Köyhyys johtuu laiskuudesta

Armoton totuus

Tyhmäkin pärjää jos on ahkera eikä heti luovuta kun tulee vastoinkäymisiä. Jos sensijaan on tyhmä ja laiska on ennuste huono, syrjäytyy ja tulee elämään köyhänä. Tyhmyydelle ihminen ei voi mitään mutta laiskuus on aivan oma valinta, siitä ei voi muita syyttää. Tosin nämä tyhmät ja laiskat eivät muuta teekkään, kaikki on muiden vika, he muka ovat aivan syyttömiä tilaansa.

36

256

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin se vain on

Viisaista sanoja. Eihän kukaan älykkyydelleen tai sen puutteelleen mitään voi mutta jos on periksiantamaton, sisukas niin voi päästä aika pitkällekin. Jos on laiska ja vähälahjainen on köyhyys lähes varmaa.

• sapienssi

Tyhmähän se on joka itsensä tyhjänpäiväisyyksiin orjuuttaa ja mite pitkälle on tarkoitus päästä ja minkä tähden.

Pieni ego tarvii vertailukohtia ja sormella osoiteltavia vain oman uskonsa pöngittämiseen, jotta näyttäisi muiden silmissä hyväksyttävämmältä.

Tarpeellisen ja tarpeettoman erottaminen on näille muiden kautta eläjille mahdotonta, kun pitää varmuuden vuoksi saada kaikkea mahdollista, ettei vaan vahingossakaan jäisi mistään paitsi.

Kuolinvuoteella yleensä huomaavat elämänsä menneen hukkaan ja katuvat tehtyjä valintojaan, kun elämä tuli käytettyä arvottomaan statuksen kohotus kiipeilyyn elämisen sijaan.

Köyhyydenkin perimmäinen syy on itsekkyydessä ja ahneudessa joka ilmenee etenkin jakamisen puutteena niin työn kuin mahdollisuuksienkin osalta rajaamalla osa ihmisistä kaiken muunkin toiminnan ulkopuolelle.

Eikä työn kerjääminen ole sen ylevämpää kuin rahankaan kerjääminen eikä työpaikat kerjäämällä lisäänny hyväksikäyttö kylläkin.

Onnellisia ne, joilla jotain annettavaa ei ne joilla jotain vaadittavaa muilta ihmisiltä.

• Totta joka sana

Köyhät on tyhmiä, laiskoja, lihavia ja rumia, tämä on armoton totuus! He vihaavat itseään, siitä johtuu heidän suunnaton katkeruus ja kademielisyys. Tietävät että heidän elämä ei miksikään muutu, mitään toivoa ei ole. Alistuisivat kohtaloonsa eivätkä ruikuttaisi!

• 23rf

Mitäs säkin täällä oikein ruikutat? Jos olet kerran niin kaunis, rikas ja fiksu. Säälittävyyden huippu sellasen tulla tänne inisemään.

• mitä höpinää

Höpönhöpö! Minä olen köyhä ja en taatusti laiska. Kolme lasta ovat taanneet sen että aikaa laiskotteluun ei ole. Lisäksi käyn kuntosalilla, jumpilla, pyöräretkillä. Koko ajan teen jotakin, en edes taitaisi osata paikallani olla.
      Tyhmäkään en ole, lukio käytynä yli ysin keskiarvolla, stipendi saatu opiskelusta.
      Mitä se syrjäytyminen on? Sitä ettei käy töissä vai? En koe olevani mitenkään syrjäytynytkään, läheisiä ja ystäviä riittää.
      Tälläisen elämän minä vain olen halunnut itselleni. Irti raatamisesta. Nautin letkeistä aamuheräämisistä. Aikaa tehdä kaikkea kivaa. Rahaa ei ole mutta en sitä kaipaakaan. Paljon monia asioita minulle tärkeämpiä kuin raha.
      Monille on vaikea ymmärtää etteivät kaikki ihmiset ole rahan ja tavaroiden perään. Minulle sellainen elämä ei anna mitään mitä haluaisin. Ihan vapaaehtoisesti olen valinnut tämän elämän.

• selkeää

Vain tyhmä nauttii tyhjistä hetkistä. Älykäs kaipaa virikkeitä. Lisäksi vain syrjäytynyt haluaa syödä naapurin rahoilla.

• kaiku kaiku kaiku...
        selkeää kirjoitti:

Vain tyhmä nauttii tyhjistä hetkistä. Älykäs kaipaa virikkeitä. Lisäksi vain syrjäytynyt haluaa syödä naapurin rahoilla.

tukijullin jyvätuet pois niin kotipellon viljely rupee maittamaan, koska hyvä jyväturva syrjäyttää tukijullin kotipellostaan. kun jyväturva poistuu niin veronmaksaja säästää monta miljaandia valtion velkaa!.

EIKÖ olekin hyvä ehdotus nimimerkki "Selkeä"

• hmmjoo..

I!!rti raatamisesta. Nautin letkeistä aamuheräämisistä. Aikaa tehdä kaikkea kivaa. Rahaa ei ole mutta en ""

Hyi helvata mikä ihminen oletkaan,,, Joku helppoheilkki....

• käpy ja pupu

älykäs ei 'kaipaa' mitään 'virikkeitä' vaan niitä syntyy ihan itsestään.... itsestään tullatupsahtaa kaikenlaisia ideoita joita voi tehdä milloin huvittaa... joskus niinkin paljon ettei tiedä oikein mitä tekisi kun on niin paljon ideoita.Tietysti jos asuu kerrostalossa niin se itsensä toteuttaminen on vähän niin ja näin kun ei voi mitään tehdä, ei ole omaa autotalli/verstasta missä voi rakennella mitä vaan omilla koneilla.Tein juuri valmiiksi koristekaivon ja on ihan erilaatuinen kuin kauppojen laudoista kyhätyt halpis jutut, seuraava 'virike' on terassin kaiteitten teko uusiksi, laudat on jo hankittu.Joku sanoo että nuo on töitä eikä mitään 'virikkeitä' mutta minulle ne on mitä antoisimpia vapaa-ajan vietto juttuja.Kissallekin pitäisi kiikku tehdä, pitää niin keinuttamisesta, kiikkutuolissa saa vielä hetken keinua.

• Tosi on

Katsos kun täällä kerrostalossa asuvat tahtovat asua palveluiden lähellä eivätkä tahdo mitään nikkaroida. Kaupasta saa kaikkea mitä tarvitsee. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Mitä tulee aloitukseen olen aivan samaa mieltä. Tyhmempikin pärjää kunhan ei ole laiska. Köyhät ovat tyhmiä ja laiskoja, se on syynä heidän köyhyyteensä. Poikkeukset vahvistavat säännön.

• käpy ja pupu

ok-talot ei ole missään 'maalla' ne on maataloja jotka maalla on. Kaikki palvelut on alle 2km päässä.Toki kaupasta saa melkein mitä vaan, mutta yleensä on 'rimpulaa' eli enpä itselle huolisi esim. aika paljon on huonekalua sellaista lastulevybulkki tavaraa jota en ilmaiseksi huolisi, mutta kerrostalot on lähestulkoon kaikki kalustettu niillä.Ei ole tarkoituskaan että kaikki nikkaroi jotain, eihän kaikilla ole edellytyksiäkään siihen, ei mielenkiintoa, koska niinkuin mainitsit ,kaikkea saa kaupasta. Joillakuilla on mielenkiinto ihan muissa asioissa, ja hyvä niin ei kaikkien tarvi olla samasta muotista. Ruokaakin saa kaupasta, silti suuri osa ihmisiä haluaa itsesitä tehdä, niin minäkin., sama pätee kaikkeen muuhunkin mitä voi ja haluaa kukin tehdä.

• Näin se vain on

Asunnon hinnan määrää sijainti, sijainti, ja sijainti. Kerro mikä on lääväsi tämänhetkinen markkinahinta. Minun kerrostalo-osake on puolen miljoonan arvoinen, sillä saisi aika helvetin ison ok-talon maakunnista mutta kun on kolmannen polven stadilainen ei kiinnosta!

• Reaali Talous
        Näin se vain on kirjoitti:

Asunnon hinnan määrää sijainti, sijainti, ja sijainti. Kerro mikä on lääväsi tämänhetkinen markkinahinta. Minun kerrostalo-osake on puolen miljoonan arvoinen, sillä saisi aika helvetin ison ok-talon maakunnista mutta kun on kolmannen polven stadilainen ei kiinnosta!

Asunnon arvo ei ole se minkä joku hölmö suostuu siitä maksamaan.

Tämä tulee selkenemään monelle lähivuosina

• käpy ja pupu
        Näin se vain on kirjoitti:

läävän tai sinun loistolukaalin hinnalla ei ole mitään merkitystä niinkauan kun asut siinä, vasta sitten kun myyt sitä niin sillä on merkitys.... aion asua vielä kymmeniä vuosia läävässäni joten hinnan muodostus on jotain aivan muuta silloin kuin nyt... ja sillä ei periaatteessa ole silloinkaan mitään väliä kun suoraan hautuumaalle toivottavasti kodistani päädyn ilman vanhustentalo vaihetta, silloin sillä ei ole mitään väliä.Voin testamentata sen kelle haluan ja hän voi sitten tehdä mitä haluaa sille talolle.Minä en niin rahan tarpeessa ole että koko ajan asuntojen hinta-arvoja pitäisi seurailla.

• Tri.Sorbus-Nappo

Olet sinä saatana latvavajakki. Itselleen vastailet ja vielä kirjoitusvirhein! Olet säälittävä homo!

• 258963

ai ken vai...

• nyt töissä

Liiallinen kiltteys on meidän tyttöjen ongelma. Itse aloin pärjätä, kun otin käyttöön kyynärpäät noin kuvaannollisesti..pahalta tuntuu, mutta ei onnistu muuten. Opin sen, että en kerro missä olen hyvä, vaan missä olen parempi kuin muut...

• 556644

hyvä sinä.... niin minäkin mutta en kertonut sitä vaan näytin ja hyvin on mennyt sen jälkeen

• Ylpeä parasiitti

Juu, itse olen sekä laiska että tyhmä, tosin tyhmyys on kohdallani lähinnä sosiaalista tyhmyyttä eli olen kyvytön siihen henkiseen h*oraamiseen, mitä (työ)elämässä menestyminen edellyttää. Olen täysin hyväksynyt elämäni "köyhänä", siis sosiaalipummina. Koskaan en ole valittanut mistään, paitsi joskus koirankakoista. Mielestäni laiskuus ei väistämättä johda köyhyyteen. Jos on laiska, mutta fiksu, voi elää ihan mukavastikin "typeryksiltä rahat pois" - taktiikalla.

• Ahneella on pask....

Ei ole älykkyydestä kiinni, jos tekee raskasta työtä niin pysyy taatusti köyhänä. Nimittäin on niin, että älykäs ei ala tienaamaan rikollisin keinoin ja pysyy siksi köyhänä. Vilunkia kun pystyy pelaamaan niin on helppo sinnitellä itsensä rikkaaksi.

Älykkäiltä puuttuu näköjään kunnianhimo täysin, mutta typerillä sitä kunnianhimoa näkyy olevan pullisteluun saakka.

Eivätpä näytä nuo haalitut rikkaudet auttavan suojelemaan sairauksilta tai kuolemalta, vaikka kuinka paljon tyhmyydessään ahnehtisivat.

• vai kuinka

mutta eläessään voi tehdä ihan mitä haluaa ja ihan niin paljon kun haluaa... siihen ei vähävaraisempi pysty....

• mielipide tämäkin

Kukaan ei vaan voi ottaa vastuuta toisten valinnoista, koska ihmisten toimintamallit on erilaisia.

Toinen henkilö ostaa asunnon.
      Toinen ei.

Toinen hankkii koulutuksen.
      Toinen ei.

Toiset ihmiset vaan tekee oman taloutensa eteen enemmän, kuin toiset. Jotkut tekevät huonoja valintoja.

On surkeaa politiikkaa laittaa muiden maksettavaksi joidenkin ihmisten huonot toimintamallit.
      Selvä se on, että se, joka hankkii koulutuksen ja heti ensimmäisen työpaikan jälkeen panostaa työ-osaamiseensa, on huomattavasti vahvemmilla, kuin ne, joita kiinnostaa kaljanjuonti ja ensisijaisesti vapaa-ajanvietto.

Aikaa myöten myös samoista lähtökohdista lähtenyttä kaveriporukkaa odottaa erilainen tulevaisuus. Toisilla on "espoolainen unelma", omakotitalo ja raha-asiat reilassa.

Olen nähnyt itse tämän omin silmin, miten yksilötasolla (ok, kaikki ei voi pärjätä hyvin) voi tapahtua taloudellista hyvinvointia (vastaavasti myös pahoinvointia).

Ihmisillä on erilaiset tavoitteet elämässä ja on myös niitä, jotka ei pyri saavuttamaan mitään. Ja sen tietää, että ei hyvä heilu

• 15+12

"Aikaa myöten myös samoista lähtökohdista lähtenyttä kaveriporukkaa odottaa erilainen tulevaisuus. Toisilla on "espoolainen unelma", omakotitalo ja raha-asiat reilassa."

Entäpä ne, jotka eivät ole siihen kaveriporukkaan koskaan kuuluneetkaan? Ne, jotka ovat lapsesta saakka jääneet nokkimisjärjestyksessä alakynteen, ja jotka ovat koulumaailmassa ja ehkä perheessäkin saamansa kohtelun vuoksi imeneet itseensä sen käsityksen, ettei heistä ole mihinkään? Tästä porukasta syntyy köyhien perusjoukko.

Menestyjien on helppo uskoa, että kaikki on kiinni omista valinnoista. Todellisuudessa osa ihmisistä ei edes uskalla tehdä valintoja. He ajautuvat ratkaisusta toiseen satttumien kautta tai toisten tuuppimana. He eivät välttämättä tee mitenkään silmiinpistävän huonoja valintoja, mutta heiltä puuttuu itseluottamusta suunnitella omaa elämäänsä ja tunnistaa todelliset voimavaransa. Siksi he tyypillisesti luovivat koko ikänsä pienipalkkaisissa töissä, ja jäävät pienelle eläkkeelle.

Suoranaisia huonoja valintoja (kuten alkoholismiin sortuminen) tekevät kaikkiin sosiekonomisiin luokkiin kuuluvat. Elämänsä ehtii siis pilata vanhempanakin. Mutta sen voi myös pelastaa, mikäli siihen saa tukea.

• noh...,.,.
        15+12 kirjoitti:

"Aikaa myöten myös samoista lähtökohdista lähtenyttä kaveriporukkaa odottaa erilainen tulevaisuus. Toisilla on "espoolainen unelma", omakotitalo ja raha-asiat reilassa."

Entäpä ne, jotka eivät ole siihen kaveriporukkaan koskaan kuuluneetkaan? Ne, jotka ovat lapsesta saakka jääneet nokkimisjärjestyksessä alakynteen, ja jotka ovat koulumaailmassa ja ehkä perheessäkin saamansa kohtelun vuoksi imeneet itseensä sen käsityksen, ettei heistä ole mihinkään? Tästä porukasta syntyy köyhien perusjoukko.

Menestyjien on helppo uskoa, että kaikki on kiinni omista valinnoista. Todellisuudessa osa ihmisistä ei edes uskalla tehdä valintoja. He ajautuvat ratkaisusta toiseen satttumien kautta tai toisten tuuppimana. He eivät välttämättä tee mitenkään silmiinpistävän huonoja valintoja, mutta heiltä puuttuu itseluottamusta suunnitella omaa elämäänsä ja tunnistaa todelliset voimavaransa. Siksi he tyypillisesti luovivat koko ikänsä pienipalkkaisissa töissä, ja jäävät pienelle eläkkeelle.

Suoranaisia huonoja valintoja (kuten alkoholismiin sortuminen) tekevät kaikkiin sosiekonomisiin luokkiin kuuluvat. Elämänsä ehtii siis pilata vanhempanakin. Mutta sen voi myös pelastaa, mikäli siihen saa tukea.

Että mä inhoan tota sanaa "menestyjä" suomalaisessa retoriikassa.... Mä voin kertoa, että mä tunnen hyvin monenlaisia ihmisiä: sellaisia jotka käyttää suurinpiirtein yhteen illalliseen sellasen määrän rahaa, mikä on koko minun kuukauden ruokabudjettini ja jotka ajelee arvoautoilla, tunnen paljon keskiluokkaisia taviksia; sellaisia jotka tekee ihan tavispalkkatöitä eikä ole yhtään tyytymättömiä elämäänsä tai kateellisia koskaan kenellekään tai mistään ja olen tuntenut myös muutamia köyhiä tai ainakin hyvin todennäköisesti sellaisiksi luokiteltevissa olevia jos haluaisi luokitella, mutta ikinä, ikinä mä en ole ainakaan ihmisten älyä sillä pohjalla erotellut, että mikä määrä materiaa kenelläkin on. Ja sehän sulle nimimerkki "15 12" varmaan on se älyn mittari, eiks niin, että onko paljon rahaa?

Tosi moni myöhemmin kuuluisaksi tullut yhteiskunnan esim. älyllinen nero on joskus elänyt niukkuudessa. Köyhyys ei aina ole pysyvä tila tai saatika mikään sellainen asia, että sillä sopisi leimata mitään, mutta köyhät kokevat olevansa syrjäytyneitä varmaankin joskus siksi, että jos heitä pilkataan köyhyydestä...Ja pilkkaaminen ei ole hyvä asia, koska nyky-Suomessa _ei kukaan_ sentään niin osaton ja huono- osainen ole, että sen takia yhtään kenenkään missään pitäisi alkaa empatiakyvyttömäksi ääliöiksi, jotka pilkkaa vähemmistö- ja alisteisia ihmisryhmiä.

• meizi83
        noh...,.,. kirjoitti:

Että mä inhoan tota sanaa "menestyjä" suomalaisessa retoriikassa.... Mä voin kertoa, että mä tunnen hyvin monenlaisia ihmisiä: sellaisia jotka käyttää suurinpiirtein yhteen illalliseen sellasen määrän rahaa, mikä on koko minun kuukauden ruokabudjettini ja jotka ajelee arvoautoilla, tunnen paljon keskiluokkaisia taviksia; sellaisia jotka tekee ihan tavispalkkatöitä eikä ole yhtään tyytymättömiä elämäänsä tai kateellisia koskaan kenellekään tai mistään ja olen tuntenut myös muutamia köyhiä tai ainakin hyvin todennäköisesti sellaisiksi luokiteltevissa olevia jos haluaisi luokitella, mutta ikinä, ikinä mä en ole ainakaan ihmisten älyä sillä pohjalla erotellut, että mikä määrä materiaa kenelläkin on. Ja sehän sulle nimimerkki "15 12" varmaan on se älyn mittari, eiks niin, että onko paljon rahaa?

Tosi moni myöhemmin kuuluisaksi tullut yhteiskunnan esim. älyllinen nero on joskus elänyt niukkuudessa. Köyhyys ei aina ole pysyvä tila tai saatika mikään sellainen asia, että sillä sopisi leimata mitään, mutta köyhät kokevat olevansa syrjäytyneitä varmaankin joskus siksi, että jos heitä pilkataan köyhyydestä...Ja pilkkaaminen ei ole hyvä asia, koska nyky-Suomessa _ei kukaan_ sentään niin osaton ja huono- osainen ole, että sen takia yhtään kenenkään missään pitäisi alkaa empatiakyvyttömäksi ääliöiksi, jotka pilkkaa vähemmistö- ja alisteisia ihmisryhmiä.

Voi kuitenkin todeta, että lähes kaikki toiminta liittyy rahaan.
        Ihminen käy töissä, jotta saa rahaa.
        Jos rahaa puuttuu, ei ole hyvä olla, kun on köyhä.
        Köyhä ei saa/tienaa rahaa.

Ihminen opiskelee pakollisen peruskoulun jälkeen 3-10v ja tekee 40v työuran - rahan takia.

Aikapaljon raha vaikuttaa ihmisen elämään.

Kuitenkin, siihen voi vaikuttaa, tienaako, vai ei.
        Se on totta, että raadollista, itsekeskeistä peliä tarvitaan, jotta saa haluamansa, mutta niin se on aina ollut.

Itse aion tienata 100 000eur/nettona vuodessa lähitulevaisuudessa. Se vaatii paljon tekemistä, uhrauksia ym. Mutta kannattaa.

Mitään ei saa ilmaiseksi, tarvitaan tekemistä.

• 15+12
        noh...,.,. kirjoitti:

Kenties "menestyjien" sijasta olisi ollut parempi puhua vaikkapa "onnistujista". Sitä en ymmärrä, miksi ryhdyit älykkyydestä puhumaan. En minä älykkyydestä kirjoittanut yhtään mitään.

• Onnellinen köyhä
        meizi83 kirjoitti:

Voi kuitenkin todeta, että lähes kaikki toiminta liittyy rahaan.
        Köyhä ei saa/tienaa rahaa.

Ihminen opiskelee pakollisen peruskoulun jälkeen 3-10v ja tekee 40v työuran - rahan takia.

Aikapaljon raha vaikuttaa ihmisen elämään.

Kuitenkin, siihen voi vaikuttaa, tienaako, vai ei.
        Se on totta, että raadollista, itsekeskeistä peliä tarvitaan, jotta saa haluamansa, mutta niin se on aina ollut.

Itse aion tienata 100 000eur/nettona vuodessa lähitulevaisuudessa. Se vaatii paljon tekemistä, uhrauksia ym. Mutta kannattaa.

Mitään ei saa ilmaiseksi, tarvitaan tekemistä.

"Voi kuitenkin todeta, että lähes kaikki toiminta liittyy rahaan.
        Köyhä ei saa/tienaa rahaa"

Seksiä saa ilman rahaa. Naiset jotka antavat seksiä rahasta joko suoraan tai epäsuorasti ovat huoria. Minulla seksiä piisaa vaikka ikinä en ole rahan perässä juossut. Köyhäkin kun voi olla komea!

Ei elämässä muuta tarvita kuin viiniä, laulua ja (kauniita) naisia. Juokse sinä rahan perässä, saat sitten niitä huoranaisia kun et ilmeisesti muuten naisia saa.

• Toistatte itseänne

kuin vähäjärkiset papukaijat.

"…jokainen paitsi idiootti tietää, että alemmat luokat on pidettävä köyhinä, tai he eivät koskaan ole tuotteliaita."

— Arthur Young; 1771

"On siviililakien suuri tehtävä vahvistaa poliittisin sanktioin useita luonnonlakeja... Väestö täytyy opettaa ja sitoa laein parhaisiin menetelmiin, joilla hoitaa omia asioitaan ja harjoittaa mekaanista toimintaa."

-Francis Hutcheson

"Metsämme ja yhteismaamme (synnyttävät Köyhät, jotka oleilevat niissä aivan liian paljon kuin Intiaanit konsanaan) ovat este teollistumisellemme, sekä Laiskuuden ja Velttouden Syntysijoja."

-John Bellers

"Köyhyys on sen vuoksi mitä tärkein ja arvokkain yhteiskunnan rakennusaines, jota ilman kansat ja yhteisöt eivät voi pysyä sivistyksen tilassa. Se on ihmisen osa. Se on varallisuuden lähde, koska ilman köyhyyttä ei olisi työvoimaa, eikä voisi olla rikkauksia, ei hienostuneisuutta, ei mukavuuksia eikä hyötyä niille, joilla on varallisuutta."

-Patrick Colquhoun

http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=8&id=3250

• oldmetall

Minä en syytä ketään omista valinnoista, mutta mua suivoo tämä nykyaikana vallalla oleva prkl.een moinen ulina kun ei rahvas ole kaleeriorjana orjapalkalla veren maku suussa.

enemmän muut ruikuttaa ja räikkyy tyhmyydestä ja laiskuudesta kuin tyhmä ja laiska itse.
      Entäpä jos köyhät ovat kurkkua myöten täysi alituiseen V:ttuiluun? Olen kokenut köyhyttää enkä nytkään pyöri rahoissa, mutta alkaa jo olla kirveellä töitä kun ei saa olla rauhassa!
      Menkööt raharikkaat Nalle Wahlroosin johdolla veroparatiiseihin, siellä voivat onttopäät joita vartioidaan tarkasti etteivät köyhät pääse liki.
      Entäpä koun on laiska ja tyytyväinen omaan palkkatasoonsa? Entäpä jos haluaa olla vapaa eikä mikään kaleeriorja?
      Kun olin työttömänä niin kyllä sain kuulla kuittailua kun elin ansiosidonnaisella työttömyyskorvauksella ja opiskelin uuteen ammattiin ja työllistyin päälle 40 vuotiaana.
      Sain kuulla, että kyllä töitä nääs riittää kuka vaan viitsii tehdä töitä. Voi sitä raivon määrää kun elelin rauhassa enkä mennyt hampaat irvessä raatamaan orjatöihin.
      Tälläkin palstalla monet patistavat työttömiä ja köyhiä ilmaistöihin, mutta itse eivät tosipaikan tullen olis varmaan valmiita lähtemään kaleeriorjaksi jollekin rikkaalle törsöorsolle orjaksi ylikansalliseen riistoyhtiöön tai aaumtuimaan käpyjä keräilemään.

• meizi83

Kyllä köyhätkin paasaa rikkaista, tai hyvätuloisista ihan samalla tavalla.

Monta topiccia on perustettu mollaamaan Nalle Wahlroosia, jossa ihmetellään, miksi hän tienaa - ja miksi muut ei tienaa.

Syynä tuohon on se, että mr. Walhroos omistaa Sampo oyj:n osakekannasta 2,13%. Omistajan kuuluu saada osinkoa omistamastaan yrityksestä!! (mm. suomen laissakin niin lukee).

Palatakseni aiheeseen, köyhä on ihan yhtä sikamainen! Niin moni on itse aiheuttanut oman huonon taloudellisen asemansa. Ja vasemmistopolitiikka keksii kokoajan keinoja, joilla MUIDEN ihmisten omaisuudesta voitaisiin antaa niille, jotka ei ole tehneet mitään tämän järjestelmän hyväksi.

Vasurit ajaa juuri sellaisia veroja, joita eivät itse maksa (mm. pääomatulovero, varallisuusvero).

Eli yksinkertaistettuna asian pitäisi olla vasurin mielestä niin, että joku ostaa osakkeen JA TUOTTO JAETAAN niille, jotka eivät itse ikinä laita omaa rahaansa mihinkään.
      Tälläisessä järjestelmässä ei ole mitään järkeä, ostat itse omilla rahoillasi osakkeen ja muut vie ostamisen/omistamisen hyödyn itselleen.

En ymmärrä...

• oldmetall

Wahlroos tienatkoon ihan rauhassa kunhan vaan älyäisi pitää turpansa kiinni.
        Alkaako porvareilla olla pelko, että vasemmisto nousee kunhan ihmiset huomaavat miten maa oikeasti makaa?
        Nythän on Suomessa oikeisto vallalla. mitä ihmettä nyt ollaan vauhkona jos joku sanoo poikkipuoiisen sanan.
        Eihän syrjäytetyt pääsekään omia elinolosuhteitaan kohentamaan. Noh! Minä olen ainakin "banaanini maksanut" eli olen maksanut veroja oltuani työelämässä 45 vuotta.
        Nythä törsöorsot ovat ajamassa suurta osaa kansasta baarialuokkaan ja ilmaistöihin ja miten sä niistä veroja maksat.
        Mutta en viitsi lähteä polemisoimaan, koska argumenttisi ovat sellaista porvarillisesti värittynyttä heppoista kyökki kansantaloustiedettä.
        Olen vaan kyllästynyt kertakikkiseen V:ttuiluun ja elän omaa elämääni.
        minä en ymmärrä, että sellainen ihminen joka ei omista kuin hätäiseen ympäriillään olevat seinät on niin suurta porvaria niin että oksat pois.
        Kyllä mulla on se mitä on eli katto pään päällä eikä kukaan ole mitään hyötyä vienyt itselleen.
        Noh heppoisia ovar argumenttisi kuten aina

• 21fd
        oldmetall kirjoitti:

Alkaako porvareilla olla pelko, että vasemmisto nousee kunhan ihmiset huomaavat miten maa oikeasti makaa?
        Nythän on Suomessa oikeisto vallalla. mitä ihmettä nyt ollaan vauhkona jos joku sanoo poikkipuoiisen sanan.
        Eihän syrjäytetyt pääsekään omia elinolosuhteitaan kohentamaan. Noh! Minä olen ainakin "banaanini maksanut" eli olen maksanut veroja oltuani työelämässä 45 vuotta.
        Nythä törsöorsot ovat ajamassa suurta osaa kansasta baarialuokkaan ja ilmaistöihin ja miten sä niistä veroja maksat.
        Mutta en viitsi lähteä polemisoimaan, koska argumenttisi ovat sellaista porvarillisesti värittynyttä heppoista kyökki kansantaloustiedettä.
        minä en ymmärrä, että sellainen ihminen joka ei omista kuin hätäiseen ympäriillään olevat seinät on niin suurta porvaria niin että oksat pois.
        Kyllä mulla on se mitä on eli katto pään päällä eikä kukaan ole mitään hyötyä vienyt itselleen.

