riekkinen lähtee

lopuksi tahdon kiitt

viimeinkin älyää lähteä, jo oli aikakin. menisi nyt mahdollisimman kauas, siperia olisi kaikkien kannalta paras paikka ja pelkkä menolippu.
mutta kumman herran palvelija rikkinen on Jumalan vai saatanan? miettikää sitä riekkisen kannattajat!

31

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä hyvä

Kiitos Herralle et riekkinen on jo eläkkeellä.Tuskinpa hänen lausuntojaan kukaan jää kaipaamaan.

• xscd

Minä jään kaipaamaan Riekkistä. Syvällinen raamatunopettaja, aito ihminen.
      Aivan toista kuin palstan kurmitsakääkät.

• Kirjoittelija2

"Minä jään kaipaamaan Riekkistä. Syvällinen raamatunopettaja, aito ihminen."

Olen täysin samaa mieltä.

• Eräs veli
        Kirjoittelija2 kirjoitti:

"Minä jään kaipaamaan Riekkistä. Syvällinen raamatunopettaja, aito ihminen."

Olen täysin samaa mieltä.

Eräs uskonnon opettaja,

Riekkinen kutsui minut käymään luonaan Kuopio tuomiokapitulissa. Olin opettajana lähikunnan yläasteella ja lukiossa. Tapaamisemme oli ystävällinen ja rakentava. Olen elämäni aikana tavannut eri kansallisuuksiin kuuluvia vastuuhenkilöitä. W. Riekkinen jäi minulle mieleen toista ihmistä arvostavana ja ystävällisenä henkilönä. Keskustelun päätteeksi hän sanoi minulle: "Opetuksessasi voit esittää erilaisia käsityksiä, mutta kahdesta asiasta sinun ei tulisi tinkiä. Pidä huolta siitä, että esität jokaiselle koululaiselle Jeesuksen hänen elämänsä Herrana. Toiseksi sen, että Jeeus jätti seurakunnalleen lähetystehtävän.."

Riekkistä ystävällisyydellä muistaen,

Eräs opettajana työskennellyt

• viisas vanhempi
        Eräs veli kirjoitti:

Eräs uskonnon opettaja,

Riekkinen kutsui minut käymään luonaan Kuopio tuomiokapitulissa. Olin opettajana lähikunnan yläasteella ja lukiossa. Tapaamisemme oli ystävällinen ja rakentava. Olen elämäni aikana tavannut eri kansallisuuksiin kuuluvia vastuuhenkilöitä. W. Riekkinen jäi minulle mieleen toista ihmistä arvostavana ja ystävällisenä henkilönä. Keskustelun päätteeksi hän sanoi minulle: "Opetuksessasi voit esittää erilaisia käsityksiä, mutta kahdesta asiasta sinun ei tulisi tinkiä. Pidä huolta siitä, että esität jokaiselle koululaiselle Jeesuksen hänen elämänsä Herrana. Toiseksi sen, että Jeeus jätti seurakunnalleen lähetystehtävän.."

Riekkistä ystävällisyydellä muistaen,

Eräs opettajana työskennellyt

"Opetuksessasi voit esittää erilaisia käsityksiä, mutta kahdesta asiasta sinun ei tulisi tinkiä. Pidä huolta siitä, että esität jokaiselle koululaiselle Jeesuksen hänen elämänsä Herrana. Toiseksi sen, että Jeeus jätti seurakunnalleen lähetystehtävän.."

Lasten aivopesu on tärkein syy, miksi niin moni kuuluu vieläkin jeesussatukirkkoon. Kirkossa tiedetään se, ja kirkko tulee pitämään kynsin hampain kiinni etuuksistaan saada tuputtaa pienokaisille jumalasatuja totena. Koulu on siihen paras paikka, siellä tavoitetaan koko ikäluokka, mutta esityötä on tehtävä jo päivähoidossa.

Harva normaali aikuinen alkaisi uskoa kirkon järjettömiä satuja, jos lapsuuden aivopesu jäisi tekemättä.

