Helvettiä ei ole olemassa

tunarit amerikasta

Missä adventismiopin mukaan sijaitsee helvetti ja milloin se hävitetään pois tarpeettomana?

6

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veli naapurista.

Ilmiantaja/prof/vonBro, kyselee perinteisekkäästi uudelleen ja uudelleen samoja asoita.
      Hienoa, koska näin sivullisenakin olen päässyt lukemaan asioita ja huomannut, että adventisti opettavat,

ainakin näin ymmärtäisin,

Kun luodaan Uusi taivas ja maa, kaikki entinen on mennyt, eikä kuolemaa enää ole.

Mielessäni nousee valtaisa "KiitosMieli", Jumala saattaa päätökseen pahuuden, sen kaiken juurenkin, siemenen ja Uusi luomus, se lepää siinä täydellisyydessä, joka on vanhurskauden ja pyhyyden mitan tulos.

kaikki entinen on mennyt. Kiitos myös adventisteille siunatusta näkemyksestä Sanassa, johon minäkin voin raamattua lukien nojata.

ts. Jumala "tuunaa" kaiken uudeksi, eikä aloitusviesti vääränlaisella otsikolla, ainakaan minua harhauta, syyttämään adventismia, siksi, kun senkin olen teiltä lukenut, että kyllä te opetatte sen, että helvetti on, se on Jumalallinen työkalu, jolla pahuus hävitetään. Se on mieliimme nouseva sellainen tartunta käsite, jolla voi ymmärtää se, kuinka pahuus lopetetaan ja täydellisyys saadaan tehtyä.

Hienoa tällaiset aloitukset, koska niillä päästään asiaan ja myös raamatun todelliseen sisältöön.

• se työkalu on

Helvetin tuli, joka muuttaa pahuuden palavien oksien ajatuskäsitteellä sanasta tuhkaksi.

Malakia kertoo 2/3/4:Tuomion Jumala saapuu pian
        Te väsytätte Herran puheillanne mutta kysytte silti: "Miten me hänet väsytämme?" Siten, että sanotte: "Joka tekee pahaa, kelpaa Herralle, sellaiset ovat hänelle mieleen." Tai te kysytte: "Missä viipyy Jumalan tuomio?"

5. Näin sanoo Herra Sebaot: - Minä tulen, minä saavun tuomitsemaan teitä, minä vaadin pian tilille taikojen tekijät ja avionrikkojat. Minä vaadin tilille ne, jotka eivät pelkää minua vaan tekevät väärän valan, jotka kieltäytyvät maksamasta päiväpalkkalaiselle hänen palkkaansa, jotka sortavat leskiä ja orpoja ja maassa asuvia muukalaisia.

- Te puhutte uskaliaasti minua vastaan, sanoo Herra. "Miten me olemme puhuneet sinua vastaan?" te kysytte. 14. Olette sanoneet näin: "Turha on palvella Jumalaa. Mitä hyötyä on siitä, että noudatamme hänen käskyjään, palvelemme Herraa Sebaotia ja kuljemme murhe kasvoillamme? 15. Me näemme, kuinka röyhkeät ovat onnellisia, kuinka he menestyvät vaikka ovat tehneet pahaa. He saavat elää, vaikka ovat koetelleet Jumalan kärsivällisyyttä."

19. - Katso, se päivä tulee liekehtivänä kuin tulinen uuni. Kaikki röyhkeät ja pahantekijät ovat silloin oljenkorsia. Se päivä tulee ja sytyttää ne liekkiin - sanoo Herra Sebaot - eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta. 20. Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni, on nouseva pelastuksen aurinko, ja te parannutte sen siipien alla. Te astutte ulos, hypitte riemusta kuin vasikat laitumella. 21. Sinä päivänä, jonka minä määrään, te poljette jumalattomat maahan, tallaatte heidät tomuksi, sanoo Herra Sebaot.

( ei jää jäljelle, ei juurta eikä vartta, koska oljenkorret poltetaan tuhkaksi, ja on SE PÄIVÄ, joka on edessä).

Olenko väärässä, vai luenko sanaa väärin?

• kaimaani126
        se työkalu on kirjoitti:

Helvetin tuli, joka muuttaa pahuuden palavien oksien ajatuskäsitteellä sanasta tuhkaksi.

Malakia kertoo 2/3/4:Tuomion Jumala saapuu pian
        Te väsytätte Herran puheillanne mutta kysytte silti: "Miten me hänet väsytämme?" Siten, että sanotte: "Joka tekee pahaa, kelpaa Herralle, sellaiset ovat hänelle mieleen." Tai te kysytte: "Missä viipyy Jumalan tuomio?"

5. Näin sanoo Herra Sebaot: - Minä tulen, minä saavun tuomitsemaan teitä, minä vaadin pian tilille taikojen tekijät ja avionrikkojat. Minä vaadin tilille ne, jotka eivät pelkää minua vaan tekevät väärän valan, jotka kieltäytyvät maksamasta päiväpalkkalaiselle hänen palkkaansa, jotka sortavat leskiä ja orpoja ja maassa asuvia muukalaisia.

- Te puhutte uskaliaasti minua vastaan, sanoo Herra. "Miten me olemme puhuneet sinua vastaan?" te kysytte. 14. Olette sanoneet näin: "Turha on palvella Jumalaa. Mitä hyötyä on siitä, että noudatamme hänen käskyjään, palvelemme Herraa Sebaotia ja kuljemme murhe kasvoillamme? 15. Me näemme, kuinka röyhkeät ovat onnellisia, kuinka he menestyvät vaikka ovat tehneet pahaa. He saavat elää, vaikka ovat koetelleet Jumalan kärsivällisyyttä."

19. - Katso, se päivä tulee liekehtivänä kuin tulinen uuni. Kaikki röyhkeät ja pahantekijät ovat silloin oljenkorsia. Se päivä tulee ja sytyttää ne liekkiin - sanoo Herra Sebaot - eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta. 20. Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni, on nouseva pelastuksen aurinko, ja te parannutte sen siipien alla. Te astutte ulos, hypitte riemusta kuin vasikat laitumella. 21. Sinä päivänä, jonka minä määrään, te poljette jumalattomat maahan, tallaatte heidät tomuksi, sanoo Herra Sebaot.

( ei jää jäljelle, ei juurta eikä vartta, koska oljenkorret poltetaan tuhkaksi, ja on SE PÄIVÄ, joka on edessä).

Olenko väärässä, vai luenko sanaa väärin?

Helvettihän on parhaillaan menossa, ei kai tämän pahempaa helvettiä ole olemassakaan, kuin mitä tämä persoonallinen ihminen on luonut maanpäälle. Helvettiä ovat sodat luoneet maan päälle, kidutusta ja ja tuskaa sen hirvittävimmässä muodos. Mutta kuoleman kohdatessa ihminen vapautuu helvetistä .

• älä pilkkaa
        kaimaani126 kirjoitti:

Helvettihän on parhaillaan menossa, ei kai tämän pahempaa helvettiä ole olemassakaan, kuin mitä tämä persoonallinen ihminen on luonut maanpäälle. Helvettiä ovat sodat luoneet maan päälle, kidutusta ja ja tuskaa sen hirvittävimmässä muodos. Mutta kuoleman kohdatessa ihminen vapautuu helvetistä .

Kuinka niin menossa? Juurihan tuossakin ilmeni että kyseessä on SE PÄIVÄ - tulee joka polttaa ... sanoo Raamatun sana.. tuo pakanallinen ihmiskäsitys että helvetti olisi paikka missä kidutaan loputtomiin ei ole raamatullinen käsitys. Jumala on oikeudenmukainen Jumala, ei mikään sadistinen piinaaja niinkuin muutamat tuntuvat uskovan,

• kaimaanille..
        kaimaani126 kirjoitti:

Ei, ei kirjoitksessasi ole kyse helvetistä. Helvetti on hävityksen paikka, kun synti hedelmänä ja tekijänä hävitetään, ennen uuden luomista.

Se mistä puhut, on tämän maan ruhtinaan valtakunnan siunaushedelmä, kun häntä kumarretaan. Kukin herra antaa hyvänsä omilleen, että valinnasta pitää olla siunattu.
        Toiset ovat vain siinä paremmassa ja toiset huonommassa osassa, eli kiittäkää vain herranne.

Siksi on tämä vanha hävitettävä ja luotava uusi, kun mielipiteet eivät taivu hyvän edessä kunnioittamaan Luojaa.

Vasta kuoleman jälkeen, avautuu iankaikkisuus ja nyt sitten astuu Vanhurskaan tumio, joka istuu iankaikkisella valtaistuimella.

Mikä tuomitsee, on sitten Sana.

Sana nyt kutsuu, kutsuu rakkaudessa sekä tuomiossa.

Kutsutut Sana rakkaudessa tuomitsee synnin aikakauden päättyneeksi ja antaa kääntyneille Pyhän Henkensä, että pärjäävät ja Henki todistaa sydämessä Jumalan lapseuden.

Heihin ei kohdistu synnin tuomitsemista Helvettiin.. vaan ovat vanrhuskautettu Kristuksessa.

Hyljänneet Sana tuomitsee synnin tähden osaansa, eli toteaa lopputuloksen.
        Tuomio lukee toteen valinnan, valitsijan tahdon osaan.
        Tuli sitten hävittää jumalattomuuden, joka palaa tuhkaksi, jalkojen alle, tallattavaksi.

Se osa on iankaikkinen osa, jossa ei ole elämää, tuhka ei elä.

• Hei

Helevettiä voit katsella Ilm 20 luvusta parhaiten Mal 3:19, VKR 4:1

Helvetti esiintyy kreik. "gehenna" 12 kertaa raamatussa;
      Matt 5:22,29,30, 10:28, 18:9, 23:15,33, Mark 9:43,45,47, Luuk 12:15, Jaak 3:6.

Gehenna oli kaatopaikka Jerusalemin itäpuolella jossa poltettiin ongelmajäte jota oli myös rikollisten ruumiit. Jeesus käytti vertauksessaan siis gehennaa vertauskuvallisesti jumalattomien tuhosta.

Uudessa maassa ei menneet mieleen muistu; Jes 65:17 --

Uudesta maasta voit lukea Ilm 21--

Sieltä löytyy kaikki. Synnin palkka on kuolema, ei ikuinen elämä helvetissä
      Room 6:22-23.

Jumala ei ole sadisti joka kiduttaisi tuskissaan kiroilevia ja kirkuvia ihmisiä halki loputtomien ikuisuuksien. Kukaan ei voisi olla onnellinen uudessa maassa, uudesti luodussa eedenissä jos tietäisi maallisessa elämässä rakkaitten kituvan moisissa olosuhteissa kun itse lauleskelee elämän puun alla herkullisten hedelmien kanssa mukavasta elämästä jossa ei mitään inhottavaa ole. Sadismi on perkeleen harrastuksia, ja Ilm 20 luvun mukaan paholainen ei moista paikkaa voi perustaa kun tuhoutuu itse noissa tapahtumissa. Mielellään muuten sellaisen paikan varmasti perustaisi. Sinne ei siis mennä mihinkään toiselle taivaankappaleelle helvetin maailmaan liskojen ja ikuisen kidutuksen asioita katselemaan.

Ei tuon kummempaa. Lue raamatunpaikat.

yst. jari

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe