Jeesus:
Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa." (Matt. 26:29)
Näillä sanoilla Jeesus ei suinkaan lopettanut ehtoollista eikä läsnäoloaan ehtoollisessa. Hän profetoi noilla sanoilla oman kuolemansa ristillä. Hän itse ei tulisi ihmisenä nauttimaan viiniä - ei tietenkään koska hänen maallinen elämänsä oli päättyvä - mutta jätti kylläkin ehtoollisen seuraajilleen, muistoateriaksi, Herran evankeliumin todistajaksi ja uskon vahvistajaksi. Ehtoollinen on aikojen ehtoollakin yhä voimassa.
Jos ei olisi jättänyt, vaan ainoastaan noille 12 läsnäolevalle apostolille, kuten totuutena markkinoitu opetus väittää, seuraava kysymys kuuluu: tekikö Jumalan rauhanliiton siis vain 12 ihmisen kanssa?
Jeesushan puhuu liiton verestä, joka kaikkien puolesta vuodatetaan. Vain 12 ihmistä sai siis juoda tuota liiton verta, joka kuitenkin kaikkien puolesta vuodatetaan? Jeesushan sanoo viinistä "tämä on minun vereni". Ja edelleen: "Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet." (Joh. 6:54). Herättääkö Jumala siis vain 12 ihmistä, koska muut eivät saa syödä ja juoda Jeesusta?
Jeesus on ehtoollisessa yhä läsnä USKON HENGEN kautta. Uskon Henki on rehellisyyden ja vilpittömyyden henki, joka asuu nöyryydessä. Joka tällä asenteella etsii Herraa ja Pelastajaa saa avun ja lohdun, jossa on tosi Kristus läsnä. Tällainen ehtoollinen yhdistää pyhät maan päällä ja pyhät taivaassa. Ehtoollinen on yhteysateria Kristuksessa.
Saatana ei halua yhteyttä armossa, rakkaudessa ja totuudessa. Saatana on hajottaja. Saatana tarjoaa veretöntä valhe-evankeliumia ja hajottaa veden, veren ja Hengen kolmiyhteyden. Erityisen tärkeää Saatanalle on pilkata Jeesuksen verta ja pelastumista Jumalan armosta.
Ehtoollinen on voimassa
ehtoollinen on pyhä
2
<50
Vastaukset
Aamen!
- ex-rekisteröitynyt
Minäkin sanon tähän aamenen. Hyvä kirjoitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750