Amatöörit ostaa ja amatöörit avustaa

Avohoitoa

Joutunu sivusta seuraamaan kun työkaveri toi Saksasta Golfin raadon. Siinä on joku ihme vikakoodi päällä, Saksassa aikoinaan korjattu jotain ja ajaan pystyy auton puolesta mutta leimaa ei saa kun on se koodi päällä. Niin ei sitten sen puolesta saa ajaakkaan. Ihme touhua kaikenkaikkiaan.

No, se on aikasemmin tuomansa Volvon (pommi oli sekin) piikkiin hakemassa jotain veronpalautusta käräjiltä. Juuri katselin Hesarin sivuilta että ei mene hyvin sekään juttu.
http://www.hs.fi/kotimaa/Nelonen Autokanteita ajava opiskelija esiintyy oikeudessa valmiina juristina/a1305559844651

Mikä ihmeen mania joillakin on tehdä autonostosta joku uskonto, tai kokopäivätoiminen työ. Tämäkin tyyppi on Golfin kahden tonnin säästöstä maksanut jo reilut neljä tonnia, Volvon kanssa se hävisi saman verran.

13

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo on juttu!

Vahvistaa taas sitä vanhaa totuutta ettei keskimääräinen autontuoja ole mikään järjen jättiläinen!

• Ei ehkä kannata

yleistää mutta paljonhan noissa tuojissa on älyltään vähän jälkeenjäänyttä porukkaa. Sitäkin innokkaampia tosin. Ei auton etsiminen ja ostaminen Saksasta ole niin helppoa kuin tyhmä luulee, varsinkin jos hyvän haluaa ja kohtuuhinnalla. Siihen pitää olla kauppatavat ja kielen hallitseva "ammattilainen". Valitettavan vähän noita ammattilaisia näyttää olevan hyötymistarkoituksessa muille autoja tuovien joukossakin. Laivamatkoilla Saksan ja Suomen välillä se oikein pistää silmään kun niitä vähän jututtaa. Oma vahva mielipiteeni on että parhaat asuvat jo valmiiksi Euroopassa.

• fiksua hommaa?

"Tällainen hanke on syytä antaa pätevien ammattilaisten hoitoon. " luvataan firman kotisivuilla. http://www.autoverokanne.fi/index-1.html

Mutta eivät ole kumminkaan laittaneet linkkiä semmoisen pätevän ammattilaisen sivulle? On tossa autontuonnissa uskomattomia juttuja nähny ja kuullu. Intoa on kovasti, järjen ei ole niin väliä.

• johan.

Jospa autotuonti on kuin raamattu,ei järjen vaan sydämen asia.

• saksasta useita ostn

Tässä niinkuin monessa muussa pätee se, ettei halpa hinta ja hyvä kunto eivät kohtaa. Se on ihan sama mistä ostaa kotisuomesta tai saksasta, laatu maksaa.

• Älä nyt vaan

luule että täällä tätä perimmäistä totuutta yleisesti uskotaan, paitsi ne jotka sen tietävät. Aina kun joku ottaa yhteyttä auton tuonnin merkeissä, pitäisi löytää se Saksan halvin ja se ei koskaan saisi olla romu. Sellainen yhtälö on mahdoton toteuttaa ja usein ostaja tekee toimeksiannon suomessa toimivalle jobbarille samoin ehdoin. Lopputulos on varma, lisää romua Suomeen. Pienellä lisäpanostuksella ostohintaan olisin löytänyt täältä varmasti sellaisia autoja joita Suomesta käsin etsimällä ei ostaja tule koskaan saamaan. Alalla nopeat syövät hitaat ja toisaalta nettimaailma ja todellisuus ovat aika kaukana toisistaan. Menee varmaan aikaa ennenkuin Suomessa se tajutaan.

• kolariromut

Vikakoodien kuittaaminen noista pahasti kolaroiduista voikin olla isompi työmaa kuin maallikko luulisi. Välillä saa vaihtaa kaikki sähköt ja anturit ennen kuin onnistuu.

• kannattaa tuoda
      • Niin, en ehkä

järjen jättiläinen ole minäkään, tavallinen pitkänlinjan teknikko ja inssi vaan joka on viimeiset 35 vuotta korjaillut autoja harrastuksena. Aloitin autojen tuonnin jo silloin kun lautoilla ei tuontiautoja vielä näkynyt ja niillä teki oikeasti tiliä hirmuisten verojen jälkeenkin. Nyt en enää viitsi kuin tutuille etsiä, ulkomailla kun asun. Ruuvatun löytää helposti kun tietää, mistä niitä löytää. Sama juttu rehellisten autojen kanssa. Te ette osaa edes kuvitella, millaisia aarteita ajan kanssa etsivä löytää. Hyväkin löytyy yleensä viikossa-kahdessa, joskus jopa netin kautta. Parhaat silti paikallisista lehdistä viikonloppuisin. Tavallisten ihmisten, etenkin vanhempien ihmisten kanssa asioidessa kielitaito ja käytöstavat ovat ensimmäiset reunaehdot. Jobbarin ollessa asialla ne eivät useimmiten toteudu ja auto jää jopa näkemättä saati että sen saisi ostaa. Saattaa kuulostaa katkeralta suomipojasta mutta näin se vaan vieläkin on. Kohtiliaasti kerrotaan ulkomaan murteella mongertavalle ettei auto ole enää myynnissä tai että se on jo myyty. Tämä pitää tietysti yleensä myös paikkansa sillä tunneista on usein kysymys.

• Town&G

Nyt puhutaan asian vierestä. Antakaa hyviä vinkkejä auton tuontiin, hyviä nimiä, kehen kannattaa luottaa, jos haetuttaa auton ym.. Tiedän, että esim. keskustelun avaaja on vaan kateellinen, kun ei uskalla kunnolla suomesta autoa ostaa, saatika ulkomailta. Miksi täälä vingut jostain Golfin ruuvatuista mittareista. Mitä se sinuun ylipäätään kuuluu kuka tuo, mitä tuo ja mista tuo. Käsittääkseni sinä et ole menettänyt euroakaan kyseisen auton tuonnista, paitsi, jos olet jobbari, etkä saanut itse myydä suomalaiselle sitä paskaa Golfia. Perusta vaikka oma keskustelupalsta petetyistä autontuojista äläkä täälä avaudu jonninjoutavista asioista.

• Olet typerys

Periaate?

Jotkut uskovat siihen, että poliisivaltiota vastaan taistelemalla voi voittaa.
      Sinä olet hyväksynyt sen, että perustuslain vastaisesti meiltä peritään veroa ties mistä. Alkoholin, tupakan, nuuskan ja autojen tuonti on pitkään ollut EU:n hampaissa.

Kolmen ensimmäisen verotuksessa vedotaan kansanterveyteen.
      Minun mielestäni nuo kolme yhdessä eivät ole niin vaarallisia kuin romanit ja somalit, joita tänne raahataan. Minun mielestäni jokaisesta ei-toivotusta pask4akasasta, joka tänne tuodaan pitäisi maksaa 1000 euroa jokaiselle suomalaiselle.

• de

No mä oon tuonut omaan käyttöön auton ja prätkän ja tyytyväinen olen ollut. En tiedä säästinkö yhteensä tonnia tai kolmea enempää, mutta mitä sitten. Jos ei muuta, niin ainakin on pellit ruosteettomia.

• Kannattaa ajaa Tojotalla

Tätä tuontiautovouhotusta seuratessani olen entistä varmemmin tullut siihen lopputulokseen, että kaikkein viisaimmat ja osaavimmat ihmiset ajavat vanhoilla Tojotilla. Vanhat Suomi-Tojotat ovat erittäin varmatoimisia, eikä niiden kanssa tarvitse tippaakaan miettiä autoveroasioita.

Minäkin ostin 1991-mallisen Tojotani käytettynä vuonna 1997, mutta en vieläkään tiedä sitä, onko autosta joskus maksettu autovero vai ei. Minulle ei ainakaan ole koskaan tullut mitään verolappuja, joten voin ajella autollani ihan rauhallisin mielin. Minua ei tippaakaan kiinnosta se, miten suuri autovero kulloinkin on, sillä ostan aina itselleni käytetyn auton käteisellä. Viimeksi olen tehnyt autokaupan vuonna 1999.

Auto on jo niin vanha hyödyke, että ei siitä kannata mitään stressiä ottaa, sillä liikkeet ovat täynnänsä sopivia ajopelejä. Jos lompsassa on vain rahaa, niin autotta ei tarvitse kenenkään olla. Jos minun autoni menee korjauskelvottomaksi, niis saan heti seuraavana päivänä itselleni sopivan auton joko autoliikkeestä tai yksityiseltä myyjältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe