Eipä ole liian rahan kanssa stressiä. Vähäkin riittää. Luvassa olisikin pitkä elämä leppoisasti liiraten. Rauhallinen elämänrytmi parasta sydänlääkettä. Iso pankkitili nostaisi vain verenpainetta. Työttömänä hyvä olla eikä tarvitse enää odottaakkaan työ kutsua kun ikää on 60 v. Olin työelämässä kaikkiaan 42 v. tein pienipalkkaista työtä. Nyt vaan nautiskelen ja aikaa tehdä mitä haluaa ja terveys on hyvä.
ei köyhät aina valita
25
117
Vastaukset
- sijoittajatitkee
Sijoittajat yleensä aina uutisissa itkevät että miten meni sijoitus "pyllylleen"..
Ei köyhät valita. - Kiitos..
Jep, noin se käy.. minä nuorempana 46-vuotiaan maksan sinun mukavan elämäsi.
Teidän ja edellinen sukupolvi jätti meille pelkän luun käteen. Kiitos.. - jaaa...
""Iso pankkitili nostaisi vain verenpainetta. ""
Päinvastoin.. Raha laskee kyllä minun verenpaineeni kun huolet häipyneet... - jumalalle kiitos
Kuuleppas, itse olen eläkkeeni tienannut. Tein töitä 42 v. En ole kenenkään elätti ollut enkä ole nytkään.Paiski sinä vaan töitä vielä muutama kymmenen vuotta että pääsisit ansaitsemallesi eläkkeelle sinäkin joskus. Turha kadehtia. Sinunkin aika koittaa.
- Hyvää kevättä:)
Sinä olet todellakin itse eläkkeesi ansainnut, joten nyt on sinun aikasi nauttia elämästä. Ei se onni tule niistä suurista tuloista, vaan ihan jostakin muusta.
Pidä itsestäsi huolta ja nauti nyt kun siihen on mahdollisuus:)
Nuorten, tietämättömien räkänokkien kommentit voit deletoida saman tien. - hmmm....
""Kuuleppas, itse olen eläkkeeni tienannut""
Jeps mutta sen eläkkeesi minä ja nuorempi sukupolvi maksetaan. Ei ne sinun rahasi missään vareaston hyllyltä löydy...
- Järkimies75
Jos rehellisiä ollaan, kyllähän nyt eläkkeelle pääsevät saavat enemmän kuin mitä ovat maksaneet, ja nuoret maksavat enemmän kuin saavat. Miksi muuten eläkemäksuja oltaisiin taas korottamassa, siitä huolimatta että eläkeikää nostetaan ja eläkkeiden tasoa luultavasti lasketaan?
- oldmetall
Mikään ei ole sulle hyvä! Ei hyvä jos joku valittaa, ei myöskään hyvä jos joku on tytyväinen , kuten tämän ketjun aloittaja.
Syyllistäpä taas eläköityvät ihmiset jotka ovat tehneet töitä vuosikymmeniäkin ja maksaneet edellisen sukupolven eläkkeitä.
Kaikkihan työtä tekeväiset sä olet ajamassa palkan alennuksiin ja nuoret ilmaistöihin, että eipä siinä eläkkeet kerry.
Pinei prosentuaalinen osuus saa huippu eläkkeitä ja kyllä minä katson, että ihmiset ovat eläkkeensä ansainneet. - Järkimies75
oldmetall kirjoitti:
Mikään ei ole sulle hyvä! Ei hyvä jos joku valittaa, ei myöskään hyvä jos joku on tytyväinen , kuten tämän ketjun aloittaja.
Syyllistäpä taas eläköityvät ihmiset jotka ovat tehneet töitä vuosikymmeniäkin ja maksaneet edellisen sukupolven eläkkeitä.
Kaikkihan työtä tekeväiset sä olet ajamassa palkan alennuksiin ja nuoret ilmaistöihin, että eipä siinä eläkkeet kerry.
Pinei prosentuaalinen osuus saa huippu eläkkeitä ja kyllä minä katson, että ihmiset ovat eläkkeensä ansainneet."Pinei prosentuaalinen osuus saa huippu eläkkeitä ja kyllä minä katson, että ihmiset ovat eläkkeensä ansainneet."
Kerroppas tämä nuorelle joka tekee töitä vähintään 67-vuotiaaksi, maksaa lähemmäs 30% eläkemaksuja eikä takuuvarmasti saa yhtä hyvää eläkettä kuin nyt on mahdollista saada. Ilmeisesti hän ei ole eläkettään ansainnut?
Ymmärrätkö että duunarin eläkkeen maksaa toinen duunari? Ei sitä "yhteiskunta" tai "yritykset" maksa. - hmmmm--
oldmetall kirjoitti:
Pinei prosentuaalinen osuus saa huippu eläkkeitä ja kyllä minä katson, että ihmiset ovat eläkkeensä ansainneet.""maksaneet edellisen sukupolven eläkkeitä""
Kuvittelet vain muitta ei se ihan noin mennyt..... - oldmetall
Järkimies75 kirjoitti:
"Pinei prosentuaalinen osuus saa huippu eläkkeitä ja kyllä minä katson, että ihmiset ovat eläkkeensä ansainneet."
Kerroppas tämä nuorelle joka tekee töitä vähintään 67-vuotiaaksi, maksaa lähemmäs 30% eläkemaksuja eikä takuuvarmasti saa yhtä hyvää eläkettä kuin nyt on mahdollista saada. Ilmeisesti hän ei ole eläkettään ansainnut?
Ymmärrätkö että duunarin eläkkeen maksaa toinen duunari? Ei sitä "yhteiskunta" tai "yritykset" maksa.Kuulepas järkimies! Älä opeta äitiäs naimaan. tiedän hyvin, että minäkin olen pienoisista verovaroistani maksanut yhtä ja toista oltuani 45 vuotta työelämässä.
Tiedän myös , että yhteiskunta ei ole irrationaalinen yksin erillään ihmisistä oleva instituutio.
Me ihmiset muodostamme yhteiskunnan. Minä kävin aikoinaan koulut ja ns. oppikouluissa oli lukakausi maksut, kirjat piti itse ostaa ja ruoka koulun ruokalassa piti itse maksaa.
Opintolaina piti hakea pankista jonkun hyväntahtoisen sukulaisen ollessa takuu miehenä. ei ollut siihen aikaan kun meikäläinen opiskeli opiskelija -asuntoja vaan piti mennä alivuokralaiseksi.
Ja nyt kuka on 40 vuotta sitten tehnyt pienellä palkalla töitä ja luonut hyvinvointi Suomea niin eikös sellainen arjen puurtaja nyt olis eläkkeensä ansainnut?
Älä sinä poika tule mulle opettamaan jotakin porvarivetoista "kyökki valtiotiedettä" kun ei tavallinen tallaaja ole mikään ennustaja vaan koettaa tulla toimeen niillä "pelimerkeillä" mitä on onnistunut haalimaan.
Minäkö tai joku muu pieneläjä ollaan syyllisiä siihen kun eläkeikää nostetaan?
Kyllä jokainen ihminen haluaa ansaitusti mennä eläkkeelle ja se pitäisi jokaiselle suodakin kun on aikansa töitä tehnyt ja veroja maksellut.
Minä kerron omille lapsilleni miten maa makaa, mutta päättäjillä pitäisi olla sen verran munaa, että sen sijaan syylistetään määrättyjä ihmisryhmiä kerrottaisiin rehellisesti pelin politiikan oikea luonne. - Järkimies75
oldmetall kirjoitti:
Kuulepas järkimies! Älä opeta äitiäs naimaan. tiedän hyvin, että minäkin olen pienoisista verovaroistani maksanut yhtä ja toista oltuani 45 vuotta työelämässä.
Tiedän myös , että yhteiskunta ei ole irrationaalinen yksin erillään ihmisistä oleva instituutio.
Me ihmiset muodostamme yhteiskunnan. Minä kävin aikoinaan koulut ja ns. oppikouluissa oli lukakausi maksut, kirjat piti itse ostaa ja ruoka koulun ruokalassa piti itse maksaa.
Opintolaina piti hakea pankista jonkun hyväntahtoisen sukulaisen ollessa takuu miehenä. ei ollut siihen aikaan kun meikäläinen opiskeli opiskelija -asuntoja vaan piti mennä alivuokralaiseksi.
Ja nyt kuka on 40 vuotta sitten tehnyt pienellä palkalla töitä ja luonut hyvinvointi Suomea niin eikös sellainen arjen puurtaja nyt olis eläkkeensä ansainnut?
Älä sinä poika tule mulle opettamaan jotakin porvarivetoista "kyökki valtiotiedettä" kun ei tavallinen tallaaja ole mikään ennustaja vaan koettaa tulla toimeen niillä "pelimerkeillä" mitä on onnistunut haalimaan.
Kyllä jokainen ihminen haluaa ansaitusti mennä eläkkeelle ja se pitäisi jokaiselle suodakin kun on aikansa töitä tehnyt ja veroja maksellut.
Minä kerron omille lapsilleni miten maa makaa, mutta päättäjillä pitäisi olla sen verran munaa, että sen sijaan syylistetään määrättyjä ihmisryhmiä kerrottaisiin rehellisesti pelin politiikan oikea luonne."Kyllä jokainen ihminen haluaa ansaitusti mennä eläkkeelle ja se pitäisi jokaiselle suodakin kun on aikansa töitä tehnyt ja veroja maksellut."
Ja millä perusteella nykyinen eläkeikä ja eläkkeiden taso on just oikea?
"Minä kerron omille lapsilleni miten maa makaa, mutta päättäjillä pitäisi olla sen verran munaa, että sen sijaan syylistetään määrättyjä ihmisryhmiä kerrottaisiin rehellisesti pelin politiikan oikea luonne."
Se on se että kaikki kokevat ansaitsevansa enemmän kuin mihin on varaa, kukaan ei koskaan usko saavansa liikaa. Ihmiset äänestävät poliitikkoja saadakseen rahaa ja etuuksia, siksi Suomen kaltaiset ns. hyvinvointivaltiot useasti velkaantuvat.
Eikä tässä tiettyjä ihmisryhmiä syytellä, samalla tavalla lähestulkoon kaikki toimivat: "minun kuuluisi saada enemmän...no joo kyllähän muut sen maksaa, mutta kun Wahlroos ja Lilius..." ;) - hmm..
oldmetall kirjoitti:
Kuulepas järkimies! Älä opeta äitiäs naimaan. tiedän hyvin, että minäkin olen pienoisista verovaroistani maksanut yhtä ja toista oltuani 45 vuotta työelämässä.
Minä kerron omille lapsilleni miten maa makaa, mutta päättäjillä pitäisi olla sen verran munaa, että sen sijaan syylistetään määrättyjä ihmisryhmiä kerrottaisiin rehellisesti pelin politiikan oikea luonne.Noin 80% eläkkeensaajien eläkkeestä maksaa nuoremmat töissä käyvät. Eli suurten sukupolvien eläkkeille kertynyt vain 20% siitä minkä saavat. Joten se fakta ei kannattaa muistaa..
- hmm...
hmm.. kirjoitti:
Noin 80% eläkkeensaajien eläkkeestä maksaa nuoremmat töissä käyvät. Eli suurten sukupolvien eläkkeille kertynyt vain 20% siitä minkä saavat. Joten se fakta ei kannattaa muistaa..
""se fakta ei kannattaa muistaa..""
Heh, siis tarkoitin luonnollisesti unohtaa...
- :D
Maksoimme koulun aina neljännestä luokasta; ruuan kirjat ja lukukausimaksut kehitimme ja maksoimme eläkejärjestelmän ja paransimme lapsilisiä alettiin maksamaan jo 1948..Loimme sosiaaliturvan ihan sen perustuksia myöten..
Ja nyt sitten olemme itsekkäitä kun tuo valmiiseen päässyt sukupolvi joutuu kantamaan kortensa kekoon :)- vitu..aa
Loitte, saitte ja nautitte... Teillä on nyt hyvä olla mutta nuoremmille jätitte paskan käteen. Kiitos siitä ja me siivoamme jälkenne...
- Ei teistä
vitu..aa kirjoitti:
Loitte, saitte ja nautitte... Teillä on nyt hyvä olla mutta nuoremmille jätitte paskan käteen. Kiitos siitä ja me siivoamme jälkenne...
minkään jälkien siivoajaksi ole kun ette osaa pitää edes omaa huonettanne vanhempienne talossa siistinä. Teidät tiedetään tarkkaan eikä teistä kermaperseistä ole nykyisin enää mihinkään kun on kannateltu karikkojen yli lapsesta lähtien ettei vaan elämä yhtään kolhisi. Turvaverkot on rakennettu pahimmillekin luusereille. Mutta vaatia te kyllä osaatte.
- nuukuus kunniaan
vitu..aa kirjoitti:
Ei nyt sentään pelkkää paskaa.
Nykyiset eläkeläiset ja kohta eläköityvät järjestivät teille mm. maksuttoman peruskoulun, sairausvakuutuksen, työttömyysturvan, pitkät äitiyslomat ja vanhempainvapaat, lasten päivähoidon, opintotuen, asumistuen ym. edut, joista aikaisemmin ei voitu edes uneksia.
Olkaapa hyvät. - Kiitos siitä...
Rakensitte hyvinvoinniin ja edut vain teidän sukupolveanne varten, Seuraavat maksavat ja siivoaavat jälkennne.
- yksi eläkeläinen
Ei syy ole nykyisissä eläkelläisissä vaan nykyisissä päättäjissä joilla ei ole tahtoa ja taitoa hoitaa kuin omia ja yleensä rikkaiden etuja. Muuta kansahan se on valinnut ja te nuoret myös käytte äänestämässä.
- Järkimies75
Miten tämä nyt rikkaisiin liittyi? Onko tämä "rikkaat" joku automaattinen sanonta joka heitetään yhtään miettimättä aina kun puolustetaan omia etuja?
Rikkaiden saamat eläkkeet ovat murto-osa potista, ja silläkään ei ole merkitystä koska he ovat isommista tuloistaa maksaneetkin isompia eläkemaksuja. Liliukset ja muut jotka saavat lisäeläkettä firmalta eivät ole ongelma, ne eläkkeethän maksaa osakkeenomistaja firman rahoista.
Eikä äänestäminen auta. Suurilla ikäluokilla on enemmän ääniä kuin pienillä ikäluokilla. Siksi suurila ikäluokilla eläkeikä on 63 ja eläkkeen tavoitetaso 60% palkasta, mutta pienillä ikäluokilla tilanne on hieman toinen. - jumalalle kiitos
Olen niin onnellinen. Sain herätä tänä aamuna terveenä, sykähdyttävän kaunis kevätauringon paiste. Ei mitään kiirettä, kävin ostamassa ruisjauhoja ja laitoin juuren happanemaan, huomenaamulla paistan ruisleipää. Vasta kolmas kerta tehdä itse mutta joka kerta onnistuu paremmin. Nyt istun rakas vanha kissani hyrisemässä sylissäni ja odottaa ulkoilua. Kissille valjaat päälle ja ja eikun menoksi. Huomenna pilkille jos saisi pieniä ahvenia uunissa kuivattavaksi kissalle. Huomisen jälkeen joutaa pilkkivarusteet pestä varastoon. Näin tämä köyhä tänään.
- työssäkäyvä 30v
Joo ei sitä 60 vuotiaita enää pitäisi töihin hätiskelläkään. Kyllä tässä maassa löytyy nuorempaa verta, joka saa työt tehdä. Nauti elämästä ja tulevasta eläkkeestä. Kyllä me tämä maa tästä lamastakin vielä irti revitään... se on meidän murhe nyt.
- jumalalle kiitos.
Kiitos sinulle kauniista vastauksesta, kovasti tein minäkin töitä , puolivuotta meni totutellessa ettei töihin lähdettäkkään enää. Nyt jo sujuu aamuheräilytkin rauhallisesti. Menestystä sinulle, nuori, elämääsi.
- koneistaja hemmo
jumalalle kiitos. kirjoitti:
Kiitos sinulle kauniista vastauksesta, kovasti tein minäkin töitä , puolivuotta meni totutellessa ettei töihin lähdettäkkään enää. Nyt jo sujuu aamuheräilytkin rauhallisesti. Menestystä sinulle, nuori, elämääsi.
Juu todellakinn vuosikymmeniä töitä tehneet ovat ansainneet eläkkeensä! itse 30 vuotias ja kymmenen vuotta töitä tehnyt koneistuspajassa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1165010Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293623No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452450- 501568
- 411540
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241454- 141272
- 271168
- 161152
- 1651099