• Eräs veli
        viisas vanhempi kirjoitti:

"Opetuksessasi voit esittää erilaisia käsityksiä, mutta kahdesta asiasta sinun ei tulisi tinkiä. Pidä huolta siitä, että esität jokaiselle koululaiselle Jeesuksen hänen elämänsä Herrana. Toiseksi sen, että Jeeus jätti seurakunnalleen lähetystehtävän.."

Lasten aivopesu on tärkein syy, miksi niin moni kuuluu vieläkin jeesussatukirkkoon. Kirkossa tiedetään se, ja kirkko tulee pitämään kynsin hampain kiinni etuuksistaan saada tuputtaa pienokaisille jumalasatuja totena. Koulu on siihen paras paikka, siellä tavoitetaan koko ikäluokka, mutta esityötä on tehtävä jo päivähoidossa.

Harva normaali aikuinen alkaisi uskoa kirkon järjettömiä satuja, jos lapsuuden aivopesu jäisi tekemättä.

Mitä tuohon vastaisi?

Eräs "Eemeli" oli vahvasti sitä mieltä, että Jumala ei ole tätä maailmaa luonut. Kerran hän meni Rautalammin kirkkoon. Kirkonmenojen jälkeen, kun toiset lähtivät kohti ulkovea, Eemeli meni papin perässä sakastiin. Pappi kääntyi ja tiedusteli, että kuka se sieltä tulee? Tuohon tiedusteluun hän vastasi, että Eemeli täältä tulee. Mitä asiaa Eemelillä on, tiedusteli kirkkoherra. Ei se niin ole, vastasi Eemeli. Mikä ei ole niin, tiedusteli kirkkoherra. Ei Jumalaa ole, eikä Jumala ole tätä maailmaa luonut. Mistäs Eemeli on tällaisiin ajatuksiin tullut, tiedusteli kirkkoherra. Luin noita Ingersolin kirjoja. Lue sinä Eemeli vaan noita Ingersolin kirjoja, niin kyllä se Jumala sieltäkin vastaan tulee, vastasi pappi.

Lirponmäellä pidettiin seuroja ja äitini johti laulutilaisuutta. Hän antoi läsnäolijoiden ehdottaa laulun, joka sitten ydessä laulettiin. Kun oli jo useita hengellisiä laujluja yhdessä laujlettu, niin äitini tiedusteli, että vieläkö yhdellä olisi lauluehdotus. Eräs vanha mies nosti kätensä, hän oli tuo Eemeli, ja ehdotti laulun:

"Käden alla Isän rakkaan varjon siunatun mä sain, linnan vahvan kunniakkaan, tuen turvan tuskissain.

Kiitos Isä korpitiellä yksin en nyt kuljekaan. Kanssani käy Paimen siellä, sylissään mä lepään vaan.

Tuli se Isä vastaan Eemelillekin! Minä tunsin tuon vanhan miehen. Alkuosan tarinasta kuulin Eemelin tyttäreltä ja loppuosan äidiltäni.

Terveisin,
        Eräs veli

• pyh!
        viisas vanhempi kirjoitti:

Itse aivopeset lapsia ateisteiksi, joka on sulaa hulluutta.

• näin se vaan menee

riekkinen nakersi kirkon uskottavuuden homopuheillaan jopa piispatarkatsumatkoillaan puhuessaan mm. yläaseteen koulujen pojille sen luonnollisuudesta. Homous on luonnottomuus ja synti Raamatun mukaan.

• Kirjoittelija2

"Homous on luonnottomuus ja synti Raamatun mukaan."

Raamattu kuvastaa yhteiskunnallisisssa asioissa oman aikansa käsityksiä. Kaikkein vanhoillisimpia varten on Luther-säätiö.

• niinpä niin

Raamattu kuvastaa yhteiskunnallisisssa asioissa oman aikansa käsityksiä. Kaikkein vanhoillisimpia varten on Luther-säätiö.

Jumalan tahto muuttuu sen mukaan, mitkä käsitykset ovat kulloinkin vallalla yhteiskunnassa.