Mun kaaliin ei mene se, että jollakin pitää olla monituhatkertaisesti rahaa sen mitä tarvitsee, kun samaan aikaan suurimmalla osalla ihmiskuntaa ei ole varaa edes välttämättömiin elämänmenoihin.

Joku katto pitäs rikastumisellekin olla.

Rikkaat ei ole vielä oppineet sitä, että mitään et täältä mukaasi saa.

Rikkaathan on mammonan palvojia ja raha on heille jumalan asemassa. Mitään muuta arvoja ei ole kuin raha, raha ja raha.

Dorkat!

• 14+10
        21fd kirjoitti:

Mun kaaliin ei mene se, että jollakin pitää olla monituhatkertaisesti rahaa sen mitä tarvitsee, kun samaan aikaan suurimmalla osalla ihmiskuntaa ei ole varaa edes välttämättömiin elämänmenoihin.

Joku katto pitäs rikastumisellekin olla.

Rikkaat ei ole vielä oppineet sitä, että mitään et täältä mukaasi saa.

Rikkaathan on mammonan palvojia ja raha on heille jumalan asemassa. Mitään muuta arvoja ei ole kuin raha, raha ja raha.

Dorkat!

Pikemminkin pitäisi asettaa katto köyhtymiselle, siis sille, miten pahasti elämänsä voi sössiä. Jos henkilö ei ole vaikkapa viiteenkymmeneen ikävuoteen mennessä onnistunut hankkimaan tulotasoa ja/tai varallisuutta, joka takaisi omillaan toimeen tulemisen, tulisi hänet sulkea loppuiäkseen työlaitokseen. Se on halvempaa kuin köyhien "itsenäisen" elämän kustantaminen vuokrakämpissä.

• 2ed
        14+10 kirjoitti:

Pikemminkin pitäisi asettaa katto köyhtymiselle, siis sille, miten pahasti elämänsä voi sössiä. Jos henkilö ei ole vaikkapa viiteenkymmeneen ikävuoteen mennessä onnistunut hankkimaan tulotasoa ja/tai varallisuutta, joka takaisi omillaan toimeen tulemisen, tulisi hänet sulkea loppuiäkseen työlaitokseen. Se on halvempaa kuin köyhien "itsenäisen" elämän kustantaminen vuokrakämpissä.

Sun olis pitänyt syntyä Natsi-Saksaan. Siellä olisit saanut kokea "tähtihetkes"!

Arbait macht frei. Muistatkos?

On sullakin jutut. Hah!

• meizi83
        oldmetall kirjoitti:

Vai että heppoisia, voisi sanoa samaa sinunkin tekstistäsi.

Vaurastuminen on aina aloitettava jostakin, ensimmäinen asunto on hyvä alku. Moni ei edes aloita, vaan surutta laittaa eläkeasumisen muiden maksettavaksi ja tätä sakkia riittää monta sataa tuhatta!

En tiedä, miten millään eläkkeellä voi mitenkään maksaa vuokraa.

Ei kyse ole v1ttuilusta, vain faktojen esittämisestä. Mielipiteistä voi keskustella, faktoista ei voi.

Kuten ennenkin todettu: köyhien mielestä vika on aina muualla, paitsi omassa itsessä ja omassa toiminnassa. Voi miettiä omaa historiaa, mitä on tehty oikein ja mitä väärin - eihän se toki mitään pelasta,.

• sokoumus

minä olen ollut niin viisas etten todellakaan anna yhteiskunnan käyttää minun tierveyttä hyväkseni.. olen antanut yhteiskunnan maksaa kulunu .... enkä yhtään tunne syyllisyyttä--- teen mitä tykkään ja kuljen miten haluun.. en ryyppää enkä polta tupakkaa olen täysin terve hyvinvoiva.. kaunis koti ja ystävii.....
      siis nautin olostani ja ilman työtä... valruusikin saa toimeentulotukea .. sen nimi on vaan maataloustuki.. et samas veneesä ollaa vaaalruuuuuusi----- minä olen vieläkin vapaampi ... kukaan ei kyttää...

siis ooon niin onnekas osaani

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2168
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2132
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1271
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1100
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      58
      1048
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      969
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe