ei -tietenkään- ole verrattavissa Jehovan kykyyn.
Voimme silti vastoinkäymisiä kohdatessamme jäljitellä häntä.
On aivan normaalia tuntea alakuloisuutta, kun asiat eivät mene hyvin,
mutta meidän ei tarvitse jäädä tähän mielentilaan.
Koska meidät on luotu Jehovan kuviksi,
meillä on ajattelukyky ja käytännöllistä viisautta,
joiden ansiosta voimme eritellä ongelmiamme ja ryhtyä päättäväisiin toimiin, jos suinkin mahdollista.
Yksi tärkeä seikka, joka voi auttaa meitä selviytymään elämän ongelmista,
on sen tunnustaminen,
että jotkin asiat eivät yksinkertaisesti ole omassa vallassamme.
Sellaisista asioista murehtiminen voi entisestäänkin turhauttaa meitä ja riistää meiltä monia elämän iloja.
Kun olemme kohtuullisessa määrin yrittäneet ratkaista ongelmaa,
on parasta jatkaa eteenpäin ja keskittyä hyödyllisempään toimintaan.
Kykymme ratkaista ongelmia
1
<50
Vastaukset
- Fil. 4:6,7
Jumalan sana kehottaa meitä:
”Älkää olko mistään huolissanne, vaan antakaa anomustenne tulla kaikessa rukouksen ja nöyrän pyynnön avulla kiitoksen ohella Jumalalle tunnetuiksi.”
Miten Jehova vastaa tällaisiin nöyriin pyyntöihin ja anomuksiin?
Raamattu jatkaa:
”Niin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ajatuksen, varjelee teidän sydämenne ja mielenne Kristuksen Jeesuksen välityksellä.” (Fil. 4:6, 7.)
Jehova ei ehkä _poista_ ongelmaamme, mutta hän voi vastata rukouksiimme varjelemalla mielemme.
Rukoiltuamme asian johdosta saatamme tajuta,
että on vaarallista antaa huolten uuvuttaa itseämme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203