Tilanne on siis tiivistettynä tämä. Tapasin miehen. Löimme hynttyyt yhteen. Miehellä entisestä avoliitosta kaksi lasta.
Nyt olen seurannut tilannetta lähes vuoden. Mieheni on lopen uupunut ja epätoivonen tämän hetkisessä tilanteessa. Hän ei tiedä mitä hän voisi tehdä.
En haluaisi missään nimessä mustamaalta tai puuttua näiden kahden väleihin, mutta asiat eivät voi näin jatkua. Nämä asiat on siis mun näkökulmasta, miten minä olen tilnateen nähnyt. Näiden kahden ex-puolisoiden välit ovat menneet niin kireälle, että se ei ole edes lapsille (kaksi alle 5v lasta).
Periaatteessa vanhemmat ovat sopineet viikonloput, koska lapset ovat isän luona. Käytännössä tämä ei kuitenkaan toimi. Naisen "tuulesta" riippuen hän saattaa pari tubtia/pari minuuttia ennen sovittua aikaa perua nämä tapaamiset.. ja välillä taas tunnin parin päästä muuttaa mielensä.
Lisäki olen joutunut seuraamaan kiristystä ja uhkailua.. "et enää ikinä nää lapsia..." on hyvin kulutettu lause. Lisäksi, kun itse tulin kuvioihin, on tämä nainen, kun ei muuta provosoinnin syytä keksi, alkanut mustamaalata minua. Tämän osasin kuitenkin arvata. Enkä itse siiitä niinkään ole moksiskaan. Mutta miehelle tämä on arka paikka ja saa hänet kuilun partaalle.
Olen kuunnellut puheluitam jossa molemmat loppupeleissä huuta naamapunaisena (lapset äitin luona kuulemassa kaiken!).
Kun lapset ovat isänsä luona ja äiti päättää alkaa soittamaan kiukuttelupuheluita on isä kuitenkin aina onnistunut välttämään lasten seurassa huutamisen.. Olen kuitenkin kauhuissani miten tämä vaikuttaa lapsiin.
Lisäksi tämä ex-naisystävä käyttää kaikin keinon hyväksi miestä. "tee sitä tee tätä..ja jos et tee, et nää enää lapsia.".. Olen myös huomannut, että tämä mieheni toimii ex-naisellensa psykiatrina.. Kuuntelee kiukuttelut kun naisella mennyt huonosti jonkun miehen kanssa.. ynnä muuta vastaavaa..
Vaikeaa tästä kaikesta tekee sen, että syystä tai toisesta naisella on yksinhuoltajuus. Voiko siihen enää hakea muutosta? Mielestäni lapset olisivat paremmassa hoidossa isänsä kanssa. Tai ainakin heill pitäisi olla mahdollisuus oikeasti tavata isäänsä sovittuina aikoina ilman vanhempien välisiä sotia. Näiden riitojen takia lapset varmasti ovat pettyneet useasti kun sovitut aktiviteetit ja tapaamiset on peruuntunut naisen kiukkukohtauksien takia.
Lisäksi tämä nainen on kuin yö ja päivä. Hän saattaa sekunneissa muuttua hienosta ladysta mielipuoliseksi. Sossu ym tapaamisessa nainen on kuin mikäkin uhri vaikka totuus on täysin erilainen. Olen nähnyt viestejä, ja kuullut sellaisia puheluita jotka oikeasti ovat hyvin vakavaa laatua. En edes viitsi mainita mitä, mutta uhataan jättää lapse yksin.. hylätä... Tämä ei mielestäni ole tasapainoista vanhemmuutta..
Tätä kaikkea on siis jatkunut jo LIIAN pitkään. Miten voisimme aloittaa? Saada asioihin muutosta? Tuntuu pahalta katsoa vierestä kun mies kärsii. lapset kärsii.. Kaikki kärsivät.
Miten voin auttaa etävanhemman asemassa olevaa miestäni??
62
316
Vastaukset
- saman kokennut
Helpoin asia tehdä ensimmäiseksi on lopettaa puhelimessa riitely. Kun lapset ovat isällä, sulkekaa isän puhelin tai laittakaa se äänettömälle, jolloin näitä tilanteita ei pääse edes syntymään. Sinä voit sitten päivittäin lukea tekstarit ja kertoa jos jollakulla muulla kuin exällä on jotain oikeaa asiaa. Jos huomaat muulloin miehen riitelevän exänsä kanssa puhelimessa, niin sano hänelle, että rauhoittuu ja jos ei niin ota häneltä puhelin ja sano että nyt lopetat puhelun. Jos hän ei sitä tee, niin yksinkertaisesti katkaiset se sulkemalla koko puhelimen, jotta ex ei voi soittaa uudelleen. Olen katsellut samaa peliä yhden ex miesystäväni kanssa ja muuten asia ei todellakaan muutu. Turhista puheluista on luovuttava ja siirrttävä tarvittaeessa meiliin, josta jää jopa todiste, jos menee toisen mustamaalaukseski.
Yksinhuoltajuuteen voi hakea muutosta yhteishuoltajuudeksi tai jopa miehesi voi hakea yksinhuoltajuuttaa, mutta siihen pitää olla kyllä joku muukin peruste kuin se, että puolisot eivät kykene yhdessä hoitamaan asioita. Todellisuudessa varmaan alun perin yksinhuoltajuuteen on päädytty juuri sen takia, koska vanhemmat eivät pystyneet olemaan yhtä mieltä mistään.
Onnea yritykselle, ja muista olla todella tiukka jos haluat suhteenne kestävän - Vierestä katsova
Kiitos kun jaoit kokemuksiasi ja annoit vnkkejä. Tuntuu että päästään edes vähän eteenpäin tässä suossa.
Ainoa vaan on, että olemme molemmat ihan epätoivoissamme kun emme tiedä mistä lähdemme liikkeelle. Mustaa valkoisella kyllä pitää saada lasten huoltajuuteen/oikeuksiin liittyen, jotta ex-nainenkin ymmärtäisi. Lastari ja sossu ovat kuitenkin (ylläriylläri) äitirukan puolella, joten sieltä ymmärrystä/ neuvoja on turha hakea!
Mitä tulee miehen puhelimen sulkemiseen.. se on hieman hankalaa kun samalla työpuhelin... tietysti olen koittanut puhua että ei vastaisi mikäli eksä soittaisi/testaisi. Mutta ymmärrän jos mies pelkää että lapsilla on jokin.. Monimutkaista. Tuon yhteydenpidonkin suhteen ovat tehneet monia yrityksiä...
Mikään ei toimi.
Molemmat provosoivat toisiaan hermoromahduksen partaalle.
Mutta jatkossa tosiaan käsken miehen säilyttämään kaikki eksältä tulleet uhkailu ja kiristys viestit! - meillä asiat erinoma
Me olemme olleet tosi onnekkaita kun kielsimme exmiehen naisten minkäänlaista yhteydenpitoa meihin ja varsinkinl apsiin. Ei ole koskaan tarvinnut pelätä että lapset kasvaa kieroon tai saa vääriä vaikutteita elämälleen taikka joutuisivat kuuntelemaan isän naisten haukkuja.
Täällä joka päivä tulee uusia ja uusia juttuja miten lasten elämä menee pilalle kun joutuvat elelemään kahta eri maailmaa, isän luona ja sitten sitä turvallista kotielämää äidin luona. Ei ihme että lasten elämä menee pyörälle ja sekaisin.
Nyt kun lapset ovat aikuisia, näkee heti, että heillä on ollut hyvä ja turvallinen kasvu ympäristö, kun ei ole tarvinnut pakkailla kamoja ees taas eikä varsinkaan olla ulkopuolisen isännaisten haukuttavana.
Lapset kiittää ja sanovat usein että olen maailman paras äiti. Se lämmintää sydäntä kun tietää että on omien kanssa tehnyt kaiken oikein.
Lapset ovat aikanaan saaneet tavat isää niin paljon kuin ovat halunneet, ilman että on uusioa suhteita ympärillä, mutta mies on sen verran nössö ollut että kun lapsensa hylkäsi ja vaihtoi uusiin vieraisiin naisiin, jätti omat lapset naisten kannustamana, joten se on ollut ihan miehen oma vika, ettei lapsetkaan välitä enää isästään. Niin kiero peliä on ollut sielläpuolella.
Mutta meille tämä ratkaisu onollut maailman paras, emme ole tarvinneet vieraita ihmisiä elämäämme, ja kun suku kokonaisuudessaan on yhä elämässämme, mikä voisi olla huonosti? Ei mikään.
Emme halunneet lasten elämään ongelmia joten sovimme heti ettei mies tuo uusia suhteita meille, ja sen sanan hän on pitänyt, emme tarvi heitä mihinkään.
Ei lapsille saa kostaa pahaa oloaan, vaikka kuin on isä, joten kärsikööt nyt itse tekosistaan.
Tämä on meidän malli, että ulkopuoliset ja vieraat uudet suhteet kun pitää loitolla, niin kaikki on enemmän kuin hyvin. Meillä mieskin ymmärsi pitää naiset poissa meiltä, sillä kunnioittaa meitä ja varsinkin lasten takia on hyvä että saivat kasvaa rauhassa.- Vierestä katsova
Hyvä että toimii teillä. Tietysti teidän tapaus on vain yksi monista.
Niin surullista kuin se onkin. Kaikki biologiset äidit eivät ole yhtä tasapainoisia ja ratkaisunhakuisia.
Itse olen sanonut miehelleni, että pääasia, että lapset eivät joudu tohon väliin. Mutta tuolla eksällä ja miehellä olivat ja tulevat olemaan tulehtuneet välit ILMAN ulkopuolisiakin naisia/miehiä. Sehän tässä tapauksessa on se ongelma. Ei niinkään uusikot.
Joten tämä vastaus ei ehkä niinkään käsitellyt tuota ongelmaa, johon hain vastausta.. Kiitos kuitenkin tästäkin näkökulmasta! - älä puutu toisten as
Vierestä katsova kirjoitti:
Niin surullista kuin se onkin. Kaikki biologiset äidit eivät ole yhtä tasapainoisia ja ratkaisunhakuisia.
Itse olen sanonut miehelleni, että pääasia, että lapset eivät joudu tohon väliin. Mutta tuolla eksällä ja miehellä olivat ja tulevat olemaan tulehtuneet välit ILMAN ulkopuolisiakin naisia/miehiä. Sehän tässä tapauksessa on se ongelma. Ei niinkään uusikot.
Joten tämä vastaus ei ehkä niinkään käsitellyt tuota ongelmaa, johon hain vastausta.. Kiitos kuitenkin tästäkin näkökulmasta!Niin mutta ei ole sinun asia määritellä kuka on tasapainossa ja kuka ei. Helppo se on tietämättömänä kenenkäänt ilateesta analysoida toista. Tiedätkö edes omaa tilnannetta oletko tasapainossa, oletko mielenvikainen ym??? Et varmaan.. mieti sitä.
Helppo haukkua miehen exä ja lapset... heihin on hyvä kohdistaa omat ongelmat ja listätä niitä tekaistuilla asioilla. On se sairasta.
Mikä sinua liikuttaa onko exä tasapainossa vai ei??? Tuo on jo kiusaamista.
Sanoisin että syitä pitää etsiä niistä uusioista ensin, sieltä saattaa löytyä vika siihen että lapset voivat huonosti. - vgb hm.,-
Tapa lissu ittes.
- ftgykhkm.,
Joten tämä vastaus ei ehkä niinkään käsitellyt tuota ongelmaa, johon hain vastausta.. Kiitos kuitenkin tästäkin näkökulmasta!Älä nyt vaan ota lissun kirjoituksia tosissasi. Palstan häirikkö!
- fgchjkm,-.
älä puutu toisten as kirjoitti:
Niin mutta ei ole sinun asia määritellä kuka on tasapainossa ja kuka ei. Helppo se on tietämättömänä kenenkäänt ilateesta analysoida toista. Tiedätkö edes omaa tilnannetta oletko tasapainossa, oletko mielenvikainen ym??? Et varmaan.. mieti sitä.
Helppo haukkua miehen exä ja lapset... heihin on hyvä kohdistaa omat ongelmat ja listätä niitä tekaistuilla asioilla. On se sairasta.
Sanoisin että syitä pitää etsiä niistä uusioista ensin, sieltä saattaa löytyä vika siihen että lapset voivat huonosti.Tapa lissu ttes
Sä et ainakaan ole tasapainossa, sen olet meille miljoonilla kirjoituksillasi todistanut - Vierestä katsova
vgb hm.,- kirjoitti:
Tapa lissu ittes.
Juu olen jo huomannut. Ihan huvittavia johobkin isteeseen asti. Lopulta käyvät jo liia n yksinkertaisiksi ja itseään toistaviksi kitinöiksi.
- Kokemusta on
Olipas se katkeraa tilitystä. Ei ole mitään perusteita estää lapsen ja isän tapaamista sen vuoksi, ettet kestä exmiehesi elämän jatkumista.
On valitettavaa että suhteet vaihtuvat ja lapset joutuvat tutustumaan aina uusiin naisiin, mutta meidän tapauksessa äiti on se jolla mies vaihtuu kuin paita päällä.
Noh, jokatapauksessa lapsilla on oikeus molempiin vanhempiin. Tapaamiset vain tulisi kyetä hoitamaan niin, että molempien vanhempien luona on omat säännöt, eikä lasten tarvitse yrittää soveltaa kahden kodin sääntöjä keskenään.
Elämäss joudutaan oppimaan erilaisia toimintatapoja, kulttuureja ja ympäristöjä joissa täytyy kyetä toimimaan ja sopetumaan, eikä siellä auta yhtään, että on vain ns. "meidän äidin ainoa oikea tapa" elää ja olla.
Lasten ei kuulu olla osallisena eronneiden vanhempien epäselviin väleihin, vaan heille tulee tarjota mahdollisuus hyvään ja kasvattavaan ympäristöön molempien vanhempien luona.
Ei ole enää entisen puolison asia puuttua siihen, että saako isä tai äiti tavata lapsiaan jos uusi kumppani on elämässä mukana. On normaalia, että eron jälkeen elämä jatkuu ja kumpikin vanhempi rakentaa siitä itselleen sopivan.
Heitä sinäkin katkeruutesi nurkkaan ja keskity elämään elämääsi eteenpäin. - Helpottunut44
älä puutu toisten as kirjoitti:
Niin mutta ei ole sinun asia määritellä kuka on tasapainossa ja kuka ei. Helppo se on tietämättömänä kenenkäänt ilateesta analysoida toista. Tiedätkö edes omaa tilnannetta oletko tasapainossa, oletko mielenvikainen ym??? Et varmaan.. mieti sitä.
Sanoisin että syitä pitää etsiä niistä uusioista ensin, sieltä saattaa löytyä vika siihen että lapset voivat huonosti.Niimpä niin... jälleen joku katkera exä parkuu uusioiden vuoksi. Hoh, hoijaaa.. hanki kuule nsinäkin itsellesi uusio niin et ehdi rypeä kateudessa ja katkeruudessa.
Yleensä uusiokumppanit ovat sivusta seuraajia niin pitkään kuin mahdollista ja puuttuvat asioihin vasta kun näkevät, ettei touhussa ole enää mitään järkeä ei lapsen vanhempien juupas eipäs keskustelu johda mihinkään, eikä edes liity lapseen vaan on täysin kahden aikuisen välisten asioiden selvittelyyn perustuvaa "sotaa" jossa lapsi on vain väline ja väylä päästä jauhamaan ja puuttumaan asioihin jotka eivät exille kuulu.
- Vierestä katsova
Ensikis, se on aina helppoa yleistää.
En tiedä (tai itseasiassa kyllä tiedän, mutta ne eivät tänne kuulu) ongelmien juuria, mutta olen todistanut kyseistä käytöstä ihan itse. Joten kyllä mielestäni tiedän mistä puhun. Oli kyse tasapainoisesta tai ei. Käytös on kuitenkin sopimatonta.
Lapsia en missään nimessä ole haukkunut enkä tule haukkumaan koskaan (ihania lapsia ovat ja aina olemme tulleet hyvin toimeen), enkä eksääkään.
Itse olen aina ollut sitä mieltä, että lasten ei kuulu ikinä ei missään nimessä joutua seuraamaan ja kärsimään vahmepiensa huonoista väleistä!
Tekstissäni nostin vain esiin hänen itse sanomiaan ja tekemiään asioita, joten minun mielipiteestäni ei tässä tapauksessa ole kyse. Voisin myös mainita, että näiden näkemysten kanssa en ole ainoa. Myös itse eksän lähipiiristä löytyy ihmisiä, jotka ovat yrittäneet hänelle keskustella näistä lasten seurassa ja lapsiin vaikuttavista mmm.. nätisti sanottuna kiukkukohtauksista.
Selkeästi siellä kirjoittaa syystä tai toisesta katkera/tyytymätön/yleistävä naishenkilö, jonka omat lähtökohdat ovat miehen pettämnen ero. Täällä lähtökohdat täysin erilaiset.- päästä irti katkeruu
Kaikki me ollaan katkeria, sehän on tunnetila, samoin kun iloinen surullinen, onnellinen ym. kyllä tunteet saa näyttää tai pitää näyttää, muuten tulee yhtä ongelmainen ja tositen asiista juoruvata kuin sinä.
Hoida itsesi ensin kuntoon, ja anna toisten hoitaa omat asiat. - cfgjkhjlkl,
päästä irti katkeruu kirjoitti:
Kaikki me ollaan katkeria, sehän on tunnetila, samoin kun iloinen surullinen, onnellinen ym. kyllä tunteet saa näyttää tai pitää näyttää, muuten tulee yhtä ongelmainen ja tositen asiista juoruvata kuin sinä.
Hoida itsesi ensin kuntoon, ja anna toisten hoitaa omat asiat.Tapa lissu ittes niin pääset katkeruudestasi
- ????????????????????
cfgjkhjlkl, kirjoitti:
Tapa lissu ittes niin pääset katkeruudestasi
Tuo jatkuva tapatapatapa-mantra on ihan yhtä sairasta kuin Lissun jankkaaminen. Ei yhtään sen parempaa, vaikka sinulla niitä tukihenkilöitä löytyy yhtä lapsellisista.
Ja olen samaa mieltä kirjoittajan "päästä irti katkeruudesta" kanssa. Ihminen kokee eri tunnetiloja erilaisissa tilanteissa. Myös katkeruutta. Eikä se todellakaan tee minustakaan sen huonompaa ihmistä,jos nyt ex onkin ollut häntäheikki.
Miksi petetty/jätetty ei saisi tuntea murhetta ja tuskaa? Miksi uusikoilla on kuitenkin oikeus tuntea vihaa ja inhoa, joka on aivan yhtä synkkä ja kuluttava tunne kuin katkeruuskin? Irti noista tunteista on päästävä, elämä on paljon kevyempää!!
Kaikkia näitä palstan kertomuksia yhdistää se, että luemme vain yhden osapuolen kertomuksen, siis vain yhden näkökulman. Sen perusteella en vanhana kettuna ole ensimmäisenä tuomitsemassa lasten äitiä pahaksi ja lasten isää sekä uusrouvaa hyväksi, ei ole faktoja, vain kamalalta kuulostava tarina.
Koska itse olen luonteeltani hyväntahtoinen tiettyyn pisteeseen saakka, on minusta todella vaikea uskoa, että lähes jokaisella on ongelmia uusperheessä juuri ex-rouvan takia. Joskus se syy oikeasti löytyy siitä omasta miehestä. - Vierestä katsova
???????????????????? kirjoitti:
Tuo jatkuva tapatapatapa-mantra on ihan yhtä sairasta kuin Lissun jankkaaminen. Ei yhtään sen parempaa, vaikka sinulla niitä tukihenkilöitä löytyy yhtä lapsellisista.
Ja olen samaa mieltä kirjoittajan "päästä irti katkeruudesta" kanssa. Ihminen kokee eri tunnetiloja erilaisissa tilanteissa. Myös katkeruutta. Eikä se todellakaan tee minustakaan sen huonompaa ihmistä,jos nyt ex onkin ollut häntäheikki.
Miksi petetty/jätetty ei saisi tuntea murhetta ja tuskaa? Miksi uusikoilla on kuitenkin oikeus tuntea vihaa ja inhoa, joka on aivan yhtä synkkä ja kuluttava tunne kuin katkeruuskin? Irti noista tunteista on päästävä, elämä on paljon kevyempää!!
Kaikkia näitä palstan kertomuksia yhdistää se, että luemme vain yhden osapuolen kertomuksen, siis vain yhden näkökulman. Sen perusteella en vanhana kettuna ole ensimmäisenä tuomitsemassa lasten äitiä pahaksi ja lasten isää sekä uusrouvaa hyväksi, ei ole faktoja, vain kamalalta kuulostava tarina.
Koska itse olen luonteeltani hyväntahtoinen tiettyyn pisteeseen saakka, on minusta todella vaikea uskoa, että lähes jokaisella on ongelmia uusperheessä juuri ex-rouvan takia. Joskus se syy oikeasti löytyy siitä omasta miehestä.Kuten olen aikaisemminkin todennut. Tunteet ovat terveitä ja niitä tuleekin näyttää. Mutta se, miten ja kenelle on harkinnana varaista. Onko se tervettä että huutaa naamapunaisena pahaa oloaan lapsille? EI.
näin "uusikkona" miten te haluatte lokeroida, voin snaoa että kyllä minulla on tunteita. Mutta niihin ei kuulu katkeruutta, ei vihaa, ei surua. Ei kiukkua. Olen huolissani tilanteesta. Kuten miehenikin.
Ja lasten äitiä en ole missään vaiheessa ikinä tuominnut pahaksi. Olen tavannut kyseisen naisen ja itse sain hänestä alun perin hyvinkin positiivisen kuvan. Asiat muuttuvat.
Ja kuten sinäkin, itse olen myös hyväntahtoinen, vääryyttä vastaan taisteleva, lempeä ihminen, jolla on pinnaa katsoa asioita tiettyyn pisteeseen asti. Mutta aina ihmiset (ex pariskunnat) eivät saa asioihin keskenään muutosta. Tai eivät halua. IHan miten vaan.
Missään vaiheessa en ole myöskään sanonut, että syy olisi PELKÄSTÄÄN eks naisessa. Kuten olen tehnyt selväksi niin tämä kyseinen ex.pariskunta ei vaan keskenään saa noita asioita hoidettua. Ja kumpikin käytöksellään provosoi toisiaan.
En ymmärrä mikä siinä on, että koko ajan pitää ennakkoluulojen pohjalla käsitellä asiat ja olettaa että me ns. uusikot olemme sen kaiken pahan alku ja juuri. HUOH. - Äitiäiti
???????????????????? kirjoitti:
Koska itse olen luonteeltani hyväntahtoinen tiettyyn pisteeseen saakka, on minusta todella vaikea uskoa, että lähes jokaisella on ongelmia uusperheessä juuri ex-rouvan takia. Joskus se syy oikeasti löytyy siitä omasta miehestä.Tosi asia on kuitenkin se, että usein naiset eli lasten äidit toimivat niin, että kun ero tulee niin lapsi on se aino väline jolla ovi yrittää vielä hämmentää ja puuttua ex-miehen elämään.
Jos mies on ollut huono, häntäheikki tai mitä ikinä tahansa, niin pitääkö hänen elämäänsä yrittää silti vielä sotkeutua kun on kerran eroon päässyt.
Helpointa olisi jatkaa kummankin tahoillaa ja kun aikuisia ollaan niin kumpikin rakentaa elämänsä juuri sellaiseksi kuin haluaa, eikä siihe pidä exien puuttua puolin eikä toisin.
Väittäisin, että uusioperheiden elämä olisi huomattavasti helpompaa jos voisi keskittyä elämään sitä sen hetkistä elämää eikä exät hämmentäisi pakkaa joka käänteessä.
Olen sitä mieltä, että jos lapsella on kaksi kotia niin se tarkoittaa myös sitä, eli exillä ei ole mitään oikeutta sekottaa kesnkenään kahden kodin juttuja. Kun ollana äidin luona niin ollaan äidin luona ja niillä säännöillä mitkä siellä on ja kun ollaan isän luona niin siellä ollaan niillä säännöillä mitkä siellä on.
Jos tai kun ennemmin tai myöhemmin mukaan tulee uusiot niin totta kait he tuovat oman osansa siihen kotiin missä asuu. Eivät uusiotkaan mitään eläimiä ole vaan elävät omassa kodissaa uuden puolisonsa kanssa normaalia elämää - jos saavat sitä elää, eikä exät ole sekaantumassa joka kohdassa omilla mielipiteillään ja juonitteluillaan.
Valitettavaa on se, että pääsääntöisesti äidit ovat niitä jotka jaksavat kitistä joka asiasta -miehet eivät yksin kertaisesti jaksa vääntää joka lillukanvarresta. - 8 vuotta kokemusta..
Kuten olen aikaisemminkin todennut. Tunteet ovat terveitä ja niitä tuleekin näyttää. Mutta se, miten ja kenelle on harkinnana varaista. Onko se tervettä että huutaa naamapunaisena pahaa oloaan lapsille? EI.
näin "uusikkona" miten te haluatte lokeroida, voin snaoa että kyllä minulla on tunteita. Mutta niihin ei kuulu katkeruutta, ei vihaa, ei surua. Ei kiukkua. Olen huolissani tilanteesta. Kuten miehenikin.
Ja lasten äitiä en ole missään vaiheessa ikinä tuominnut pahaksi. Olen tavannut kyseisen naisen ja itse sain hänestä alun perin hyvinkin positiivisen kuvan. Asiat muuttuvat.
Ja kuten sinäkin, itse olen myös hyväntahtoinen, vääryyttä vastaan taisteleva, lempeä ihminen, jolla on pinnaa katsoa asioita tiettyyn pisteeseen asti. Mutta aina ihmiset (ex pariskunnat) eivät saa asioihin keskenään muutosta. Tai eivät halua. IHan miten vaan.
Missään vaiheessa en ole myöskään sanonut, että syy olisi PELKÄSTÄÄN eks naisessa. Kuten olen tehnyt selväksi niin tämä kyseinen ex.pariskunta ei vaan keskenään saa noita asioita hoidettua. Ja kumpikin käytöksellään provosoi toisiaan.
En ymmärrä mikä siinä on, että koko ajan pitää ennakkoluulojen pohjalla käsitellä asiat ja olettaa että me ns. uusikot olemme sen kaiken pahan alku ja juuri. HUOH.Ymmärrän tilanteesi ja väsymyksesi täysin. Olen itsekin ns. uusioäiti :) ja samanlaista säätämistä on meilläkin. Entinen vaimo hämmentää joka käänteessä ja yrittää tuoda oman tahtonsa asioihin jotka eivät hänelle kuulu.
Miehesi erosta on sen verran vähän aikaa, että hän on vielä varmasti hieman hukassa asian ja tilanteen kanssa, mutta on hieno, että jaksat häntä tukea.
Neuvoisin tekemään niin, että kun lapset tulevat teille niin exälle ei vastailla mihinkään viesteihin ja soittoihin yhtään mitään. Kun lapset ovat teillä he ovat teillä ja teidän vastuulla, eikä siihen ole lähivanhemalla mitään puuttumista.
Jos äidillä on yksin huotajuus, niin hakekaan ehdottomasti vähintään yhteishuoltajuus. Vaatii todennäköisti oikeudenkäynnin, mutta suosittelen. Jos lasten äiti on noin hurjan luontoinen kuin vaikuttaa, niin ehkäpä on jopa suotavaa hakea lapsille enemmän aikaa isänsä luona.
Tallentakaa kaikki viesti ja äänittäkään puhelut niin voitte käyttää niitä todisteena jos tai kun lähdette asiaa eteenpäin viemään.
Kenenkään ei tarvitse suostua tuollaiseen käytyökseen. Kyseessä on katkera äiti ja kun ei muita välineitä ole millä yrittää siirtää pahaa oloa myös mieheen, niin lapset ovat oiva väline ja halko millä lyödä. Alhaista, mutta hyvin yleistä.
Toivon sinulle voimia. Tiedän, ettei osasi ole helppo. Mutta jos aidosti rakastat niin jaksat kyllä tukea ja pääsette hyvään lopputulokseen.
- Vierestä katsova
Kiitos huolenpidostasi tuntematon.
Itse olen kuitenkin täysin kunnossa. Ainakin niin kunnossa kun tässä maailmassa voi tänä päivänä olla.
Ja kyllä. Kiakilla meillä on tunteita ja on tervettä niitä näyttää. Mutta kaikilla meillä myös on (tai ainakin pitäisi olla) maalaisjärkeä ymmärtää missä ja miten niitä kaikkia tunteita ilmaisee. Järki vs tunteet. vaikka nainen olenkin, en anna kaikkien tunteiden määräillä käytöstäni.
Asioista en ole juorunut. Asiaa selvitän, koska miehen kaanssa niin puhuimme. Joten ei huolta, en omasta "sairaalloisesta juoruilun himosta" tänne tullut avautumaan.
Ja sitähän tässä yritetään. Laittaa asiat kuntoon. Toiset ovat kykenevämpiä kuin toiset. Toisia ei edes kiinnosta. Jotkut eivät edes halua. Ja siinä pisteessä ollaan. Toinen osapuoli (ja kyllä, en puhu nyt itsestäni) haluaa asioihin muutosta, toisen ei.
Osaat ehkä laskea 1 1. - pensselitäti
Minusta asia ei kuulu sinulle, ja vain pahennat sitä sotkeutumalla siihen.
Kyllä vanhempien pitää voida hoitaa yhdessä lapsensa. Jos se ei onnistu, tulee yhteiskunta apuun. - Vierestä katsova
Niin ja sinähän tiedät tämän mistä? aika hassua. Ei kannata olettaa ja yleistää, että kaikki menee niinkuin sinun elämässäsi.
Ensinnäkin, voin hyvällä omallatunnolla sanoa, että yhtäkään pahaa sanaa en ole naisesta sanonut. Enkä ole heidän riitoihinsa puuttunut. Ainoastaan olen ollut miehen tukena ja "turvana". Kuten nicki sanoo, vierestä katsova. ;)
Ja olet TÄYSIN oikeassa. Olen 100 % samaa mieltä kanssasi, että vanhempien pitää hoitaa lapsensa yhdessä!! Voi kumpa tuon saisikin läpi. Mutta kuten sanoin, asiat eivät ole aina niin yksinkertaisia.
Ja missä se yhteiskunta on? Huhuuu! Apua!? Miksi minun pitää tässä miehen tukena tutkia ja kysellä kun sinua ei näy eikä kuulu ja vähättelet ja naurat vaan kun apua pyydetään? ;)))
Eli kyllä sinunkin kannattaisi miettiä miten kommentoit asioihin, joista sinulla ei ole faktoja. Vaan perustelusi pohjautuvat omiin ennakkoluuloihisi, yleistyksiisi ja kokemuksiisi.- Voimia vain!
”saman kokennut” vastaus on asiallinen lapsia/miestä ja sinua tukeva. Tällä palstalla provosoidaan kovasti eikä niin päästä riitelyä pidemmälle.
Puhelinyhteyksissä eksäänsä mies voisi ilmoittaa exälleen äänittävänsä puhelut tästä lähtien ja tekee niin myös. Yleensä se rauhoittaa - molemmin puolin. Lasten asiat on hoidettavissa parhaiten sähköpostilla tai tekstarein. - hyi että mua inhotta
Voimia vain! kirjoitti:
”saman kokennut” vastaus on asiallinen lapsia/miestä ja sinua tukeva. Tällä palstalla provosoidaan kovasti eikä niin päästä riitelyä pidemmälle.
Puhelinyhteyksissä eksäänsä mies voisi ilmoittaa exälleen äänittävänsä puhelut tästä lähtien ja tekee niin myös. Yleensä se rauhoittaa - molemmin puolin. Lasten asiat on hoidettavissa parhaiten sähköpostilla tai tekstarein.Todella säälittävää tuommonen ajatus. Kyllä lasten vanhempien pitää voida ja saada hoitaa asiat muuten kuin tekstaamalla. On kumma että uusioiden pitää olla niinkatkeria, että aikuisten puhevälitkin halutaan rikkoa. Senjälkeen rikotaan myös lasten välit.
Mistä kumpuaa tämmöinen pahansuopuus, että pitää puuttua sotkevasti toisten omiin asioihin, mitkä ei uusikolle kuulu.
Kuin moni exä tulee sotkemaan uusikon asiat tai sotkeutuu niihin? Ei varmaanmontaa löyhy. Siitä vasta haloo syntyisi jos uusikon asioita alettaisiin penkomaan. Mutta yllätys yllätys uusikoilla on oikeus sotkea toisten asiat.
Lasten asiat kuuluu vain vanhemmille, ei katkerille uuskoille. Jos ei osaa omien lasten asioita hoitaa, jättäisi sitten miehen lasten asiat omille vanhemmille, on kumma säätämistä.
Mutta mies on hyvä manipuoloida perhetään vastaan, sen on moni kokenut. Ennen hyvä isä on uusion löytäessään kylmä, ei osaa keskustella, ei halua nähdä lapsia ja on muuttunut huonoon suuntaan. Meilläkään ei miestä uskoisi samaksi isäksi mikä oli aikanaan. Hylkäsi lapsensa ja nyt kuvittelee että voisi tulla takasin tosta noin vaan. - aikuistenoikeesti
hyi että mua inhotta kirjoitti:
Todella säälittävää tuommonen ajatus. Kyllä lasten vanhempien pitää voida ja saada hoitaa asiat muuten kuin tekstaamalla. On kumma että uusioiden pitää olla niinkatkeria, että aikuisten puhevälitkin halutaan rikkoa. Senjälkeen rikotaan myös lasten välit.
Mistä kumpuaa tämmöinen pahansuopuus, että pitää puuttua sotkevasti toisten omiin asioihin, mitkä ei uusikolle kuulu.
Kuin moni exä tulee sotkemaan uusikon asiat tai sotkeutuu niihin? Ei varmaanmontaa löyhy. Siitä vasta haloo syntyisi jos uusikon asioita alettaisiin penkomaan. Mutta yllätys yllätys uusikoilla on oikeus sotkea toisten asiat.
Lasten asiat kuuluu vain vanhemmille, ei katkerille uuskoille. Jos ei osaa omien lasten asioita hoitaa, jättäisi sitten miehen lasten asiat omille vanhemmille, on kumma säätämistä.
Mutta mies on hyvä manipuoloida perhetään vastaan, sen on moni kokenut. Ennen hyvä isä on uusion löytäessään kylmä, ei osaa keskustella, ei halua nähdä lapsia ja on muuttunut huonoon suuntaan. Meilläkään ei miestä uskoisi samaksi isäksi mikä oli aikanaan. Hylkäsi lapsensa ja nyt kuvittelee että voisi tulla takasin tosta noin vaan.et selkeästikään osaa lukea. mars mars koulun penkille.
- Voimia vain!
Todella säälittävää tuommonen ajatus. Kyllä lasten vanhempien pitää voida ja saada hoitaa asiat muuten kuin tekstaamalla. On kumma että uusioiden pitää olla niinkatkeria, että aikuisten puhevälitkin halutaan rikkoa. Senjälkeen rikotaan myös lasten välit.
Mutta mies on hyvä manipuoloida perhetään vastaan, sen on moni kokenut. Ennen hyvä isä on uusion löytäessään kylmä, ei osaa keskustella, ei halua nähdä lapsia ja on muuttunut huonoon suuntaan. Meilläkään ei miestä uskoisi samaksi isäksi mikä oli aikanaan. Hylkäsi lapsensa ja nyt kuvittelee että voisi tulla takasin tosta noin vaan.Tarkenetaan vielä. ”saman kokennut” vastaus on asiallinen lapsia/miestä, sinua ja lasten äitiä tukeva. Tällä palstalla provosoidaan kovasti eikä niin päästä riitelyä pidemmälle.
- lissu on pöpi
Mutta mies on hyvä manipuoloida perhetään vastaan, sen on moni kokenut. Ennen hyvä isä on uusion löytäessään kylmä, ei osaa keskustella, ei halua nähdä lapsia ja on muuttunut huonoon suuntaan. Meilläkään ei miestä uskoisi samaksi isäksi mikä oli aikanaan. Hylkäsi lapsensa ja nyt kuvittelee että voisi tulla takasin tosta noin vaan.lakkaa lissu nyt sähläämästä ,kun et osaa lukea etkä kirjoittaa ja ymmärrystasosi on sun per****ä Sulla ei ole miestä ja eikä mitään uusperhettä niin voit pitää lättys kiinni, häpee tyhmä.
- gjblkm.,.
Mutta mies on hyvä manipuoloida perhetään vastaan, sen on moni kokenut. Ennen hyvä isä on uusion löytäessään kylmä, ei osaa keskustella, ei halua nähdä lapsia ja on muuttunut huonoon suuntaan. Meilläkään ei miestä uskoisi samaksi isäksi mikä oli aikanaan. Hylkäsi lapsensa ja nyt kuvittelee että voisi tulla takasin tosta noin vaan.Tapa lissu ittes
- pensselitäti
Mistäkö tiedän?
Pikemminkin pitäisi kysyä, mistä sinä olet saanut sellaisen käsityksen, että ulkopuolisilla ihmisillä on oikeus sekaantua toisten perhe- ja ihmissuhteisiin. Sellainen oikeus on minun tietääkseni vain viranomaisilla, ja heilläkin hyvin säädellysti ja säännellysti.
"Ja olet TÄYSIN oikeassa. Olen 100 % samaa mieltä kanssasi..." Hauska kuulla, että olen täysin oikeassa ollessani 100% samaa mieltä sinun kanssasi. Mutta itse asiaan: sinun ei tarvitse saada siinä asiassa mitään läpi, vaan vanhemmat hoitavat edelleen lapsensa itse, joko hyvin tai huonosti. Yksinkertaistahan ei ole mikään tässä maailmassa.
Vanhemmat voivat hakea apua ongelmiinsa yhteiskunnalta eli esimerkiksi kasvatusneuvolasta. Miehesi voi hakea itselleen apua yksinkin, jos kokee sen tarpeelliseksi, vaikkapa terveyskeskuksesta, oikeusaputoimistosta, sosiaalitoimistosta, mielenterveystoimistosta, poliisilta. Kyllä yhteiskunta auttaa asianomaisia. Kuka tahansa voi tietenkin ottaa yhteyttä lastensuojeluviranomaisiin, jos katsoo sen tarpeelliseksi, sinäkin.
Sinä voit tukea miestäsi esimerkiksi laittamalla hänelle ruokaa ja pesemällä hänen paitansa. Ja tietysti voit olla hänen tukenaan ja turvanaan ja kehittaa häntä hakeutumaan lääkäriin, jos hermoromahdus häntä tosiaan tuntuu uhkaavan.
Kommentoin täällä niin kuin parhaaksi ja oikeaksi näen. Mielipiteeni perustuvat normaaliin yleistietouteen suomalaisesta yhteiskunnasta ja sen toiminnasta, eivät ennakkoluuloihini, yleistyksiini eivätkä kokemuksiini, kuten sinä - esittämättä "faktoja" - täällä väität. - Vierestä katsova
pensselitäti kirjoitti:
Mistäkö tiedän?
Pikemminkin pitäisi kysyä, mistä sinä olet saanut sellaisen käsityksen, että ulkopuolisilla ihmisillä on oikeus sekaantua toisten perhe- ja ihmissuhteisiin. Sellainen oikeus on minun tietääkseni vain viranomaisilla, ja heilläkin hyvin säädellysti ja säännellysti.
"Ja olet TÄYSIN oikeassa. Olen 100 % samaa mieltä kanssasi..." Hauska kuulla, että olen täysin oikeassa ollessani 100% samaa mieltä sinun kanssasi. Mutta itse asiaan: sinun ei tarvitse saada siinä asiassa mitään läpi, vaan vanhemmat hoitavat edelleen lapsensa itse, joko hyvin tai huonosti. Yksinkertaistahan ei ole mikään tässä maailmassa.
Vanhemmat voivat hakea apua ongelmiinsa yhteiskunnalta eli esimerkiksi kasvatusneuvolasta. Miehesi voi hakea itselleen apua yksinkin, jos kokee sen tarpeelliseksi, vaikkapa terveyskeskuksesta, oikeusaputoimistosta, sosiaalitoimistosta, mielenterveystoimistosta, poliisilta. Kyllä yhteiskunta auttaa asianomaisia. Kuka tahansa voi tietenkin ottaa yhteyttä lastensuojeluviranomaisiin, jos katsoo sen tarpeelliseksi, sinäkin.
Sinä voit tukea miestäsi esimerkiksi laittamalla hänelle ruokaa ja pesemällä hänen paitansa. Ja tietysti voit olla hänen tukenaan ja turvanaan ja kehittaa häntä hakeutumaan lääkäriin, jos hermoromahdus häntä tosiaan tuntuu uhkaavan.
Kommentoin täällä niin kuin parhaaksi ja oikeaksi näen. Mielipiteeni perustuvat normaaliin yleistietouteen suomalaisesta yhteiskunnasta ja sen toiminnasta, eivät ennakkoluuloihini, yleistyksiini eivätkä kokemuksiini, kuten sinä - esittämättä "faktoja" - täällä väität.Mistäkö tiedän?
-Sekaantua? hyvä vitsi. Kuten olen moneen kertaan sanonut. Olen ollut vain vierestä katsoja, miehen tuki ja turva. Vai onko se nyky-yhteiskunnassa kiellettyä rakastua eronneeseen mieheen, jolla on lapsia?
Nähtävästi on.
-AIVAN. Vanhemmat VOIVAT. jos KUMPIKIN osapuoli haluaisi. JA nyt kun olemme miehen kanssa (HÄNEN pyynnöstään) tutkineet asiaa, niin kyllä. Hän hakeekin apua oikesaputoimistosta. Sitäkään neuvoa ei ole virannomaisilta saanut, vaan itse piti kaivaa nekin tiedot.
Ja kutenolen yrittänyt tehdä selväksi, MINÄ en halua olla se, joka sotkeutuu/käy näiden ihmisten taistelut. En todellakaan. Olen siinä juuri sen verran että mies saa tukea ja keskustelukumppanin mikäli niin haluaa. Alusta asti olen yrittänyt puoltaa näiden kahden hyviä välejä ja puhunut miehelle, että yrittäisi vielä jaksaa. MUTTA EI. Asiat ovat siinä pisteessä tällä hetkellä.
-JA kyllä. Olen hyvä naisystävä ja kuten muutenkin miehestänsä välittävät naiset niin teen noita askareita. Ja kuten hyvään parisuhteeseen kuuluu, kuuntelen häntä. Ei hän tarvitse psykiatria siihen.
Kommentoin täällä niin kuin parhaaksi ja oikeaksi näen. Mielipiteeni perustuvat normaaliin yleistietouteen suomalaisesta yhteiskunnasta ja sen toiminnasta, eivät ennakkoluuloihini, yleistyksiini eivätkä kokemuksiini, kuten sinä - esittämättä "faktoja" - täällä väität.
-Aivan selkeästi. Nämä mun sanomat asiathan ovat minulle faktoja. Tapahtunut on tapahtunut.. Sanotut on sanottu. Se, että uskotko sinä ne , ei ole se pääasia.
- Vierestä katsova
no olen huomannut joo, että aikalailla tykätään provota ja itse asia valitettavasti jää varjoon. Mutta pitää kait sitten tällä mennä eteenpäin.
Löysinpä noista keskusteluista linkin jonkin lakitoimiston oikeusapu nron liittyen avoeroihin ja lasten oikeuksiin niin pitää se antaa miehelle. Ehkä sitä kautta saa asiallista ja asiantuntevaa neuvoa.
Hyvää kevättä ja tulevaa kesää.- sairasta touhua on
Mikä on provoa mikä ei. Exätkö kirjoittelee provoja ja nyksät sitten asiaa??? Eihän heh, se kuule niin mene.
Nyskät tykkää provota siinä missämuutkin, ja yleensä katkerana vieläpä.
Oikeusaputoimistoa tarvii miehen ex perhe, jota kiusataan ja mollataan. Siinä eikuulu uuskolla ole mitään mahiksia. Hän ei voi minkääläistä prosessia laittaa pystyyn. Heh.. vähän naurattaaa... - peace
sairasta touhua on kirjoitti:
Mikä on provoa mikä ei. Exätkö kirjoittelee provoja ja nyksät sitten asiaa??? Eihän heh, se kuule niin mene.
Oikeusaputoimistoa tarvii miehen ex perhe, jota kiusataan ja mollataan. Siinä eikuulu uuskolla ole mitään mahiksia. Hän ei voi minkääläistä prosessia laittaa pystyyn. Heh.. vähän naurattaaa...Miksi nykyinen olisi katkera? hänellähän se mies on? eikä ongelmia?
olen pahoillani jos sinua kiusataan ja mollataan- mutta ehkä kannattaa atsoa peiliin. Tämä on kyllä piristävää keskustella ihmisen kanssa, jonka sanomiset ovat niin naurettavaa tasoa että ei voi kun ihmetellä. Taidat olla ainoa joka noihin sun juttuihisi uskoo. onnea elämääsi. tarvitset sitä nähtävästi. - vgjbkkm.,-.
Oikeusaputoimistoa tarvii miehen ex perhe, jota kiusataan ja mollataan. Siinä eikuulu uuskolla ole mitään mahiksia. Hän ei voi minkääläistä prosessia laittaa pystyyn. Heh.. vähän naurattaaa...Tapa lissu ittes
- Liiskolle
Oikeusaputoimistoa tarvii miehen ex perhe, jota kiusataan ja mollataan. Siinä eikuulu uuskolla ole mitään mahiksia. Hän ei voi minkääläistä prosessia laittaa pystyyn. Heh.. vähän naurattaaa...Hän ei voi minkääläistä prosessia laittaa pystyyn. Heh.. vähän naurattaaa...
= lasten oikeuksiin niin pitää se antaa miehelle. Ehkä sitä kautta saa asiallista ja asiantuntevaa neuvoa. = ymmärrätkö mitä on kirjoitettu? osaatko lukea?
- Vierestä katsova
ja jos totta puhutaan... niin myös tuo eksä tarttisi tukea. Enkä todellakaan tarkoita nyt mitenkään vittuiluna. Vaan tiedän varmasti, että mikäli hänellä olisi asiat kunnossa/tukea niin asiat rauhoittuisivat huomattavasti..
Mutta sitä nyt on odoteltu jo pitkä tovi. mies ja lapset vielä pidemmän. - Vierestä katsova
jollain taitaa olla pään sisällä sahanpurua. Tai epätoivonen eksä joka ei pääse elämässään eteenpäin kun pitää muita syyttää kaikesta :D sain päivän naurut. kiitos. Edes miehen eksää en voi kuvailla yhtä pahaksi kuin sinä! PROV. Sinäkin tarttisit hieman apua.
- suolaa ja sokeria
Moikka "Vierestä katsova." Tilanteesi on enemmän vakio kuin poikkeus.Harvoilla ihmisillä, vaikka ovat iän puolesta aikuisia on aikuisen tunne-elämä, ja riittävästi järkeä hallitsemaan tunnemyrskyjä. Näitä eroparien hulluutta hipovia oikkuja tässä itsekkin olen kuunnellut ja setvinyt eikä auta vaikka kys. henkilöt ovat akateemisesti koulutettuja.
Tuollaista ahdistuneisuutta on vaikea katsoa "vierestäkin", vaikka itse onkin tasapainossa. Parhaiten mielestäni voit auttaa miestäsi pysymällä rauhallisena (nimittäin ahdistuskin tarttuu) keskustelelemalla ja puhumalla muustakin kuin lapsista.
Olette vielä niin nuori pari, että tarvitsette paljon aikaa myös kahdestaan yhdessäoloon.
Miehen on omattava enemmän selkärankaa. Lasten tapaamiset on jämerästi sovittava. Yhteishuoltajuutta on harkittava. Karjumalla puhelimeen ei asiat muutu.
Psykiatriksi entiselle vaimolle ei voi ruveta, hänen hoidettava asiat kys. miesystävänsä kanssa kahdestaan.
Myös miehesi n satsattava paljon teidän parisuhteeseenne,joka pitää sisällään paljon muutakin kuin lapsiin liittyvät tapaamisoikeudet.
Nauttikaa elämästänne ja toisistanne! - meille ei nykeröt tu
On kurja, kun on ihmisiä, joiden on pakko sotkea toistenkin asiat, kun omat on jo sotkussa.
Varsinkin ihmiset jiolle asia ei kuulu, alkaa sääteleen toisten asioita.
Kannattaa katsoa kenen kanssa on tekemisissä, niin säästyy paljolta. Me emme halunneet että miehen naiset tulevat meille, joten estimme sen täysin, halusimme antaa lapsille hyvän lapsuuden, ja pätimme että he eivät saa olla missään tekemisissä meidän kanssa, eikä tulla meille sotkemaan. Näin meillä on erittäin fiksut lapset ja rauha maassa.- lissu on mielipuoli
just, mitä te sitte täällä sotkette ja sähläätte, kun nää asiat ei teille kuulu, ei teillä ole uusperhettä, tei säädät täällä vaikette edes ymmärrä asioita.
Voisit painua hevonwit**n täältä naikkostes kanssa .Kantsii teitinki hakee vertaistes seuraa eikä tulla tänne sotkemaan - Kasva aikuiseks
Kertoisitko jotain uutta ja järkevää. tuo nyt on sinun omia satuilujasi sinun omassasatumaailmassasi eikä ole soveltuma tähän vallitsevaan maailmaan. Pidä omat rikkinäiset ja kieroituneet toimintatapasi omana tietonasi. Ketään ei kiinnosta.
- yksi monista
Kaikesta sinun kirjoittamistasi jutuista ei paista läpi mitään muuta sanomaan kuin tämä: KATKERA PAREMMAN NAISEN TAKIA (ja nähtävästi syystä) JÄTETTY NAINEN.
Kannattaa miettiä tota.
- 4+4
http://www.hs.fi/kotimaa/Kaksi lastaan surmannut äiti halusi kostaa miehelleen/a1305560201765
- ihmettelentodellakin
Itsellä oli jokisen aika sitten saman tyylinen tilanne. Miehelläni oli lapsi edellisen naisensa kanssa. Vääntöä käytiin puoleen ja toiseen. Lopulta ex-vaimoke otti ja lähti ilmoittamatta lapsen kanssa ulkomaille!
Edelleenkin mietin miten tämä muka voi olla mahdollista tässä nyky-yhteiskunnassa jossa on niin selkeät velvoitteet, oikeudet ja tukierkostot.
Jäipä isä yksin itkemään. - pysy poissa toisten
En ymmärrä miksi puutut toisten asioihin! Mitä sinua liikuttaa toisten perhe asiat!! Enemmän vaan menevät sotkuun, kun vieras ihminen puuttuu, se on nähty täälläkin.
On säälittävää ettei uudet naiset pysty pitämään näppejään erossa miehen asioista jotka koskee hänen perhettään, eihän nämä uusiot tykkää siitäkään että miehen exä alka pohtimaan ja opastamaan tämän nyksän perheasioita.
Parhaiten autat, kun annat kunnioituksen ja rauhan omien asioiden pohtimiseen, ne ei kuulu sulle.- Vierestä katsova
Meillä ei eksä ohjeista, pohdi tai muuta vastaavaakaan. Mustamaalaa ja haukkuu. Itse en tuohon alistuisi ikinä.
Ja tässä tapauksessa asiat eivät olleet edes sotkussa kun astuin kuvioihin. Ne olivat jo valmiiksi umpisolmussa. JOten minulla ei heidän tilanteeseensä ole ollut osuutta eikä arpaa.
koska olen parisuhteessa tämän miehen knassa, jos hän haluaa jakaa asiansa minun kanssa. En sitä kielläkään.
kunnioitusta olen antanut, kuten rauhaa. Mutta jos toinen/toiset osapuolet eivät siitä viis veisaa niin minkäs sille teet. Kuten sanoin, MINÄ en ole se ongelma tässä parisuhde kriisissä ikinä ollutkaan. Satuin vaan tipahtamaan kaiken keskelle.
Hassua toistaa itseään kuin papukaija.. kaikille ei vaan mene perille. :)
Mikäli mies haluaa, että olen hänen tukenaan tässä prosessissa niin tottakai minä häntä tuen parhaani mukaan. Ja koska olen kuitenkin fiksu ihminen, osaan tukea! Enkä mustamaalata, haukkua, vittuilla, komennella, käskeä, uhkailla, kiukutella, painostaa, kiristää..Koska tiedän, että nuo keinot eivät toimi, ei nyt eikä tulevaisuudessakaan.
Tuollainen viha, ahdistuneisuus ja ennakkoluulo on surullista. - meillä kovat rajat
Meillä ei eksä ohjeista, pohdi tai muuta vastaavaakaan. Mustamaalaa ja haukkuu. Itse en tuohon alistuisi ikinä.
Ja tässä tapauksessa asiat eivät olleet edes sotkussa kun astuin kuvioihin. Ne olivat jo valmiiksi umpisolmussa. JOten minulla ei heidän tilanteeseensä ole ollut osuutta eikä arpaa.
koska olen parisuhteessa tämän miehen knassa, jos hän haluaa jakaa asiansa minun kanssa. En sitä kielläkään.
kunnioitusta olen antanut, kuten rauhaa. Mutta jos toinen/toiset osapuolet eivät siitä viis veisaa niin minkäs sille teet. Kuten sanoin, MINÄ en ole se ongelma tässä parisuhde kriisissä ikinä ollutkaan. Satuin vaan tipahtamaan kaiken keskelle.
Hassua toistaa itseään kuin papukaija.. kaikille ei vaan mene perille. :)
Mikäli mies haluaa, että olen hänen tukenaan tässä prosessissa niin tottakai minä häntä tuen parhaani mukaan. Ja koska olen kuitenkin fiksu ihminen, osaan tukea! Enkä mustamaalata, haukkua, vittuilla, komennella, käskeä, uhkailla, kiukutella, painostaa, kiristää..Koska tiedän, että nuo keinot eivät toimi, ei nyt eikä tulevaisuudessakaan.
Tuollainen viha, ahdistuneisuus ja ennakkoluulo on surullista.Eikä meillä nyksä ohjeista meitä! Siitä olemme tiukasti pitäneet kiinni, ettei tulisi enepää ongelmia meille. Lapset on tärkeimmät heitä on suojeltava vääriltä vaikutteilta, ja siihen on omien vanhempien tartuttava ja se asia tehtävä.
Niin mieti myös omaa rooliasi, haluat että toinen osapuoli jos ei viis veisaa niin minkäs teet, samaa voi sanoa sinusta, jos viis veisaat niin minkäs teet!
Minä en voisi kuvitella, että ex miehen naiset tulivat meille ja alkaisivat säätämään ja haukkumaan meidän perhe elämää!! Miksi ihmeessä? Lapset ovat minun ja ex miehen, ei uudella miehen nasiella ole osaa eikä arpaa heihin, meillä ei edes suvaita heitä nähdä, ei meille tulla siinä on meillä raja! Kyllä ne nyksät uskoo kun tiukasti sanoo, ei kenellekkään voi tunkea kotiin haukkumaan.
Meillä on tiukat säännöt, että mies ei tuo naisiaan meille eikä pakota lapsia näkemään heitä, jotta lapset ovat saaneet rauhallisen lapsuuden ja nuoruuden, eikä puhu meidän asioista naisillee, jottei he ala juoruamaan meidän asioita ympäri kylää. Jos meistä olisi juoruttu, olisimme heti tienneet kuka olisi ollut asialla. - Still me.
meillä kovat rajat kirjoitti:
Eikä meillä nyksä ohjeista meitä! Siitä olemme tiukasti pitäneet kiinni, ettei tulisi enepää ongelmia meille. Lapset on tärkeimmät heitä on suojeltava vääriltä vaikutteilta, ja siihen on omien vanhempien tartuttava ja se asia tehtävä.
Niin mieti myös omaa rooliasi, haluat että toinen osapuoli jos ei viis veisaa niin minkäs teet, samaa voi sanoa sinusta, jos viis veisaat niin minkäs teet!
Minä en voisi kuvitella, että ex miehen naiset tulivat meille ja alkaisivat säätämään ja haukkumaan meidän perhe elämää!! Miksi ihmeessä? Lapset ovat minun ja ex miehen, ei uudella miehen nasiella ole osaa eikä arpaa heihin, meillä ei edes suvaita heitä nähdä, ei meille tulla siinä on meillä raja! Kyllä ne nyksät uskoo kun tiukasti sanoo, ei kenellekkään voi tunkea kotiin haukkumaan.
Meillä on tiukat säännöt, että mies ei tuo naisiaan meille eikä pakota lapsia näkemään heitä, jotta lapset ovat saaneet rauhallisen lapsuuden ja nuoruuden, eikä puhu meidän asioista naisillee, jottei he ala juoruamaan meidän asioita ympäri kylää. Jos meistä olisi juoruttu, olisimme heti tienneet kuka olisi ollut asialla.itselle ei tulisi mieleenkään alkaa ohjeistaa _ketään_ lasten kasvatuksessa yms. joten siinä syytöksesi osui taas mönkään. Ja jos mielestäsi lasten kuuntelu, heidän kanssa leikkiminen ja heidän tukeminen on vääränlaista vaikutusta niin.. Miten ihmeessä sinä kasvatat omat lapsesi?? Voi elämä :D
Ja tässä yritän myös lapsia tosiaan suojella (miehen kanssa) etteivät he joutuisi katsomaan tuollaista sotatannerta ja pettymään rikottujen lupausten takia.
Onko tämä sinusta viis veisaamista? Täällä keskustelen ja koitan saada neuvoja (JOITA EI NÄHTÄVÄSTI saa, pelkästään mustamaalaamista ja omia kokemuksia)..
"Minä en voisi kuvitella, että ex miehen naiset tulivat meille ja alkaisivat säätämään ja haukkumaan meidän perhe elämää!! Miksi ihmeessä?"
-onko tullut koskaan mieleen, että ehkä ne uudet voisivat olla sellaisia ihmisiä jotka eivät käyttäydy noin? MIksi ihmeessä sinä päättelet että kaikki uudet ovat vain pahat mielessä? Tuo on jo naurettavaa.
Yhtälailla minä voisin alkaa yleistämään kuinka kauheita hulluja ja itsekeskeisiä lastensa avulla manipuloivia hirviöitä kaikki eksät ovat?? Eikö ole hieman liioiteltua ja lapsellista.. ja suoraan sanottuna täyttä p*skaa. Siksi en siihen lähde. Mutta jos se on sinusta oikea asialinja niin onnea sen suhteen.
Itse en edes haluaisi eksälle mennä kylään. Minulla ei ole tarvetta eikä kiinnostusta puuttua HÄNEN yksityiselämäänsä.
Kauheasti sinä haukut ja mustamaalaat kaikki nykyisiä, vaikka sinulla ei ole edes TIETOA millaisia ne ovat/tulevat olemaan/ ja ovat olleet EDES omalla kohdallasi. Viitaten kuinka jyrkästi olet heidät sulkenut (vai ovatko he mielellään jättäneet sinut poiskuvioista. tätä epäilen vahvimmin)...
Ah. ihanaa. Vaikka onkin provo. En ole aikoihin päässyt keskustelemaan noin pihalla olevan ihmisen kanssa. Tämä on jo jokseenkin vapauttavaa. - röhröh
meillä kovat rajat kirjoitti:
Eikä meillä nyksä ohjeista meitä! Siitä olemme tiukasti pitäneet kiinni, ettei tulisi enepää ongelmia meille. Lapset on tärkeimmät heitä on suojeltava vääriltä vaikutteilta, ja siihen on omien vanhempien tartuttava ja se asia tehtävä.
Meillä on tiukat säännöt, että mies ei tuo naisiaan meille eikä pakota lapsia näkemään heitä, jotta lapset ovat saaneet rauhallisen lapsuuden ja nuoruuden, eikä puhu meidän asioista naisillee, jottei he ala juoruamaan meidän asioita ympäri kylää. Jos meistä olisi juoruttu, olisimme heti tienneet kuka olisi ollut asialla.I learned long ago, never to wrestle with a pig, you get dirty; and besides, the pig likes it.
jos osaat englantia. - Lissu on meedio
Still me. kirjoitti:
itselle ei tulisi mieleenkään alkaa ohjeistaa _ketään_ lasten kasvatuksessa yms. joten siinä syytöksesi osui taas mönkään. Ja jos mielestäsi lasten kuuntelu, heidän kanssa leikkiminen ja heidän tukeminen on vääränlaista vaikutusta niin.. Miten ihmeessä sinä kasvatat omat lapsesi?? Voi elämä :D
Ja tässä yritän myös lapsia tosiaan suojella (miehen kanssa) etteivät he joutuisi katsomaan tuollaista sotatannerta ja pettymään rikottujen lupausten takia.
Onko tämä sinusta viis veisaamista? Täällä keskustelen ja koitan saada neuvoja (JOITA EI NÄHTÄVÄSTI saa, pelkästään mustamaalaamista ja omia kokemuksia)..
"Minä en voisi kuvitella, että ex miehen naiset tulivat meille ja alkaisivat säätämään ja haukkumaan meidän perhe elämää!! Miksi ihmeessä?"
-onko tullut koskaan mieleen, että ehkä ne uudet voisivat olla sellaisia ihmisiä jotka eivät käyttäydy noin? MIksi ihmeessä sinä päättelet että kaikki uudet ovat vain pahat mielessä? Tuo on jo naurettavaa.
Yhtälailla minä voisin alkaa yleistämään kuinka kauheita hulluja ja itsekeskeisiä lastensa avulla manipuloivia hirviöitä kaikki eksät ovat?? Eikö ole hieman liioiteltua ja lapsellista.. ja suoraan sanottuna täyttä p*skaa. Siksi en siihen lähde. Mutta jos se on sinusta oikea asialinja niin onnea sen suhteen.
Itse en edes haluaisi eksälle mennä kylään. Minulla ei ole tarvetta eikä kiinnostusta puuttua HÄNEN yksityiselämäänsä.
Kauheasti sinä haukut ja mustamaalaat kaikki nykyisiä, vaikka sinulla ei ole edes TIETOA millaisia ne ovat/tulevat olemaan/ ja ovat olleet EDES omalla kohdallasi. Viitaten kuinka jyrkästi olet heidät sulkenut (vai ovatko he mielellään jättäneet sinut poiskuvioista. tätä epäilen vahvimmin)...
Ah. ihanaa. Vaikka onkin provo. En ole aikoihin päässyt keskustelemaan noin pihalla olevan ihmisen kanssa. Tämä on jo jokseenkin vapauttavaa.Outoa tosiaan, Lissu ei omien sanojensa mukaan KOSKAAN ole nähnyt, KOSKAAN ole puhunut, eikä KOSKAAN ole tavannut ex-miehensä uutta kumppania. Eikä lapsetkaan ole KOSKAAN häntä tavanneet. Silti Lissu tietää kuinka paha tämä ihminen on.......
- sad but true
HAHAHA. Täällä uusi nainen hakee ratkaisua vaikeaan tilanteeseen, joka hyödyntäisi kaikkia osapuolia.. ja sitten kaikki nää "eks muikit" tulee tänne avautumaan sivuuttaen itse aiheen. HAHAHA. Ketkäköhän täs on niitä joiden pitäis peiliin katsoa?
- mene hoitoon ja pian
Jaa, että lapset on paremmassa hoidossa isän kanssa kuin äidin?? Heh.. koetko että olet parempi kuin lasten oma äiti ja isä? Arvaappa mitä lapset sanoisi jos tietäisi sun kierot ajatukset ja äidin haukkumiset???
- järki käteen
Sinun ajatuksenjuoksusi taitaa olla hieman kiero jos olet tyhjästä tuollaisen päätelmän tehnyt.
- meillä onne olli
Olisin erittäinj ärkyttynyt, jos lapset olisivat aikanaan valinneet isän naiset minun tilalleni! Kun ajattelee, miten paljon olen heidän hyväkseen tehnyt, ja olisivat olleet valmiit hylkäämään minut. Siinä olisi isän esimerkki tehnonnut, läheiset voi hylätä koska vaan piittamaatta heistä.
En olisi lapsiani tuntenut enää, se olisi ollut surullista.
Onneksi valitsivat minut, ja hylkäsivät isän joka heidät aikanaan on hylännyt.- huhhuh
Äly hoi älä jätä!
Luuletko tosissasi, että lapset (etenkin jos on kyse pienistä lapsista) ovat edes kykeneviä valitsemaan äitinsä tilalle toista naista! KYLLÄ ÄITI on aina ÄITI.
Ja tästä päästään siihen, että ei lapset näitä valintoja tee, vaan vanhemmat. Täten vanhempien pitäisi olla kykeneviä toimimaan niin, että lapset saavan mahdollisimman rikkaan, turvallisen ja monipuolisen elämän, johon kuuluvat kiinteänä osana MOLEMMAT vanhemmat.
Säälittää tollanen mentaliteetti. Ei lasten kuuluisi koskaan joutua valitsemaan isän tai äidin väliltä (ellei jommalla kummalla vanhemmista ole sitten niin vakavia ongelmia..huumeet, alkoholi jne). - säännöt meilläkin
huhhuh kirjoitti:
Äly hoi älä jätä!
Luuletko tosissasi, että lapset (etenkin jos on kyse pienistä lapsista) ovat edes kykeneviä valitsemaan äitinsä tilalle toista naista! KYLLÄ ÄITI on aina ÄITI.
Ja tästä päästään siihen, että ei lapset näitä valintoja tee, vaan vanhemmat. Täten vanhempien pitäisi olla kykeneviä toimimaan niin, että lapset saavan mahdollisimman rikkaan, turvallisen ja monipuolisen elämän, johon kuuluvat kiinteänä osana MOLEMMAT vanhemmat.
Säälittää tollanen mentaliteetti. Ei lasten kuuluisi koskaan joutua valitsemaan isän tai äidin väliltä (ellei jommalla kummalla vanhemmista ole sitten niin vakavia ongelmia..huumeet, alkoholi jne).Kyllä meillä kuunnellaan lapsia. Kuunneltiin myös silloin kun kysin haluatteko muuttaa isän ja naikkosten luo vai asua minun luona. Meillä vastaus tuli heti, että minun luona. Kyllä isän teko hylätä omat lapset ja vaihtaa vieraisiin anisiin, tuntuu myös lapsissa pahalta. Se oli se punainen lanka. Meillä lapset oli todella fiksuja. Kun isä hylkää niin miksi sitten väksin olla missään tekemisissä, viesti meni perille. Ja koska isä hylkäsi painostuksen alaisena, niin se teki asiasta vielä kauheamman.
Kyllä säälittää lapset, jotka jäivät isän sydämessä toiseksi. Kuin monta pientä sydätä itkee tälläkin hetkellä kun isä on hylännyt.
Koskaan en ole isää lapsilta kieltänyt, päinvastoin aikanaan tuputinmiestä, mutta ei ollut minun työ, väkisin hoitaa sitä asiaa, jos meis ei itse halua. Kielto koski ainoastaan hänen kateellisia ja katkeria naisia. Niitä meillä ei ollut lupa nähdä eikä meille tuoda. Siitä pidimme tiukasti kiinni. - näin se meni
säännöt meilläkin kirjoitti:
Kyllä meillä kuunnellaan lapsia. Kuunneltiin myös silloin kun kysin haluatteko muuttaa isän ja naikkosten luo vai asua minun luona. Meillä vastaus tuli heti, että minun luona. Kyllä isän teko hylätä omat lapset ja vaihtaa vieraisiin anisiin, tuntuu myös lapsissa pahalta. Se oli se punainen lanka. Meillä lapset oli todella fiksuja. Kun isä hylkää niin miksi sitten väksin olla missään tekemisissä, viesti meni perille. Ja koska isä hylkäsi painostuksen alaisena, niin se teki asiasta vielä kauheamman.
Kyllä säälittää lapset, jotka jäivät isän sydämessä toiseksi. Kuin monta pientä sydätä itkee tälläkin hetkellä kun isä on hylännyt.
Koskaan en ole isää lapsilta kieltänyt, päinvastoin aikanaan tuputinmiestä, mutta ei ollut minun työ, väkisin hoitaa sitä asiaa, jos meis ei itse halua. Kielto koski ainoastaan hänen kateellisia ja katkeria naisia. Niitä meillä ei ollut lupa nähdä eikä meille tuoda. Siitä pidimme tiukasti kiinni.”Ja koska isä hylkäsi painostuksen alaisena, niin se teki asiasta vielä kauheamman.” Sinä painostit lapsia ja se on kauheaa. Lasten isä taas muuti onnellisempaan parisuhteeseen kuin mitä teillä oli, ja hyvien tapojen mukaisesti halusi lapsensa ja uusikkonsa tapaavan.
- beenthere...
Eikun hakemaan neuvoja oikeusapu toimistosta. Kaikki uhkailu viestit yms säilöön ja lastarille/sossulle tiedoksi.
Jos ei muuta ni oikeuden kautta yhteyshuoltajuus ja mustaa valkoisella. - häpeä ihminen
Tarkotiat varmaan, et miten voit saada miehen lastne rahat itsellesi kaljotteluun!! Et mitenkään, ne on lasten rahat, ei kuulu sulle. Mene töihin.
- Wappu.
Lakkaa nyt lissu vetääs sitä viinaa, nolaat vaan ittesi ja tekstisi on, kun alakoululaisen ja sisältö täyttä sontaa..
Mene jollekin kurssille opetteleen kirjoittamaan, ja tuolla AA-kerhossa pääset tuosta viinasta ja samalla saat varmaan mielenterveyteeskin jottain appuu. - lissy ry
Wappu. kirjoitti:
Lakkaa nyt lissu vetääs sitä viinaa, nolaat vaan ittesi ja tekstisi on, kun alakoululaisen ja sisältö täyttä sontaa..
Mene jollekin kurssille opetteleen kirjoittamaan, ja tuolla AA-kerhossa pääset tuosta viinasta ja samalla saat varmaan mielenterveyteeskin jottain appuu.Niin, onhan se sääli että lissuttelijoilla ei ole muuta sanottavaa. Lissutteminen onkin hyvä vaihtoehto sille, ettei ole mitään snottavaa. Se niinkuin orvaa vastuun omista teksteistä!
- voi lissu sua
lissy ry kirjoitti:
Niin, onhan se sääli että lissuttelijoilla ei ole muuta sanottavaa. Lissutteminen onkin hyvä vaihtoehto sille, ettei ole mitään snottavaa. Se niinkuin orvaa vastuun omista teksteistä!
just juu, lissuttemine snottavaa orvaa hahahaaaaaaaaa
- nähty on
nää keskustelut täällä eivät kyllä yhtään aja asiaansa. Vetää puoleensa vaan negatiivisia/katkeria ihmisiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413898Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3523015Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt131937Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101655Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41109- 71964
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23811- 44784
- 67779