Onko kellään ilmennyt otsassa botoxin vaikutusajan jälkeen hetkittäistä päänsärkyä? Minulla n. 3-4 kuukauden päästä alkoi olla aivan hirveitä sekunnin-parin mittiaisia suorastaan sähköisen kovia päänsärky-kohtauksia. Ja nyt kun botoxista on aikaa n. 6kk niin voi päätä juilia koko päivän. Eikö botoxin pitäisi nimenomaan olla lamaannuttava aine eikä aktivoida särkyä?
Olin aikeissa ottaa taas kesällä botoxia otsaan mutta nyt en enää tiedä uskallanko jos nämä kivut vain yltyvät/jatkuvat sitten myöhemmin.. Lisäksi mulle on tehty joitakin vuosia sitten otsankohotus, voisiko tämä aiheuttaa tuon säryn botoxin poistuessa? Otsankohotus ei poistanut otsaryppyjä toivotusti joten siksi olen ottanut myös botoxia.
Botoxin jälkeen päänsärky?
12
8333
Vastaukset
- happyB
Itse olen ottanut botoxia ehkä yhteensä 10 kertaa, eikä koskaan ole tullut päänsärkyä.Entä muut?
- piuiui
Se nimenomaan lamaa motorisia ja sensorisia hermoja joten en kyllä lähtisi etsimään päänsärkyjen syytä ko. aineesta. Etenkään kun kohtauksia alkoi ilmetä 3-4kk kuluttua.
- botuliini ok
Botuliini on ykköshoito monesti nykyään päänsärkyyn, vaikutus loppuu päänsäryn suhteen 3-4 kk:n kuluttua ja on kokonaan poissa 6 kk:n kuluttua. Azzalure kestää mahdollisesti pidempään.
Tuntoon (eli sensorisiin hermoihin ei vaikutusta), sen sijaan lihastoimintaan (motorinen) ja sympaattisiin (autonominen hermosto) on blokeeraava (lamaava) vaikustus.
Todennäköisesti sinulla on ollut käsiteltyjen lihasten jännitystiloja, joihin et ole ennen hoitoa kiinnittänyt huomiota ja toiminnan palattua tämän huomaa paremmin. Otsankohotuksella ei pitäisi olla tilanteeseen vaikutusta. - botuliini ok.
Ps. jos päänsärky uusi ilmiö, syytä tutkia paremmin, ettei ole mitään sairautta tms. taustalla
- Bbb
Mulle laitettu leikkauksen yhteydessä botoksia ja oli päänsärkyä 3 päivää. Mut en tiedä oisko ollut muutenkin.
- botuliini ok..
Alkuun kun aine alkaa vaikuttaa tulle usein hieman outo tunne lähinnä otsalle - osa kokee päänsärkynä ja Burana yms. auttaakin. Johtuu siitä että yrittää kompensoida muilla lihaksilla heikentyneitä toimintoja. Menee muutamassa päivässä ohi ja usein ei seuraavalla kerralla tule. Voi toki olla että oli samaan aikaan päänsärkyä.
- Jondela-84
Eilen otin ensimmäisen botuliini piikin otsaani, nostettiin hieman ulkokulmia (mini eyebrow lift) ja pieni tippa lorautettiin (pistettiin, heh) myös amorinkaareen tuomaan pientä korotusta ylähuuleen.
Toki pelleilen nyt peilin edessä kulmieni kanssa koko ajan ja odotan alkaisiko toimimaan,- pelkään että kuuluisin siihen ihmisryhmään jolla botuliini ei toimi.
MUTTA, eilisestä asti ollut viiltäviä pää kipuja nimenomaan otsan alueella. Botuliinin pistäminen nipisti kevyesti, sen jälkeen meni hetki että punoitus tasoittui. sittemmni alkoi "viiltävät" kivut otsan alueella.
Onko tuttu juttu muille?
Ja kuinkas nopeasti teillä on ollut tulokset nähtävissä? Käsitin myös että potilaan lihasten lamautumisen määrää ei voi juuri ennustaa, jokainen kuulemma reagoi herkemmin kuin toinen, mutta kuinka liikkumattomaksi teillä on mennyt otsa/ kuinka paljon on jäänyt liikkeitä? - Hätääntynyt
Minulla pistettiin 2vko sitten botoxia kulmiin. Minkäänlaista vaikutusta ei edelleenkään näy😰Pitäisikö vielä kokeilla jos isompi "annos" toimisi vai alkaa jo leikkausta miettimään
- mm-09900
On ihan yleistä että botoxista (otsaan pistettynä) tulee päänsärkyä. Se johtuu siitä että otsassa on vahvat lihakset, ja kun osa lihaksista lamautetaan, osa koittaa "kompensoida" sitä jännittymällä lisää. Aiheesta löytyy tietoa reippaasti kun googlaa enkuksi.
Migreenin hoitoon botoxilla käytetään huomattavasti isompia annoksia kun mitä ryppyjen silottamiseen käytetään.- Migreenikko
Päänsärky yleisin haittavaikutus. Migreeniin Botoxin teho ei niin hyvä kuin aikaisemmin luultiin...
- Sileeks17
Otin kans nyt ekaa kertaa Botoxia ajatuksella rypyt sileäksi ensi vuodeksi ja nyt viikko ja aikamoinen jomotus vaikka juhlat vasta alkamassa! Onneks pitäis helpottaa toivon mukaan kuten yllä sanotaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802