Mitä uutta kasteesta?

Kirkon tuho

Ei ole käynyt ilmi mitään uutta.
Vanha Raamatun totuus on siis edelleen voimassa. Se on,
että kastetaan ne, jotka ovat tulleet uskoon, uudestisyntyneet Pyhästä Hengestä ja tehneet parannuksen synneistään.

Jos joku on kastettu ennen uskoon tuloa, on hän kastamaton.

Ja sitten! TV7 ei uskalla esittää totuutta lapsikasteesta ja Lutherista. Tietävät kyllä totuuden. Uhraajina kun on luterilaisen kirkon jäseniä . Kenen leipää syöt ...jne.

Tää oli oikein:
http://p1.foorumi.info/ristinvalossa/viewtopic.php?t=3706

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin siinä pitäisi käydä,jotka eivät ole kuuleet evankelumista mitään. Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste Ef 4:5
      Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.1.Tim 2:5
      Minut on kastettu enne uskootuloa,on yhtä pätevä kuin uskon kastekin. Ef 4:5

• mathetes

kuulija1,lle vastausta!

Kirjoitit:
        >Minut on kastettu enne uskootuloa,on yhtä pätevä kuin uskon kastekin. Ef 4:5 <

Vastaus:
        Sinä olet Raamatun mukaan kastamaton edelleen - kuulija1! Kuten minäkin aikoinaan olin aivan samassa tilanteessa! Mutta Pyhä Henki avasi minulle sanasa ja ymmärsin lapsikasteeni täysin turhaksi kasteeksi! Ramattuhan ei nimittäin tunne "lapsikastetta eikä aikuiskastettakaan", mutta Jumalan sanasta uskoontulleiden kasteen kylläkin tuntee, eli ns, "uskovien kasteen"!

Tuo mainitemasi "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste" tarkoittaa nimenomaan sitä, että kun ihminen on uskossa vastaanottanut Jumalan Sanan kautta herrakseen ja syntiensä vapahtajaksi Jeesuksen Kristuksen, niin silloin hänellä on uskon kautta jo tuo "yksi Herra ja yksi usko"! Ja tällöinhän hänelle kuuluu myös tuo "Yksi kaste" Jeesukseen syntyneen uskon perusteella, koska hänellä siis on jo uskon kautta tuo "yksi Herra ja yksi usko herraan Jeesukseen"! Ymmärsithän sinä (kuulija1) nyt tuon asian oikein!?

Eihän kukaan toinen ihminen voi vedessä kastamisella tehdä ketään toista ihmistä Jeesukseen uskovaksi, vaan jokaisen on itse omakohtaisesti otettava uskon kautta Jeesus vapahtajanaan vastaan, eli siis Jumalan evankeliumin Sanan vaikuttaman uskon kautta! Lue ja ymmärrä! - (Room 10:17 / Jaak 1:18)!

Etkö ole lukenut Raamatusta mitä Jeesus itse on mieltä lapsista!?
        Ja myös siitä miten hän itse toimi heidän suhteensa!
        Lueppa Raamatustasi! - (Matt 19:13-15 / Mark 10:13-16)!

Jumalan Sana on se, joka vaikuttaa uskon ihmiseen, ei kastevesi!
        Toimitaan siis Raamatun sanan ilmoituksen mukaan, ei tunteitten mukaan!
        Silloin toimimme Jumalan tahdon mukaan!

Terv, mathetes

• mathetes kirjoitti:

kuulija1,lle vastausta!

Kirjoitit:
        >Minut on kastettu enne uskootuloa,on yhtä pätevä kuin uskon kastekin. Ef 4:5 <

Vastaus:
        Sinä olet Raamatun mukaan kastamaton edelleen - kuulija1! Kuten minäkin aikoinaan olin aivan samassa tilanteessa! Mutta Pyhä Henki avasi minulle sanasa ja ymmärsin lapsikasteeni täysin turhaksi kasteeksi! Ramattuhan ei nimittäin tunne "lapsikastetta eikä aikuiskastettakaan", mutta Jumalan sanasta uskoontulleiden kasteen kylläkin tuntee, eli ns, "uskovien kasteen"!

Tuo mainitemasi "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste" tarkoittaa nimenomaan sitä, että kun ihminen on uskossa vastaanottanut Jumalan Sanan kautta herrakseen ja syntiensä vapahtajaksi Jeesuksen Kristuksen, niin silloin hänellä on uskon kautta jo tuo "yksi Herra ja yksi usko"! Ja tällöinhän hänelle kuuluu myös tuo "Yksi kaste" Jeesukseen syntyneen uskon perusteella, koska hänellä siis on jo uskon kautta tuo "yksi Herra ja yksi usko herraan Jeesukseen"! Ymmärsithän sinä (kuulija1) nyt tuon asian oikein!?

Eihän kukaan toinen ihminen voi vedessä kastamisella tehdä ketään toista ihmistä Jeesukseen uskovaksi, vaan jokaisen on itse omakohtaisesti otettava uskon kautta Jeesus vapahtajanaan vastaan, eli siis Jumalan evankeliumin Sanan vaikuttaman uskon kautta! Lue ja ymmärrä! - (Room 10:17 / Jaak 1:18)!

Etkö ole lukenut Raamatusta mitä Jeesus itse on mieltä lapsista!?
        Ja myös siitä miten hän itse toimi heidän suhteensa!
        Lueppa Raamatustasi! - (Matt 19:13-15 / Mark 10:13-16)!

Jumalan Sana on se, joka vaikuttaa uskon ihmiseen, ei kastevesi!
        Toimitaan siis Raamatun sanan ilmoituksen mukaan, ei tunteitten mukaan!
        Silloin toimimme Jumalan tahdon mukaan!

Terv, mathetes

mathetes
        Vastaus kyllä ymmärsin olen ollut siitä tietoinen,jo niin kauvan kun pääsin armon osallisuuteen.
        Te, lapseni, olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat, sillä se, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        Kastevesi on liittänyt seurakuntaa,ses seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää. Ef 1:23.

Olen lukenut kaikki mitkä on kirjoitettu Matt ja Mark kirjassa.
        Aikuis kaste on oman vanhurskauden kaste minun kohdallani.

Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi. Room 14:22.

• mathetes
        kuulija1 kirjoitti:

mathetes
        Vastaus kyllä ymmärsin olen ollut siitä tietoinen,jo niin kauvan kun pääsin armon osallisuuteen.
        Te, lapseni, olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat, sillä se, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        Kastevesi on liittänyt seurakuntaa,ses seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää. Ef 1:23.

Olen lukenut kaikki mitkä on kirjoitettu Matt ja Mark kirjassa.
        Aikuis kaste on oman vanhurskauden kaste minun kohdallani.

Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä. Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi. Room 14:22.

kuulijalle1,lle!

Kirjoitit:
        >Vastaus kyllä ymmärsin olen ollut siitä tietoinen,jo niin kauvan kun pääsin armon osallisuuteen.<

Vastaus:
        Ja se "armo" tapahtui vauvanako kasteessa?
        Kuule! Armon osallisuus on Jumalan armon ansiota uskon kautta Jeesuksessa, ei vesikasteessa! Se on Jumalan armoa, että me uskomme häneen = (Jeesukseen), jonka Jumala on lähettänyt! Mitään muuta armoa ei ole olemassa! Ei edes sitä ns, "kasteenarmoa" jota kirkko mielellään julistuksessaan viljelee jäsenilleen! Raamatun sanan ilmoitus ei siis tunne sellaista kuin kasteen armo!

Kirjoitit:
        >Kastevesi on liittänyt seurakuntaa,ses seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää. Ef 1:23.<

Vastaus:
        Kristuksen ruumis koostuu vain uskoontulleista ja uskonsa perusteella kastetuista ihmisistä! Lue -(Apt 2:40-42)!

Kastevesi ei siis liitä ketään Kristuksen seurakuntaruumiiseen, vaan uskon syntyminen Jeesukseen Kristukseen yksin Jumalan armosta! Lue - (Ef 2:8-9)!

Ja se "USKO" Jeesukseenhan syntyy vain ja ainoastaan Jumalan Sanan kautta, ei siis minkään kasteveden vaikutuksen kautta! - (Room 10:17 / Jaak 1:18)!

Kirjoitit:
        >Olen lukenut kaikki mitkä on kirjoitettu Matt ja Mark kirjassa.<

Vastausta:
        Sitä minä en epäile, mutta ihmettelen sitä miksi et sitten usko lukemaasi, vaan uskot siis sellaiseen jota Raamatussa ei edes lue, kuten siis tuo lapsikasteoppi! Mikään Raamatun kirjoitus ei anna siihen puolen sanan vertaa tukea! Jos sinä olet nyt tänäpäivänä uskossa Jeesukseen, niin se tarkoittaa sitä, että se ei ole minkään kasteen ansiota sinulle, vaan Jumalan evankeliumin "Sanan ansiota" Kristuksessa, joka sinulle on synnyttänyt uskon Jeesukseen! Ymmärsithän!?

On suoranaista taikauskoa kuvitella sellaiseen, että kaste olisi se, joka vaikuttaa uskon ja pelastuksen armon Jeesukseen! Sitä ei kaste todellakaan vaikuta, vaan kun luetaan Raamatun sanaa, niin se selviää aivan selvästi suoraan Raamatun tekstistä lukemalla mikä uskon vaikuttaa ihmiselle! Olen sen jo tuonne ylemmäksi kirjoittanut sinulle luettavaksi, jos vain jo luit ne, elikä nuo kyseiset - (Room,kirj, / Jaak,kirjeen) jakeet!

Kirjoitit:
        >Aikuis kaste on oman vanhurskauden kaste minun kohdallani.<

Vastaus:
        Raamattu ei tunne "aikuiskastetta eikä lapsikastettakaan", vaan kasteen, joka suoritetaan niille jotka ovat Jumalan Sanasta tulleen Jeesukseen uskoviksi! Raamatun sanan ilmoitus ei tunne sellaista kastetoimintaa, että jotkut kastettaisiin "ennakkoon", siis ennenkuin he ovat edes uskoontulleita, jota siis tuo kirkollinen lapsikasteoppi lajissaan edustaa!

Kirkkohan kastaa ihmisiä "ennakkoon" ennenkuin ihminen on edes Jumalan sanan kautta uskoontullutkaan! Ja heitä on miljoonittain joita on tuollatavoin vauvoina kastettu, mutta jotka kulkevat silti läpi koko elämänsä ilman elävää uskon suhdetta Jeesukseen! Elikä kaste jonka he ovat vastasyntyneinä vauvoina saaneet itselleen vanhempiensa ja kirkon toimesta, ei siitä ole heille mitään hyötyä ollut pelastumisen suhteen, sillä kaste itsessään ei ole uskoa ja pelastusta synnyttävä toimi!

Lue mitä Jeesus sanoi epäileville juutalaisille! -(Joh 8:24)!

Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon!

Terv, mathetes

• parannusta pian

Olet siis kastamaton kuulija 1.

• Kute aikaisemmin mainitsin vai lapsi kaste seurakuntaan liitetty.
        Armon sain kääntyä seisenmänkymme luvulla. Se oli taivaalien kokemus,vaikka olikin siivo syntinen parannus oli tehtävä siitä huolimatta.
        Kun se oli nuorelle vaikea paikka.

• ulkona saastasta

Eihän kirkko voi tuhoutua muka olemasta seurakunta. Eihän se ole koskaan ollut Jumalan tahdon mukainen. Kirkossa ei ole yhtään raamatullista asiaa.

• cyberangel.

"Kirkossa ei ole yhtään raamatullista asiaa."

Jaahas!
      Taas on käynnyt Odysseus kyklooppi-raasun luona
      :-(

• toinen Hega

>>aloittaja: Ja sitten! TV7 ei uskalla esittää totuutta lapsikasteesta ja Lutherista. Tietävät kyllä totuuden. Uhraajina kun on luterilaisen kirkon jäseniä . Kenen leipää syöt ...jne.>>

Käviskö nää TV7 ohjelmat:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10588852

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      175
      13388
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5483
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4910
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3699
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2833
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2032
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      119
      1783
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      371
      1693
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1515
    Aihe