ja halpa ruoka. Kun ostat 3 prk 1 E tarjousrokkaa, niin keitä samaan syssyyn kaikki, ja kun alkaa loppumaan niin vettä sekaan vaan niin kauan kunnes vihertää. Kun pohja alkaa näkymään niin on aika lisätä tarjoushernaria lisää. Kun hernari on 1 3 prk, niin osta kolme erää eli yhteensä 9 prk. Niin sitten on aina hernaria. Jos joskus on vaikka porkkainoita niin pilko niitä sekaan, samoin voi laittaa nokkosta tai leivänmuruja.
Vaihetlu virkistää, kun laitat sekaan aina jotain uutta. Omenanpalasiakin voi syksyllä laittaa tai sieniä. Mustikoita, puolukoita... mut ei kaikkia samaan aikaan.
Hernerokka on hyvä
34
221
Vastaukset
- jep jpe
Pakastepizza on parempi. Maksaa tarjouksessa vai euron! Eli eurolla voi elää kokonaisen päivän. Itse aina ostan pakastimen täytteen pitsoja kun ovat tarjouksessa.
Nyt ole elänyt pelkällä pitsalla jo kolmatta kuukautta! - kyllä ruokaa saa
Mä käyn naapurissa aina ruoka aikaan, ja kierrän kaikki sukulaiset. En ole kotiin ostanut ruokaan moneen aikaa.
Sitten kaupungilla on välillä kaupoissa kakkukahvit tai maisiaisia, niisssä kun kiertää niin saa vatsan täyteen. Yleensä otan aina santsi kupilliset ja kakulliset.
Joskus kun esittelijä ei ole paikalla, voi rohmuta koko lautsen tyhjäksi.
Kerran pyysin hevoselle vanhoja leipiä kaupasta, ja herranvarjele, sieltä tuli iso muovipussillinen ilmaista leipää.. pakasteimeen ja ei muuta kun syömään.- - jaa??
No kyllähän tuontyyppistä avauksista sellainen asia ainakin tulee mieleen, että suora nälän näkeminen voi varmasti joskus alentaa tilapäisesti jopa kognitiivisia kykyjä, eli suoraan sanottuna älykkyyttä, mutta mikäli jos avauksen laatija ei oikeasti näe nälkää ja jos vain pelleilee, en ihan ymmärrä.:/ Kuten en ymmärrä muutakaan köyhyydestä pilkkaamista missään, enkä etenkään tällaisilla nimettömillä palstoilla, koska ko. käytös olisi ja on varmuudella ainakin sivistyksellisessä mielessä ala- arvoisuuden ehkä jopa huippu.:(
En tiedä pitäisikö tuollaisiin avauksiin sanoa mitään ( varmaan ei, jottei itsekin tule lukijoiden mielikuvissa leimatuksi nettipalstahörhöijäksi), mutta kommentoin avausta nyt sen verran, että en itsekään ymmärrä, että millä monet pientuloiset, kuten opiskelijat, alimmilla kansaneläkkeillä kituuttavat vanhukset ja muut pienituloiset ihmisryhmät nyky- Suomen ruoan hintatasolla pystyvät ostamaan itselleen edes ruokaa riittävästi... Ja kun se suomalaisten ruokakauppaketjujen ruoka ei aina ole edes erityisen hyvää, vaan kun esimerkiksi kauppojen älykalliista puoliraa'oista mandariineista saa melkein hohtimilla repiä kuoria irti (voidakseen syödä hedelmän) ja satuinpa tossa just itse pari päivää sitten ostamaan kaupasta erään suuren suomalaiseksi itseään mainostavan ruoanvalmistajan 400:n gramman valmismakaronilaatikon, missä parasta ennen- päivämäärään olisi melkein vielä pari viikkoa aikaa ja yllätys, yllätys: hometta siinä oli pinnalla, siinä ruoassa. Jos ei olisi mulle kalliimpaa kiikuttaa se koko kahden ja puolen euron ruokapaketti takaisin kyseiseen kauppaan ja vähän kysyä, että mistä johtuu tai valittaa yritykseen, paiskaisin muutoin varmaan sen rasian siihen kauppiaan pöydälle, että tätäkö te ruokana ihmisille normaalihintaisena tuotteena oikein myytte...
Mutta on taas jutut tällä foorumilla.:/- jutut on
osta kypsiä mandariineja niin ei tarvi hohtimia,,, tällä hetkellä on parhaita jaffa mandariinit, vai oliko ne klementinejä... jaffoja kuitenkin , muut on pahoja tällä hetkellä.
- katkennu ketjuko
kaupoissakin on kiire ja vähän porukkaa, kuka valvoo, ettei ole jääny rullakko vaikka kaupan tilaan ja ei ole silloin kylmässä?
- jaa??
Nimimerkille "katkennu ketjuko": oletan tuon viestin olevan minun keskusteluketjuun kirjoittamaani viestiini vastine ja no kyse oli tuotteesta "lihamakaronilaatikko", kooltaan 400 grammaa, jonkatyyppisiä elintarvikkeita muutenkaan ei; ei havaitusti, tavata ruokakaupoissa säilyttää edes kauppojen kylmäaltaissa, vaan ihan tavishuoneenlämmössä n. 38 celsiusta niitä säilytetään ja mainostetaan hyvänä "äitien tekemänä" "ruokana" , eli tuskin välttämättä on kyse kylmäketjun katkeamisesta.
Ostamani makaronilaatikon "parasta ennen- päivä" oli tai on; käyn nyt hakemassa sen moskan, kun en vielä sitä ole heittänyt pois (vaikka odottaa roskikseen pääsyä) ja tarkistan mieliksesi tuotteen kannesta sen "parasta ennen"- päivämäärän: 26. 04.2012 on se päivämäärä, ja heti ostopäivänä mikä oli pari päivää sitten, samantien kun tulin kaupasta avasin pakkauksen, eli havaitsemani home tuotteen pinnalla ei johdu ainakaan siitä, että itse olisin säilyttänyt kyseistä ruokaa huonosti. Syömään en sitä pystynyt. Jos siis köyhille syötetään paskamoskaa Suomessa, kun itse tehty makaronilaatikko on monta kertaa liian kallista pienituloiselle; ainakin jos on yksinelävä, niin voisiko ne normaalihintaisina myytävät elitnarvikkeet ruokakaupoissa olla sentään ennen aikojaan pilaantumattomia!?! Varmaan olisin ostanut mieluummin pelkkää pasitijauhelihaa ( n. 300- 400 grammaa saa noin kolmella - viidellä eurolla), paisttanut sitä ja syönyt sitten pelkkää sitä koko päivän ( mistä saa samat 800 kilokaloria) ilman tottakai aamupaloja tai muita ruoanvalmistustarvikkeita tai mitään päivän ruokabudjetilla, jos olisin tiennyt, että kun ostan valmiina makaronilaatikkoa, saan suomalaisesta laillisesta elintarvikeliikkeestä homeista safkaa täyshinnalla.
Ja ei muuten ole ainakaan asiakkaiden vika, jos joissakin ruokakaupoissa muka on niin vähän henkilökuntaa, ettei muka ehdi edes tarkistamaan, onko elintarvikkeiksi kelpaamatonta elintarviketarjontaa myynnissä normaalihintaisena... - jaa??
jaa?? kirjoitti:
Nimimerkille "katkennu ketjuko": oletan tuon viestin olevan minun keskusteluketjuun kirjoittamaani viestiini vastine ja no kyse oli tuotteesta "lihamakaronilaatikko", kooltaan 400 grammaa, jonkatyyppisiä elintarvikkeita muutenkaan ei; ei havaitusti, tavata ruokakaupoissa säilyttää edes kauppojen kylmäaltaissa, vaan ihan tavishuoneenlämmössä n. 38 celsiusta niitä säilytetään ja mainostetaan hyvänä "äitien tekemänä" "ruokana" , eli tuskin välttämättä on kyse kylmäketjun katkeamisesta.
Ostamani makaronilaatikon "parasta ennen- päivä" oli tai on; käyn nyt hakemassa sen moskan, kun en vielä sitä ole heittänyt pois (vaikka odottaa roskikseen pääsyä) ja tarkistan mieliksesi tuotteen kannesta sen "parasta ennen"- päivämäärän: 26. 04.2012 on se päivämäärä, ja heti ostopäivänä mikä oli pari päivää sitten, samantien kun tulin kaupasta avasin pakkauksen, eli havaitsemani home tuotteen pinnalla ei johdu ainakaan siitä, että itse olisin säilyttänyt kyseistä ruokaa huonosti. Syömään en sitä pystynyt. Jos siis köyhille syötetään paskamoskaa Suomessa, kun itse tehty makaronilaatikko on monta kertaa liian kallista pienituloiselle; ainakin jos on yksinelävä, niin voisiko ne normaalihintaisina myytävät elitnarvikkeet ruokakaupoissa olla sentään ennen aikojaan pilaantumattomia!?! Varmaan olisin ostanut mieluummin pelkkää pasitijauhelihaa ( n. 300- 400 grammaa saa noin kolmella - viidellä eurolla), paisttanut sitä ja syönyt sitten pelkkää sitä koko päivän ( mistä saa samat 800 kilokaloria) ilman tottakai aamupaloja tai muita ruoanvalmistustarvikkeita tai mitään päivän ruokabudjetilla, jos olisin tiennyt, että kun ostan valmiina makaronilaatikkoa, saan suomalaisesta laillisesta elintarvikeliikkeestä homeista safkaa täyshinnalla.
Ja ei muuten ole ainakaan asiakkaiden vika, jos joissakin ruokakaupoissa muka on niin vähän henkilökuntaa, ettei muka ehdi edes tarkistamaan, onko elintarvikkeiksi kelpaamatonta elintarviketarjontaa myynnissä normaalihintaisena...Ja korjaan, että ainakaan viileatiloja ei ole valmisruoille missään Suomen ruokakaupoissa, eli vaikka törttöilin tossa ja sanoin, että 38 celsiusta, tarkoitin sillä huonelämpöilmatilaa, mistä ostetaan kaupoista lenkkimakkaratkin ja muut paskat lisäainesonnat. Korjaan vastinettani.
- oldmetall
Vielä halvempaa rokkaa saa kun ostaa kuivattuja herneitä pussin liottaa ne yön yli. Pala possua ei ole kallista keittää lihan erikseen kuorii vaahdon pois, paloittelee possunlihan kuutioiksi laitaa liotetut herneet ja lihakuutiot lihan keitiveteen porisemaan ja kuutioi vaikkapa yhden sipulin ja heittää sekaan suolaa ja maustepippuria jos on ja vaikkapa jos ei ole kokolihaa niin makraakin tai jauhelihaa voi käyttää. Itsetehdystä hernerokasta riittää pitkäksi aikaa.
Pizaakin saa parempaa ja maukkaampaa kun tekee itse uunipellilisen.Kun oli eron jälkeen lapset pieniä ja itse tuolloin olin työttömänä niin itsetehty hernerokka oli kova sana- nuukuus kunniaan
Juuri näin. Itse käytän sipulin asemasta porkkanaa ja lanttua, ja jätän maustepippurit pois. Molemmista tulee hyvää, monin verroin parempaa kuin purkkihernesopat . Lihaton hernesoppa sopii vegaaneillekin. Herneet ovat sellaisinaan monipuolista ravintoa. Sianlihasta puheen ollen, meillä päin myydään kotimaisia luuttomia juhlakinkkuja 1,90 euron kilohintaan.
Jälkiruoaksi pannukakkua. Sen voi tehdä veteen taikka puolimaitoon, jos maitoa ei ole tarpeeksi. Ja päälle itse poimittuja marjoja. - kommenttia.
nuukuus kunniaan kirjoitti:
Juuri näin. Itse käytän sipulin asemasta porkkanaa ja lanttua, ja jätän maustepippurit pois. Molemmista tulee hyvää, monin verroin parempaa kuin purkkihernesopat . Lihaton hernesoppa sopii vegaaneillekin. Herneet ovat sellaisinaan monipuolista ravintoa. Sianlihasta puheen ollen, meillä päin myydään kotimaisia luuttomia juhlakinkkuja 1,90 euron kilohintaan.
Jälkiruoaksi pannukakkua. Sen voi tehdä veteen taikka puolimaitoon, jos maitoa ei ole tarpeeksi. Ja päälle itse poimittuja marjoja.Nimimerkille "nuukuus kunniaan": pienituloisilla vaan useinkaan ei ole pakastinta, ts. niin isoa asuntoa, mihin pakastin mahtuisi... Siksi jää kotimaiset metsämarjat keräämättä. Suurperheellisten ei, esim. , myöskään tarvitse syödä viikkotolkulla yhtä ja samaa ruokaa, jos vaikka olisikin pakastin missä ruokaa voisi säilyttää, mikäli haluaa säästää ruokakuluissa, koska ruoka on paljon kalliimpaa esim. yksineläville, kuin heille.
- kummajuttu on tuo
kommenttia. kirjoitti:
Nimimerkille "nuukuus kunniaan": pienituloisilla vaan useinkaan ei ole pakastinta, ts. niin isoa asuntoa, mihin pakastin mahtuisi... Siksi jää kotimaiset metsämarjat keräämättä. Suurperheellisten ei, esim. , myöskään tarvitse syödä viikkotolkulla yhtä ja samaa ruokaa, jos vaikka olisikin pakastin missä ruokaa voisi säilyttää, mikäli haluaa säästää ruokakuluissa, koska ruoka on paljon kalliimpaa esim. yksineläville, kuin heille.
ei sitä ole viikkotolkulla tarkoituskaan syödä yhtäkyytiä, sentakia pakastetaankin ettei yhtäkyytiä samaa syödä.... nääs kun pakastimessa säilyy senverran pitkään että ehtii hyvinkin montaa eri ruokaa syödä ja pakastaa välillä.Jmillä perusteella se ruoka on esim. yhsineläville kalliimpaa kuin suurperheellisille... sama se on hinta olisitten ostajana kuka vaan
- kommenttia.
kummajuttu on tuo kirjoitti:
ei sitä ole viikkotolkulla tarkoituskaan syödä yhtäkyytiä, sentakia pakastetaankin ettei yhtäkyytiä samaa syödä.... nääs kun pakastimessa säilyy senverran pitkään että ehtii hyvinkin montaa eri ruokaa syödä ja pakastaa välillä.Jmillä perusteella se ruoka on esim. yhsineläville kalliimpaa kuin suurperheellisille... sama se on hinta olisitten ostajana kuka vaan
Mistähän syystä mulla näillä keskustelupalstoilla tulee erittäin usein tunne, että kirjoittajat tahallaan ymmärtävät väärin mitä sanon? Ja tämä siis nimimerkille "kummajuttu on tuo". Jos nyt olisit ollut sillä kannalla, että jees puolustat köyhiä vastenmieliseltä keskustelupalstarasismilta, olisit puuttunut erittäin relevanttiin kommenttiini, jonka esitin metsämarjoen keruusta nimimerkille "nuukuus kunniaan", että useimmiten pienituloisilla ei edes ole asuntoja, mihin mahtuisi pakastin ( mulla itselläni ainakaan ei ole ja asun vuokralla), joten siksi moni köyhä ei voi kerätä kotimaisia metsämarjoja tai sieniä kesäisin ja syksyisin metsistä tai tehdä kerralla suuri määrä ruokaa ja pakastaa sitä.
Ja olet varmaankin, mahdollisesti, vertauskuvallisesti "sokea" ihminen, jos et tiedä, että ruoka suomalaisissa ruokakaupoissa on esim. yksineläville aina kalliimpaa, kuin esim. suurperheellisille. Ei mikään sinkku tai vaikka kahden aikuisen perhe, esim., voi ostaa mitään huomenna vanhentuvaa kymmenen sämpelin sämpyläpussia alennuksesta, vaikka sellainen olisi edullinen ja edullisin, koska puolet siitä ruoasta menisi hukkaan, mutta suuurperheellinen joka syöttää samana iltana tyyliin kymmenelle kersalleen samaisen sämpyläpussin, säästää siinä sievoisen summan, että ostaa kaupasta huomenna pilaantuvia tuotteita; jos haluaa säästää ruokakuluissa ja sellainen säästää muutenkin siinä, että jos ylipäätään ostaa isoissa alennussatseissa myytäviä edullisia tuotteita. Mistäs syystä aina hervottoman kokoiset jugurttipurkit ovat ruokakaupoissa edullisimpia, miksi kaupoissa myydään edullisimpia tarjoustuotteita tyyliin kolme makkarapaketia yhden ninnalla ja niin edelleen? Sinkunko luulet niistä ruokatarjouksista hyötyvän?
Jokainen voi yrittää säästää ruokakuluissa, mutta kyllä ruoka on halvempaa suurperheellisille Suomessa, kuin mulle. Ihme homma se mielestäni sikäli, että kun se samainen ihmisryhmä saa myös yhteiskunnan suurimmat sosiaaliavustuksetkin vielä päälle, tai ainakin niin voisi väittää... - oldmetall
kommenttia. kirjoitti:
Nimimerkille "nuukuus kunniaan": pienituloisilla vaan useinkaan ei ole pakastinta, ts. niin isoa asuntoa, mihin pakastin mahtuisi... Siksi jää kotimaiset metsämarjat keräämättä. Suurperheellisten ei, esim. , myöskään tarvitse syödä viikkotolkulla yhtä ja samaa ruokaa, jos vaikka olisikin pakastin missä ruokaa voisi säilyttää, mikäli haluaa säästää ruokakuluissa, koska ruoka on paljon kalliimpaa esim. yksineläville, kuin heille.
Heitämpä kommenttia kuitenkin. Ollessani toimijana yhteishyvällisessä asunto-organisaatiossa niin tiedän vallan hyvin, että ainakin pääkaupunkiseudun kunnallisia asuntoja remontteerataan säännöllisesti,.
Esim. monissa Helsingin kaupungin vuokra-asunnoissa on tehty keittiöremontti ja remontoihin asuntoihin jopa yksiöihin on asennettu remontin yhteydessä jääkaapi-pakastin yhdistelmä kaappi.
Ja isännöinti toimen puolesta olen nähnyt, että ei niitä pakasteita ole juurikaan käytetty.
Nyt kun ovat kersat lentäneet pesästä ja eläköityminen on edessä niin olen ratkaissut pulman ostamalla tarjouksesta perhekokoja ja jakamalla "perhemällin" yksittäisiin pakkauksiin ja heittämällä pakkaseen ja ottamalla sieltä tarpeen tullen ja varioimalla ettei tartte samaa syödä viikkotolkulla.
Mitä valmiisiin eineksiin tulee niin niissä yksinäinen vasta rahansa kaivoon heittääkin. fiksumpaa on ostaa makaroonia kaupasta ja isokin pusii säilyy kuivassa säilytettynä vaikka miten kauan ja vielä saa jauhelihaa 300g.n pakkauksissakin ja kun heti ruskistaa ja jkaa useampaan erään niin jääkaapissakin valmiiksi ruskistettu jauheliha säilyy useita päiviä.
Ja onhan jääkaapeissakin pakastelokerot mihin voi pieniä nyssäköitä tunkea.
Arjessani olen huomannut, että ihmisiltä puuttuu neuvokkuus ja aina naristaan miten toisilla on asiat paremmin kuin sen sijaan voisi miettiä miten itse selviytyisi arjestaan.
Vihoviimesitä typeryyttä on narista miten lapsiperheillä menee mukamas hyvin.
Ei ne lapset ole pyheällä henegellä eläviä luojan luomia luomuksia vaan lapset tarvitsevat vaatteita, kodin ja ravintoa. Ja vaikka on edullisia< perhekokoja niin perheen ruokamenot ovat kuitenkin aivan toista kuin yksinasuvalla kuun on suurempi muonavahvuus.
Ja niin monta tännekin kirjoittavaa suivoo perheiden tukeminen niin mitä siinä inisemään. "Pulla uuniin vaan ja heti toinen perään"? Niinkö te kateelliset lapsettomat luulette, että se niin helposti käy? Sopii itse kokeilla ihan konkreettisesti miten leviää lapsiperheen asema on - kummajuttu on tuo
oldmetall kirjoitti:
Heitämpä kommenttia kuitenkin. Ollessani toimijana yhteishyvällisessä asunto-organisaatiossa niin tiedän vallan hyvin, että ainakin pääkaupunkiseudun kunnallisia asuntoja remontteerataan säännöllisesti,.
Esim. monissa Helsingin kaupungin vuokra-asunnoissa on tehty keittiöremontti ja remontoihin asuntoihin jopa yksiöihin on asennettu remontin yhteydessä jääkaapi-pakastin yhdistelmä kaappi.
Ja isännöinti toimen puolesta olen nähnyt, että ei niitä pakasteita ole juurikaan käytetty.
Nyt kun ovat kersat lentäneet pesästä ja eläköityminen on edessä niin olen ratkaissut pulman ostamalla tarjouksesta perhekokoja ja jakamalla "perhemällin" yksittäisiin pakkauksiin ja heittämällä pakkaseen ja ottamalla sieltä tarpeen tullen ja varioimalla ettei tartte samaa syödä viikkotolkulla.
Mitä valmiisiin eineksiin tulee niin niissä yksinäinen vasta rahansa kaivoon heittääkin. fiksumpaa on ostaa makaroonia kaupasta ja isokin pusii säilyy kuivassa säilytettynä vaikka miten kauan ja vielä saa jauhelihaa 300g.n pakkauksissakin ja kun heti ruskistaa ja jkaa useampaan erään niin jääkaapissakin valmiiksi ruskistettu jauheliha säilyy useita päiviä.
Ja onhan jääkaapeissakin pakastelokerot mihin voi pieniä nyssäköitä tunkea.
Arjessani olen huomannut, että ihmisiltä puuttuu neuvokkuus ja aina naristaan miten toisilla on asiat paremmin kuin sen sijaan voisi miettiä miten itse selviytyisi arjestaan.
Vihoviimesitä typeryyttä on narista miten lapsiperheillä menee mukamas hyvin.
Ei ne lapset ole pyheällä henegellä eläviä luojan luomia luomuksia vaan lapset tarvitsevat vaatteita, kodin ja ravintoa. Ja vaikka on edullisia< perhekokoja niin perheen ruokamenot ovat kuitenkin aivan toista kuin yksinasuvalla kuun on suurempi muonavahvuus.
Ja niin monta tännekin kirjoittavaa suivoo perheiden tukeminen niin mitä siinä inisemään. "Pulla uuniin vaan ja heti toinen perään"? Niinkö te kateelliset lapsettomat luulette, että se niin helposti käy? Sopii itse kokeilla ihan konkreettisesti miten leviää lapsiperheen asema onyksin kaksin elävä voi ihan hyvin ostaa vaikka kuinka suuren sämpyläpussin juuri sinne pakkaseen ja kuka yleensä niitä valmiseineksiä ostaakin ei ole hyvää syönyt.JA juuri yksin kaksin elävä se säästääkin kun itse tekee .
- Paskapuhetta..
kommenttia. kirjoitti:
""Nimimerkille "nuukuus kunniaan": pienituloisilla vaan useinkaan ei ole pakastinta, ts. niin isoa asuntoa, mihin pakastin mahtuisi... ""
Pakastimia saa jopa ilmaiseksi. Minullakin oli jääkaapinkokoinen kolmen lokeron pakastin 30m2 yksiössäni huoneen nurkassa. Päällä pieni liina ja kukkakasvi ja kukaan ei noteerannut että se oli pakastin. Säästin paljon ruokaillussa silloin. - imiNerkkiM
Paskapuhetta.. kirjoitti:
""Nimimerkille "nuukuus kunniaan": pienituloisilla vaan useinkaan ei ole pakastinta, ts. niin isoa asuntoa, mihin pakastin mahtuisi... ""
Pakastimia saa jopa ilmaiseksi. Minullakin oli jääkaapinkokoinen kolmen lokeron pakastin 30m2 yksiössäni huoneen nurkassa. Päällä pieni liina ja kukkakasvi ja kukaan ei noteerannut että se oli pakastin. Säästin paljon ruokaillussa silloin.Mulla on pakastin kanssa vuokra-asunnossa, tää on yksityiseltä. talvella voi pakastaa tilapäisesti parvekkeellakin, jos on pakkasta, kunhan pakkaa hyvin. Itselläni raja on kolme kertaa peräkkäin samaa ruokaa, sitten alkaa tulla yli. Mutta ruoka säilyy jääkaapissakin pilaantumatta 4 vuorokautta.
Minä ostan hyvääkin ruokaa esim. broilerin fileitä -30 %, täällä yksi yksityinen laittaa viimeisenä myyntipäivänä -50. Paistan ne ja laitan sitten pakkaseen. Niillä lähtee nälkä ihan eri tavalla kuin makaronilla, ei tarvi paljon syödä. Toki sitä makaronia tai riisiä sitten kyytipojaksi. - nuukuus kunniaan
kommenttia. kirjoitti:
Puolukka ei pakastinta kaipaa, vaan säilyy survoksena jääkaapissa tai kylmäkellarissa.
Mustikoita ja miksei muitakin marjoja ja esim. omenaa voi kuivattaa, samoin sieniä. Mahtuvat pieneen tilaan. - tyhmyyttäkö...
kommenttia. kirjoitti:
Kateus puhuu. Lapset ovat muualla viikot, ja silti ostan isoja satseja alennustuotteita. Osa sinne pieneen kaappipakastimeen mikä on jääkaapin alapuolella ja osa kypsennetään heti ja säilyy jääkaapissa päiviä. Sitten vaan muusia, makaroonia, riisiä tms keitän päivittäin ja syön itse, laitan niihin aiemmin pakastettuihin rasioihin lihan päälle samalla kun syön ne jääkaapissa olevat jemmat pois. Mikä tässä on vaikeaa?
- namisnam
purkkisoppa on sitäpaitsi pahaa jos on koskaan itsetehtyä maistanut...toissapäivänä viimeksi keitin, ensin söimme 2 päivää perättäin ja loput pakkaseen 3kerraksi, ei kallista, 2henk. syö5 kertaa. hintaa tuli herneet 0,60e, Korian palvilihaa4,5e josta vielä leivän päällekin jäi.Siis 5,10e ja kahden hengen safkat 5 kerraksi.Taitaapa olla 'kalliista' lihasta huolimatta halvempaa mitä purkkisoppa.
- hmm...
Syötiin tänään pojan kanssa joulukinkun jämistä tehtyä hernekeittoa. Huh kun oli hyvää ja poikakin tykkäsi.. Nokare sinappia sekaan. Ja perinteisesti se tehtiin uudenvuoden jälkeen. Oli viimeinen rasia mikä sääli...
- namisnam
olkoon kuinka pieni yksiö tahansa niin siellä on paikka jääkaappi/pakastimelle, mahtuu jk tai sellainen korkeampi malline jossa on molemmat päällekkäin.... saman pinta-alan vie, ei se koskaan asunnon pienuudesta voi kiinni olla.
- tulossa arkkupakasti
Meillä on yksiö, jossa on pakastin, ruokapöytä, kirjahylly, neljä sänkyä, vaatekaappi, sohva, kolme koulupöytää, kaksi nojatuolia, telkku ja telkkupöytä, biljardipöytä, pesukone, mankeli, linko, kuivausrumpu, ja kolme kukkapytää, ja hyvin mahtuu.
Katsokaas, tilaa on aina ylöspäin enemmän kuin lattiapintaa. Kun nostaa tavaroita seinille tai kattoon roikkumaan, niin hyvin mahtuu. - 17
juuri noin, mutta kun vaan pitää valittaa että on niin pieni asunto.... kun kaikissa asunnoissa on kuitenkin se jk.n paikka, samalla tilalla seisoo se pakastinkin.
- aloitukseen viitaten
Jep jep aloitukseen viitaten niin järkevä aloitus siinä suhteessa että jos 3prk saa eurolla niin totta mooses ostaa,kattilaan vaan ja vettä sekaan.
Eipä se nyt aina kannata alkaa tekeen alusta asti jotain ruokaa kun kyllähän sähköäkin kuluu sitten kun nämä talous expertit neuvovat.Helkkari minkä mukamas hernekeiton valmistamisessa säästää etteikö johonkin muuhun sitten mene.
Toki tietysti jos ison mehumaijallisen keittäs vaikka 4 henkilön kimpassa ja siitä jakais mutta itselle kyllä riittää yks päivä viikossa hernekeittoa. - 25
mutta kun se on pahaa se purkkisoppa ja ties mitä koneellisesti irroitettua 'lihaakin' siinä lienee.
- no sanoppa
No sanoppa sitten kun olet niin huolissasi koneellisesti irroitetusta lihasta.Syötkö makkaraa-jauhelihaa-broileria täh mieti kirjoitustasi.
Täh purkkihernekeitto pahaa ?
Höpö höpö sinua plikka. - 25
makunsa kullakin... jos on aina tottunut syömään jotain bulkkituotteita niin mikäs siinä... itse en syö sitä mikä minusta pahalle maistuu.Jauhelihaa, no paisti sellaista ja broiskun fileitä... tarkoitin muuten sillä koneellisesti irroitetulla 'lihalla' sitä roipetta joka luista ja jänteistä ja muista osista kaapimalla irroitetaan, eli niitä aines-osia jotka normaalissa lihanleikkuussa jää pois niistä leikatuista osista, mutta jotka kuitenkin käytetään heikkolaatuisempiin ruoka-aineisiin.Kyllä ne silti syötäviä on.. ei siinä mitään vaaraa ole.
- kunhan vinoilin
Myönnetään heh,kunhan vinoilin niimpä kyllä se on totuus että itse kannatta tehdä hernekeitto.
Herneistä puheenollen niin hintaeroa on eri kauppaliikkeiden välillä.Tradeka pitää asiakkaita tyhmänä kun verrattuna s-ryhmittymän herneisiin niin hintaero 100prosenttia. - 63c
63c pussi, prisma--- suomalaiset herneet.
- noh..,,.
Hitsi miten luxusta mulle olisi käydä päivtitäin Prismassa: bussimaksu kylläkin maksaa noin seitsemän euroa, joten ei viitsi.
- 63c
noh..,,. kirjoitti:
Hitsi miten luxusta mulle olisi käydä päivtitäin Prismassa: bussimaksu kylläkin maksaa noin seitsemän euroa, joten ei viitsi.
miksi siellä päivittäin pitäisi käydä.... mekään emme käy kuin 2 kertaa viikossa vaikka on auto.Ja ne herneet on sitäpaitsi niin halpoja että voi ostaa vaikka useammankin pussin valmiiksi kotiin ja keittelee sitten kun mieleen juolahtaa.
- malamut
Ostin eilen Prisman poistohyllystä suomalaisia Papuska-herneitä 20 senttiä pussi. Siis tuli herneille kilohintaa 40 senttiä!
Kyllä saa taas halpaa rokkaa. Minä en kans enempää kuin kaksi päivää peräkkäin syö samaa ruokaa. Loput sitten pakkaseen.
- joopa joo...
Ostin välipäivinä kaksi 6-7 kg kinkkua 1/2 hintaan ja monta pussia kuivattuja herneitä.
Syönnyt hernekeittoa päivittäin yli 4 kk. Ja hyvää ja täyttävää on. Ainoa ongelma että pierrettää pirusti. Itse en siitä valitä mutta kaverit valittelevat hajuja...Viimeiset sopat menee varmaan kesäkuussa mutta sitten saa jo metsän antimia... - herneettt
Toi on jo tosi hyvin jos saa 40centtiä kilo ruokahernettä,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po423462Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162645Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242604Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441836- 251576
- 1211341
Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2791288Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.901259- 1091201
Kosulan Keisari karviossa
Non ni. Kosulan keisari karviossa käväsemässä,kamera pyöri ja tubetulot lopsahti tilille,myös VEROVÄHENNYLSIIN ajo241166