• NäinMeillä
        niinpä niin kirjoitti:

Jumalan tahto muuttuu sen mukaan, mitkä käsitykset ovat kulloinkin vallalla yhteiskunnassa.

Ei, vaan ihmisen tulkinta Jumalan tahdosta muuttuu yhteiskunnan muutosten mukaan. Raamattukin on aikansa kuva, sen huomaa jokainen sitä yhtään ajatuksella lukenut. Se antaa yksityiskohtaisia neuvoja asioihin joihin kukaan ei enää neuvoja kaipaa ja jättää vastaamatta moniin nykyajan polttaviin ongelmiin.
        Tämä ei tee siitä huonoa kirjaa tai kelvotonta elämänohjetta, päinvastoin. Mutta se muistuttaa meitä siitä että emme voi jäädä vain menneisyyteen vaan meidän on elettävä rohkeasti tätä päivää ja löydettävä uusia ratkaisuja avoimin silmin ja aidosti lähimmäisiämme rakastaen ja ymmärtäen.

• pyH!

Höpöhöpö. Raamattu on Jumalan sana ja Jumalalle uskollisten on jätettävä koko luterilainen kirkko harhaoppisena. Niin tein minäkin jo kauan sitten.

• Kirjoittelija2
        pyH! kirjoitti:

Höpöhöpö. Raamattu on Jumalan sana ja Jumalalle uskollisten on jätettävä koko luterilainen kirkko harhaoppisena. Niin tein minäkin jo kauan sitten.

"Raamattu on Jumalan sana ja Jumalalle uskollisten on jätettävä koko luterilainen kirkko harhaoppisena. Niin tein minäkin jo kauan sitten."

Millä perusteella vaadit, että "Jumalalle uskollisten on jätettävä koko luterilainen kirkko harhaoppisena"? Miten perustelet väitettäsi, että luterilainen kirkko on harhaoppinen? Ketkä ovat mielestäsi niitä "Jumalalle uskollisia"? Nekö, jotka eivät hyväksy naispappeutta? Heitä varten on Luther-säätiö. Sinnekö sinäkin menit?

• glupsista

Vieläkö teitä homohomohomofobomaanisia hörhöjä jostakin sikiää?

• xxxhussypyssy

Ei onneksi homot pysty siittämään homoja, eivätkä lebot pysty siittämään lesboja keinopeniksellä.

• voi v oivoi

Riekkinen homoseurueineen on lähempänä helvettiä, paholaisen masuunia, päivä päivältä.
      Ei tekemättömäksi saa mitään. Kurjuus on joidenkin vapaa-ehtoinen valinta.

Aika lähestyy.

• Vise kuhtaasi

Minusta sitä helevttiä lähestyvät ne jotka antavat väärän tuomion lähimmäisistään. Tajutonta tuo itseriirttoinen tuomiohenki.
      Isä Willeä jää moni uskova kaipaamaan.

• uninen utelias

Monenko lapsen isä hän on ?

• Wille torille

Willeä vois jatkaa torin Helppo-Heikkinä.Kokoais varmaan enemmän kuulioita kuin kirkoissa puhuessaan.Olis Riekkinen kerrankin kykyjään vastaavassa paikassa.

• Kirjoittelija2

"Ville vois jatkaa torin Helppo-Heikkinä."

Ihan hölmö ehdotus, mutta niitähän piisaa niin kuin sellaisten esittelijöitä.

• Pitikin sattua

Kirjoittelijan 2:n kanssa täysin samaa mieltä

• nurcu

Ihmettelen joidenkin tähän ketjuun osallistuneiden halua solvata lämminsydämistä ja viisasta miestä.
      Tulevat ajat nostavat vielä Riekkisen piispakauden muiston sille kuuluvaan arvoon.

• Tervemenoa

Hyvä kun lähti. Nakersi kirkon uskottavuuden liberaalisilla mielipiteillään.

• Kirjoittelija2

"Hyvä kun lähti. Nakersi kirkon uskottavuuden liberaalisilla mielipiteillää."

