Helluntailaisuus-liikkeestä eroaminen

asdfasdfasdfe

Nuoremapan poikana sanoin pastorille että haluan erota, mutta ilmeisesti jotain paperitöitä jäi vielä tekemättä, kun sisäposti tulee.

Eli mitä mun pitäisi tehdä, että pääseen teidän helluntailaisten listoilta irti?

26

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eronnut heistä

Ota poliisiin yhteyttä. Jos olet ilmoittanut seurakuntaan erostasi, eikä sinua ilmoituksestasi huolimatta ole poistettu seurakunnan jäsenrekisteristä, on kyseessä ilmeisesti rikos. Itse olen omalla kohdallani kauan epäillyt samaa, minua painostettiin jäämään seurakuntaan, vaikka kahteen kertaan, ensin kirjallisesti, sitten vaatimuksesta myös puhelimitse, ilmoitin erostani. Minulle sanottiin: "helluntaiseurakunnasta ei erota, vaan erotetaan". En tiedä, olenko heillä edelleen kirjoilla, tästä on jo 27 vuotta aikaa, vain poliisi voisi tarkistaa tämän asian. He saavat ilmeisesti valtionapua jokaisesta jäsenestä. He ovat kyllä täysin tietoisia, että itse erosin, joten erehdyksestä, tai väärinymmärryksestä ei voisi olla kysymys. Jonkinlainen saa tanallinen side sinne jäi.

• otoo on

onpa outoa touhua

• asdfasdfasdfe

Niimpä. Periaatteessa on outoa, jos rehellisiä kristittyjä pitäis olla. Näin ei ao. pastori ainakaan anna kovin esimerkillistä kuvaa toiminnastaan, jos omaa etua tavoitellessaan ovat jättäneet nimeni sinne listoille.

• Ved.2

Eikö se ole tärkeintä, että olet hengellisesti irti lahko-opista. Vai mistä sinun olisi päästävä irti itseasiassa? Mihin olet itse sidottu?

• asdfasdfasdfe_Oikea

Tärkeintä minulle on se, etten ole missään KIRJOILLA. Näin voin internetissä väitellessäni tosiaan sanoa, etten kuulu mihinkään seurakuntaan eikä minua voida yhdistää lahkoihin.

Jos olen jossakin väittelyssä jo sanonut, etten kuulu helluntaiseurakuntaan, ja kuitenkin kuulunkin, niin ajatelkaa miten hirveä vale se on?

Mä en oo kenenkään helluntailaisten ja VARSINKAAN helluntailaisten opetusten varassa. Oon niin erikoinen ja ainutlaatuinen yksilö, en oo ollu koskaan kenenkään opetuksen varassa, vaan Jumala on aina ollut mulle hyvin koskettavan tuntuinen ja läheinen.

• tode*

eikö sitä nyt vanhempana poikana voisi ihan reilusti soittaa pastorille, ja ilmoittaa, että korjaavat virheensä???

• raaka peli

siis meinaakko? että ihan pokkana heittäis pastorille.. ;)))

entä jos pastoori tykkää huonoa?

• tode*
        raaka peli kirjoitti:

siis meinaakko? että ihan pokkana heittäis pastorille.. ;)))

entä jos pastoori tykkää huonoa?

tuskinpa olet ensimmäinen, joka on seurakunnasta eronnut?

Tai jos sinua kuitenkin kiinnostaa tietää, mitä entisessa kotikirkossasi tapahtuu? Kun olet näemmä tähän asti selvinnyt srk-postisi lukemisesta ilman ruttotartuntaa, niin voihan sitä hommaa jatkaakin, eivät ne srk konkurssiin vie, sinun postimerkkikulusi.

• RudolfKoivu.

Tode on ilkeä.

Usein eronkin jälkeen monia kiinnostaa seurakunnan touhut edelleen. Tälläkin palstalla kirjoittaa monta uskonnon uhria. Kai sitä haluaa pyrkiä vaikuttamaan siihen ettei muut joudu samaan sontaan.

Tode yrittää tyypillisen lahkolaisen tapaan ilkeilyllä vaientaa. Hänen mielestään helluntailaisuudesta pitäisi kirjoittaa pelkästään kivoja asioita.

• heistä eronnut

Täällä kylläkin helluntaijohtajien toimesta poistetaan helluntaiuskonnon uhrien kirjoituksia, sekä esim. luterilaisten julistamaa evankeliumia, vaikka tämä on julkinen Eniron palsta. Helluntailaiset eivät halua kuulla evankeliumia, vaan lässyttää tyhjänpäiväisyyksiään.

• Lehdestä

Missä täällä on /on ollut kivoja asioita?

Jos itse kirjoittelet aina vain negatiiviseen sävyyn, eivät helluntailaiset muuta voi, kuin koettaa puolustautua.
        Ketjun avaakin kirjoittaa asiansa ihan vain kiusatakseen. Kyllä aikuinen ihminen tietää, että ilmaislehden tulon voi katkaista yhdellä puhelinsoitolla. Tuskin häntä seurakunnasta käsin kiustaan, mutta itse harrastaa sitä täällä.

• perämela

Mikähän Jeesuksen opetuslapsissa oli vikana, kun heidät kaikki tapettiin yhtä Johannesta vaille ?

Olivatko he vääräoppisia kastekiivaijoita vai mikä lie syy ?

Entä mikähän niissä aiemmissa uskovissa oli vikana, kun heitä laitettiin Saksassa pää edellä avantoon kuulemma harhaoppisina, kukahan tietäis mikä usko olis kaikille sopiva josta ei tarvisi irvailla kenenkään, ja jonka loppupäässä olis paratiisi?

• Markku Tampio

Käy maistraatissa tekemässä henk.koht. eroilmoituksesi hellureista, niin se huomioidaan väestörekisterin listoilla virallisesti..

• linnanherroja

Asia ei ole noin yksinkertainen, jos kuuluu jäsenenä helluntaiseurakuntaan, muttei esim. Helluntaikirkkoon. Kukaan ei valvo, pyyhkivätkö he eronneen henkilön ja hänen tietonsa todella listoiltaan. Helluntaiseurakuntaan kuuluva kuuluu muutoinkin väestörekisteriin, ellei ole sitten kaksoisjäsenyys ja kuulu samalla esim. ev.lut. tai ortod.kirkkoon.

Helluntailaiset ovat kirjanpidon mestareita.
        He ovat aina uskoneet, että heitä eivät maalliset säännöt koske.
        En luota helluntailaisiin enää pätkääkään.

• MiEs

Ei minuakaan aikoinaan erotettu vaikka pyysin, jäin roikkumaan sinne sitten ja myöhemmin palasin seurakuntaan, mutta en siten aktiivijäseneksi joka puuhaa ja touhuaa.
      Käyn kun jaksan.

Ainakin aiemmin oli sellaista järkee ettei annettu eroa jos ei elänyt synnissä tai ei ollut seurakuntaa mihin muuttaa.

Luulisin että nykyään ollaan jo järkevämpiä asian suhteen.
      Tietysti olisi fiksua tarjota mahdollisuutta keskusteluun eroamisen syistä jos jotakin olisi tehtävissä tai ihminen tarvisi tukea johonkin hengelliseen kysymykseen tai asiaan.

• Lehdestä

Sinkö haluat keskustella vielä? Yleensä täällä on valitettu suureen ääneen sitä, että seurakunnasta tulee toive keskustelusta.

Miksi et mene itse reilusti keskustelemaan? Sinusta, meistä kaikistahan se seurakunta koostuu. Mene ja puhu ASIALLISESTI suusi puhtaasti.

• linnanherrat

"Ei annettu eroa, jos ei elänyt synnissä, tai ollut seurakuntaa, mihin muuttaa"!

Jos sinä pyydät eroa, heidän on mitään kysymättä annettava se heti. Näin määrää Suomen laki. He eivät saa yrittää vaikuttaa vapaaseen tahtoosi ja itsemääräämiseesi, eivät painostaa, käyttää uskoasi, tai helvetin pelkoa aseena. Sinun syntisi tai synnittömyytesi ei kuulu heille. Jos he millään tavalla uhkailevat, tai "katsovat nuhtelevasti", älä alistu heidän henkisen ja rikollisen manipulointinsa alle. He eivät määrää, mihin seurakuntaan muutat, tai olet muuttamatta. Sinun ei tarvitse vastata heille mitään. Yksityiselämäsi ei kuulu heille.

Minun yksityiselämääni puututtiin aikoinaan räikeillä ja lainvastaisilla tavoilla, mutta heillähän on ns. tutut tuomarit. Voitte uskoa, että on.

• asdfasdfasdfe_Oikea

Mä en oo tullu helluntailaisliikkeen kautta uskoon eikä mun vanhempai ole olleet helluntailaisvanhempia. Ex-lesta ja vielä nainen oli se joka mun puolesta ensimmäisen kerran pyysi rukoilla ja alkoi profetoida.

Mua vituttaa tuo koko helluntailaisseurakunta episoodi. Mä en ole alusta alkenkaan ollut kenenkään muun ku Jumalan ohjauksen varassa. Jos mua ei oo erotettu kuten pyysin niin tämä on lakisääteinen asia ja katson kyllä että kaikki rahat jota h-liike on minusta saanut joudutaan tilittämään valtiolle takas.

Kasteellekki olisi halunnu mennä Jordan virralle, mut minkäs sille nyt enään mahtaa. Ajattele miten mahtavaa olis kertoo muille ja todistaa siit et oot käyny Jordan virralla kasteella samalla tavalla ku Jeesus.

Mä haluun perustaa oman seurakuntani ja six en voi kuulua mihinkään helluntailaisyhteisöön, jos ylilyöntejä sattuu ja on sattunutkin, enkä mä halua että mun toimintaa rajoitetaan millään seurakunta rajoilla.

• MatildaRosa

Minullekin on käynyt niin, että lähetin helluntaiseurakuntaan kirjeen, jossa ilmoitin että paikkakunnalta muuton takia nimeni voi poistaa seurakunnan jäsenrekisteristä. Vuoden kuluttua tarkistin asian, oliko näin tapahtunut ja yllätys, yllätys, kävi ilmi, että henkilörekisterin mukaan olin edelleenkin kyseisen seurakunnan jäsen.
      Ymmärsin että asia oli mennyt niin että koska ei ollut mitään syytä seurakunnasta erottamiselle mutten myöskään pyytänyt siirtoa toiseen helluntaiseurakuntaan niin eivät tehneet mitään.
      Pistää miettimään mitenhän paljon seurakuntien jäsenmääriä vääristelevät tällaiset haamujäsenet.

• hellariuskonnon uhri

Kyseessä on epärehellisyys ja itseasiassa rikos, mutta helluntailaisethan selittävät aina asiansa parhainpäin. He eivät uneksisikaan, että vaikka tekisivät mitä, heistä voitaisiin ilmoittaa poliisille. Nutturatäti toimistossa väärentää kirjanpitoa ja hymyilee auvoisesti sliipatulle saarnamiehelle, joka toivottaa Herran siunausta ja vanhapiika uskoo olevansa salaa kihloissa.

Kuinkahan saisi poliisin tutkimaan asiaa? Poliisi aloittaa tutkinnan silloin kun epäillystä rikoksesta voisi saada tietyn vähimmäistuomion. Kuinka saisi selville, onko nimi todella pois heidän tiedoistaan? Epäilen muuten, että Nm-foorumilla ei poistumisestani huolimatta ole poistettu tietojani, tietty piirre tietokoneellani saa epäilemään asiaa. Itselleni on myös aiheutunut vakavaa haittaa siellä kirjoittelustani.

• asdfasdfasdfe_Oikea
        hellariuskonnon uhri kirjoitti:

Kyseessä on epärehellisyys ja itseasiassa rikos, mutta helluntailaisethan selittävät aina asiansa parhainpäin. He eivät uneksisikaan, että vaikka tekisivät mitä, heistä voitaisiin ilmoittaa poliisille. Nutturatäti toimistossa väärentää kirjanpitoa ja hymyilee auvoisesti sliipatulle saarnamiehelle, joka toivottaa Herran siunausta ja vanhapiika uskoo olevansa salaa kihloissa.

Kuinkahan saisi poliisin tutkimaan asiaa? Poliisi aloittaa tutkinnan silloin kun epäillystä rikoksesta voisi saada tietyn vähimmäistuomion. Kuinka saisi selville, onko nimi todella pois heidän tiedoistaan? Epäilen muuten, että Nm-foorumilla ei poistumisestani huolimatta ole poistettu tietojani, tietty piirre tietokoneellani saa epäilemään asiaa. Itselleni on myös aiheutunut vakavaa haittaa siellä kirjoittelustani.

Toi on kyl sairasta. Jeesuksen opetuslasten pitää olla REHELLISIÄ. Mitä helvettiä tämä on? Niin mitä helvettiä tosiaan. Helvetistähän kaikki valheet ja petokset lähtee.

Tässä kyllä putoaa se pienikin arvostus jota mulla on helluntailiikettä kohtaan ollut täydellisesti.

• ei kun menoksi

Tässä viestiketjusta näemme kuinka armottomaksi ja julmaksi ihminen muuttuu luovuttuaan uskosta Kristukseen.

En ole helluntailainen enkä sellaiseksi aio koskaan, enkä tiedä käytäntöjänne lainkaan. Olen evankelisluterilainen tunnustava kristitty.

Mutta viestien sisällön osaan lukea kyllä hyvin, niistä ei loista rakkaus eikä anteeksiantava mieli. Niissä on palava sammumaton viha helluntaiseurakuntaa kohtaan. Ja se viha tulee Jumalasta luopumisen seurauksena.

Ilmeisesti sivumme ateistihäiriköt ovat luopiohellareita, se käsitys sai taas lisävahvistusta.

Ehdotan että menette kohteliaasti hymyillen kyseiseen paikkaan, missä teidät on rekisteroity vastoin tahtoanne. Kerrotte kohteliaasti että kaikki rekisterimerkinnät pitää poistaa teidän katsellessanne tapahtumaa.

On selvää että Jeesus ei ole kenenkään Herrana vastoin tämän tahtoa, eikä vastoin omaa tahtoaan tarvitse kuulua minkään nimiseen seurakuntaan.

Mutta ilkeät, pilkkaavat ja halveksivat puheet internetissä on syytä heti lopettaa. SE jos mikä, todistaa vääjäämättä henkilön lähteneen väärälle tielle.

• asdfasdfasdfe_Oikea

"On selvää että Jeesus ei ole kenenkään Herrana vastoin tämän tahtoa, eikä vastoin omaa tahtoaan tarvitse kuulua minkään nimiseen seurakuntaan."

Jeesuksen tahto = Helluntaiseurakuntaan kuuluminen?

Helluntaiseurakunnassa on koko sen olemassaolon aikana tapahtunt paljon virheitä ja ylilyöntejä. Minä en voi asetta näiden tekojen taakse.

Lisäksi, minä en edelleenkään ole tullut h-srk:n kautta uskoon! Minä en ole koskaan vaatinut heiltä mitään, en hengellistä, en taloudellista apua. Uskallan sanoa, jopa sanoa, että noissa kokouksissa käyminen oli jopa haitaksi elämälleni.

Minun ei olisi koskaan pitänyt liittyä tuohon seurakuntaan, minun palvelutehtäväni koskee kaikkia seurakuntia, en minä halua rajoittaa itseäni vain helluntailaisten piiriin. Koska minulla ei ole työtä enkä suunnittelekaan hankkivani työtä, niin tällöin minusta ei myös pidä kenenkään saada mitää taloudellista hyötyä.

• mä teiät tunnen

Silloin kun on kysymys väärinkäytöksistä tai rikollisesta toiminnasta, ei vedota uhrin uskoon ja anteeksiantamukseen. Juuri tällä huijarilahkot kiristävät uhrejaan, ikäänkuin olisi kyse jostakin anteeksiannettavasta erheestä. Rikollisen toiminnan taustalla on aina raha. Tavalla tai toisella: valta ja raha. Mitä hyötyä on haamujäsenistöstä helluntaiherätykselle? No ensinnäkin se, että se vaikuttaa jäsenistöltään suuremmalta yhteisöltä kuin onkaan. Mitä hyötyä tästä on? Onhan tästä monenlaistakin hyötyä. Kuka välittää jonkun pikkupuljun mielipiteistä? Mutta jos voidaan esittää, että jäseniä on muutama kymmenentuhatta, antaa se tietyn vallan ja tuo etuisuuksia, rahasta puhumattakaan. Uhrit pyritään vaientamaan tuolla iänikuisella anteeksiantamisen pakolla ja jos et piä suutas kiinni, niin helv etti oottaa anteeksiantamatonta luopiota!

• perämela
        mä teiät tunnen kirjoitti:

Silloin kun on kysymys väärinkäytöksistä tai rikollisesta toiminnasta, ei vedota uhrin uskoon ja anteeksiantamukseen. Juuri tällä huijarilahkot kiristävät uhrejaan, ikäänkuin olisi kyse jostakin anteeksiannettavasta erheestä. Rikollisen toiminnan taustalla on aina raha. Tavalla tai toisella: valta ja raha. Mitä hyötyä on haamujäsenistöstä helluntaiherätykselle? No ensinnäkin se, että se vaikuttaa jäsenistöltään suuremmalta yhteisöltä kuin onkaan. Mitä hyötyä tästä on? Onhan tästä monenlaistakin hyötyä. Kuka välittää jonkun pikkupuljun mielipiteistä? Mutta jos voidaan esittää, että jäseniä on muutama kymmenentuhatta, antaa se tietyn vallan ja tuo etuisuuksia, rahasta puhumattakaan. Uhrit pyritään vaientamaan tuolla iänikuisella anteeksiantamisen pakolla ja jos et piä suutas kiinni, niin helv etti oottaa anteeksiantamatonta luopiota!

No kertoisitko miten esm itse vaikuta helluntain rahaliikenteeseen ?

viedäänkö sinulta jotenkjin salaa puolikuun aikaan kymmenyksiä ilman lupaasi, vai mikä se on se haamujäsenen vaikutus siihen rahapuoleen helluntaissa?

helluntaissa on kaikkien niiden nimet jotka eivät ole ottaneet sitä pois syystä tai toisesta.

väkisin siellä ei ketään pidetä.

• perämela

Onpas täällä kun eivät pääse irti helluntaista heh.

kun kävelee toimistoon ja sanoo että minut pois papereista ja heti, niin kyllä taatusti lähtee nimi sieltäkin.

ja mikähän sellainen piirre mahtaa oll atietokoneessa, että se kertoisi netmissionin rekistereistä jotain..heh.

kuinkahan moni on huolissaan kaiken kirjoittamansa poistumisesta vaikkapa googlesta tai fasepukista.

voi tätä kun tuntuu kuin olis hiekkalootalla jossa punaset ja siniset lapiot on mailman suurin onkelma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      228
      3935
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      138
      1404
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      126
      925
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      909
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      890
    8. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      747
    9. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      726
    10. Mara&Esko gaalassa jälleen

Onkohan expariskunta taas tulossa yhdessä punaiselle matolle etuilemaan?? Heillähän on omasta mielestään oikeus, ovat He
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      697
    Aihe