Cerazette loppu koko Suomesta?!

TiinaLiina80

Onko muilla samoja havaintoja, että Cerezette näyttää loppuneen koko Suomesta? Olen soitellut ja kysellyt useammasta apteekista. Kuulemma turha edes kysellä. Johan on... Tietääkö kukaan, milloin olisi saatavilla. Mulla loppui tänään viimeinen pilleri.

64

4350

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1=??

      Kai sinulla on sitten jokin toinen merkki jolla jatkat? Raskauden ehkäisyynkö niitä syöt? Niillä kun on useita eri indikaatioita.

      Jos sinulla ei ole pillereitä eikä reseptiä jollekin toiselle valmisteelle niin mene ihmeessä heti huomenna lääkäriin! Jos ehkäisyyn käytät nimittäin.........sillä jos et jatka huomenna pillereitä niin sitten onkin raskautusmisvaara jos olet ollut yhdynnässä...

    • Lilae

      Joo huomasin eilen, kun olin apteekista hakemassa uusia. Kuulema kaikkialta loppu! Sielä sanottiin että näillä näkymin pitäisi tulla vapun jälkeen, eli noin parin viikon päästä! Harmittaa tosi paljon, koska en halua/uskalla ottaa muuta merkkiä välissä ja mullakin tänään meni vika pilleri..

    • ??

      "Harmittaa tosi paljon, koska en halua/uskalla ottaa muuta merkkiä välissä ja mullakin tänään meni vika pilleri.. " Uskallatko sitten ottaa riskin raskauteen??

      Ja jos nyt lopettaa niin on taas odotettava kuukautisten alkua aloittaessa uudelleen, jos e-tehon haluaa ja pillereiden lopetuksen jälkeen voi mennä kuukausia siihen että kuukautiset alkavat.

      • Lilae

        No voihan paska..aattelin jotenkin että jos on vaan kaksi viikkoa taukoa, ei tarvisi odottaa kuukautisia. Että voisi aloittaa suoraan, mutta viikko menisi kun vaikutus alkaa..

        Ei täs jää sit muuta vaihtoehtoa kun mennä lääkäriin ja ottaa uusi resepti.


    • 12+216

      Siis miten niin viikko menisi siinä e-tehoa dotellessa jos aloittaa ne ihan mihin sattuu-aikaan??!! Eihän se niin mene

    • huh, huh....

      Siis kuka jättää uusien pilleripakkauksien hankkimisen siihen ajankohtaan, kun vetää viimeisen pillerin? AINA kannattaa olla vähintään yksi liuska jäljellä; juurikin tällaisten tilanteiden takia.

      • että niin

        ei tunnu tuo yksi liuska kovasti auttavan.... tauko tulee silti
        seuraavan kerran täytyy ostaa koko satsi kerralla niin eiköhän riitä ;)


      • huh, huh.....
        että niin kirjoitti:

        ei tunnu tuo yksi liuska kovasti auttavan.... tauko tulee silti
        seuraavan kerran täytyy ostaa koko satsi kerralla niin eiköhän riitä ;)

        Pointti olikin se, että jos käy ilmi, että pillerimerkissä on saatavuusongelmia, on siinä melkein kuukausi aikaa hankkia resepti jollekin toiselle merkille...

        Sen sijaan jos olettaa, että apteekissa on pillereitä ja hakee sinä päivänä, kun niitä pitäisi jo alkaa syömään, niin voipi käydä ikävästi... Raskaus kun on mahdollinen, jos ei pillereitä ohjeen mukaisesti jatka.


      • ärsytttäääää

        Minä jätin, eipä tullu edes mieleen että tämmönen on mahollista. Oletin että reseptilääkkeitä saa kun vie reseptin apteekkiin. Vissiin väärä oletus.


    • dfxgh

      Ennen vappua pitäis tulla erä markkinoille..

    • ohmy

      Soitin 3 eri apteekkiin ja yhdessä sanottiin että 25. päivä pitäisi tulla. Toivottavasti!! Koska sillon on viiminen päivä mun lääkkeitä enkä haluais alottaa mitään uutta ku oon nyt "tottunu" noihin ja menkat on jääny pois enkä millää haluais niitä takasi.

    • ll

      Kannattaa kuitenkin hankkia resepti jollekin muulle valmisteelle, ihan varmuuden vuoksi, voi olla että lääkettä saadaan 25 pv:n mennessä, voi olla että ei, voi olla että vain joku erä saadaan, voi olla että saanti on normaalia.

    • Kääk

      Täälläkin jännitetään saako Cerazettea ensi viikolla. Itsellä oli yksi levy jäljellä kun apteekkiin menin mutta ei auttanut olla ajoissa liikenteessä. Googlettelin niin Cerazettellä ollut aiemminkin toimitusvaikeuksia, omalle kohdalle ei ole osunut. Harmittaa kyllä jos tulee katkos, kun varmasti menee koko kroppa sekasin kun nyt ei ole vuotoja ollut kohta kahteen vuoteen. Mikähän tuohon kannattaisi pyytää tilalle... Mini-Pill?

    • helper

      Sain sitten terveydenhoitajalta yhden laatan Cerazettea. Kun ei niitä ihan seinäänkään voi lopettaa (enkä halua!) ja mulla sattuu olemaan silleen etten mitään muuta merkkiä voi käyttää. Kokeilkaa te muutkin jos teillä on samankaltainen ongelma.

    • Kääk

      Tänään saatu uusi tukun arvio 7.5. ja 9.5. (kaksi eri toimittajaa Orifarm ja Organon).

      • Jenna1234

        Miten voi olla :( Mä taidan vaihtaa suosiolla merkkiä! Todella ärsyttävää tämmöinen. Muuten pilleri ollut ihan ok, mutta ei ole ensimmäinen kerta, kun sitä ei saa toimitusvaikeuksien vuoksi. Kyllä musta reseptilääkkeitä täytyy olla saatavilla silloin kun niitä tarvitsee.


    • cherry35

      Mulle sanottiin apteekissa että tulis toukokuun puolessa välissä.Tyhmä kysymys mutta jos vaihtaa merkkiä niin pitääkö odottaa kuukautisia?Mulla tullut menkat viimeksi marraskuun lopussa.

    • mirenallinen23

      Ei tarvitse jos vaihdat "vauhdissa" (ja tietenkin se vaikuttaa mihin lääkkeeseen vaihdat), esim. täältä lisäinfoa lääkkeistä:

      http://www.yliopistonapteekki.fi

      Ei tämä lääke ole ainut jonka saamisen kohdalla on välillä vaikeuksia, itse olen törmännyt kohdallani mm. reumalääkkeeseen jota ei saanut pitkään aikaan. Näin nyt vain valitettavasti silloin tällöin käy.

    • Kääk

      Hain tänään reseptin Desogestrel Sandoz -lääkkeelle jossa on sama määrä desogestreeliä kuin Cerazetessä. Eivät vaan apteekissa (vielä) saa vaihtaa suoraan vaan tarvii oman reseptin. Yliopiston Apteekissa ainakin tätä ja on puolet halvempaa ku Cerazette.

      • näin

        Sain kanssa tuota rinnakkaisvalmistetta Desogestrel Sandoz apteekista. Oli myös puolet halvempi kuin cerazette, 6kk pillerit n. 30e.
        Yliopiston apteekista soittivat gynelle joka oli reseptin kirjoittanut. Vaihto onnistui.
        Mulla jäi kanssa pillerien hankinta levyn viimeiselle viikolle.
        Koskaan ei ole käynyt näin että pillerit loppuu apteekista. Cerazetteä olen käyttänyt jo 4 vuotta.
        Apteekissa sanoivat että tämän hetken tiedon mukaan niitä tulisi 9.5.


    • lloveee

      Hei! Onko desogestrel sandoz toiminut hyvin, ei mitään uusia sivuvaikutuksia mitä cerazettesta ei tullut ? Itselläkin taitaa olla siihen siirtyminen ylihuomenna... :/

      • jokuggggg

        itselläni pillerin teho oli heikompi ja tulin raskaaksi vissiin.. käyn ostamassa huomenna raskaustestin!


    • TiinaLiina80

      Heips! Soitin apteekkiin, vaihtoivat mulle Cerazetten Desogestrel Sandoz-nimiseen melkein vastaavaan tuotteeseen. Farmaseutti sanoi, että saavat vaihtaa, mutta DS:n hinta on noussut törkeästi. Viime viikolla maksoi noin 15 euroa/3kk, nyt 28 euroa. Farmaseutti sanoi, että silkkaa rahastusta, mutta minkäs teet kun kumpikin lääke on kiven alla. Jos haluaa vaihtaa DS:ään, kannattaa toimia ripeästi, sillä sekin on jo loppu monesta paikkaa. Kuulemma EHKÄ Cerazettea tulisi 11.5. tukkuun ja siitä pari päivää, että on apteekeissa, mutta kukapa tietää. Todella veemäistä tämä on!

    • .

      OT; Sandoz on lääketehdas.

    • cherry35

      Kävin tänään ehkäisyneuvolassa ja sain ilmaseksi yhden Cerazette liuskan.

    • asd

      Desogestrel Sandoz on kuulemma aivan vastaava vamiste, mutta koska se on niin vasta tullut markkinoille, ei ole apteekin mukaan varmuutta, aiheuttaako se samanlaisia haittavaikutuksia kuin Cerazette.

      Suoraan sanottuna aika epäammattimaista ettei Cerazetten loppumisesta (ilmeisesti koko Suomesta) ole ilmoitettu missään! Ei niitä pillereitä voi yhtäkkiä vaan lopettaa hetkeksi kun kroppa menee ihan sekaisin.. Varsinkin jos aloittaa pillerit uudelleen esim. kuukauden päästä.

    • asd

      jatkoa edelliseen vielä sen verran, että kannattaa soittaa omalle terveysasemalle ja pyytää puhelinaika lääkärille. Itse sain puhelinajalla e-reseptin tälle vastaavalle ehkäisyvalmisteelle heti. Nopein ja helpoin tapa.

    • jokuvqqqqq

      itselläni kavi samoin.. mutta äiti osti uudet.. nyt ne on vissiin vialliset ja oon ehkä raskaana! -.- oon ottanu oikealla tavallakin!"

    • .

      No eivät todellakaan myy mitään viallisia e-pillereitä! Asia nyt on vain niin ettei millekään e-keinolle luvata 100%:sta varmuutta, ei edes sterilisaatiolle.

    • Kääk

      No nyt harmittaa että en tullut pyytäneeksi pidemmälle ajalle reseptiä työlekurilta DS:lle. Tosiaan hinta hieman pompsahtanut, voi *****. Noh kunhan nyt olisi saatavilla ihan kumpaa tahansa jatkossakin...

      Ja nytkö ne siis antaa Cerazetten reseptillä DS:ää?

      • ....................

        Ei saa Cerazetten reseptillä tuota toista..., kas kun se ei ole C:n gen.sub.valmiste, ei sitä voi vaihtaa siihen apteekissa, se tarvitsee oman reseptinsä.

        http://www.yliopistonapteekki.fi sieltä selviää mm. ettei C:lle ole rinnakkaisvalmistetta, siis sellaista että sen voisi siihen suoraan apteekissa vaihtaa.

        Valmiste on Desogestrel, se on eri lääke kuin C . Eli D:lle sitten reseptiä hakemaan.


      • pompompom
        .................... kirjoitti:

        Ei saa Cerazetten reseptillä tuota toista..., kas kun se ei ole C:n gen.sub.valmiste, ei sitä voi vaihtaa siihen apteekissa, se tarvitsee oman reseptinsä.

        http://www.yliopistonapteekki.fi sieltä selviää mm. ettei C:lle ole rinnakkaisvalmistetta, siis sellaista että sen voisi siihen suoraan apteekissa vaihtaa.

        Valmiste on Desogestrel, se on eri lääke kuin C . Eli D:lle sitten reseptiä hakemaan.

        itelleni kyllä annettiin cerazeten reseptillä d.eetä..? :o


    • .

      Hain kyllä eilen apteekista Cerazetteja? Pikku apteekissa niitä ei ollut mutta se nyt ei ole mikään ihmekään.

    • ärsyyntynytmama

      Täällä on samanlainen tilanne, että jäi pillereiden haku viimeiselle viikolle ennen liuskan loppumista. Edellisen kerran kävin kuukausi takaperin pyytämässä (tällöin oli kuukauden liuska kotona odottamassa), ja koko Kymenlaakson alueelta lopussa. Tarjosivat minullekin tätä DS:ää ja tarvitsee soittaa ehkäsyneuvolaan, jotta lääkäri tekee puhelinreseptin.

      Kerrassaan pistää vihaksi tuo DS:n hinnan nousu.

    • leinikkijee

      Joo, oli tosiaan apteekissa kiva yllätys odottamassa..cerazettea ei saa eikä osannu helsingin keskustassa farmaseutti sanoa millon sitä saadaan. Mulle oli onneks lääkäri jättäny apteekkiin tiedon, että vaihdetaan tähän ds:ään kunnes cerazettea taas saa. On edes joku ehkäisy päällä. Varmistelin farmaseutilta, että onhan se ds varmasti ok lääke, mutta täytyy myöntää ettei saanu minua täysin vakuuttuneeksi. No, tällä menmään nyt ja katsotaan. Hinta oli tosiaan sitten noussu eli 28,40e 3kk. Jos oli joskus halvempaa, niin ei ole enää..

    • ejnfofonjef

      se sandozin versio sisältää ihan täsmälleen saman verran samaa vaikuttavaa ainetta kuin cerazette,ainoo ero on apuaineissa,onko käytetty laktoosia,selluloosaa vai mitä täyteaineena tai muissa, jotta ollaan saatu siitä tabletin kokone ja näköne. Kyseessä siis sama homma ku siinä että ostatko buranaa vai ibumaxia......ainoo vaan,että noita ei oo vielä haettu vaihtokelposiks(eikä tehtaitten oo ikinä pakko hakeakaan jos ei haluu), joten siks ei voi vaihtaa suoraa vaa pitää hommaa uus resepti.

    • blablablah

      Eipä tunnu olevan Cerazettea missään. Apteekit eivät edes osaa kertoa milloin mahtaisi saada. Ja todellakin olen varautunut, haen aina uudet liuskat pari kuukautta ennen pillereiden loppumista ja ostan ison satsin kerralla. Eipä se varautuminen aina auta.

      • TiinaLiina80

        Tällä viikolla on luvattu, että pitäisi tulla. Tosin se on siirtynyt ja siirtynyt... huoh. Tosi vastuutonta minusta. Ei kunnollista tiedostusta asiasta ollenkaan.


      • fdgdrnx
        TiinaLiina80 kirjoitti:

        Tällä viikolla on luvattu, että pitäisi tulla. Tosin se on siirtynyt ja siirtynyt... huoh. Tosi vastuutonta minusta. Ei kunnollista tiedostusta asiasta ollenkaan.

        Noita toimituskatkoksia lääkkeissä on niin paljon että ei niitä ehdi juurikaan tiedottelemaan....


      • blablablah
        TiinaLiina80 kirjoitti:

        Tällä viikolla on luvattu, että pitäisi tulla. Tosin se on siirtynyt ja siirtynyt... huoh. Tosi vastuutonta minusta. Ei kunnollista tiedostusta asiasta ollenkaan.

        http://www.parempaaelamaa.fi/tiedotteet/cerazette-valmisteen-saatavuus

        Tuolla on jotain. Mutta ei näemmä päivitystä Cerazetten kohdalla. Eipä ole ainoa lääke missä katkoksia on.

        Ehdin jo hommaamaan vastaavia eli Sandozin Desogestrel-merkkisiä pillereitä. Vaikuttava aine sama, mutta halvemmat hinnat. Tällä hetkellä 3kk ja 6kk satsi lähes samanhintaiset. Mietin jo että siirtyisi noihin kokonaan, mutta saas nähdä.


    • JulieX

      Tänään ainakin sai DS:n suoraan Cerazetten reseptillä, sanoivat että toimituspäivä on 18.5. ... no joo, senkun näkis (meinaan kun tätä viestiketjua seuraa).

      Tuli vaan niin yllättäen, että meni ihan luu kurkkuun siellä apoteekissa. Ois pitäny muistaa, et siskolla on samat lääkkeet. Sillä ois voinu olla jäljellä - toisaalta sit sekin ois kusisessa paikassa jos ne ei vieläkään tuu...

      Voi tsiisus!

    • juupsis

      Ei se raskaaksi tulo ainankaan niistä Desogestreleistä johdu, samaa vaikuttavaa ainetta ja saman verran vaikuttavaa ainetta. Aivan sama lääke kuin cerazette, mutta vain eri niminen.

    • tyttö1991

      Kävin tänään apteekissa hakemassa pillereitä ja tosiaan Cerazette loppu ainakin kaikkialta Helsingistä. Ei osannut apteekkari sanoa milloin tulee uusia eriä ja ymmärsin itse apteekkarin sanoista että se ois kokonaan lopetettu mut en sit tiiä... Sain myös DS:ää tilalle, katsotaan nyt miten nää toimii. Olen itse ollut tosi tyytyväinen Cerazetteen koska menkat on jääny kokonaan pois.. Toivon että sama juttu jatkuis nyt DS:n kanssa myös! Onhan se vähän stressaavaa kun niitä menkkoja ei tuu, mutta 1,5 vuotta jo näillä menty enkä oo raskaaksi tullut:) elämänlaatu kohentunut huimasti kun menkat ei ärsytä joka kuukaus!

      • ärsyttääää

        Mulla on ollu ihan sama juttu cerazeten kanssa ! En uskalla kokeilla sitä toista merkkiä ku noi on toiminu nii hyvin...


    • kuulemma ei valmiste

      Myäs täällä hämeessä on kokonaan loppunut. Mulle sanoivat että Cerazetten valmistus on lopetettu ja tyrkkäsivät mulle jonkin toisen tilalle.. Kysyisin vielä tässä samassa ketjussa, kun multa loppui nuo cerazettet ja mulla ei ollut reseptiä laukkuni katoamisen vuoksi (resepti siis oli siellä ja mun piti hakea uusia pillereitä seuraavana aamuna) ja en saanut uutta reseptiä tarpeeksi ajoissa.

      Kolme päivää olin ilman pillereitä ja nyt tänään nappasin tosta uudesta paketista pillerin. Myöhemmin kuitenkin tuli verta. Olen ollut yhdynnässä.

      Kuinka suuri raskauden todennäköisyys on? Jossakin luki, että cerazetten teho laskee hitaasti, mutta muuta olen myöhemmin lukenut..

      • huooooohh

        Höps. Jo yhden tabletin unohtaminen aiheuttaa ehkäisytehon alenemisen. Ja mitä useamman unohtaa, sitä suurempi riski raskaudelle on... Kolme pilleriä on jo paljon, joten jos olit edeltävinä päivinä yhdynnässä, toivo parasta... Ja nyt käytä ehdottomasti kondomia lisänä vähintäänkin 7 päivää.
        Kukaan ei osaa todennäköisyyttä sanoa, olet tai et ole raskaana. Tee testi 4 viikon päästä, vaikka mitään oireita ei olisi tms.


    • Kääk

      "Kuun lopussa" oli uusin arvaus. Jumbon apteekista sai Cerazetten reseptillä yhden 3x28 pakkauksen DS:ää.

    • Huhheih

      Msd.fi kertoo Cerazetteä taas löytyvän apteekeista.

    • Toonu

      Tänään tullut apteekkeihin eli todellakaan ei valmistusta ole lopetettu. Tse hain Viherlaakson apteekista Espoosta. Edellisen kerran kun kyselin, oli arvioitu toimitusaika 25.5. Kerrankin näin päin, että tulikin aiemmin.

    • mitäs nyt?

      Sanokaapa kannattaako nyt syödä tuota desogestreliä (Sandoz) jatkossa kun ostin 6kk satsin... Se on Cerazettea halvempaa ja vaikutuksen pitäisi kaiketi olla sama kun annoskin on identtinen?

    • ärsyttääää

      Meillä ei jyväskylässä oo vielä tietoo ees millon niitä tulee. Tuli kolmen viikon tauko, ennen kun sain lääkäriltä yhen liuskan. Apteekkitäti väitti että ei tartte oottaa kuukautisia joten alotin samantien ja sekin liuska on loppunu ja nyt tulee menkat iha miten sattuu, ja seki liuska on kohta loppu. Ja tosiaa niitä menkkoja ei oo tullu koko aikana kertaakaa ku oon syöny noita (1,5v) Toivottavasti ehkäsyteho on säilyny..

    • Jj

      Cerazetteissä oli kokonaisessa erässä jokin vika, jonka takia ne joutuivat myyntikieltoon. Uuden erän saapumisessa Suomeen kesti about kuukausi, mutta nyt pillerit on taas olleet myynnissä koko Suomessa reilu viikon ajan. Eli pillereitä pitäisi saada taas apteekista.
      T. Oriolan varastotyöntekijä

      • njooh

        Antaapa todella luotettavan kuvan valmistajasta... "jokin vika", mitenköhän sekin lie havaittu!

        No, olen siirtynyt DS:ään ja ajattelin pyytää jatkossa reseptin siihen. Hinta tosin pompsahti (ehdin onneksi ostaa halvemmalla 6kk) ja näyttää olevan 3kk satsi nykyään vain viitisen euroa Cerazettea edullisempi. Toivottavasti olisi vain luotettavammin saatavilla jos harvempi sitä käyttää.


    • Piiiiillllssss

      Juu, itekki huomasin että Cerazetteä ei mahda löytyä mistään. Apteekista kävin kyselemmässä ja sain rinnakkaisvalmisteen (Desongestrel Sandoz) Hyvin on nämä DSt toimineet, samalla tavalla kun Cerazetetkin

    • Kääk

      Kolme viikkoa syönyt DS:ää ja yllärinä tuli menkat, joita ei pariin vuoteen ole tullut sen jälkeen kun Cerazette vei ne. Harmi kun kaapissa on puoleksi vuodeksi DS:ää :P Noh jos nuo alkaisi ajan kanssa vaikuttaa samalla tavalla kun Cerazette.

    • pikkumyy83

      mulla kävi niin että vantaalla oli loppunu apteekista Cerazette pillerit 10.5. Sanoivat että tulee lisää kesäkuun lopulla. Söin viimeisen Cerazette pillerin 16.5. ja muutaman kerran on unohtunut kumi ja kerran meni rikki. En tullut raskaaksi. :) tänää alkoi menkat. kerkesin syömään cerazetteja 10kk ja menkat jäi kokonaan pois tolta ajalta. nyt harmittaa ku joutuu oottamaan millon niitä cerazettejä tulee myyntiin ja oottamaa seuraavia menkkoja että voi alottaa taas cerazetin syömisen.

      • jooo-oh..

        No miksi ihmeessä et pyytänyt lääkäriltä reseptiä toiseen valmisteeseen... Ei ole fiksuin ratkaisu lopettaa pillereitä vain tyyliin kuukaudeksi-kahdeksi ja sitten taas aloittaa. Sotkee mukavasti elimistöä.
        Mutta myöhäistä sitä on tietysti nyt enää tässä pohtia.


      • pikkumyy83
        jooo-oh.. kirjoitti:

        No miksi ihmeessä et pyytänyt lääkäriltä reseptiä toiseen valmisteeseen... Ei ole fiksuin ratkaisu lopettaa pillereitä vain tyyliin kuukaudeksi-kahdeksi ja sitten taas aloittaa. Sotkee mukavasti elimistöä.
        Mutta myöhäistä sitä on tietysti nyt enää tässä pohtia.

        mulle ainoastaan käy noi cerazette pillerit. tai sitten olis ollu 2 muuta vaihtoehtoa hormooni-kierukka tai kapseli. en halua noista vaihtoehdosta kumpaakaan joten pakko odottaa että cerazetit tulee myyntiin.


      • joooo-oh...
        pikkumyy83 kirjoitti:

        mulle ainoastaan käy noi cerazette pillerit. tai sitten olis ollu 2 muuta vaihtoehtoa hormooni-kierukka tai kapseli. en halua noista vaihtoehdosta kumpaakaan joten pakko odottaa että cerazetit tulee myyntiin.

        Johan täällä on ilmi tullut, että Desongestrel Sandoz on Cerazetten rinnakkaislääke (molemmissa sama määrä, 75mg, vaikuttavaa ainetta eli desogestreeliä), jota kyllä apteekeista saa.


      • pikkumyy83
        joooo-oh... kirjoitti:

        Johan täällä on ilmi tullut, että Desongestrel Sandoz on Cerazetten rinnakkaislääke (molemmissa sama määrä, 75mg, vaikuttavaa ainetta eli desogestreeliä), jota kyllä apteekeista saa.

        Ei toi Desongestrel sandoz sovi mulle koska mulla on korkeaverenpaine.


      • pikkumyy83
        pikkumyy83 kirjoitti:

        Ei toi Desongestrel sandoz sovi mulle koska mulla on korkeaverenpaine.

        Täytyykin maanantaina soittaa lääkäriin.


      • huooooooohh
        pikkumyy83 kirjoitti:

        Ei toi Desongestrel sandoz sovi mulle koska mulla on korkeaverenpaine.

        Etkö nyt ymmärrä, että kyseessä on aivan samaa ainetta sisältävä pilleri.. Nimi vain eri. (Täyteaineet voi olla erilaiset, mutta ne ei nyt verenpaineeseen vaikuta.)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2941
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      107
      2214
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      773
    Aihe