Kuten Jeesus osoitti, kuolleista noustuaan lävistetyssä ruumiissaan olevan?
Onko henkiruumiilla lihaa ja luuta?
21
150
Vastaukset
- Teitääkö JT kertoa
Jehovan todistajat esittävät Jeesuksen nousseen kuolleista "henkiruumiissa"; joten kysyisin mistä kohtaa Raamattua tämä sana löytyy?
- Tutiki huolella tätä
Se Jeesus jota Vartiotornineura julistaa, ei ole kuolleista ylösnoussut Jeesus Kristus, - vaan Mikael-Kristus, jonka occultistit, ja seuran parissa eläneet riivaajien henkioppaiden ohjaamat eksyttäjät, uittivat tämän turmiollisen opin muotoon, väittäen jopa: "Jehova Jumlan hävittäneen Poikansa uhratun ruumiin"; 1.11.-75 Vartiotornilehti; ja siten:
He tunnustavat uittaneensa tämän tämän tosi Jeesuksen sijaan, luodun "Henkiruumisjeesuksen" olevan toinen- ja eksyttävä Jeesus eli "korkea enkeliolento", tekeytymeenä Jumalan ainosyntyisen Pojan sijaiseksi, kuten 2 Kor.11:13-15:sta; saata´nan keinoista pettää ihmisiä varoittaen opettaakin.- jaakobista
Sanl.10:18
...joka parjausta levittää on tyhmä.
- Raamattu kehottaa pidättäytymästä antamasta väärää todistusta.
Raamattu ei itsessään ilmoita mitä Jeesuksen maalliselle ruumiille tapahtui.
- siksi tulee lähteä tarkastelemaan ensin sitä millainen Kristuksen ruumis oli hänen kuolleista herättämisensä jälkeen.
Mitä Raamattu kertoo Jeesuksen olemuksesta hänen noustuansa kuolleista?
Luuk.24:16 "Emmauksen tiellä"
Mutta heidän ( 2:n opetuslapsen ) silmänsä olivat pimitetyt, niin etteivät he tunteneet häntä.
...
- Jeesus itse tekee itsensä tunnetuksi heille kun hän sanoo: Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?
Edelleen Luukas kertoo että kun Jeesus ilmestyi toisen kerran yht'äkkiä opetuslapsiensa keskelle, nämä säikähtivät kovin ja l u u l i v a t näkevänsä hengen.
Jeesus kertoo seuraavaa Luukkaan mukaan :
Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan.
Seuraavaksi Jeesus erkani heistä ja hänet otettiin taivaaseen.
Myös Markus kertoo kuinka Jeesus ilmestyi kahdelle opetuslapselle "toisenmuotoisena" ( Mark.16:12 )
Evankeliumien mukaan Jeesus, samana päivänä kuin nousi kuolleista, tuli jo istumaan Jumalan oikealla puolella ( Mark.16:19 )
( Matteus kertoo kuinka Jeesus ilmoittaa saaneensa kaiken vallan sekä taivaassa että maanpäällä. )
Myös Apostoli Johannes kertoo kuinka opetuslasten oli vaikea tunnistaa Jeesuksen persoonaa:
John.20:14
...hän ( Maria ) kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt että se oli Jeesus.
Myös Tuomas epäili ja uskoi vasta kun hän kosketti Vapahtajan kylkihaavaa.
Jälleen kun Jeesus ilmestyi Tiberiaan järvellä, eivät opetuslapset häntä ensin tunnistaneet ( John.21:4 )
Voimme siis edellämainittujen Raamatunkohtien perusteella tehdä sen johtopäätöksen että Jeesus oli "uusi luomus", että hän muuttui siksi noustuaan kuolleista, mutta...
- syntyikö Jeesus noustuaan kuolleista heti "uutena luomuksena" vai muuttuiko hän hiukan myöhemmin??
- voisiko Marian aamuvarhainen todistus olla "avain" tämän kysymyksen ratkaisuun?
John.20:17
Jeesus sanoi hänelle ( Marialle ) : Älä minuun koske, sillä en minä vielä ole mennyt ylös Isäni tykö...
- ja seuraavaksi Jeesus ilmestyy vasta saman päivän iltana!
Raamatun mukaan Jeesus siis näyttäisi kokevan erityisen "muodonmuutoksen" ja että hänestä tulisi tuon yhden päivän aikana "uusi luomus".
- mikä sitten on uusiluomus?
- onko uusiluomus "henkipersoona"?
Mitä Apostoli Paavali kertoo "uudesta luomuksesta" - joka on Jeesuksen kaltainen?
Keskustelu jatkuu...
- Balttis lupaa
Mutta väittämä että: Jeesus ei olisi nousut kuoleista, siinä ruumissa, joka ei ollut näkevä tuhoutumista, on hän ruumiillisen ylösnousemuksen ydintotuuden kiistoa.
Daavid oli profeetta (sanasta sanaa kreik. käsikirj.): >> edeltäpäin puhui ylösnousemuksesta Kristuksen, että ei jätetty henkeä hänen Haadekseen, eikä liha hän nähnyt tuhoutumista. > Jehova Jumalan hävitti poikansa uhratun ruumiin.- jaakobista
Mat.10:8
...lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
- Mitä Paavali kertoo "uudesta luomuksesta"? - Balttis
jaakobista kirjoitti:
Mat.10:8
...lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
- Mitä Paavali kertoo "uudesta luomuksesta"?Ja Raamattu että Jeesus nousi ylös kuolleista ruumiillisesti, siinä ruumiissa joka oli luuta ja lihaa oleva ruumis, ja jonka naulanreikiä koitettuaan Tuomas sanoi Jeesukselle uskoen todeksi tämän:
>> Minun Herrani ja minun Jumalani! - Pii on 3.0
... " että ei jätetty hänen henkeä Haadekseen ,... " -
Tuo Haades- tarina on kreikkalaisen Uskontomytologian Taruja, siinä on kreikkalainen kirjoittaja puhunut oman pakanauskontonsa mukaisesti.
Paulus sanoi , ettei pitäisi seurata -juutalaisia taruja, -ja ämmäin loruja,
Sitten kuitenkin uskotaan pakanauskontojen opit mukisematta.
Hades ei ollut paikka , vaan eräs kreikkalaisten jumaluuksista, Hades oli "maanalaisten rikkauksien jumala, ja Zeuksen veli .
Hän oli -Tuonelan haltija . Se edellytti, että sinne joutuneet olivat tietoisessa tilassa, elivät maan alla varjoina, joille uhrattiin verta. Se -Tuomas-tarina on tyypillinen - Tuonela- tarina . ihmiset säikähtivt ,muka, nähdessään -hengen,
Siis tuonelasta nousseen varjo-olennon .
Raamattu sanoo kuitenkin, että kuolleet eivät tiedä mitään . Heillä ei ole "mitään , " - jaakobista
Balttis kirjoitti:
Ja Raamattu että Jeesus nousi ylös kuolleista ruumiillisesti, siinä ruumiissa joka oli luuta ja lihaa oleva ruumis, ja jonka naulanreikiä koitettuaan Tuomas sanoi Jeesukselle uskoen todeksi tämän:
>> Minun Herrani ja minun Jumalani!1Kor.15:50
...ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
- Paavali rinnastaa selkeästi liharuumiin ja katoavaisuuden sekä kertoo ettei inhimillinen voi periä itse Jumalan valtakuntaa, periminen edellyttää silloin "erityistoimia" sekä kasvamista jäsenenä Kristus-ruumiissa.
Paavali jatkaa:
1Kor.15:50 / 51
Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme.
Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana... : "Kuolema on nielty ja voitto saatu.
-Ei Paavali puhu tässä enää meidän tuntemastamme olomuodosta, vaan erityisestä luomuksesta.
Paavali jatkaa samalla aiheella toisessa kirjeessään Korintolle:
2Kor.5:6
...niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta.
- edelleen saman luvun jakeet 16-17:
...jos olemmekin tunteneet Kristuksen ( Ylösnousseen ) lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
Jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusiluomus...
- Paavali osoittaa tässä Jeesuksen yhteyden uuteen luomukseen, silloin on johdonmukaista ajatella että myös Kristus-ruumiin jäsenistä tulee hänen yhteydessään samankaltainen uusi-luomus, kuin itse Kristus on.
- - muistamme myös sen kuinka Paavali tässä yhteydessä kuvaa sekä hengellistä tilaa että myös "kuoleman" jälkeen tulevaa ( 2Kor.5:2 ).
Heb.12:
Sillä te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskettaa...vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö...ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö.
- jae 27 jatkaa edelleen ja toistaa tuon " muuttumisen" ( uuteen luomukseen ).
Jeesus oli ihmisenä Pyhänhengen voimasta luotu ja syntynyt, siksi hän luovutti ruumiinsa täydellisenä kuolemalle, jonka jälkeen hän nousi kuolleista katoamattomuuteen uutena luomuksena, erityisenä henkiruumiina jonka valmistaminen on Jumalan salaisuus.
- Uusi testamentti kehottaa seuraamaan Jeesuksen jalanjäljissä, onko syytä olettaa että Jeesuksen oman "Morsiamen" ylösnousu ja kuolleista herääminen olisi erilainen tapahtuma kuin heidän Lunastajansa voitto kuolemasta?
- eikö sitä tulisi pitää Raamatun todisteiden nojalla juuri samankaltaisena Jeesuksen ruumiin ylösnousemuksen tavoin!
( - en tässä yhteydessä käsittele sitä mikä on ruumiin ylösnousemus sille ihmiskunnan osalle joka tulee hyötymään Jeesuksen ja hänen Morsiamensa täydellisestä lunastuksesta ja kuinka tuo ylösnousemus "tuomiopäivään" eroaa ed.mainitusta. )
- Fyysinen lunastus
Mitä Paavali sanoo meidän odottavat: Room.8:19-23; >> Sillä luomakunnan harras ikävöiminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan, koska luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen. Sillä me teidämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti; eikä ainoastaan se vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, ODOTTAEN LAPSEKSI OTTAMISTA, MEIDÄN RUUMIIMME LUNASTUSTA.
- Tyhjä hauta
Onko hengellä, tai henkiruumiilla, kuten JT:eet sanovat Mikael-Kristuksensa ruumista, "lihaa ja luuta oleva ruumis", kuten sillä Jeesuksella joka poistui haudastaan: elävänä - kuolleille tarkoitetusta paikasta.
- ko.koo
On toki lihaa ja luuta. Sekä myös henkistymisen tunnuksena kumiteräsaappat ja karvareuhka päissänsä. Lisäksi henkiruumis puhuu kielillä. Eli sellaista sekavaa mölötystä, josta ei pirukaan ota selvää.
- realize
Jeesus ei ottanut takaisin liharuumistaan
ja näin _kumonnut lunastusta_, jonka vuoksi hänen ruumiinsa oli annettu.
Apostoli Pietari todistaa, että Kristus meni taivaaseen – henkimaailmaan, ei lihallisten luomusten maailmaan – kun hän sanoo:
”Hän joka saatettiin _kuolemaan lihassa_ mutta tehtiin eläväksi hengessä.” (1Pi 3:18.)
Ennen taivaaseen nousemistaan Kristus,
mahtava, kuolematon henkipersoona,
aineellistui erilaisissa tilanteeseen sopivissa liharuumiissa
antaakseen opetuslapsilleen näkyvän, kouriintuntuvan todisteen ylösnousemuksestaan (Joh 20:13–17, 25–27; 21:1, 4; Lu 24:15, 16).- 9+9
Jeesuksen henki oll sen kolme päivää pos Jeesuksen ruumiista, jona aikana hän kävi tuonelassa henkenä, ja julisti siellä voittoaan ja sai kuoleman ja tuonelan avaimet ja vei myös saaliit ylös korkeuteen, sitten Jeesuksen henki tuli takaisin siihen ruumiiseen joka oli haudassa, Jeesus sai ensimmäisenä kuoloon nukkuneista sellaisen muuttuneen ylösnousemus ruumiin (pystyi tulemaan lukittuun huoneeseen) jollaista ei ole vielä kellään, vaikka sitä ennenkin oli ihmisiä noussut kuolleesta.
