1-6kk palvelevat saavat 4.70 euroa päivärahaa päivässä. Ne, jotka ovat 11-12kk, saavatkin jo 11.20 päivässä.
http://www.puolustusvoimat.fi/
(polku siitä eteenpäin : "varusmies - varusmiehestä huolehditaan - päivärahat ja muut korvaukset")
Tällä pitäisi pärjätä vaikka sitten lähetettäisiin Norjaan sotaharjoituksiin. Ei sitten ostella liikoja Norjassa. Norja on kallis maa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10525487
Ennen vanhaan päiväraha määritettiin sille tasolle, että sillä sai päivässä tupakka-askin ostettua, ruoka ja majoitus kun olivat ilmaisia. Tällä mennään yhä:
http://www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/39420
L&M, punainen aski - 4.70e, tasan (!) saman verran kuin varusmiehen päiväraha!
Eli tupakka-askin hinnalla suomalaisen asevelvollisen pitäisi ulkomailla NATO:akin tulevaisuudessa palvella?
Päiväraha = tupakki-aski
14
187
Vastaukset
- henriksoni8991
ketunbrinki ja teltta sinne.
mutta miten vihollinen harhautetaan.- henriksoni8781
maamiinat armeija poistaa koskeeko se kaikkia minoja mun mielestä myös puumiinoja
kaikki pois ja jos tarvetta miniaseammuksia paljon. - henriksoni8791
henriksoni8781 kirjoitti:
maamiinat armeija poistaa koskeeko se kaikkia minoja mun mielestä myös puumiinoja
kaikki pois ja jos tarvetta miniaseammuksia paljon.suomen valtion lupa pitää asetta kotona on vastoiin mun lakia,
aseet kuuluu aselokerikkoon ei kotiin. - HeiTonttu-ukotHyppikää
Ja sun 'laillasi' pyyhitään sanonkomämitä! Suomessa aseenkanto on tiukasti säädeltyä ja luvanvaraista!
- seytreyr
henriksoni8991
Koukataan sivustasta vihollisen eteen. Ja lyhyt isku.
Ja taas koukataan toiseen paikkaan..
Näin Suomen armeija harhauttaa vihollisia..
- Osta Suomi-armeija!
Jumalaut!
Sillä määrällä kun meikäläinen on eläissään norttia kiskonut, olisin siis voinut ostaa kokonainen armeijan!
Tosin vain Suomesta.
Pe-hehe-herkele... - Pe-hehe-herkele
Pe-hehe-herkele.
- HalpaaKauraa
Usan armeija ja Nato ovat innoissaan kun Niinistö tarjosi niille halpoja suomalaisia sotilaita niin Usa ja Nato saavat omia palkkakustannuksia alas.
- MyiHalvatHalvalla
Pitää paikkansa Usan armeijan ja Naton palkkakustannukset ovat nousseet rajusti jatkuvien sotien vuoksi.
Siihen Sauli Niinistö iski ja myi halvat sotilaamme reserviläisemme varusmiehemme Usalle ja Natolle jotta saisi itse hyväksyntää Valkoisessa talossa. - setrgerg
Just!
Suomen miehet joutuu kuolemaan Usa:n puolesta tupakki askin hinnalla Natoon liityttyään..
Kannatanki liittymistä Venäjään..
Buahahaha!!!! :D - EiNatoaEiPaskaa
Jos yleinen asevelvollisuus jatkuu, kuolemme sitten suomalais-venäläisinä varusmiehinä vieläkin halvempi mahorkka huulessa.
- sdtygsreg
EiNatoaEiPaskaa kirjoitti:
Jos yleinen asevelvollisuus jatkuu, kuolemme sitten suomalais-venäläisinä varusmiehinä vieläkin halvempi mahorkka huulessa.
No sekin on parempi kuolema.
Kuin jossain kuivalla aavikolla Naton Ja Usa:n puolesta....
- Edinaja-Kokoomus
Silloin kun minä olin armeijassa, aikana jolloin PV:n rahat ei menneet Nato-haaskuuseen, niin päivärahalla sai Mallu-askin ja sotkun kahvin, vielä jäi sen verran ylikin, että kerran viikossa sai munkin. Ja tämä ihan mokkerina jo, nyt ei taida Malluun olla varaa kuin upseereilla. Sitä se Nato-yhteensopivuus teettää.
- HalpaaTykinruokaa
Usa, Nato, Sauli Niinistö ovat innoissaan kun Suomen varusmiehet ja reserviläiset ovat halpaa tykinruokaa eikä niillä ole järjestöä joka ajaisi niiden asioita Nato-sodassa palkkaa, vaarallisen työn lisää, vaarallisesta työstä kieltäytymistä, korvausasioita, työkyvyttömyyselkkeitä, invalidieläkettä, hautajaiskorvausta, leskeneläkettä, orpolasten eläkettä, sairaalahotitoa, psykiatrista hoitoa, terapiaa, kuntoutusta, tekojäsenkorvauksia jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7203030Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622722Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o562506Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä312447Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581998Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181529Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121522- 751470
- 491469
- 571409