Lukemani innoittamana....
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/tutkimus-naisia-ja-lapsia-ei-pelasteta-ensin-/art-1288461881511.html#comments-anchor
1. Oletko käynyt ensiapukurssin?
2. Oletko joutunut antamaan tekohengitystä?
3. Antaisitko, jos tulisi tilanne päälle?
https://www.rescue.fi/forum/viewtopic.php?showtopic=4955
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Painelu voi riittää elvytykseksi/1135259240293
4.Jos joku on tukehtumassa vieraaseen esineeseen hengitysteittä tiedätkö mitä teet?
http://turvaopas.pelastustoimi.fi/lyhyt-ensiapuopas.html#vieras_esine_hengitysteissa
5. Tiedätkö mitä tehdä, jos olet yksin ja saat sydänkohtauksen?
www.meridiaanit.com/sydankohtaus.pps
6. Tunnistatko aivohalvauksen oireet?
Ei se tartte kuin pyörällä kaatumisen tai kompastumisen...Tuttu kaatui pyörällä illalla ja ei sitten enää aamulla herännyt...aivoverenvuoto on aika huomaamatonta joskus.
.http://www.seniorinetti.fi/keskustelu/miten-tunnistat-aivohalvauksen
7. Tiedätkö hätänumeron? (poliisin hätänumero on poistunut käytöstä)
8. Pyörävarkaudet ovat arkipäivää. Oletko ottannut rungon numeron talteen?
Kännykuvakin on jo hyvä.
9. Ajatko muutaman kaljan jälkeen?
http://www.liikenneraittius.fi/tietopaketti.html
10. Käveletkö uhmakkaasti suojatielle, kun se on oikeutesi?
11. Hallitseeko elämänkumppanisi ensiaputaitoja?
12. Ajaessasi, oletatko kaikkien ihmisten kuulevan?
Seukatessani viittomakielisen kanssa oli monta vaaratilannetta.
Joskus on tullut eteen tilanteita, kun olisi toivonut tietävänsä enemmän....
Aurinkoista kevättä!
Kysymyksiä
1
97
Vastaukset
- 19 + 8
1. Oletko käynyt ensiapukurssin?
häpeäkseni täytyy tunnustaa, että en ole
2. Oletko joutunut antamaan tekohengitystä?
en
3. Antaisitko, jos tulisi tilanne päälle?
tottakai ainakin yrittäisin tosissani jos olis tarvis
4.Jos joku on tukehtumassa vieraaseen esineeseen hengitysteittä tiedätkö mitä teet?
luulisin, mutten ole ihan varma
5. Tiedätkö mitä tehdä, jos olet yksin ja saat sydänkohtauksen?
soittasin itselleni ambulanssin (vai mitä sitten pitäisi tehdä?)
6. Tunnistatko aivohalvauksen oireet?
kyllä luulisin niin, olen aika paljon lukenut ja "opiskellut" aiheesta
7. Tiedätkö hätänumeron? (poliisin hätänumero on poistunut käytöstä)
112 (?)
8. Pyörävarkaudet ovat arkipäivää. Oletko ottannut rungon numeron talteen?
en omista polkupyörää
9. Ajatko muutaman kaljan jälkeen?
en omista ajokorttia enkä autoakaan
10. Käveletkö uhmakkaasti suojatielle, kun se on oikeutesi?
no joo, silloin tällöin
11. Hallitseeko elämänkumppanisi ensiaputaitoja?
en tiedä, yhtä hyvin tai huonosti kuin minäkin kai
12. Ajaessasi, oletatko kaikkien ihmisten kuulevan?
en aja, mutta en myöskään oleta kaikkien ihmisten kuulevan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651586
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;187426- 26419