Jeesuksen hautahan oli TYHJÄ, jos Jeesus olisi kulkenut henkenä maan päällä uskottelemassa kuolleesta heräämistä, niin silloin Jeesuksen ruumis olisi ollu siellä haudassa.
Jos Jumala olisi vielä hävittäny Jeesuksen ruumiin, niin kyseessä olisi huijaus Jumalan puolesta.
Jeesushan itse sanoi, hajoittakaa maahan tämä temppeli, niin minä kolmessa päivässä sen pystytän, Jeesus puhui silloin omasta ruumiistaan, jos se olisi hävitetty, niin ei Hän olisi pystyttäny ruumiinsa temppeliä. - haloo!
9+9 kirjoitti:
Jeesuksen henki oll sen kolme päivää pos Jeesuksen ruumiista, jona aikana hän kävi tuonelassa henkenä, ja julisti siellä voittoaan ja sai kuoleman ja tuonelan avaimet ja vei myös saaliit ylös korkeuteen, sitten Jeesuksen henki tuli takaisin siihen ruumiiseen joka oli haudassa, Jeesus sai ensimmäisenä kuoloon nukkuneista sellaisen muuttuneen ylösnousemus ruumiin (pystyi tulemaan lukittuun huoneeseen) jollaista ei ole vielä kellään, vaikka sitä ennenkin oli ihmisiä noussut kuolleesta.
Jeesuksen hautahan oli TYHJÄ, jos Jeesus olisi kulkenut henkenä maan päällä uskottelemassa kuolleesta heräämistä, niin silloin Jeesuksen ruumis olisi ollu siellä haudassa.
Jos Jumala olisi vielä hävittäny Jeesuksen ruumiin, niin kyseessä olisi huijaus Jumalan puolesta.
Jeesushan itse sanoi, hajoittakaa maahan tämä temppeli, niin minä kolmessa päivässä sen pystytän, Jeesus puhui silloin omasta ruumiistaan, jos se olisi hävitetty, niin ei Hän olisi pystyttäny ruumiinsa temppeliä.Jeesus ei ottanut takaisin liharuumistaan
Koko lunastuskuolemahan olisi mitätöity jos hän otti lunnaat takas! - 9+9
haloo! kirjoitti:
Jeesus ei ottanut takaisin liharuumistaan
Koko lunastuskuolemahan olisi mitätöity jos hän otti lunnaat takas!Jos Jeesus ei olisi ylösnoussut ruumiillisesti, olisi myös meidän uskomme ylösnousemukseen turhaa.
Lunastus ei ole yhtä kuin hävittäminen, Jeesus sovitti ja kärsi ruumiissansa ihmiskunnan synnit.
Jeesus lunasti ihmiset vapaaksi, maksoi syntivelkamme, niin että ihminen ei enään tarvitse kuolla synteihinsä, vaan Jeesuksen ylösnousemuksen kautta, myös me saamme ylösnousemuksen.
Kun tulee ylösnousemuksen hetki, jolloin haudat aukeavat, niin tuleeko sieltä maailmaan henkiä, vai liharuumiita?
Jeesus oli esikoinen ylösnousemisessa, ja myös me saamme uskoa ylösnousemiseen, hänen kauttansa.
En tiedä mitä lunastus merkitsee jehovantodistajille, ilmeisesti eri asiaa kuin kristityille. Ja jt.t ottavat vain irtireväistyjä osia raamatusta, ja antavat sille vieraan merkityksen, he eivät lue kokonaan tuota kohtaa esim 1 piet 3:18 Pitäisi lukea myös jakeet 19 ja 20.
Tehty 'eläväksi hengessä' ei merkitse samaa kuin 'eläväksi hengeksi', niinkuin Jt. asian kääntävät
- kehonrakennusta:)
. Erään kerran Jeesus sanoi juutalaisille:
”Hajottakaa tämä temppeli, niin pystytän sen kolmessa päivässä.”
(Joh 2:19.)
Juutalaiset luulivat hänen tarkoittavan Herodeksen temppeliä ja käyttivät näitä sanoja häntä vastaan oikeudenkäynnissä, jossa häntä vastustavat todistajat sanoivat: ”Me kuulimme hänen sanovan: ’Minä hajotan maahan tämän käsillä tehdyn temppelin ja rakennan kolmessa päivässä toisen, joka ei ole käsillä tehty.’” (Mr 14:58.)
Jeesus käytti kuvakieltä ja tarkoitti ”ruumiinsa temppeliä”.
Hänet surmattiin, ja kolmantena päivänä hänet herätettiin jälleen henkiin.
(Joh 2:21; Mt 16:21; Lu 24:7, 21, 46.)
Hänen Isänsä, Jehova Jumala, herätti hänet kuolleista toisessa ruumiissa,
ei Jerusalemin temppelin tapaan käsin tehdyssä, vaan henkiruumiissa, jonka hänen Isänsä oli valmistanut (rakentanut) (Ap 2:24; 1Pi 3:18).
Tällainen ruumiiseen liittyvästä rakentamisesta puhuminen ei ole ainutlaatuista, sillä Eevan luomisen yhteydessä sanottiin: ”Sen jälkeen Jehova Jumala rakensi Aadamista ottamastaan kylkiluusta naisen.” (1Mo 2:22.)- 9+9
Jeesuksen ruumis oli muuttunut ylösnousemus ruumiiksi, täydelliseksi, ei Jeesus noussut verisenä, runneltuna ja hakattuna. Vaan Jeesus oli saanut kirkastetun ylösnousemusruumiin, joka oli kuitenkin sama Jeesuksen ruumis.
Jeesuksen ruumishan ei nähnyt katoavaisuutta. Vaan Hän nousi kuolleesta
1.Kor. 15:14
Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne;
1. Kor. 15:17
Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne. - koko rakennus
Mitä kuvakieltä opetuslasten usko on? He uskoivat Jeesuksen rakentavan ruumiinsa temppelin.
Johanneksen evankeljumi luku 2.
19. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä."
20. Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
21. Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
22. Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut.
- hairy body?
Tarvitseeko henkiruumis vaatetusta?
Ajaako se partaansa/säärikarvojaan?- jaakobista
Kuten kaikki tiedämme, tuo karvankasvu on riippuvainen hormoneista jotka ovat biologisia kemiallisia yhdisteitä ja säätelevät monia toimintoja joita ruumis pitää yllä selviytyäkseen elämän asttamista haasteista.
- Henkiruumiilla ja ikuisilla olennoilla ei luonnollisesti ole vastaavia tarpeita selviytyä.
Luukas kertoo Jeesuksen syöneen kalaa ylösnousemuksensa jälkeen, tämä on merkki siitä että Jeesus oli silloin sekä ihminen että uusi-luomus eli henkiruumis.
- Jeesus siis söi, sillä aineellistunut henkiruumis tarvitsee energiaa aivan samoin kuin tavalliset ihmisetkin. - jaakobista
jaakobista kirjoitti:
Kuten kaikki tiedämme, tuo karvankasvu on riippuvainen hormoneista jotka ovat biologisia kemiallisia yhdisteitä ja säätelevät monia toimintoja joita ruumis pitää yllä selviytyäkseen elämän asttamista haasteista.
- Henkiruumiilla ja ikuisilla olennoilla ei luonnollisesti ole vastaavia tarpeita selviytyä.
Luukas kertoo Jeesuksen syöneen kalaa ylösnousemuksensa jälkeen, tämä on merkki siitä että Jeesus oli silloin sekä ihminen että uusi-luomus eli henkiruumis.
- Jeesus siis söi, sillä aineellistunut henkiruumis tarvitsee energiaa aivan samoin kuin tavalliset ihmisetkin.Korj.
" Hengillä ja ikuisilla olennoilla ei luonnollisesti ile vastaavia tarpeita selviytyä"
- ei Jeesus myöskään tarvitse "henkiruumistaan" taivaassa, sen sijaan, jotta ihminen pystyy hänet näkemään todellisena persoonana, hän varmasti tarvitsee aineellistunutta henkiruumistaan toisen tulemuksensa näkyvänä päivänä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2592727Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172197Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3391934- 1051659
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois961599Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2081313- 671220
- 251141
- 501103
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl751083