Ei kirkon uskottavuutta voi nakertaa liberaaleilla mielipiteillä kuin joidenkin ahdasmielisten mieletä. Täytyy ottaa huomioon se, että ahdasmieliset eivät edusta koko kirkon käsityksiä. Sitä paitsi on hyvä muistaa se, että ahdasmielilsimmille on Luther-säätiö.

Olen miettinyt sitä, mistä johtuu se, että toiset ovat liberaaleja ja toiset taas ahdasmielisiä. Johtuukohan tuokin asia geeneistä, kasvatuksesta ja ympäristöstä?

• ajattelusallittua

"Hyvä kun lähti. Nakersi kirkon uskottavuuden liberaalisilla mielipiteillää."

Ei kirkon uskottavuutta voi nakertaa liberaaleilla mielipiteillä kuin joidenkin ahdasmielisten mieletä. Täytyy ottaa huomioon se, että ahdasmieliset eivät edusta koko kirkon käsityksiä. Sitä paitsi on hyvä muistaa se, että ahdasmielilsimmille on Luther-säätiö.

Olen miettinyt sitä, mistä johtuu se, että toiset ovat liberaaleja ja toiset taas ahdasmielisiä. Johtuukohan tuokin asia geeneistä, kasvatuksesta ja ympäristöstä?

Ahdasmielisyyttäkö sinusta Jumalansana ?
        Onnittelut !
        Ahdas on se portti josta kulku on taivaaseen.
        Leveä se, josta pääset grillattavaksi .. ja se ei lopu sitten koskaan.
        Itket ja valitat , hampaitasi kiristät, mutta sitä halusit .

En koskaa ymmärrä, miksi joku ihminen on itsetuhoinen.
        Hänelle ei kelpaa totuus vaan hänelle tulee valehdella.
        Hämmästyttävä on Kirjoittelija2 itsetuhoisuus.

Ei ole luthersäätiöläistä tai muutakaan toivomaasi suuntaa niille, jotka ovat kristittyjä ja rakastavat totuutta.
        He ovat niitä, jotka Jeesus on kutsunut luokseen.

Toivon, että Kirjoittelija2 ja moni muu harhaan joutunut pääsisi irti valheista ja kelpuuttaisi Jumalan sanan itselleen.

Koskaan Jeesus ei rakastanut valhetta ja syntiä. Ei milloinkaan rakastanut Jumalansanan vastaisuuksia.
        Hän vihasi niitä.
        Olisitko valmis siis kohtaamaan Jeesuksen valheinesi ?
        Olet riekkunut täällä omia luulojasi ja eksyneiden piispojen pappien harhoissa.
        Jos et tee parannusta pahuudestasi, joudut hel vet tiin.
        Ei sinua mikään pelasta sitten enää, ehkä ei nyttenkään enää.

Jumalansana on yksinkertaista selkeää ja totta.

• Kirjoittelija2
        ajattelusallittua kirjoitti:

Ahdasmielisyyttäkö sinusta Jumalansana ?
        Onnittelut !
        Ahdas on se portti josta kulku on taivaaseen.
        Leveä se, josta pääset grillattavaksi .. ja se ei lopu sitten koskaan.
        Itket ja valitat , hampaitasi kiristät, mutta sitä halusit .

En koskaa ymmärrä, miksi joku ihminen on itsetuhoinen.
        Hänelle ei kelpaa totuus vaan hänelle tulee valehdella.
        Hämmästyttävä on Kirjoittelija2 itsetuhoisuus.

Ei ole luthersäätiöläistä tai muutakaan toivomaasi suuntaa niille, jotka ovat kristittyjä ja rakastavat totuutta.
        He ovat niitä, jotka Jeesus on kutsunut luokseen.

Toivon, että Kirjoittelija2 ja moni muu harhaan joutunut pääsisi irti valheista ja kelpuuttaisi Jumalan sanan itselleen.

Koskaan Jeesus ei rakastanut valhetta ja syntiä. Ei milloinkaan rakastanut Jumalansanan vastaisuuksia.
        Hän vihasi niitä.
        Olisitko valmis siis kohtaamaan Jeesuksen valheinesi ?
        Olet riekkunut täällä omia luulojasi ja eksyneiden piispojen pappien harhoissa.
        Jos et tee parannusta pahuudestasi, joudut hel vet tiin.
        Ei sinua mikään pelasta sitten enää, ehkä ei nyttenkään enää.

Jumalansana on yksinkertaista selkeää ja totta.

"En koskaan ymmärrä, miksi joku ihminen on itsetuhoinen. Hänelle ei kelpaa totuus vaan hänelle tulee valehdella. Hämmästyttävää on Kirjoittelija2:n itsetuhoisuus."

Puhut pöyä, en ole mitenkään itsetuhoinen. En myöskään valehtele eikä minulle tule valehdella. Se kuului jo kotikasvatukseeni, että ei valehdella enkä myöskään valehtele, sopii se sitten sinulle tai ei.

"Toivon, että Kirjoittelija2 ja moni muu harhaan joutunut pääsisi irti valheista ja kelpuuttaisi Jumalan sanan itselleen. "

En ole joutunut harhaan enkä tarvitse irtipääsyä valheista, sillä en ole joutunut valheiden valtaan. Se kuului jo luterilaisten vanhempieni antamaan kasvatukseen, että ei valehdella enkä valehtele. Erehtyä voin, unohtaa voin, mutta koskaan en varta vasten valehtele, sopii se sitten sinulle vai ei. Olen kelpuuttanut koko ikäni Jumalan sanan ja kelpuutan edelleen.

"Jos et tee parannusta pahuudestasi joudut helvettiin."

Samat sanat.

• vain Yksi

"En koskaan ymmärrä, miksi joku ihminen on itsetuhoinen. Hänelle ei kelpaa totuus vaan hänelle tulee valehdella. Hämmästyttävää on Kirjoittelija2:n itsetuhoisuus."

Puhut pöyä, en ole mitenkään itsetuhoinen. En myöskään valehtele eikä minulle tule valehdella. Se kuului jo kotikasvatukseeni, että ei valehdella enkä myöskään valehtele, sopii se sitten sinulle tai ei.

"Toivon, että Kirjoittelija2 ja moni muu harhaan joutunut pääsisi irti valheista ja kelpuuttaisi Jumalan sanan itselleen. "

En ole joutunut harhaan enkä tarvitse irtipääsyä valheista, sillä en ole joutunut valheiden valtaan. Se kuului jo luterilaisten vanhempieni antamaan kasvatukseen, että ei valehdella enkä valehtele. Erehtyä voin, unohtaa voin, mutta koskaan en varta vasten valehtele, sopii se sitten sinulle vai ei. Olen kelpuuttanut koko ikäni Jumalan sanan ja kelpuutan edelleen.

"Jos et tee parannusta pahuudestasi joudut helvettiin."

Samat sanat.

Erehtyä voit, kuten itsekin sanot. Olet erehtynyt pitämään eksyneiden pappien ja piispojen puheita Jumalan sanana.

Löydät Raamatusta Jumalan sanan. Raamattu, Jumalan sana, on kirjoitettu niin, että se avautuu lukijalle Pyhän Hengen avulla. Ei maallistuneita laumoja kosiskelevan seliseli-kirkon avulla.

Usko Jeesukseen, älä Lutheriin, älä piispoihin.

Jotta pelastuisit ikuisesta itkusta ja valituksesta.

• Kenen joukoissa seis

Kumman joukkoon arvoisa Kirjoittelija 2 kuuluu?

• l-h

olin kotikokouksessa jossa Riekkinen oli mukana,joku vuosi takaperin ,kysyin Villelta -onko piispalla viela se rattikatto sitikka..Ville oli hammastynyt,kun toisella puolen maailmaa tuollaista kysellaan,,kysyi mista sina sen tiedat?--sanoin luen lehtia.. ihan mukava papparainen Ville oli..asiallinen

• Mitäs vielä

Mitäs niistä maallisista rattisikoista. Parempi tähytä ja pyrkiä taivaallisiin oloihin.Maalliset on jätettävä kuitenkin tänne-piispojenkin sitikat.

• piispoilla on Dagon-kalajumalaa symboloiva hattu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe