http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012041215445347_uu.shtml
Onko heille tullut mieleen että jos vaikka yrittäisivät sopeutua demokraattisen Suomen lakeihin ja unohtaa "väistämis" sun muut hömpötykset?
Mitä jos me kaikki maan asukkaat käyttäytyisimme heidän tavoin?
Heidän kulttuurisidoonaisessa väistämisvelollisuudessa ei ole kysymys mistään muusta kuin kiristämisestä, oikeudentajusta tuollainen on kaukana.
Mutta pitääkö meidän muiden suvaita tuollainen kulttuuri verorahojen kustannuksella, minun mielestä ei pidä koska maamme lait ajavat heidän "lakien" edelle.
Samoin ajattelen shariasta ,en juuri näe eroa näiden välillä.
"Esimerkiksi keittiön pitää romanien kodissa olla selkeästi erillinen tila, joten avokeittiöt eivät tule kysymykseen"
-Kaiken maailman hömpötyksiä joita ainakaan verorahoin EI tule missään nimessä korvata.
Olipa aikoinaan televisio ohjelmassa romanien asuttamasta kaksikerroksisesta talosta kuinka kunta joutui maksamaan siivoojan heille, miehet saivat olla ylimmässä kerroksessa mutta eivät saa siivota, naiset taas eivät saa mennä yläkertaan siivoamaan eli kunta joutui palkkaamaan siivoajan heille.
Minun mielestäni tälläinen on pelkkää kusetusta ja naisen alistamista, tälläistä ei tulisi sallia.
Ja oliko se Halonen kuka sanoi ajavansa romanien oikeuksia, luetaanko tälläiset oikeudeiksi?
Minulle tärkeää on että ketään ei tule kohdella toisin kuin muita, kukaan ei ole tärkeämpi kuin sinä tai minä.
Romaneilla on niin vaikeaa,,,,
41
750
Vastaukset
- Ylkä Yökkönen
samaa mieltä Tosimiehen kanssa. Voi olla, että romaneilla ei ole vielä 500 vuodessa ehtinyt mieleen kypsyä noisia jaloja aatoksia.
- Tosimies.
Olen varma että he jotka ymmärtävät kirjoitukseni ovat kanssani samaa mieltä,viherpunikit eivät edes halua ymmärtää heille olen vain rasisti.
Uskon myös että iso osa romaneista on kanssani samaa mieltä??? - Ylkä Yökkönen
Tosimies. kirjoitti:
Olen varma että he jotka ymmärtävät kirjoitukseni ovat kanssani samaa mieltä,viherpunikit eivät edes halua ymmärtää heille olen vain rasisti.
Uskon myös että iso osa romaneista on kanssani samaa mieltä???Voi ollakin, mutta eivät uskalla kertoa, sillä siitä voi tulla kulttuurista erottaminen.
- Tosimies.
Ylkä Yökkönen kirjoitti:
Voi ollakin, mutta eivät uskalla kertoa, sillä siitä voi tulla kulttuurista erottaminen.
Itse romanina olisin "irtisanomisesta" iloinen
- Ylkä taas
Tosimies. kirjoitti:
Itse romanina olisin "irtisanomisesta" iloinen
Mutta etkö pelkäisi, että tulee puukosta ?
- Tosimies.
Ylkä taas kirjoitti:
Mutta etkö pelkäisi, että tulee puukosta ?
On puukotus niin selvä osa romanikulttuuria että sitä täytyy pelätä?
- Folio Mulder
Tosimies. kirjoitti:
Uskon myös että iso osa romaneista on kanssani samaa mieltä???Tosimiehellä täyttä asiaa avauksessa. Saas nähdä milloin oikeudenmukaisuuden aika koittaa näitä eri kulttuurien haitallisia tapoja vastaan.
Rommaanit ovat rommaaneja eikä heistä ole kuin muutama samoilla linjoilla aloituksesi kanssa. Eivät useimmiten halua valkoisen kanssa olla yhteistyössä mutta ottavana pysyvät. - Feija&Mertsi
Ei meijän tarvii sopeutuu, te maksatte se riittää
- Remonttireiska
Minua harmitti kun kuntamme päättäjät eräässä keskustelussa, jonka puolivahingossa kuulin, sanoivat, että "Nyt ne lähtevät vaikka tulisi mitä seuraamuksia".
Minä näet sain useimmiten tehdä remontin mustalaisten asuntoihin.
En oikein jaksa uskoa, kun sanotaan, että mustalaiset elävät siististi. Nuotiot sisällä, hajalle potkitut ovet ja väliseinät sekä luodinreiät seinissä ja katoissa eivät minusta ole siististi asumista.
Vaikka asunnossa olisi asuttu vain pari kuukautta, niin lähes aina kaikki pinnat sai uusia.
Joskus oli muutettu pois pakkasella ja perinteiseen tapaan jätetty ovi auki ja muutama ikkunakin oli pakatessa päässyt särkymään, niin patterit ja vesijohdot sai nekin uusia.
Ei noilla siivouksen tarvetta juuri ollut, vaan kun asunto rähjääntyi, muutettiin toiseen, remontoituun asuntoon.
Jostain syystä muut eivät olleet kovin innokkaita tekemään edes tarjousta, niin hinnan sai vetäistä hatusta.
Se oli helppoa rahantuloa, mutta loppui mainitsemaani päätökseen, minkä tekninen lautakunta muiden kunnanisien kanssa teki. - "demokratia"..
se hiipuu ja katoaa lopulta pois.
Romanikulttuuri sensijaan erilaisine sääntöineen ja tapoineen, se on ja pysyy . Sitä ei erilaiset ajan tuulet heilauttele. Kannattaa vaan hyväksyä se.- Tosimies.
Ei kannata hyväksyä sellaista mikä on suoraan lakiemme vastaista ja sotii oikeudentajuamme vastaan.
Mutta varmasti on uudistushaluisia romaneitakin jotka ovat valmiita unohtamaan osia kulttuurillisista tavoistaan
- gdfsfgbdscf
>>Verityön tehneen suku väistää>>
melkoista loukkaamista käyttää tässä yhteydessä sanaa "työ".. - housut petskele
Romanien hameet maksaa kaupunki, miksi kaupunki ei maksa minulle Keski-Suomen kansallispuvun housuja? En ymmärrä vallanpitäjien logiikkaa.
- Väistämätöntä
Hai, mie muutan huomenna siun naapuriin! Sit ruvetaanki kaupoil. Ei vaineskaan. Kuntaliitoksista seuraa, että romanit joutuvat väistämään entistä useammin ulkomaille, koska Suomesta loppuu väistämistila kesken.
- Näkispä tuon
Kaikki Romanit väistävät Ruotsiin !
- Näkispä tuon
Kaikki romanit väistävät mereen!
- joukhainen*
Ruotsiin kaikki romanit kuuluisikin meidän verorahoja tuhlaamasta hiäh hiäh*
Niin en ole kertonut vielä nimittäin sen lisäksi että arvostelen romaneja ja mamuja minulla on synkkä salaisuus nimittäin tykkään pojista hiäh* ennen palvelin puolustusvoimissa konttorihommissa mutta ne hommat riitti kun siellä oli koko ajan niin hyvännäköisiä alokkaita että siirryin muihin töihin nyt minun uudessa työpaikassa missä olen jo epävirallisesti siis omasta mielestäni apulaispomo ei ole vaaraa että vajoan taas homofobioihini hiäh*- karkotetaan takaisin
Niin kuuluis, sieltähän ne on tänne 'itämaahan' 1700-luvulla karkotettukin.
- Vaka_vanha
Tämä vaari voisi alkaa viljelemään romanikulttuuria, eli romaneiden täytyy kysyä minulta. että saavatko muuttaa samalle paikkakunnalle?
- Tosimies.
Mutta nyt asia muuttuukin rasistiseksi kun itse et ole romani.
- näin se on
romanit voisivat työllistyä myymäläetsivinä, kun jotkut heistä tuntuvat tietävän kaikki kikat.
Vois myös perustaa jonkun kaupungin jossa ois vaan hevosliikennettä, ni sinne sit hevosmiehiksi vois työllistyä loput - ei tässä tarvii muuta kuin ideariihi pystyyn ni ongelmat ratkeaa.
Mamut vois kaikki pistää suomen tehokurssille ja kouluttaa heidät lähihoitajiksi ni loppuu se hoitajapula - täsä ero
Romanien arvostelu ei ole rasistista maahanmuuttajien kohdistuva kritiikki voi olla ja sekin vielä kukkakepplättätätien urputtamana ja Ästrid Thörssin
- ajat muuttuu
Onko kyse jonkinasteisesta uuden ajan saattohoidosta ennenvanhaan firma saatiin tuhottua saattohoitajan käymisellä viikonloppuna mökkinsä saunalla polttamassa firman paperit nykyään itsemurhan firmalleen voi tehdä rekrytoimalla ja ulkoistamalla kotitöihin pilvilä pössyttelevä romaninainen jolla on suoria yhteyksiä rikosjärjestöihin
- Koskooko
Rekrytoi romaninainen ulkoista se kotiinsa pössyttelemään ja odota pian saatkin tälläisiä uutisia
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194752465789/artikkeli/varo puhelinhuijaria - tekeytyy poliisiksi.html
loogista eikö? - Helena '
Nopiastipas se löytyi http://keskustelu.suomi24.fi/node/10547153
Muuten olen kuullut putiikista joka roiskii työntekijöitä alipalkkauksella ja sysää vastuun kaikesta mitä tapahtuu työntekijän harteille sitä putiikkia varjostaa ainakin kahden työntekijän menehtyminen viimeisten vuosien saldona
jokainen voi käyttää Ojalan laskuoppia ja ynnätä että nuo henkilöt kuoli työn aiheuttamaan stressiin sellaisessa putiikissa joka ei varmasti kestä ts-viranomaisten syyniä
Vai kestääkö? tiedotusvälineet on näköjään jo heränneet
palkkaa romani taloon ja odota tälläistä postia tai myy putiikki Malmin romaneille yhdellä markalla niinhän Onnikin teki niinkuin tuossa kerrotaan
- Tosi on
Romaneillako muka vaikeaa? Johan pomppas miten voi olla vaikeaa, kun ei edes töihin tarvitse mennä ja kaikki maksetaan muitten verorahoista. Itse keksineet nuo sääntönsä, ettei mitenkään voi joutua töihin perinteet ja kansallispuku estää normaalin työn teon jos milläkin säännöllä. Vähän työltä haiskahtavaan löytyy jokin ihme työnväistämis sääntö. Sama leikki on noiden asuntojen suhteen höpö höpö juttuja nykyaikana ja vielä nämä hyysäri kukkahatut uskovat moisia selityksiä.
- A-foristi
Tällä romanien vaikeudet keskustella nyt pyritään hahmottamaan yleisestikn otten kaikkien romanien stereotypiaa jonka mukaan ne ovat aikas lailla yksinkertaisia mutta kun tuossa väestössä on myös niin tyhmiä että yrittävät vielä tehdä "töitä" vaikka saisivat kaiken ilmaiseksi ja täyden ylläpidon sosiaalihuollosta eli keskustelulla pyritään selventämään romanien ymmärtämisen vaikeutta
- Tosi on
No onhan se vaikeaa ymmärtää romaneita, kun ne yrittävät pitää voimassa ainakin 500 vuotta sitten keksittyjä sääntöjään nykyaikana eli vuonna 2012.
Olisko päivityksen paikka jo noille säännöille???- Nostalgityes
Päivitysmahdollisuuksiahan on annettu pariinkiin kertaan mutta ei mene jollain jakeluun ainakin minusta on nostalgisen hienoa että noin vanhoja 500 vuotta perinteitä on vielä jäljellä
- Jussuf (se sama)
Nostalgityes kirjoitti:
Päivitysmahdollisuuksiahan on annettu pariinkiin kertaan mutta ei mene jollain jakeluun ainakin minusta on nostalgisen hienoa että noin vanhoja 500 vuotta perinteitä on vielä jäljellä
Totta. Nuo mustalaistavat nyt vielä menee, mutta suomalaisilla maajusseilla on myös paljon noita 500-vuotisia tapoja jotka tulevat Suomelle kovin kalliiksi:
- autonromujen ja vanhojen akkujen heittäminen luontoon
- maalattiat kodeissa josta johtuu sitten suuri sairastuvuus, joka maksaa
- peltoautoiksi uusien Ferrarien ostelu
- katokorvaukset, ylituotantokorvaukset, navettatien asfaltointikorvaukset, ....
- rotuylemmyyden tuntu joka mädättää nuorison aivot
- peräkammarin poikien pommiharrasteet
- ammuskelu
- tuhopoltot (navetat tahtovat palaa aina kun maidon hinta vähän laskee)
- väistämisvelvollisuus jonka vuoksi naapureita ei saa olla tällä puolen horisonttia
Eikä kaikki edes sovi tähän...
- 14567654321
toisaalta kuka ny haluis tai pystyis asumaan sellaisen naapurissa joka ois murhannu jonkun sun läheisistä tai jos aatellaan että se asuis samassa kylässä mutta eri puolella niin tuskin hyvältä tuntuis kun kävelis vastaan tuon tuosta sama tyyppi joka ois murhannu sun läheisen.
mun mielestä toi väistämisvelvollisuus voitais hyvin ottaa suomenkulttuuriin mukaan, ainakin mun mielestä se on hyvin inhimillinen tapa. kuten on moni muukin romanien kulttuurissa mutta ne on vaan niin erilaisia suomalaisten kulttuurin kanssa kuten on myös muslimien jne.- Verikostokin
sukupolvesta toiseen?
- hajjjaaae
demokratia on täyttä silmän lumetta te valkolaiset olette niin pahasti eksyksissä ette edes tahdo myöntää miten kusessa olette. valkolaisten maailma kaatuu omaan mahottomattomuuteensa ihan lähi aikoina
jopa teidän johtajanne eli pankkiirit sun muut bisnes miehet ja niitten johtajat sionistit tajuaavat sen ja repiivät irti kaiken minkä saavat kansoiltaan ja kun viimein valkoinen kansa nousee itsekorostetulta jalustaltaan niin koko pyramiidi huijaus kaatuu ja teidän johtajia ei tule näkymään siinä vaiheessa, omat armeijanne tulevat ampumaan omiaan kun lähette vaatimaan samaa "hyvinvointia" minkä ryöstitte muilta.
teidän kulttuuri on raiskattu jo aikoja sitten nyt koetatte tehdä saman muille kulttuureille mitä teidän kulttuurille tehtiin,te olette huonoja häviäjiä.
suomalaisten pitäis pitää vähän pienempää suuta muitten kulttuuria kohtaan,itse kun ette osaa pitää kiinni mistään vaan matkitte jotain ameriikka yms jotka harjoittavat pakana riittejä ja muita paholaisen tapoja.
sanoin sanottavani vaikka tahtoisinkin kertoa lisää niin jätänpä tähän saa ne jotka tahtovat etsiä lisää tietoa mutta ne jotka eivät tajua viestini sisältöä pyörikööt vihan valloittamassa vellissään niin kauan kuin jaksavat. - tosiaakin
oletteko tulleet ajatelleeksi, jos suuromistaja suvut vetävät si- joituksensa ja rahavarat Ruotsiin ,minne heillä on suorat yhteydet ja kytkökset, eli jättävät tämän uppoavan laivan niin mitä tapahtuu tälle huonosti motivoidulle kansalle, kas kun omistuspohja on 75% suomenruotsalaisilla .olisikko viisasta mennä koko kansan venäjän kielen kursseille.
- ei hassumpi ajatus
tosiaankaan. Liityttäisiin sitten Venäjään. Mustalaisilta loppuisi sitten myös varhaiseläkkeet, kunnan/kaupungin asunnot, hamerahat., ym. kun ei olisi enää kukkahattutädit rahaa jakamassa Rikoksistakin saisi ihan oikeat tuomiot. Menisiköhän siinä vuottakaan niin koko suomen mustalaispopulaatio, paria tangolaulujaa lukuunottamatta istusi vankilassa.
- ouh jee
näin on, valtion kassa tyhjä ens vuonna se alkaa vyön kiristäminen, poistuu lihavuus tästä maasta..
- Sniff Sniff Sniff
Näin hauskaa tseissee ei ole tällä palstalla ollut aikoihin esitin toivomuksen bloggareille että tuosta Pentin tarinasta taytyy saada enemmän näkyvyyttä vaikka blogilla onhan siitä ollut jo lehdissäkin
- Juuuuu-uuu
Kuvatkin olis kivoi
- valinta sinun
Eihän se ole syntiä käyttää mustalaista hyväksi ulkoistamalla se omaan kotiinsa mutta kyllä sellaisessa aina omatkin vaatteet likaantuu
tavalla tai toisella oli syynä sitten oma tyhmyys tai ahneus
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti23745139Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole12025951SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude32215641Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy16210778Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1229697Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369211Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla848456Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!307213Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2396811Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2196463