollutkaan ketään .

• Lindu

Ei muuta Jumalaa olekkaan, kuin Yksi. Jeesus ei ole JHWH:n "rinnalla" toisena jumaluutena, vaan Hän Itse ON osa jumaluutta.

Yksi Jumala, JHWH, joka on kolminaisuus: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Jos JHWH ymmärretään ainoastaan Isänä, silloin voisi olettaa näiden kahden muun olevan jonkinlaisia "pikkujumalia" Hänen rinnallaan. Mutta näin ei ole. Jeesus, sekä Pyhä Henki eivät ole rinnakkaisjumalia, vaan Yhden Jumalan ilmentymiä. Yksi Jumala, JHWH, ilmentää Itseään kolmella tavalla: itsenään Isänä, josta on syntynyt, eli erkaantunut Poika, sekä Pyhä Henki. He ovat kuitenkin Yksi Jumala.

• Selvä kuin pläkki

JHWH julisti Adonaille, että hän on Melkisekin järjestyksen mukainen kuningaspappi iankaikkisesti, - vain tästä ainoasta valan sanan antaen: Ps.110.

Septuaginta oli juutaliaisten oppineiden kääntämä, että Daavid käytti muotoa. "kyrios to kyrio mu" eli minun Herralleni.

• Isä Jumala kaikkiin
        Lindu kirjoitti:

Ei muuta Jumalaa olekkaan, kuin Yksi. Jeesus ei ole JHWH:n "rinnalla" toisena jumaluutena, vaan Hän Itse ON osa jumaluutta.

Jos JHWH ymmärretään ainoastaan Isänä, silloin voisi olettaa näiden kahden muun olevan jonkinlaisia "pikkujumalia" Hänen rinnallaan. Mutta näin ei ole. Jeesus, sekä Pyhä Henki eivät ole rinnakkaisjumalia, vaan Yhden Jumalan ilmentymiä. Yksi Jumala, JHWH, ilmentää Itseään kolmella tavalla: itsenään Isänä, josta on syntynyt, eli erkaantunut Poika, sekä Pyhä Henki. He ovat kuitenkin Yksi Jumala.

ihmisiin nähden toimii nimenomaan Pojan Jeesuksen kautta, sillä ovat Yhtä! Jos joku ei tätä ymmärrä ei vielä tunne Totuuden Henkeäkään, sillä ovat Yhtä!

• Että näin
        Lindu kirjoitti:

Aivan samoin kuin Elohim nonikossa on yksi JHWH, kuten 5 Moos.6:4; tunnustaa eli monen ykseyttä: "echad".

• aito israelson
        Että näin kirjoitti:

Aivan samoin kuin Elohim nonikossa on yksi JHWH, kuten 5 Moos.6:4; tunnustaa eli monen ykseyttä: "echad".

Monen ykseys, kaksi, kolme, neljä , viisi =heprean lukusanat kristillisen teologisen kieliopin mukaan.
        Se lähes ainoa asia jossa juutalaisuus erosi muista alueensa uskonnoista oli, että siinä oli vain yksi Jumala, elävä ei koskaan kuoleva, perheetön, jakamaton joka ei ollut kuin ihminen.

Elohim on monikko ja sanalla tarkoitetaan mitä hyvänsä "jumalaa" , vaikka Kemosta , jota kukaan ei ainakaan vielä ole keksinyt muuttaa kolmiyhteiseksi.

• Voiman oikella

Erikoinen tilanne syntyy siis kuin kuolemanton pappiskuningas Melkisedek istuu JHWH:n asettamana Hänen valtaistuimellaan kuningaspappina iankaikkisesti taivaallisissa, jos sinun selityksesi pitäisi paikkansa "aito israelson"- Ps.110: ja Sak.6:12,13.

• Lindu
        aito israelson kirjoitti:

Monen ykseys, kaksi, kolme, neljä , viisi =heprean lukusanat kristillisen teologisen kieliopin mukaan.
        Se lähes ainoa asia jossa juutalaisuus erosi muista alueensa uskonnoista oli, että siinä oli vain yksi Jumala, elävä ei koskaan kuoleva, perheetön, jakamaton joka ei ollut kuin ihminen.

Elohim on monikko ja sanalla tarkoitetaan mitä hyvänsä "jumalaa" , vaikka Kemosta , jota kukaan ei ainakaan vielä ole keksinyt muuttaa kolmiyhteiseksi.

Minä en käytä sanaa Ykseys, vaan Yksi.
        Ykseys sisältäisi usean yhteenliittymän. Yksi on Yksi, ei ykseys, vaan Yksi.

Myöskään kristillinen teologia ei tiettävästi puhu ykseydestä, vaan Yhdestä Jumalasta. Ei kolmea jumalaa, jotka pitäisivät yhtä, eli ykseyttä.

Vaan Yksi Jumala, joka ilmentää Itseään Yhtenä Pyhänä Kolminaisuutena.

On oltava tarkka sanoista.

• Balttis

Ei pyhien kirjoitusten yhteydessä, niiden kontekstissa, vaikka sanojen alkuperä olisikin seemiläisissä kielissä, eikä voida ajatellakaan näkemyksesi mukaisesti näinden kirjoitusten sisältävän vaikkapa lausetta:

Kuule Israel! JHWH, meidän Kermoksemme, JHWH on yksi = echad.

Sana echad voi sisältää itseensä monta, jotka muodostavat ykseyden ykseyden, kuteen vaikkapa: mies ja nainen tulevat yhdeksi: 1 Moos.2:24; ja vaikkapa Juudan ja Joosefin sauvat Herran kädessä: Hes.37:19.

Kyseessä ei ole siis mikään lukusana, käytettäessä sanaa "echad", vaan sellaisesta sanasta jossa monikko sisältyy yksikköön kuten:

Kuule Israel! JHWH, meidän Elohimimme (monikossa), JHWH on yksi = echad: 5 Moos.6:4.

• aito israelson
        Balttis kirjoitti:

Ei pyhien kirjoitusten yhteydessä, niiden kontekstissa, vaikka sanojen alkuperä olisikin seemiläisissä kielissä, eikä voida ajatellakaan näkemyksesi mukaisesti näinden kirjoitusten sisältävän vaikkapa lausetta:

Kuule Israel! JHWH, meidän Kermoksemme, JHWH on yksi = echad.

Sana echad voi sisältää itseensä monta, jotka muodostavat ykseyden ykseyden, kuteen vaikkapa: mies ja nainen tulevat yhdeksi: 1 Moos.2:24; ja vaikkapa Juudan ja Joosefin sauvat Herran kädessä: Hes.37:19.

Kyseessä ei ole siis mikään lukusana, käytettäessä sanaa "echad", vaan sellaisesta sanasta jossa monikko sisältyy yksikköön kuten:

Kuule Israel! JHWH, meidän Elohimimme (monikossa), JHWH on yksi = echad: 5 Moos.6:4.

Kemos on Jumala "elohim" ja samaa jumala nimitystä käytetään JHVH:sta, ja kaikista muistakin jumalista. Hepreassa on sana ykseys, mutta kun JHWH on ainoa jumala ei tarvitse käyttää ykseyttä ,ei ainoa jumala ole jumaljoukko.

Yksi kansa voi sisältää miljoonia kansalaisia, mutta kansoja on vain yksi, yksi jumala ei jakaannu useampaan jumalaan.Ymmärrän kristittyjen hädän, oma uskonto on ongelmissa ellei juutalaisuudesta saada tehtyä polyteistista, kun muu ei auta ,niin sanakikkaillaan.Yksi jumala voikin nyt sisältää vaikka kuinka monta jumalaa eikä tarkoita yhtä ollenkaan. Samalla logiikalla kun kirjoitukset sanovat että Israel on "goi echad " , yksi kansa, niin itse asiassa siihen voikin sisältyä vaikka kuinka monta kansaa.Koskaan emme tuon logiikan mukaan tiedä pääsanan lukumäärää jos siitä on käytetty lukusanaa "yksi".

Kemos eloheicha sanoo tanach, elohim on siinä monikossa ,meidän pitänee muuttaa käsitystä siitä että Kemos oli yksi jumala, hän voinut sisältää itsensä lisäksi vaikka 4 poikaa ja yhden tytön.
        Uskontunnustus moabilaisttain menisi. Shema Moav, Kemosh eloheinu, Kemosh echad.

Kertoisitko miten hepreassa ilmaistaan lukusana yksi, jos echad ei merkitse lukua "yksi"? Sama sana merkitsee yhtä kaikissa heprean sukukielissä, mutta ei hepreassa , hepreassa emme edes tiedä kuinka monta tekijää sanaan sisältyy, mutta sen tiedämme ,että vain yhtä siinä ei ole, koska kristillinen teologia ei voi sitä hyväksyä.

"Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, *ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa. "
        וּמִבַּלְעָדַ֖י אֵ֥ין אֱלֹהִֽים׃*

• aito israelson
        Voiman oikella kirjoitti:

Erikoinen tilanne syntyy siis kuin kuolemanton pappiskuningas Melkisedek istuu JHWH:n asettamana Hänen valtaistuimellaan kuningaspappina iankaikkisesti taivaallisissa, jos sinun selityksesi pitäisi paikkansa "aito israelson"- Ps.110: ja Sak.6:12,13.

"Herra (JHVH) sanoi minun herralleni(laadoni) : "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".
        Arvohenkilön oikealla puolella istui tästä arvossa seuraava, tapa alkoi lähi-idästä jossa kuninkaat asettaneen jumalan oikealle puolella istutettin tämä kuningas, israelilaiset käyttivät samaa metaforaa. Henkilöitä oli siis kaksi, mutta vain toinen oli jumala.Niin tuossa psalmissakin.

Sak 6;12 "ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin" Vesa eli Serubabel valvoikin temppelin rakentamista , mutta ei onnistunut elvyttämään Daavidin suvun valtaa, Persia ei sitä sallinut. Vasta Hasmonit toivat itsenäisyyden - ja uuden hallitsijasuvun .

• 18+20

Niin kristinopissa, mutta ei juutalaisuudessa, joten älä intä.

Kolmiyhteys on pappien tuiman riitelyn tulos ja päätetty vasta kolmesataa luvulla Nikean kirkolliskokouksessa.

Eikä kristinopissa mainita mitään JHWH:sta , puhutaan vain jumalasta, joten se voi olla mikä jumala tahansa, vaika Zeus.

• Lindu

Joo.
        Kristinopissa puhutaan Raamatun Jumalasta.
        Ei esim. Zeuksesta.

• 11+15
        Lindu kirjoitti:

Joo.
        Kristinopissa puhutaan Raamatun Jumalasta.
        Ei esim. Zeuksesta.

Keisari Augustuskin julistettiin jumalaksi kuolemansa jälkeen, kyllä hänetkin mainitaan kristittyjen evankeliumissa.

• Lindu
        11+15 kirjoitti:

Keisari Augustuskin julistettiin jumalaksi kuolemansa jälkeen, kyllä hänetkin mainitaan kristittyjen evankeliumissa.

Keisari Augustus mainitaan Jeesuksen syntymän yhteydessä. "Ja tapahtui niinä päivinä, että keisari Augustukselta kävi käsky, että koko maailma oli verollepantava ja tämä verollepano oli ensimmäinen ja tapahtui Quiriniuksen ollessa Syyrian maaherrana." (Luukas 2).

Vaikka UT mainitsee keisari Augustuksen ja hänet kenties ovat roomalaiset pakanat julistaneet jumalaksi, ei hän ole mikään kristinuskon jumala. Eihän roomalainen ja toisaalla kreikkalainen pakanuus ole sama kuin kristinusko, vaikka pakanuudesta kääntyneiden mukana kristillinen kirkko saattoi saada siitä joitakin vaikutteita. Pakanuus on pakanuutta, mutta kristinusko tunnustaa Raamattua.

• 19+11
        Lindu kirjoitti:

Keisari Augustus mainitaan Jeesuksen syntymän yhteydessä. "Ja tapahtui niinä päivinä, että keisari Augustukselta kävi käsky, että koko maailma oli verollepantava ja tämä verollepano oli ensimmäinen ja tapahtui Quiriniuksen ollessa Syyrian maaherrana." (Luukas 2).

Vaikka UT mainitsee keisari Augustuksen ja hänet kenties ovat roomalaiset pakanat julistaneet jumalaksi, ei hän ole mikään kristinuskon jumala. Eihän roomalainen ja toisaalla kreikkalainen pakanuus ole sama kuin kristinusko, vaikka pakanuudesta kääntyneiden mukana kristillinen kirkko saattoi saada siitä joitakin vaikutteita. Pakanuus on pakanuutta, mutta kristinusko tunnustaa Raamattua.

En ole väittänytkään, että Augustus on kristinuskon jumala, mutta sana jumala, on yleisnimi, ei erisnimi. Kaikenlaisia patsaita ja muita kuvia ja taivaankapaleita on kutsuttu jumaliksi.

• Lindu
        19+11 kirjoitti:

En ole väittänytkään, että Augustus on kristinuskon jumala, mutta sana jumala, on yleisnimi, ei erisnimi. Kaikenlaisia patsaita ja muita kuvia ja taivaankapaleita on kutsuttu jumaliksi.

Yleisnimihän se on ja eri ihmiset tarkoittavat sillä eri jumalia. Kun kristitty puhuu Jumalasta, hän yleensä tarkoittaa Raamatun JHWH:ta. Mutta Suomessakin elää taustalla vanha pakanuus ja vaikka kirkkoonkin kuuluva kristitty puhuisi Jumalasta, hän saattaa sanoa: "minun jumalani on tällainen ja tällainen" ja esittääkin oman parannellun versionsa jumalasta, johon hän mielessään on liittänyt valikoituja piirteitä Raamatun Jumalasta, sekä muinaisjumalista, ynnä mielikuvituksestaan. Mittatilausjumala.

Itse en ryhdy nimeltä kutsumaan Jumalaa, paitsi jos koen tarpeelliseksi määritellä ketä tarkoitan. Uskon "Herraan, heprealaisten Jumalaan", näin määrittelen uskoni ja Jumalani.

Mistä ihmeestä saat päähäsi, että uskoisin maalliseen jumalaan, ajattoman sijasta? Olenhan edellä esitellyt pitkät rimpsut uskontunnustuksia, joissa määritellään ajaton Jumala.

• 3+19
        Lindu kirjoitti:

Yleisnimihän se on ja eri ihmiset tarkoittavat sillä eri jumalia. Kun kristitty puhuu Jumalasta, hän yleensä tarkoittaa Raamatun JHWH:ta. Mutta Suomessakin elää taustalla vanha pakanuus ja vaikka kirkkoonkin kuuluva kristitty puhuisi Jumalasta, hän saattaa sanoa: "minun jumalani on tällainen ja tällainen" ja esittääkin oman parannellun versionsa jumalasta, johon hän mielessään on liittänyt valikoituja piirteitä Raamatun Jumalasta, sekä muinaisjumalista, ynnä mielikuvituksestaan. Mittatilausjumala.

Itse en ryhdy nimeltä kutsumaan Jumalaa, paitsi jos koen tarpeelliseksi määritellä ketä tarkoitan. Uskon "Herraan, heprealaisten Jumalaan", näin määrittelen uskoni ja Jumalani.

Mistä ihmeestä saat päähäsi, että uskoisin maalliseen jumalaan, ajattoman sijasta? Olenhan edellä esitellyt pitkät rimpsut uskontunnustuksia, joissa määritellään ajaton Jumala.

Jes-sus sentään...

Jos syntyy ja kuolee silloin on ajallinen.

• Lindu
        3+19 kirjoitti:

Jes-sus sentään...

Jos syntyy ja kuolee silloin on ajallinen.

Näin on. Mutta jos nousee kuolleista kolmantena päivänä ja siinä tilassa saarnaa maan päällä vielä 40 päivää ja tämän jälkeen nousee n. 500 ihmisen silmien edessä Taivaisiin, on ajaton.

• Todistan Hengessä:
        Lindu kirjoitti:

Näin on. Mutta jos nousee kuolleista kolmantena päivänä ja siinä tilassa saarnaa maan päällä vielä 40 päivää ja tämän jälkeen nousee n. 500 ihmisen silmien edessä Taivaisiin, on ajaton.

"Nasaretilainen Jeesus on Juutalaisten Kuningas, eikä ole toista, jossa kukaan voi pelastua Jumalassa, sillä Jeesuksella on kaikki valta ja elämän ja kuoleman avaimet jokaisen ihmisen osalta."

Valitettavasti ihmisten eivät ymmärrä Juutalaisten Kuninkaan syntymistä ja elämistä ja kuolemista Immanuelina, näin se vain menee ja siksi on paljon kärsimystä myös maailmassa ja juutalaisetkin ovat saaneet kurituksensa ja silti on uskollisena Herran Jeesus heidät koonnut luvattuun maahan.

Paljon on eksyttäjiä, sillä vain harvat tuntee Israelin Pyhän!

• ,
        Todistan Hengessä: kirjoitti:

"Nasaretilainen Jeesus on Juutalaisten Kuningas, eikä ole toista, jossa kukaan voi pelastua Jumalassa, sillä Jeesuksella on kaikki valta ja elämän ja kuoleman avaimet jokaisen ihmisen osalta."

Valitettavasti ihmisten eivät ymmärrä Juutalaisten Kuninkaan syntymistä ja elämistä ja kuolemista Immanuelina, näin se vain menee ja siksi on paljon kärsimystä myös maailmassa ja juutalaisetkin ovat saaneet kurituksensa ja silti on uskollisena Herran Jeesus heidät koonnut luvattuun maahan.

Paljon on eksyttäjiä, sillä vain harvat tuntee Israelin Pyhän!

heprealainen herra pyhä muuttui kidutuksen takia golgatan ristillä homosta heteroksi, minkä ansiosta hänestä tuli rooman ensimmäinen paavi pietarikin

• ehkä tuossa
        , kirjoitti:

heprealainen herra pyhä muuttui kidutuksen takia golgatan ristillä homosta heteroksi, minkä ansiosta hänestä tuli rooman ensimmäinen paavi pietarikin

viestissäsi on jotain itseäsi koskevaa.

• aito israelson
        Lindu kirjoitti:

Jos on ollut kuollut, edes hetken, ei ole elävä Jumala eikä myös uhri. Uhraus tarkoittaa että uhri menettää oikeasti henkensä, ei leikisti.

• Lindu

Jos on ollut kuollut, edes hetken, ei ole elävä Jumala eikä myös uhri. Uhraus tarkoittaa että uhri menettää oikeasti henkensä, ei leikisti.

Jeesus kuoli ihmisruumiissa. Hän oli myöskin ihminen. "Tosi Jumala ja tosi ihminen". Hän meni tuonelaan saarnaamaan evankeliumia jo aiemmin kuolleille, vangituille sieluille. Koko sen astinen maailma sai kuulla Hänestä.

Markus 16
        1 Ja kun sapatti oli ohi, ostivat Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mennäkseen voitelemaan häntä.
        2 Ja viikon ensimmäisenä päivänä he tulivat haudalle ani varhain, auringon noustessa.
        3 Ja he sanoivat toisilleen: "Kuka meille vierittää kiven hautakammion ovelta?"
        4 Ja katsahtaessaan ylös he näkivät kiven poisvieritetyksi; se oli näet hyvin suuri.
        5 Ja mentyään hautakammion sisään he näkivät nuorukaisen istuvan oikealla puolella, puettuna pitkään, valkeaan vaatteeseen; ja he peljästyivät suuresti.
        6 Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.
        7 Mutta menkää ja sanokaa hänen opetuslapsillensa ja Pietarille: 'Hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä, niinkuin hän teille sanoi'."
        8 Niin he tulivat ulos ja pakenivat haudalta, sillä heidät oli vallannut vavistus ja hämmästys, eivätkä sanoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät.
        9 Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.
        10 Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.
        11 Mutta kun he kuulivat, että hän eli ja että Maria oli hänet nähnyt, eivät he uskoneet.
        12 Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään.
        13 Hekin menivät ja veivät sanan toisille; mutta nämä eivät uskoneet heitäkään.
        14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
        15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
        19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
        20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.
        *

• Balttis

Sillä opilla mikä minkä mainitsit ei suinkaan keksitty Isän, ja ainosyntytyisen Pojan sekä Jumalan Pyhän Hengen ykseyttä, vaan nämä sisältyvät jopa jo luomiskertomukseen 1 Moos.1:1-2:3; ja ovat läsnä suvereenin Elohimin ollessa luomisen ainoa subjekti ja predikaatti, kun koko mailmankaikkeus saatettiin valmiiksi asti.

• Mutta oikea jumalahan on ajaton, ei maallinen.

• 2+5

No nyt kuksa on ihan oikeassa, näin se on.

Olet asian ytimessä ja lensit lindusen ohi. :)

Kuin fenix-lintu tuhkasta.

• 11+6

Pelottavan näköinen duunikaveri, etkö voisi vaihtaa.

Tuo vie sinut kadotukseen.

• Maapallon kaikki ihmiset ovat jo kadotuksessa ja syrjäytyneet rajattoman ja ajattoman
      universumin hyvästä elämästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      52
      5632
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      69
      2701
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1980
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      37
      1816
    5. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      156
      1808
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1743
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1508
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1141
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      80
      1129
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      64
      946
    Aihe