Päiväraha = tupakki-aski

Asdertson

1-6kk palvelevat saavat 4.70 euroa päivärahaa päivässä. Ne, jotka ovat 11-12kk, saavatkin jo 11.20 päivässä.

http://www.puolustusvoimat.fi/

(polku siitä eteenpäin : "varusmies - varusmiehestä huolehditaan - päivärahat ja muut korvaukset")

Tällä pitäisi pärjätä vaikka sitten lähetettäisiin Norjaan sotaharjoituksiin. Ei sitten ostella liikoja Norjassa. Norja on kallis maa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10525487

Ennen vanhaan päiväraha määritettiin sille tasolle, että sillä sai päivässä tupakka-askin ostettua, ruoka ja majoitus kun olivat ilmaisia. Tällä mennään yhä:

http://www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/39420

L&M, punainen aski - 4.70e, tasan (!) saman verran kuin varusmiehen päiväraha!

Eli tupakka-askin hinnalla suomalaisen asevelvollisen pitäisi ulkomailla NATO:akin tulevaisuudessa palvella?

14

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henriksoni8991

ketunbrinki ja teltta sinne.
      mutta miten vihollinen harhautetaan.

• henriksoni8781

maamiinat armeija poistaa koskeeko se kaikkia minoja mun mielestä myös puumiinoja
        kaikki pois ja jos tarvetta miniaseammuksia paljon.

• henriksoni8791
        henriksoni8781 kirjoitti:

maamiinat armeija poistaa koskeeko se kaikkia minoja mun mielestä myös puumiinoja
        kaikki pois ja jos tarvetta miniaseammuksia paljon.

suomen valtion lupa pitää asetta kotona on vastoiin mun lakia,
        aseet kuuluu aselokerikkoon ei kotiin.

• HeiTonttu-ukotHyppikää

Ja sun 'laillasi' pyyhitään sanonkomämitä! Suomessa aseenkanto on tiukasti säädeltyä ja luvanvaraista!

• seytreyr

henriksoni8991

Koukataan sivustasta vihollisen eteen. Ja lyhyt isku.
        Ja taas koukataan toiseen paikkaan..

Näin Suomen armeija harhauttaa vihollisia..

• Osta Suomi-armeija!

Jumalaut!

Sillä määrällä kun meikäläinen on eläissään norttia kiskonut, olisin siis voinut ostaa kokonainen armeijan!

Tosin vain Suomesta.

Pe-hehe-herkele...

• Pe-hehe-herkele

Pe-hehe-herkele.

• HalpaaKauraa

Usan armeija ja Nato ovat innoissaan kun Niinistö tarjosi niille halpoja suomalaisia sotilaita niin Usa ja Nato saavat omia palkkakustannuksia alas.

• MyiHalvatHalvalla

Pitää paikkansa Usan armeijan ja Naton palkkakustannukset ovat nousseet rajusti jatkuvien sotien vuoksi.

Siihen Sauli Niinistö iski ja myi halvat sotilaamme reserviläisemme varusmiehemme Usalle ja Natolle jotta saisi itse hyväksyntää Valkoisessa talossa.

• setrgerg

Just!
        Suomen miehet joutuu kuolemaan Usa:n puolesta tupakki askin hinnalla Natoon liityttyään..

Kannatanki liittymistä Venäjään..

Buahahaha!!!! :D

• EiNatoaEiPaskaa

Jos yleinen asevelvollisuus jatkuu, kuolemme sitten suomalais-venäläisinä varusmiehinä vieläkin halvempi mahorkka huulessa.

• sdtygsreg
        EiNatoaEiPaskaa kirjoitti:

Jos yleinen asevelvollisuus jatkuu, kuolemme sitten suomalais-venäläisinä varusmiehinä vieläkin halvempi mahorkka huulessa.

No sekin on parempi kuolema.
        Kuin jossain kuivalla aavikolla Naton Ja Usa:n puolesta....

• Edinaja-Kokoomus

Silloin kun minä olin armeijassa, aikana jolloin PV:n rahat ei menneet Nato-haaskuuseen, niin päivärahalla sai Mallu-askin ja sotkun kahvin, vielä jäi sen verran ylikin, että kerran viikossa sai munkin. Ja tämä ihan mokkerina jo, nyt ei taida Malluun olla varaa kuin upseereilla. Sitä se Nato-yhteensopivuus teettää.

• HalpaaTykinruokaa

Usa, Nato, Sauli Niinistö ovat innoissaan kun Suomen varusmiehet ja reserviläiset ovat halpaa tykinruokaa eikä niillä ole järjestöä joka ajaisi niiden asioita Nato-sodassa palkkaa, vaarallisen työn lisää, vaarallisesta työstä kieltäytymistä, korvausasioita, työkyvyttömyyselkkeitä, invalidieläkettä, hautajaiskorvausta, leskeneläkettä, orpolasten eläkettä, sairaalahotitoa, psykiatrista hoitoa, terapiaa, kuntoutusta, tekojäsenkorvauksia jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      3030
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2722
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      56
      2506
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      31
      2447
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1998
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1529
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1522
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      75
      1470
    9. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1469
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1409
    Aihe