Edullinen diesel hakusessa

Velaton Ville

Nyt olisi tarvetta edulliselle ja luotettavalle dieselille, kun hommattiin tyttöystävän kesämökki ja tulee noita matkoja tehtyä sinne usein.
Velkaa en viitsisi autosta tehdä, joten noin kymppitonnin menopeli hakusessa.
Onko kokemuksia tuollaisesta:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/jetta/4564677

Tuostahan saa todella maukkaan 17" aluvanteilla ja muilla lisukkeilla.

26

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tonneja liian kallis
    • Hiilinielu

Jos mökki on kaasuntankkausverkoston varressa, on kaasuautoilu yksi vaihtoehto. Tarjolla olevista polttoaineista selvästi edullisinta on ajaa maa- ja biokaasulla. Biokaasulla voi ajaa hyvällä omallatunnolla, sillä se tehdään jätteistä ja on uusiutuva kotimainen tuote.

• emjsdjgsdgjsdg

Mites sitten kun haluaa lähtee sillä autolla johonki muualle kun mökille, eikä sitä kaasutankkauspaikkaa ookkaan siinä matkalla?
        Ja on muuten helpompaa kun voi mennä mille vaan asemalle tankkaan

• Molemmat käy
        emjsdjgsdgjsdg kirjoitti:

Mites sitten kun haluaa lähtee sillä autolla johonki muualle kun mökille, eikä sitä kaasutankkauspaikkaa ookkaan siinä matkalla?
        Ja on muuten helpompaa kun voi mennä mille vaan asemalle tankkaan

Ajaa sitten bensalla kun kaasu loppuu. Perin yksinkertaista.

• ei volokkaria

Elä osta volkkaria, niissä on ollut vikoja paljon ja useimmiten ylihinnoiteltuja
      Ennemmin ford Focus, skoda octavia tai Huyndai i30. Yli 200 tuhatta ajettu on jo paljon ajettu diisselikoneellakin. Ennemmin kannattaa katella semmosta vähän reilu 100 tuhatta ajettua.

• Laatuauto 2

Minä etsisisin kyllä auton nimim. laatuautoja listalta, jos olisin Velaton Ville. Jetta on kinneri noihin verratuna. Eikä kuluissakaan ole merkittävää eroa.

• folkkaristi

Tuollaisen Jetan pd-kone ei ole niitä kaikkein parhaita, vaikka onkin paljon parempi kuin uudempi 2,0 TDI. Tuota konetta vaivaa pumppusuutien ja suutinten johtosarjan särkyminen. Yksi suutin kustantaa 1000 euroa ja johtosarja (110 eur) menee joka kerta uusiksi.

Itsellä on Passat vastaavalla koneella, 370 tkm mittarissa, mutta vasta piti taas yksi johtosarja operoida. Johtosarja on siis moottorin öljytilassa venttiilikopan alla, jossa kuuma öljy haurastuttaa sen.

Kilometrit ei noissa tosin tunnu siinä mielessä, että samat viat ne on 150 tkm kuin 400 tkm ajetussa.

• yllätys minullekin

http://www.nettiauto.com/renault/megane/4615705

Kaksi vuotta uudempi ja 83 tkm vähemmän ajettu. Ja 3600 euroa halvempi.

Volkswagen on kallis merkki. Voi olla ihan hyväkin, mutta on hyvä olla tietoinen siitä että halvempiakin löytyy.

Renault puolestaan on halpa siihen nähden että se on hiljainen, ei ruostu ja siinä on 5 tähden kolariturvallisuus (vertaa Skoda Octavia 4 tähteä).

• huononeuvo

elekää nyt hyvät ihmiset suositelko renaulttia!! Ne on aivan järkyttäviä autoja. Kolkemusta on sillon ku oli rahat kaikki ja halusin kohtuu uuden halvalla, mutta kyllä niitten kans meni hermot joka kerta. 10t euroa oli villellä rahaa ja sillä saa tosi laadukkaan auton!

• yllätys minullekin
        huononeuvo kirjoitti:

elekää nyt hyvät ihmiset suositelko renaulttia!! Ne on aivan järkyttäviä autoja. Kolkemusta on sillon ku oli rahat kaikki ja halusin kohtuu uuden halvalla, mutta kyllä niitten kans meni hermot joka kerta. 10t euroa oli villellä rahaa ja sillä saa tosi laadukkaan auton!

>>kyllä niitten kans meni hermot joka kerta

Oletko omistanut montakin Renaultia kun hermot meni "joka kerta", ja mitkä autot ovat olleet merkittävästi parempia? Ja jotta ymmärtäisin miten vahvat hermot juuri sinulla on, eli mitä vikoja esiintyi?

Minulla on päinvastaiset kokemukset, eli seuraavakin auto tulee olemaan Renault.

• ei renaulttia!!!
        yllätys minullekin kirjoitti:

>>kyllä niitten kans meni hermot joka kerta

Oletko omistanut montakin Renaultia kun hermot meni "joka kerta", ja mitkä autot ovat olleet merkittävästi parempia? Ja jotta ymmärtäisin miten vahvat hermot juuri sinulla on, eli mitä vikoja esiintyi?

Minulla on päinvastaiset kokemukset, eli seuraavakin auto tulee olemaan Renault.

kolme olen omistanut. Lagunoita pari ja meganen. Semmoset jutut ärsytti kuin säännöllisin väliajoin itsestään tipahtava peruutuspeili. Alustan kitinät natinat ja kolinat. Helvet*n moinen suhina ajellessa, sähköviat, toimimattomat avaimet; ne luottokortinnäköiset, uuden sai tosin edullisesti 250 euroa, kestikin reilusti yli puolivuotta ennen ku hajos taas. Söi öljyä... Saabeista olen pitänyt. Nyt on mersu, sekin on ok. Pointtini ja vilpitön mielipiteeni on että 10t€ saa niin hyviä autoja ettei renault merkkiä tarvi edes harkita!

• yllätys minullekin
        ei renaulttia!!! kirjoitti:

kolme olen omistanut. Lagunoita pari ja meganen. Semmoset jutut ärsytti kuin säännöllisin väliajoin itsestään tipahtava peruutuspeili. Alustan kitinät natinat ja kolinat. Helvet*n moinen suhina ajellessa, sähköviat, toimimattomat avaimet; ne luottokortinnäköiset, uuden sai tosin edullisesti 250 euroa, kestikin reilusti yli puolivuotta ennen ku hajos taas. Söi öljyä... Saabeista olen pitänyt. Nyt on mersu, sekin on ok. Pointtini ja vilpitön mielipiteeni on että 10t€ saa niin hyviä autoja ettei renault merkkiä tarvi edes harkita!

>>> Pointtini ja vilpitön mielipiteeni on että 10t€ saa niin hyviä autoja ettei renault merkkiä tarvi edes harkita!

Ymmärrän pettymyksesi jos viisi vuotta vanhassa autossa on tuollaisia ongelmia.

Omani ei syö öljyä, se on hiljainen, ei vikoja. Melkein kuin puhuisimme eri merkistä.
        Saab ja Mersu ovat lähtökohtaisesti kalliimpia ja/tai isompia autoja kuin Megane, eli ne kuuluvat Laguna / Passat-luokkaan.

• kala!=hauki

>>> Pointtini ja vilpitön mielipiteeni on että 10t€ saa niin hyviä autoja ettei renault merkkiä tarvi edes harkita!

Omani ei syö öljyä, se on hiljainen, ei vikoja. Melkein kuin puhuisimme eri merkistä.
        Saab ja Mersu ovat lähtökohtaisesti kalliimpia ja/tai isompia autoja kuin Megane, eli ne kuuluvat Laguna / Passat-luokkaan.

Ahaa eli A-mallin mersu on siis Passatin kokoinen?

• 3.ihmettelijä!

no mitä sillä meganella tässä tekee? Kaveri kysy hyvää diesel auto kymppitonnilla jolla voi käydä muijan kans mökillä! Kympillä saa semmosia laatuautoja ettei perillä tarvi esileikkejä ollenkaan! Toisin kun viet tuommosella meganella niin eka tunti menee nuollessa... Eniten kiinnnostaisi minkä ville velaton valitsi!

• luotettava-auto

lueppa mitä aloittaja haki. Luotettava!! Työnnä vaikka perperiin se renaulttisi. Mistähän se johtuu että renault on halpa?? Ootko ikinä miettiny!

• yllätys minullekin
        luotettava-auto kirjoitti:

lueppa mitä aloittaja haki. Luotettava!! Työnnä vaikka perperiin se renaulttisi. Mistähän se johtuu että renault on halpa?? Ootko ikinä miettiny!

Renault on halpa juuri kaltaistesi takia, eli sillä on huono Essonbaarin maine. "Ranskalaiset nakkikioskilta" - vaikka ei olisi koskaan edes koeajanut.

Omat kokemukset ovat positiiviset, eli en maksaisi Volkkarista 3600 euroa enempää etenkin kun siinä on 4 vuoden ajokilometrit lisänä.

Mutta jokainen valitsee sen mikä parhaiten itselle sopii, minun "juttuni" on esittää vaihtoehtoja.

• yllätys minullekin
        kala!=hauki kirjoitti:

Ahaa eli A-mallin mersu on siis Passatin kokoinen?

Ei ole A-mallin mersu Passatin kokoinen. Taitaa olla Renault Clion kanssa samaa luokkaa.

Hitsin hitsi, oletin että olisit googlanut itse vastauksen. Eipä kestä kiittää vaivannäöstä...

• svente

Renault on halpa juuri kaltaistesi takia, eli sillä on huono Essonbaarin maine. "Ranskalaiset nakkikioskilta" - vaikka ei olisi koskaan edes koeajanut.

Omat kokemukset ovat positiiviset, eli en maksaisi Volkkarista 3600 euroa enempää etenkin kun siinä on 4 vuoden ajokilometrit lisänä.

Mutta jokainen valitsee sen mikä parhaiten itselle sopii, minun "juttuni" on esittää vaihtoehtoja.

Parhaat saksalaiset reberbahnilta

• autoja miljoonia!

esson baarilla ei oo mitään tekemistä renaultin maineen kanssa. Renault on pettänyt niin monesti että maine on mennyt, autoissa kuluttajia on miljoonia, ei siellä baarin keskustelut paina vaan käyttäjien kokemukset. Esim. Opel oli ennen premium kastissa, kunnes tuli uusi johtaja joka päätti tehdä voittoa enemmän, halvoilla osilla tehty vectra vei koko merkin maineen. Eikä ole päässyt kunnolla vieläkään jaloilleen.

• automiäs

Maksimissaan 7000 tuosta meksikaanista.

• frt678

Ne on Marokkosta jotka Relluja tekee, ja niillä on nuotio tehtaan lattialla, ja lampaanlihaa ja patonkia päivät pitkät mutustellaan. On sielä muitakin afrikkalaisia, eikä se ole mikään etu Renault merkille.

• Tadadaa

Kehutte Daciaa ja haukutte Rellun... Makes no sense. Vähän sama juttu kun haukutte italialaisten ja ranskalaisten laatua samalla, kun saksalainen kärsii samoista vioista (kiitos Boschin) ja siihen päälle vielä katkeilevat jouset, halkeilevat moottorit jne. Ainoa asia missä saksalainen on parempi on varaosien saatavuus.
      Itse suosittelen Alfa Romeo 166:sta 2.0 TS koneella ( saat vaikka kaikilla herkuilla tuolla budjetilla) ja jää rahaa vielä varaosiin vuosiksi.

• Tadadaa

Ikäähän noilla 166:silla alkaa olla, mutta erinomaisia ne ovat silti.

• Tadadaa
        Tadadaa kirjoitti:

Ikäähän noilla 166:silla alkaa olla, mutta erinomaisia ne ovat silti.

Voi nyt perhana... Mun moka halusitkin dieselin...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      145
      4676
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      103
      3931
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3559
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3330
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      55
      3241
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      32
      2650
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2559
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2256
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      20
      1898
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      36
      1768
    Aihe