Pedosta kysymys

KTS (Ei kirj.)

Miksei lueta sitä Raamattua:

Ilm
13:7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.

Noilla pyhillä tarkoitetaan tietenkin Jeesuksen seuraajia eli tosi-kristittyjä.

Ja peto saa valtaansa KOKO maailman eikä ainoastaan jotakin maanosaa.

Piste. Loppu.

13

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfasdfasdfe_Oikea

      Niin, oon miettiny et mitä koko maailmalla tarkoitetaan. Jos rakennat esim jonkun piilopirtin Kanadan aroille josta menee rappuset maan alle isompaa säilöä kohti, nii mahkut sille että Vihan aikoina joudut osalliseksi kaikista niistä vitsauksista, jota maailmalla lyödään, ovat luultavasti häviävän pienet.

      3,5 vuoden ruokavarastotkin vaikuttaa mielestäni ihan realistiselta, 4,5v kin jos haluat jo aiemmin muuttaa piilopirttiisi asumaan.

    • KTS (Ei kirj.)

      Tarkennan siis mm. sitä että, toisin kuin jotkut vimpulat kohkaavat, lihallinen Israel ei ole osa noista "pyhistä", vaan jakolinja menee Israelin halki kuten kaikkien muidenkin kansojen halki.

    • JihadAttack

      Pyhiä on kaikissa kansoissa ja uskonnoissa

    • YeshuaOnVoittamaton

      Ja peto ja hänen profeetta otettiin kiinni ja heitettiin tuliseen järveen, jossa niitä tullaan vaivaamaan ikuisesti. PISTE.

    • tuhat ja yksi

      >> Ilm
      13:7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.

      Noilla pyhillä tarkoitetaan tietenkin Jeesuksen seuraajia eli tosi-kristittyjä.>>

      Joo Raamatun V.T. tarkoittaa pyhillä ja pyhällä kansalla juutalaisia !

      Uusi testamentti tarkoittaa pyhillä juutalaisia jotka ovat hyljänneet juutalaisen uskon ja alkaneet kannattaa ns, kristinuskoa ja tuo pyhä käsite on sitten laajennettu myös käännynäisiin paganos.
      Juutalaisen uskonnon kannattajia muuten ns, kristiyt selvyyden vuoksi nimittivät "saatanansynagoogaksi".

      Ilmestyskirjan peto on täydellinen apokalypsi , joka ei toteudu missään muodossa , tulevaisuuden ja nykyisyyden ihmiset sen ymmärtävätkin.

      Ja peite onkin asetettu Jeesus Nasaretilaiseen uskovien silmille , etteivät he näkisi , vain tieto asioista poistaa tuon peitteen ja usko sokaisee itsenäisen ajattelun ja asioitten ymmärtämisen.

      Kristinusko on ollut yksi askelma ihmiskunnan tikapuussa ja siitä saisimme tallentaa oppiksi tuleville sukupolville.

      Suuret joukot ihmiskunnassa ovatkin jo uskaltautuneet nousta seuraavalle askelmalle kehityksemme kaaressa.

      Viimeiset jarruttavat rippeet taistelevat vielä kristinuskon harhassa ja pitävät kiinni valtaapitävätkin siinä.
      Syvään uskon uniharhaan vaipuneen ihmisen kohtalo on sama kuin täin vajoaminen tervaan, fosiilin voi havaita meripihkasta ,
      kristinuskon voi havaita historiaamme piirtyneenä lyhyenä himmenevänä naarmuna , mutta opittavaa ainakin se olisi ettei ihminen pysty ennustamaan tulevaisuutta , - eikä harhauskomukset toteudu.
      Jos Jeesus Nasaretilainen manauksien voimin tulisi takaisin niin silloinhan kaikki Sanaanienkin loitsut toteutuisi , yhtä primitiivistä on tuo kristinuskon toiminta.

      Oli kertomus Jeesus Nasaretilaisesta niin tai näin , se ei muuten tähän maailmankaikkeuteen vaikuta millään tavalla, kristinuskoisen se on vain niin tavattoman vaikea käsittää.
      Jumalal kysymykseen ei Jeesus Nasaretilainen ole edes ihmiskunnalle pystynyt antamaan minkäänlaisia rakennusaineita lisää, - päin vastoi kristinusko valtapäivinään on vain kaventanut ihmisten ajattelua erivaihtoehtojen pohjalta ja sitä se tekee vieläkin voimakkaasti niitten parissa jotka ovat sielunsa myyneet jonkin uskonnollisen opin manipulaatioon.

    • bib lia

      Biblia:
      ilm 13:7 Ja hänen sallittiin sotia pyhäin kanssa ja voittaa heitä. Ja hänelle annettiin valta kaikkein sukukuntain päälle, ja kansain, ja kielten, ja pakanain.

      Ei ihan sama merkitys!

      • tuhat ja yksi

        Nyt et ihan Pyhässä Hengessä ymmärrä !

        Sama asia siinä sanotaan;

        Onhan suomalaiset käyneet monet sodat veväläisten KANSSA.
        Ja käyvät joka ikinen loppukesä heitä VASTAAN.

        ( Äidin kohdusta saakka pyhä henki on seurannut elämääni.)


      • bib lia
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        Nyt et ihan Pyhässä Hengessä ymmärrä !

        Sama asia siinä sanotaan;

        Onhan suomalaiset käyneet monet sodat veväläisten KANSSA.
        Ja käyvät joka ikinen loppukesä heitä VASTAAN.

        ( Äidin kohdusta saakka pyhä henki on seurannut elämääni.)

        On sillä eroa:
        Voittaa pyhät (eli kaikki)
        Voittaa pyhiä (siis osan pyhistä)


      • tuhat ja yksi
        bib lia kirjoitti:

        On sillä eroa:
        Voittaa pyhät (eli kaikki)
        Voittaa pyhiä (siis osan pyhistä)

        >> On sillä eroa:
        Voittaa pyhät (eli kaikki)
        Voittaa pyhiä (siis osan pyhistä) >>

        Pyydänkin ottamaan sitten selvää asiasta, kuinka on käynyt !
        ( Dan.7:25. ,,," Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen 3½ vuodeksi.")

        Danielin kirja kirjoittaa tuosta aiheesta, ja ,Danielin unet, tulkinnassani olen sen selittänyt !
        Viittaan Dan.7 lukuun.
        ( Ilmestyskirjan alaviitteetkin sinne viittaavat Uudessa testamentissa.)

        Tapahtumia pidän selvänä ja ne koskee Syyrian kuninkaan Antiokhos neljännen Epifaneen hallintakautta n, 175 eaa.-164 eaa. vain lyhyt pätkä juutalaisten historiaa tarvitsee tuon asian tiimoilta selvittää .
        Siellä Korkein on juutalaisten Jumala ja Korkeimman pyhiä ovat juutalaiset itse.
        Makkabialaiskirja kertoo samasta asiasta mutta ajanlasku siellä on ns, Syyrialaista ajanlaskua ja se alkaa Seleukos ensimmäisestä , joten sen mukaan tapahtumaakin voi ajoittaa tarkemmin ja 1, Makk.1: 10-11.
        ( painoksesta riippuen) kerrotaan ensi kerran tuosta samaisesta kuninkaasta, jonka mainitsin.

        Huom! juutalaiset viettävät Hanukka juhlaansa noitten tapahtumien muistoksi !
        Kristinuskoiset eivät juhli, koska he ovat kokonaan eri uskontoa ja selittävät nuo tapahtumat erillä tavalla .( Historiallisista tapahtumista poiketen.)

        Ja noista valheista on sitte syntynyt tällainen selityksien viidakko ,joka esiintyy parhaillaan tälläkin profetia osastolla.
        Uskon veli on veljeävastaa , sisar sisarta, veli sisarta ja sisar veljeä vastaan,
        he yhtyvät vasta Kristus harhassa kun kukaan ei siitä enää mitään tolkkua saa.
        Kirkko on saarnannut luonnonlakeja vastaan koko ajan selittänyt mahdottomuukset ihmeillä,
        ( Krsistuksen patsaastakin veri virtaa,- kauhu täyttyy uskon vahvistuksena , mutta tutkimus osoitaa esim, sadeden kastelevan patsasta, muuta kuka voi pysäyttää kohun ja väärän tiedon ; " Kristuksen haavat vuotavat verta !".


      • KTS (Ei kirj.)
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        >> On sillä eroa:
        Voittaa pyhät (eli kaikki)
        Voittaa pyhiä (siis osan pyhistä) >>

        Pyydänkin ottamaan sitten selvää asiasta, kuinka on käynyt !
        ( Dan.7:25. ,,," Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen 3½ vuodeksi.")

        Danielin kirja kirjoittaa tuosta aiheesta, ja ,Danielin unet, tulkinnassani olen sen selittänyt !
        Viittaan Dan.7 lukuun.
        ( Ilmestyskirjan alaviitteetkin sinne viittaavat Uudessa testamentissa.)

        Tapahtumia pidän selvänä ja ne koskee Syyrian kuninkaan Antiokhos neljännen Epifaneen hallintakautta n, 175 eaa.-164 eaa. vain lyhyt pätkä juutalaisten historiaa tarvitsee tuon asian tiimoilta selvittää .
        Siellä Korkein on juutalaisten Jumala ja Korkeimman pyhiä ovat juutalaiset itse.
        Makkabialaiskirja kertoo samasta asiasta mutta ajanlasku siellä on ns, Syyrialaista ajanlaskua ja se alkaa Seleukos ensimmäisestä , joten sen mukaan tapahtumaakin voi ajoittaa tarkemmin ja 1, Makk.1: 10-11.
        ( painoksesta riippuen) kerrotaan ensi kerran tuosta samaisesta kuninkaasta, jonka mainitsin.

        Huom! juutalaiset viettävät Hanukka juhlaansa noitten tapahtumien muistoksi !
        Kristinuskoiset eivät juhli, koska he ovat kokonaan eri uskontoa ja selittävät nuo tapahtumat erillä tavalla .( Historiallisista tapahtumista poiketen.)

        Ja noista valheista on sitte syntynyt tällainen selityksien viidakko ,joka esiintyy parhaillaan tälläkin profetia osastolla.
        Uskon veli on veljeävastaa , sisar sisarta, veli sisarta ja sisar veljeä vastaan,
        he yhtyvät vasta Kristus harhassa kun kukaan ei siitä enää mitään tolkkua saa.
        Kirkko on saarnannut luonnonlakeja vastaan koko ajan selittänyt mahdottomuukset ihmeillä,
        ( Krsistuksen patsaastakin veri virtaa,- kauhu täyttyy uskon vahvistuksena , mutta tutkimus osoitaa esim, sadeden kastelevan patsasta, muuta kuka voi pysäyttää kohun ja väärän tiedon ; " Kristuksen haavat vuotavat verta !".

        Miksi sotket farisealaista judaismia kristinuskoon? Ei Vanhassa Testamentissakaan koskaan väitetä Israelin kansaa kokonaisuudessaan pyhäksi, vaan ainoastaan pieni osa siitä on vanhurskas.

        Pysytään Raamatussa ja uskossa.


      • Epätarkka Tauno
        bib lia kirjoitti:

        On sillä eroa:
        Voittaa pyhät (eli kaikki)
        Voittaa pyhiä (siis osan pyhistä)

        Sorry, tää tabletti ottaa herkästi vääriä kosketuksia. Piti peukuttaa pystyyn ja tulikin buu. Epistä :(


      • tuhat ja yksi
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Miksi sotket farisealaista judaismia kristinuskoon? Ei Vanhassa Testamentissakaan koskaan väitetä Israelin kansaa kokonaisuudessaan pyhäksi, vaan ainoastaan pieni osa siitä on vanhurskas.

        Pysytään Raamatussa ja uskossa.

        Miksi sotket farisealaista judaismia kristinuskoon?

        Sieltä suorassa periytymisketjussa kristinuskon syntyminen on, sen vuoksi ei juutalaisia saa unohtaa kristinuskosta keskusteltaessa hetkeksikään.

        Pyhiähän ovat " ME "oikeaoppiset ja epäpyhiä kaikki muut !

        Vanhan testamentin aikaan juutalaiset nimittivät itseään PYHÄKSIKANSAKSI ja kuinka ollakkaan , koska he ihan itse kirjoittivat Pyhät kirjoituksensa.

        Raamattu on kokonaisuudessaan kristinuskon kirja,
        Uuteen testamenttiin on selitetty juutalaisten Pyhiä kirjoituksia uudella tavalla selitettynä siksi ei yksipuolisten Uuden testamentin selittelyn tule sallia vapaasti levitellä yhä uusia kertomuksia , joita on höystetty uskon ja mielikuvituksen voimin uusiksi kertomuksiksi.

        Turhaa on keskustella mitään jos pysytään "uskossa" , sillä usko / uskomus ei perustu mihinkään sellaiseen tietoon , jonka yksilö itse on tiedon avulla todennut oikeaksi, vaan hän on ottanut toisten kertomukset sellaisenaan ja alkanut uskoa niihin.

        Esim, kristittyyn kulttuuriin syntynyt alkaa uskoa kristinuskoon.
        Islamistisen maan kansalainen Islamin uskoon. jne,.


      • tuhat ja yksi
        Epätarkka Tauno kirjoitti:

        Sorry, tää tabletti ottaa herkästi vääriä kosketuksia. Piti peukuttaa pystyyn ja tulikin buu. Epistä :(

        >> Sorry, tää tabletti ottaa herkästi vääriä kosketuksia. Piti peukuttaa pystyyn ja tulikin buu. Epistä :( >>

        Onko Jeesus sovittanut senkin , kun et ota syytä itsellesi ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe