Näin härskejä ja ahneita on Usan rikkaat

ihankuin nallekin on

2

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opiskelija

Kyllä minusta oisi reilua, että rikkaita ja köyhiä verotettaisiin ainakin suunnilleen yhtäpaljon prosentteina, ehkä korkeentaan joku 10 % ero.

Ja minä en tosiaankaan ole mikään rikas vaan ihan opiskelija.

• no..,.

Mä en ole toi nimetön aloituksen laatinut, en lue linkkejä medioihin avauksista ja inhoan lukea suomalaisiin meritoituneisiin kuuluisuuksiin viittaamista ko. nimettömissä avauksissa tällaisella nimettömällä julkisella keskustelufoorumilla, mutta sen voin sanoa, että minä taas en haluaisi, että rikkaita ja köyhiä verotettaisiin "saman prosentin" mukaan, koska jos rikkaalla saa olla pääomatuloja ihan miten päin paljon vaan ihan minipienellä pääomatuloverotuksella ja jos rikkaat samaan aikaan siihen päälle vetää vielä samat yhteiskunnan sosiaalituet, kuin niihin oikeutetut köyhät, ei kyseessä enää siinä vaiheessa olisi mikään sivistysyhteiskunta. Tai ainakaan valtio, joka voisi kutsua itseään sosiaalitukijärjestelmiltä hyvinvointivaltioksi.

Mitä Nalle Wahlroosiiin sitten tulee, on siinä aika mielenkiintoinen ukko, ihan ajatuksiltaan.:) Ehkä luen hänen kirjansa jossakin vaiheessa, mutta kyllä siinä oli niin paasaava sävy ainakin niissä siteerauksissa Wahlroosin kirjasta Hesarissa, että mieleen tuli vaan joku ns. aika "vaikea" tyyppi persoonana ja tyyppi, joka on tottunut käskyttämään alaisiaan... Mutta "Nalle" niin ällö kuin yleisessä mielipiteessä onkin, on kuitenkin kiehtova ajatusmaailmaltaan, koska hänkin tuntee taloustiedettä ihan tieteelliseltä kannalta.

Jos rikkaita ja köyhiä verotettaisiin samalla tavalla, syrjäytyisi entistä useampi. Mä taas en tajua, miksi keskiluokka Suomessa hyväksyy maksajan osansa, rikkaiden kustannuksella. Mielipiteensä missäkin ja milläkin, mutta linkkeihin en ole velvoitettu kommentoimaan tällä keskustelufoorumilla, enkä kommentoi. Tää kun on kaltaisteni tavisten nimetön jaarittelupalsta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      272
      3372
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      21
      1853
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      28
      1527
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      84
      1401
    5. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      137
      1048
    6. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1004
    7. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      64
      869
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      86
      776
    9. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      707
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      51
      686
    Aihe