Viime yönä nämä samat oireet tulivat esille toisen kerran jo. Ensimmäinen kerta oli tuossa viime viikolla pe-la välisenä yönä.
Eli ensin alkoi kuulua korvissa sellaista ns. tuulenpuuskan ,ääntä, ei nyt kirjaimellisesti, mutta sitä voisi verrata sellaiseen yksittäiseen tuuleenpuuskan ääneen. Sen jälkeen alkaa kuulua sellaista rätinää, sitä on taas vaikeampi kuvailla, mutta ehkä eniten minusta muistuttaa sähkönääntä. Sen jälkeen alkaa yläkroppaan tulemaan sellainen väreilevä tunne, se alkaa käsistä ja leviää päähän ja erityisesti huulet tuntuvat pahalle. Tämän aikana en voi liikuttaa itseäni. En voi puhua, koska en saa suutani auki, saan vain sellainen hmmmm-äänen. Käden liikkuvat hieman, mutta todella hitaasti ja vaivanloisesti.
Oireet menevät nopeammin ohi, kun liikutan jalkoja. Jalat ovat ainoat jotka liikkuvat. Myöskään silmiä en saa auki, paitsi viime yönä minulta jäi silmät auki.
Heilutellessani jalkoja oireet katoavat ja voin jatkaa nukkumista.
Ensimmäisellä kerralla noiden oireiden tullessa en tiennyt olinko hereillä vai unessa, sen verran epätodelliselta se tuntui ja jätin asian sikseen. Toisella kerralla olin kuitenkin jo tovin herännyt keskellä yötä ennenkuin oireet tulivat taas, joten ei mene enää unen piikkiin.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia tai ehkä vihjettä mihin tämä saattaisi viitata? Itselleni tuli ensimmäisenä stressi mieleen, koska olen yhden ihmisen takia joutunut stressaamaan hyvin paljon viime aikoina. Toisaalta suvussa on vaikka mitä periytyviäsairauksia, voihan tämä liittyä niihinkin..
todella outoja oireita
stressipeikkoko?
3
68
Vastaukset
- hapahapa
Kyllähän tuo mielestäni unihalvaukselta kuulostaa. Uniosiossa on asiasta muistaakseni keskustelua.
- stressipeikkoko?
joo, kiitosta.. sain kuulla juuri hetki sitten kaveriltani tästä, jolla on ollu samanlaisia oireita.. yritin niitä googlettaa, mutta en onnistunut löytämään, koska en ole kuullutkaan ennen tätä koko aiheesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704856
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234355Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest483976- 513800
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363697- 413348
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo843073Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv612920Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu222666