Arkissa tapahtunutta

TJ

12

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • TJ

      • zyrt
        TJ kirjoitti:

        Jep.

        Tässä kuitenkin varsinainen huumorisivusto.

        http://www.netikka.net/mpeltonen/arkki.htm

        "Eläintieteilijä, geologi John Woodmorappe on perusteellisten laskelmiensa tuloksena arvioinut eläimiä olleen enintään 8000 lajia eli 16 000 eläintä ja vähimmillään vain noin 2000. Tarvelaskelmissaan hän kuitenkin lähtee maksimimäärästä. On huomattava, että Raamatun 'laji' ei vastaa nykyistä lajimäärittelyä (jota ei silloin ollut olemassa), vaan lähinnä käsitettä 'peruslaji'. Peruslajeilla on suuren geneettisen muuntelupotentiaalinsa ansiosta kyky saada aikaan monia variaatioita (vrt. koiraeläimet, kissaeläimet, sorsalinnut). Sitä voisi verrata sekarotuiseen koiraan, joka pystyy rikkaan geenivalikoimansa vuoksi saamaan aikaan hyvinkin monen näköisiä jälkeläisiä. Woodmorappen mukaan eläinten keskikoko oli noin rottaa vastaava, vain 11 % eläimistä oli lammasta suurempia, joten arkissa oli riittävästi tilaa."

        - Onko tuo tosissaan kirjoitettu?


      • zyrt kirjoitti:

        "Eläintieteilijä, geologi John Woodmorappe on perusteellisten laskelmiensa tuloksena arvioinut eläimiä olleen enintään 8000 lajia eli 16 000 eläintä ja vähimmillään vain noin 2000. Tarvelaskelmissaan hän kuitenkin lähtee maksimimäärästä. On huomattava, että Raamatun 'laji' ei vastaa nykyistä lajimäärittelyä (jota ei silloin ollut olemassa), vaan lähinnä käsitettä 'peruslaji'. Peruslajeilla on suuren geneettisen muuntelupotentiaalinsa ansiosta kyky saada aikaan monia variaatioita (vrt. koiraeläimet, kissaeläimet, sorsalinnut). Sitä voisi verrata sekarotuiseen koiraan, joka pystyy rikkaan geenivalikoimansa vuoksi saamaan aikaan hyvinkin monen näköisiä jälkeläisiä. Woodmorappen mukaan eläinten keskikoko oli noin rottaa vastaava, vain 11 % eläimistä oli lammasta suurempia, joten arkissa oli riittävästi tilaa."

        - Onko tuo tosissaan kirjoitettu?

        Ukko Nooa oli taikuri joka veteli hatustaan eri eläinlajeja, kentis.

        Miten mahtoi kasvikunnan käydä "vedenpaisumuksen" aikana, jos vesi oli suolaista.


      • zyrt
        epikuros kirjoitti:

        Ukko Nooa oli taikuri joka veteli hatustaan eri eläinlajeja, kentis.

        Miten mahtoi kasvikunnan käydä "vedenpaisumuksen" aikana, jos vesi oli suolaista.

        Jostain syystä ihmiset uskovat tuohon kertomukseen yhä edelleen. En tiedä miksi, vaikka sen on todistettu olevan mahdotonta.

        Joskus tullut mieleen, että jos nuo tarinankertojat näkisivät tämän päivän maailman ja kahelit uskovaiset, niin nauraa käkättäisivät täisiin partohinsa.


      • zyrt kirjoitti:

        Jostain syystä ihmiset uskovat tuohon kertomukseen yhä edelleen. En tiedä miksi, vaikka sen on todistettu olevan mahdotonta.

        Joskus tullut mieleen, että jos nuo tarinankertojat näkisivät tämän päivän maailman ja kahelit uskovaiset, niin nauraa käkättäisivät täisiin partohinsa.

        Ilkeilyä hieman.

        Kuka kuljetti arkkiin "satiaiset" siis ne pienelikot?


      • zyrt
        epikuros kirjoitti:

        Ilkeilyä hieman.

        Kuka kuljetti arkkiin "satiaiset" siis ne pienelikot?

        Rakastava jumala tietenkin. Kysy keltä tahansa uskikselta.


    • TJ
      • "Lisää tarinoita, olkaa hyvät"

        Huvittavin satu mielestäni on se, että maailmankaikkeus on itse luonut itsensä tyhjyydestä ja olemattomuudesta ilman Jumalaa.

        Samoin se, että eloton aine, jolla ei ollut aivoja päätti tehdä luonnonvalinnan ja ryhtyä elämään.

        Luonnonlait, joita ei ollut olemassa päättivät suuressa viisaudessaan ryhtyä olemaan ja "kehittämään" maailmankaikkeutta.

        Ihmisen aivoissa olevat atomit ja sähköimpulssit pystyvät ajattelemaan, aistimaan, tuntemaan ja tietävätpä vielä, mikä on hyvää ja mikä pahaa.

        Kaikki edellä oleva on ateistien mukaan mahdollista ja uskottavaa.


      • 13+7
        Jaakob kirjoitti:

        "Lisää tarinoita, olkaa hyvät"

        Huvittavin satu mielestäni on se, että maailmankaikkeus on itse luonut itsensä tyhjyydestä ja olemattomuudesta ilman Jumalaa.

        Samoin se, että eloton aine, jolla ei ollut aivoja päätti tehdä luonnonvalinnan ja ryhtyä elämään.

        Luonnonlait, joita ei ollut olemassa päättivät suuressa viisaudessaan ryhtyä olemaan ja "kehittämään" maailmankaikkeutta.

        Ihmisen aivoissa olevat atomit ja sähköimpulssit pystyvät ajattelemaan, aistimaan, tuntemaan ja tietävätpä vielä, mikä on hyvää ja mikä pahaa.

        Kaikki edellä oleva on ateistien mukaan mahdollista ja uskottavaa.

        Oletkos jaakoppi kuullut tosi hauskan jutun. Eli sellaisen, että mannerlaatat päättävät aina välillä tömähdellä toisiaan vastaan ja aiheuttaa maanjäristyksia ja tsunameja. Ihan ilman jumalia ne niin tekee. Siitä ei ole tietoa, että miksi ne niin on päättäneet tehdä. Sitä ei tiedä vanha jaakoppikaan.


    • TJ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe